Surse: Viitorul motor diesel cu patru turbine de la BMW va dezvolta 395 CP

de Sebastian Toma
Vineri, 11.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW se pregătește să lanseze un motor diesel cu șase cilindri în linie echipat cu patru turbine. Primele informații despre acesta anunță o putere de 395 CP, ceea ce l-ar face cel mai puternic motor diesel din lume oferit pe un autoturism actual.

Esential 381 CP oferă motorul diesel de 3.0 litri cu trei turbine din actuala ofertă BMW.
BMW Seria 7 este așteptat să primească o motorizare diesel cvadriturbo în 2016. Până la confirmarea oficială a informației, surse din cadrul mărcii BMW au dezvăluit sub protecția anonimatului câteva detalii despre viitorul propulsor. Potrivit BMW Blog, motorizarea diesel de 3.0 litri și cu șase cilindri în linie va dezvolta 395 și este așteptată să asigure un cuplu maxim de 800 Nm. Datorită acestor specificații, unitatea va fi cel mai puternic motor alimentat cu motorină oferit în prezent pe un autoturism de serie. Singurul lucru care stă între motorizarea quad turbo de la BMW și titlul de "cel mai puternic motor diesel oferit vreodată pe un autoturism" este TDI-ul V12 oferit pe generația precedentă a lui Audi Q7.

BMW testează un sistem de atenuare a sunetului pentru motoarele diesel

La fel ca în cazul variantelor existente M50d din gama BMW, echipate cu un diesel tri turbo de 3.0 litri cu șase cilindri în linie, singura transmisie din ofertă va fi o automată cu opt trepte de origine ZF și tracțiunea integrală va fi standard. Ulterior, motorul diesel quad turbo este așteptat să apară și în oferta altor modele BMW, chiar dacă acestea nu sunt specificate încă.

Cel mai probabil, X5 și X6 vor fi disponibile în compania acestei combinații de motor și transmisie.

Șeful diviziei M de la BMW: "Nu vedem un viitor pentru transmisiile manuale"

Urmareste Automarket
Cel mai puternic motor diesel din oferta actuală BMW asigură 381 CP și 740 Nm și este oferit pe variantele M50d ale lui X5, X6, Seria 5 și Seria 7. Propulsorul respectiv este depășit în materie de putere și cuplu doar de unitatea V8 TDI de 4.2 litri disponibilă în gama Porsche Cayenne, care livrează 385 CP și 850 Nm, respectiv de TDI-ul V8 din oferta Audi A8, care anunță aceleași specificații.
Noul nivel de putere al diesel-ului cu patru turbine de la BMW l-ar face pe motorul cu șase cilindri în linie să surclaseze V8-urile care au o cilindree mai mare cu 1.2 litri decât el.

AC Schnitzer prezintă o variantă diesel tri-turbo de 430 CP a lui Z4

Via BMWBlog

Comentarii (24)

  • Titlul este gresit. Trebuia ;" Viitoarele turbine BMW vor fi echipate totusi cu un motor".
    46 4
  • daca puneau 4 turbine unui motor cu 3 cilindrii, era si mai amuzant :)
    16 8
  • sa fie cate o turbina la fiecare cilindru, sa ajunga la toata lumea!
    18 5
  • Pai da...
    @gigi_frana: corect este "motor cu 3 cilindri" nicidecum "motor cu 3 cilindrii", la fel cum sunt destui care incurca "litri" cu "litrii"!
    Si apoi, nu prea ma mira comentariul tau...
    13 7
  • Scorpionul_negru
    Si care va pica prima ? Turbina 1,2,3 sau 4 ? Nu dau 2 bani pe un asemenea motor. Hai ca poate nou mai tine cat mai tine. Dar cand o fi sa o vinzi peste cativa ani nu o mai cumpara nimeni de frica ca le pica turbinele....ramai cu masina pe viata. Macar daca ar fi scos 400 cp nu 395. Nici efortul asta nu l-au facut !
    6 4
  • Valeriu
    4 turbine sunt prea putine ! BMW sunt depasiti de tehnologie.
    Baieti, vedeti ca acum procesoarele de la computere, tablete si telefoane sunt OCTA-CORE, deci daca vreti sa fiti la moda trebuie sa puneti 8 TURBINE, nu conteaza pe ce motorizare, dar suna bine pentru smecheri.
    Pe viitor, pentru a se incadra in normele de poluare impuse de uniunea europeana, BMW va anunta si motorul in 2 timpi propus pentru X5 si X6 si daca nici asta nu-i va multumi pe fani, va aparea sistemul cu pedale si lant ca la hidrobiciclete, sa pedaleze si pasagerul din dreapta, dar macar la interior e confort de BeHemWeu =))
    Se pare ca industria auto a devenit un circ mai ceva ca parlamentul Romaniei: BMW-uri cu motoare in 3 cilindri, Toyote cu motoare de BMW ... Ne indreptam in directia cea buna... Mai urmeaza sa vedem Mazda cu motor de VW, Honda cu motor de Ford si Subaru cu ce s-o mai alege.
    12 8
  • someone
    o turbina pentru 15 cai in plus? cam putin zic eu.
    audi, e drept ca experimental, scoate peste 400 dintr-un trei litri cu 3 turbine, din care una electrica
    @ pai da...e greu sa vorbeste limba aceasta romaneste :P de acolo miile de manute rosii
    10 2
  • Cand v-am zis ca vor fi o roaba plina de turbine puse pe un motor pe viitor nu m-ati crezut :))))))
    Totusi ce ma dezamageste cel mai tare este ca nu se implementeaza astfel de strategii si pentru motoarele pe benzina, care vor fi depasite la performante de afumatorile cu aditiv si tot atatea filtre de particule.
    Sunt fan benzina.
    11 4
  • @Valeriu - pun 4 turbine TwinScroll ... un fel de HyperThreading :))

    pe serioaselea acum ... de ce draq nu un 3L 1,5l cu 200cp + ceva electric pe la 150kW cu un set de acumulatori de 30-40kWh ? Ar fi clar mai economic si ar misca vaporasul ala intr-un mare fel.
    3 2
  • Nivelul de putere anuntat este dezamagitor, nu a patra turbina este problema, asta se stia de ceva vreme si nu vad un mare dezavantaj la fiabilitate fata de trei, avand in vedere ca actualul motor chiar n-a avut mari probleme, fiind montat pe patru modele, dar 395 de cai puteau fi lejer obtinuti tot cu trei turbine, eu ma asteptam la macar 420 de cai, altfel nu vad ce rost mai are inca o turbina.
    11 1
  • @S pe motoarele benzina nu e nevoie de atatea turbine sa scoti puterea aia prietene. un 3 litri benzina cu 4 turbine scoate lejer 600 cp. de exemplu la renault exista 1.6 diesel biturbo 160 cp, iar peugeot din 1.6 benzina turbo scoate 300 cp. de ce sa pui 2 turbo ??? Mama ei de fizica unii chiar nu pricep ca din aceeasi cantitate de combustibil arsa benzina scoate mai multa putere. motor benzina f1 1.6 1200 cp, scoate asa ceva din diesel. :)))
    8 2
  • @ ioan

    motorul BMW M12/13 turbo de 1500 cc cu 4 cilindri, in varianta de calificari livra cca. 1400-1500 CP
    1 0
  • hazard
    chiar ca e amuzant... sa ne asteptam la un motor v12 (turbine) in patru pistoane? :)))
    4 0
  • @ioan - fizica pe care nu o stii (si nu ar strica sa abordezi mai amanuntit domeniul) spune ca o singura turbina nu poate asigura o presiune constanta pe toata plasa de turatii. O curgere cat mai liniara a aerului pe admisie se obtine folosind turbine cu raspuns corespunzator pe anumite plaje de turatii.
    In cazul BMW o sa avem un motor cu 6cilindri la care fiecare 3 au cate doua turbine ... cam cum Renault are 4cilindri/1,6l+2turbine=160CP, doar ca la BMW avem 2x [3cilindri/1.5l+2turbine=187CP] ... un pic mai bine :)
    8 2
  • " Mama ei de fizica unii chiar nu pricep ca din aceeasi cantitate de combustibil arsa benzina scoate mai multa putere"

    Mare prost esti ba. Un motor care foloseste benzina scoate acea putere cu un consum de carburant imens. Toata lumea stie ca randamentul unui motor diesel e superior celui unui motor alimentat cu benzina. 40% vs 30% pentru motoarele mici destinate automobilelor si ceva mai mare la motoarele mari ale vapoarelor. Chiar daca camera de ardere are volumul X, pentru putere e logic ca ai nevoie de foarte mult oxigen si foarte mult combustibil.
    1 2
  • @Valeriu
    Pai Mazda are motoare de Ford. Au mai umblat putin la ele, le-au denumit SkyActive ca sa-i pacaleasca pe fraieri si cica vand fiabilitate japoneza cu tehnologie americana de acum 5-6 ani.
    6 1
  • @unckle era vorba de comparatia intre benzina si diesel.. tu vorbesti pe langa subiect. In al doilea rand acel 1.5 de care vorbesti de la BMW e benzina si e normal sa aiba mai multa putere ca cel de 1.6 dci biturbo de la Renault. Cei asa super 187 cp din 1.5 benzina? Mazda are 1.3 benzina de 230 cp . Deci din benzina se poate mult mai mult fata de diesel. ASta era discutia.
    1 2
  • Stiu ca nu e nevoie de atatea turbine la un benzinar, insa ar fi extraordinar pentru fanii benzina sa stie ca exista 3.0 cu 4 turbine si 1000cp, pe cand dieselul sa scoata doar 395cp.
    3 0
  • ionele toata lumea stie ca benzinarul are consum mai mare, se vorbea de putere ce nu pricepi... chiar daca diesel are un cosnum mai mic nu poate genera o putere comparabila cu un benzinar din aceeasi cilindree.Tu daca vrei sa suplimentezi cu motorina vei vedea ca degeaba, pt ca putere nu vei avea mai multa si in consecinta mult combustibil nears. Daca am bani vreau putere nu consum sa fie clar. NU o sa vezi Ferrari cu motor diesel de dragul consumului. CIne are bani de ferrari si l cumpara pt ca vrea putere nu consum. Tu dute si condu skoda ta de 1.6 tdi si lasa ne pe noi care ne permitem benzinare puternice si stim ce i aia placerea condusului. Nu ne intereseaza consumu tau de 2 la suta pt ca nu vrem sunet de tractor si vibratii, plecari de pe loc demne viteza melcului.
    5 1
  • nu Ioan, vorbsc despre acest mottor diesel de 395cp, care, impartit in doua, este asa cum am scris mai sus. Nu imi aduc aminte sa fi pomenit despre benzina ceva si cu siguranta stiu foarte bine ce vorbesc, nu-ti face griji in privinta mea.
    4 1
  • Si cam ce garantie ofera ? Multumesc anticipat !
    3 4
  • Garantia este ca si in cazul motoarelor Subaru boxer diesel: un schimb complet al motorului la mai putin de 150000 de km. Cu placere ;)
    0 4
  • Sistemul de taxare a cilindreii asociat cu conditii de test irealiste naste monstri, in realitate un bmw modern cu 300 cp si 7 turbine nu va consuma mult mai putin decat altul cu putere similara de acum 20 de ani (nimeni nu-si cumpara bmw ca sa-l conduca ca pe un tico). Daca la taxare s-ar fi considerat consumul si emisiile in sarcina maxima, probabil am fi avut solutii intr-adevar mai eficiente, dar se pare ca nimeni nu vrea asta.
    2 3
  • AndreiRN
    Si au garantia de 10 ani precum Hyundai?
    Sau dupa 3 ani merge la casare.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru