Șeful diviziei M de la BMW: "Nu vedem un viitor pentru transmisiile manuale"

de Sebastian Toma
Luni, 06.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Frank van Meel, șeful diviziei M de la BMW, s-a declarat rezervat cu privire la viitorul transmisiilor manuale în ofertă.

Modelele M de la BMW ar putea să renunțe cu totul la transmisiile manuale în viitorul apropiat, titrează englezii de la Autocar. Britanicii au discutat cu Frank van Meel, actualul șef al diviziei M, care le-a recunoscut că argumentele păstrării transmisiilor manuale în ofertă sunt legate în prezent doar de dorințele unor clienți. Eliminarea transmisiilor manuale din gama M de la BMW va fi efectuată treptat, pe măsură ce clienții vor renunța să mai comande această opțiune de cutie de viteze. În schimbul renunțării la cutiile manuale, clienții vor putea alege între unitățile DCT și automatele convenționale, care oferă deja un consum mai redus de carburant și o accelerare îmbunătățită în toate regimurile.

"Din punct de vedere tehnic, viitorul nu este strălucit pentru transmisiile manuale. Atât cutiile de viteze automate convenționale, cât și DCT-urile asigură timpi mai buni de schimbare a treptelor și un consum mai mic de carburant", motivează van Meel.

Comunitatea mare de fani ai transmisiilor manuale și clienții care achiziționează modele M echipate cu acestea sunt singurul lucru care mai ține în ofertă posibilitatea comandării unor modele de performanță de la BMW cu această opțiune de transmisie.

Urmareste Automarket
În ceea ce privește nivelul de putere asigurat de viitoarele modele M de la BMW, Frank van Meel consideră că pragul de 600 CP este suficient.
Cel mai puternic model M din oferta actuală asigură 600 CP, iar deja vorbim despre o limită înaltă. "Dacă mai creștem nivelul de putere sau de cuplu, probabil că vom depăși limitele unui model M", a completat van Meel.

Via Autocar

Comentarii (12)

  • Pacat, dar la ce rost ? Dupa ce imi baga sunet fake de motor in boxe, de ce as mai vrea cutie manuala ?
    Eu m-as multumii daca as prinde un M5 E34, M5 E39 cu manuala :)
    13 14
  • Driver's car pe naiba. Dupa ce baga sunet fals si numai cutii automate, ce rost mai are sa o conduci. Nu de aia conduci o masina sport sa ai parte de experientele pe care le ofera masinile sport? Atunci de ce naiba anesteziezi masina in 10 feluri. De ce sa le faci grele, izolate de exterior si autonome. Pai ce rost mai are sa conduci o asemenea masina. Ii ca si cand BMW ar vrea sa faca masini sport pentru oamenii carora nu le place sa conduca.
    21 7
  • @sam pentru ca asta cere piata si daca bmw nu intampina cerintele clientilor, ajunge ca SAAB. E ATAT de simplu!
    20 3
  • @mowgli Sincer personal eu urasc piata. Cerintele pietii strica industria auto.
    6 4
  • Nu cere piata, cer prostovanii cu multi bani. Care nu stiu sa aprecieze o masina sport, un M in adevaratul sens al cuvantului.
    La noi e solutia sa ai cascaval sa intrebi cat baga boss, sa poti merge cu ea la nunta si sa o parchezi in fata si sa te dai mare, sa o turezi putin, sa te duca confortabil. Adica total opus.
    7 6
  • Nu vedeti M5 F10 comparativ cu vechiul M5 E60 ? V8 4.4 vs V10 5.0. Pari la sunet nici nu se compara. Noul M5 suna ca un logan obosit, insa putin mai tare. Ala nu e sunet de V8.

    Eu le-am auzit in realitate prin oras si diferenta e ca de la cer la pamant.
    7 3
  • @ mowgli

    din pacate astazi marketingul decide masina... cand normal ar fi ca mai intai sa apara masina si de abia apoi marketingul sa o vanda...

    Tiff Needell spunea de cativa ani in urma ca prefera un Ferrari cu cutie manuala... insa ”bogotanii” care cumpara Ferrari de obicei nu sunt piloti, merg cu ele la 5-10 % din potential, merg adesea subturat, mai tureaza motorul sa se dea jmecheri cel putin in Romania) si tine de statut social sa ai un Ferrari... asadar comanda o cutie automata care sa faca singura treaba...
    6 2
  • Apune vremea "mestecatului in benzina". Oricum, am inteles ca doar 7% din masinile vandute la nivel mondial mai sunt manuale. Nu zic, ca la masini comerciale cam totul este automat....mult mai rezistent la km multi si mai mic consumul.
    2 1
  • mituri
    Mai lăsați poveștilie astea cu puritatea și ce e un M adevărat și că v8-ul de 4.4 se aude ca un logan. Sunteți nilște puerili care doar ați citit despre mașlinile astea. Contează performanțele dinamice, putere, reprize, stabilitate, frâne, restul de sunet și ”feeling” sunt pentur copii, ca să aibă ce citi în reviste. După principiul vostru trebuia să avem și acum motoare aspirate de 6-8 litri, cu 12 cilindri, cu 400 de cai, dar deh care sună bine, și sunt pure. Mai lăsați aerelea astea de exeperți auto, nu perpetuați niște mituri date de niște jurnaliști de 50+ ani nostalgici în ideea că ”înainte era mai bine”, mai bine ați aprecia naibii efortul pe care îl face industria auto de au ajuns să scoată 100+ cai/litri, consum ca la motocicletele de acum 20 de ani, izolare fonică excelentă etc.
    5 3
  • @mituri
    u nu intelegi ceva.....puritatea....
    I dare you sa te urci intr-un M5 E60 sai dai cateva pedale la relanti...asa pana la un 7000-8000rpm....apoi urcate intr-un M5 F10 si fa acelasi lucru......diferenta dintre acestea e ca si diferenta intre un urs panda si un grizli;)))))
    3 0
  • Ati putea argumenta "puritatea" asta pe care o deplangeti?
    Pentru o tura de duminica, in care cauti sa fii muncit de masina si sa dai tot ce ai mai bun din tine probabil ca o cutie manuala este mai "pura", mai antrenanta.

    Dar sunt care se duc la munca cu 911 sau cu M-ul. Mai toti fac ore bune in fiecare zi in ambuteiaje ingrozitoare iar unii din ei locuiesc in zone de deal. Pentru acest tip de utilizare manuala nu este o binecuvantare.
    Iar cand au nevoie de adrenalina nu au decat sa comute in modul sport si sa tina ambele maini pe volan si nu vor duce lipsa de emotii.
    2 0
  • un consum mai mic de carburant ? La un M?
    Daca vreau consum mic imi iau Honda Civic Tourer sau Audi A6.
    Dar asa cum au spus colegii de comentarii, aia cu bani nu mai stiu ce inseamna masina sportiva, pentru ei maimult conteaza badgul de M decat sportivitatea, oricum nu merg cu ea decat din joi in pasti la vreo nunta sau sa agate pitipoance.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru