BMW testează un sistem de atenuare a sunetului pentru motoarele diesel

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 01.06.2010
Sunetul motoarelor diesel de la BMW va fi îmbunătăţit semnificativ pe viitor graţie tehnologiilor de atenuare a sunetelor perturbatoare ce vor fi aplicate în viitor.

Cei de la BMW vor colabora cu o echipă mărită de ingineri de sunet pentru a îmbunătăţi sunetul motoarelor diesel şi percepţia acestuia la interior. Scopul specialiştilor BMW este de a reduce vibraţiile la minimum şi de a-i oferi şoferului un plus de plăcere atunci când se află la volan şi rulează cu o viteză redusă. Astfel, sunetul motoarelor diesel de la BMW va avea mai multă personalitate dar aceasta nu va deranja în niciun fel şoferul. Silenţiozitatea acestor modele ar trebui să crească simţitor.

BMW intră în rândul companiilor precum General Motors şi Honda în materie de tehnologie de atenuare a sunetelor neplăcute ale motorului. Cele două companii au creat şi ele diverse sisteme pentru a evita tonalităţile neplăcute ale motorului într-un mod cât mai eficient şi plăcut pentru şofer. Spre exemplu, in cazul lui Chevrolet Equinox echipat cu un motor pe benzină cu patru cilindri şi o cilindree de 2.4 litri, GM a adăugat un sistem de atenuare activă a sunetului pentru a-i permite motorului să ruleze preponderent la turaţii reduse. Astfel, consumul de carburant citadin este redus fără ca sunetul pe frecvenţe joase generat de motor să deranjeze pasagerii.

Specialiştii BMW şi-au început studiul cu structurile blocurilor motoare şi cu compartimentele care le găzduiesc. În funcţie de forma compartimentului motor şi a blocului motor, vibraţiile şi alte sunete perturbatoare pot fi eliminate, iar şoferul poate să ruleze mai mult timp la turaţii joase şi să se bucure de un sunet mai plăcut al motorului.

Prin aplicarea de nervuri şi schimbarea structurii capitonajului interior şi a formei unor elemente din jurul blocului motor, cei de la BMW au putut uşura aceste elemente fără să mărească vibraţiile. Totodată, adăugarea elementelor de izolaţie termică şi fonică în jurul motorului a îmbunătăţit funcţionarea acestuia prin reducerea timpului necesar motorului să atingă temperatura optimă de funcţionare.

Via | Autoblog

Comentarii (2)

  • pai nu sunt asa tractoare, sau vor sa le faca tractorase...:).
    benzina sa traiasca.
    4 3
  • COMMON RAIL
    Oricum la BMW sunt cele mai silentioase motoare pe diesel.
    In relanti se aude cel mai incet , dar si urla atunci cand ajunge pe la 4000-5000 Rpm(diesel).
    8 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru