În urmă cu puțin timp, au apărut informații în presă că Uniunea Europeană urmează să revizuiască planul de electrificare a industriei auto începând din 2035. Prin revizuirea planului, mașinile noi cu motoare termice vor putea fi comercializate cu condiția ca acestea să fie alimentate cu combustibili sintetici sau cu biocombustibili.
Comisia Europeană va anunța în 10 decembrie un nou pachet de susținere a industriei auto care să confirme aceste modificări. Chiar și așa, planul continuă să atragă critici din partea producătorilor de mașini din Europa. Oliver Zipse, șeful BMW a transmis un nou avertisment cu privire la acest plan. În opinia lui, planul ar putea duce la consecințe grave pentru industria auto europeană.
Zipse a adus câteva argumente importante în critica sa. În primul rând, șeful BMW crede că ponderea mașinilor electrice în Europa va fi de numai 50% în 2035 dacă se va menține ritmul actual de vânzări. De asemenea, el a făcut referire și la faptul că nicio altă regiune sau țară din lume nu a luat exemplul Uniunii Europene de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare termice.
Șeful BMW se opune acestui plan, deoarece „menținerea legislației actuale fără alinierea la dinamica pieței ar putea avea consecințe grave”. Aici, Oliver Zipse face trimitere la costurile ridicate pentru electrificare pe care trebuie să le suporte producătorii, precum și lipsa perspectivelor de a recupera banii din vânzarea mașinilor electrice.
La final, Oliver Zipse îndeamnă la o "neutralitate tehnologică", prin care să fie permisă vânzarea mașinilor noi cu motoare termice și după 2035 pentru a satisface cererea clienților și pentru a nu periclita industria auto europeană.
via Profit










Cum știe el, Nostradamus Driftus Cocalarus Accidentum, ce va fi peste zece ani...