Tesla renunță la sute de angajați temporari în Statele Unite: decizia, luată după întreruperea producției de mașini electrice

de Daniel Popescu
Luni, 06.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a decis să renunțe la sute de angajați cu contracte temporare de la uzina din Statele Unite ca urmare a suspendării producției, potrivit unor surse neoficiale.

Tesla a început să ia primele măsuri ca reacție la suspendarea producției de mașini electrice în Statele Unite.

Potrivit unor informații dezvăluite de postul de televiziune CNBC, constructrul american a decis să renunțe la câteva sute de angajați cu contracte temporare, inclusiv dintre cei care lucrau la uzina de baterii din Nevada. Informația a fost dezvăluită de agenția de recrutare Balance Staffing, care a intermediat contractele cu Tesla.

"Trebuie să vă informăm că închiderea uzinei Tesla a fost extinsă din cauza pandemiei și, ca rezultat, Tesla ne-a cerut încheierea tuturor contractelor cu efect imediat", menționează oficialii agenției de recrutare.

Până în prezent, Tesla nu a reacționat oficial la aceste informații. Chiar dacă nu fac parte din forța de munca permanentă, unii dintre angajații cu contracte temporare lucrează de ani de zile la Tesla, în timp ce alții sperau să obțină contracte pe perioade lungi.

Decizia vine în ciuda faptului că Tesla a obținut rezultate peste așteptări în primul trimestru al anului, când a livrat 88.000 de mașini la nivel global, în creștere cu 40%, în ciuda pandemiei.

Totuși, creșterea are că explicația inaugurarea unei noi uzine în China la sfârșitul anului trecut.

Via CNBC

Comentarii (18)

  • Asta nu este grav, dar sunt curios daca actiunile pe bursa au mai crescut cu cateva zeci de procente, ca-n ritmul asta Tesla va putea cumpara toate concernele auto existente. Plus cateva tari.
    15 5
  • Masinutzele cu baterii de laptop o vor lua masiv in figura acum, onor PCC. E singura veste buna din toata porcaria facuta de chinezi. De ce? In mod normal nu ma bucur de raul nimanui, nu-mi sta in caracter. Dar pentru modul in care ne-au bagat mana in buzunar ca sa plateasca aceste mizerii cu baterii din taxele noastre, pentru isteria cu care ni se indeasa pe gat aceste produse scumpe si proaste, pentru scumpirea nesimtita a masinilor cu combustie, pentru toate astea si inca altele asemenea, da, ma bucur ca toata mizeria cu electrificarea le expldoeaza in fatza!

    Diesel! Zi de zi deasupra tuturor!

    PS: pretul supei de dinozaur a scazut la minime istorice. ;)
    8 10
  • Bucuria in privinta pretului la pompa nu va tine mult, nu te entuziasma prea tare.
    10 2
  • Clique
    Nu vă agitați atâta, totul este temporar, chiar și avantajele, mașinilor electrice.
    Să nu credeți că o să scapați într-un viitor nu prea apropiat, fără să fiți taxați bazat pentru deținerea unei mașini electrice. Cum sunt taxele acum pentru cele cu motoare termice, așa va fi și cu cele electrice.

    Impozit, RCA, CASCO, ITP, alimentare. șamd.
    Se mai strică ceva la softul mașinii, cât dădeai pe un motor din dezmembrări sau un RK, atât vei da și pentru depanarea respectivă, poate mai mult.

    Lista este luuuungă...
    Sunt multe variante pentru viitorul automobilelor, se lucrează la asta, însă ferit de ochii lumii momentan.

    Dacă veți asculta ultimul reportaj făcut de cei de la Super Speed TV cu Țiriac, o să auziți la un moment dat niște lucruri pe care eu le-am spus, în urmă cu ceva timp pe aici, în legătură cu industria auto, cu mentalitatea UE-ului și a Statelor Unite și cam cum lucrează acum piațele celor două continente și care sunt interesele lor de fapt.

    Reportajul il găsiți pe Youtube.
    7 2
  • @Clique: asa este. Totul e o mascarada infecta pentru extorcarea banilor prostilor de rand, care acum cumpara un Golf la pretul unui Passat de acum cativa ani. Si ma refer bine-nteles la masini clasice, cu combustie. Toate preturile au explodat.

    Priviti aici, la noua minune tehnologica de la Peugeot - e208. Un drum de la Paris la Grenoble, 600 de km, facut in 9 ore cu 4 incarcari. Asta ca asta: dar incarcarile, pe langa orele pierdute la incarcare, l-au costat pe calator 67 de euro. Ceea ce e un pret absurd si nesimtit. In plus, omul spune ca impreuna cu facilitatile si grantul guvernamental de 6000 de Eur, masina costa chiar si asa cu 10.000 de eur in plus fata de surata ei cu combustie. Inimaginabil... https://www.youtube.com/watch?v=UV3Gm5XGBl0

    Si dupa toate astea, sunt unii, din fericire nu multi, care aplauda tampenia asta cu electrificarea. Ba mai se gandesc sa si cumpere! Pamantul mintii!

    Zi de zi, Diesel deasupra tuturor!
    8 3
  • @PMC

    Am un prieten care si-a luat acum 1 saptamana un E-Up ca a 2 a masina. Sta la casa si si-a tras si 30m2 de celule fotovoltaice. Face zilnic naveta 20km dus-intors si sa mai zicem 10-15km in oras. Sa zicem 40km/zi medie. Sunt si eu curios cum se va descurca. El zice ca bine. As fi mai curios daca v-ati intalni face-to-face :)). Ca idee are permis si conduce de ~20ani mai mult masinile diverselor firme la care a lucrat pana de curand care asa, cum iti inchipui nu au fost electrice.
    2 4
  • Rudolf D.
    e-Up. Se va descurca foarte bine. Masina aia pentru asta e gandita.
    Totusi la pretul ei ar trebui adaugat si pretul panourilor sau macar o parte din el. Pentru cine are bani si sta la casa esta e solute ideala pentru a doua masina, masina de oras.
    4 1
  • Erata: 25m2 de fotovoltaice. :)) 5x5m2. Panourile joaca rol de acoperis pentru masini
    0 2
  • @fanel: e-Up e o masina care face bine ceea ce face, anume strict pentru oras si pentru calatorii foarte scurte. Am mai spus aici, tu ai aparut mai tarziu pe forum: bateriile disponibile acum sunt bune pentru asa ceva, pentru masini mici cu utilizare foarte limitata, biciclete, trotinete si motociclete electrice. Singura problema pe care o am eu in cazul masinilor de genul asta e pretul. + trebuie sa stai la casa. Toate astea o fac extrem de neatractiva prin prisma bani platiti vs. ce primesti. Ca sunt unii care ar cumpara un e-Up cu 100.000 de eur, sunt sigur! Dar exceptiile si fan-boys nu transforma asemenea solutii in alternative reale pt transportul general + industrial.

    In plus, totul e ambalat intr-un staniol verde-lucios, sa para ca totul e pentru planeta si pentru binele tuturor. Nu e. Si asta deranjeaza: minciuna si ipocrizia. N-am absolut nimic cu cei care vor sa-si cumpere asa ceva. Sunt liberi sa-si cheltuiasca banii cum vor. Am o problema cu politicienii care se catara pe ipocrizia asta si acorda subventii nesimtite din banii tuturor pentru asa ceva, totul, bine-nteles, in numele binelui comun. Nu-mi plac nici subventiile pentru masinile conventionale, in caz ca voiai sa ma intrebi asta. Nu ar trebui sa existe asa ceva. Porcaria asta tine doar preturile artificial sus si umfla buzunarele producatorilor, care nu ma tem ca mor de foame. Cel putin in cazul Romaniei, exista mii de chestii prioritare fata de masinile cu baterii. E o nedreptate strigatoare la cer sa dai 10.000 de eur din bani publici pentru o masina cu baterii.
    5 2
  • Exact! masina si-a luat-o strict pentru oras. Cat despre banuti, la cat a decartat el pentru bugetul tarii asteia cred ca ar putea beneficia de mai multe electrice si sa nu se simta deloc vinovat. Asa ca banii astia "publici" sunt si (mai ales) ai lui.

    Mi-am adus aminte, cred ca mai interesanta intanirea ar fi intre amicul asta si domnul inexorabil. O cutie extra large cu pop-corn, o doza mare de cola si vizionare placuta!

    Ce n-as da sa o vad si pe asta!
    1 1
  • @fanel: daca tu consideri ca e normal sa existe subventii absurde "ca destul am platit si eu"...
    As putea sa ma intalnesc cu cunoscutul tau sa discutam, nu ne-am scoate ochii si nu ai avea de ce sa-ti cumperi popcorn. E vorba de idei, nu de situatii punctuale. In plus, dupa cum spuneam, pe fiecare il priveste pe ce-si da banii.
    2 1
  • De exemplu pe mine nu ma deranjeaza ca se vind tigari dar ma deranjeaza ca fumatorii ce ajung prin spitale beneficiaza de asistenta medicala pe care am platit-o si de care personal n-am beneficiat nici macar o data.

    Despre ce vorbim?

    Hai sa eliminam si bugetul pentru educatie (nu am copii) sa eliminam subventiile pentru biserica, sa eliminam subventiile pentru ajutorul de somaj, nu ma intereseaza nici banii care se duc la mediu (n-am taiat in viata mea un copac) sa eliminam si banii pentru cei fara venituri (sa se duca dracului la munca) pensiile la ce le mai trebuie? In general ce este corect si ce este incorect?

    Dar daca am fi inteligenti si am administra cum trebuie banii oare nu ar ajunge pentru tot tortul numit buget? Ba da, cu siguranta. Povestea subventiei "absurde" nu ma convinge. Ma convinge controlul banilor, diminuarea coruptiei, urmarirea investitiilor, etc.
    0 2
  • Pe mine nu ma deranjeaza ca fumatorii sunt tratati in sistemul de sanatate de stat atata timp cat din pretul unei tigarete, 90% ajunge la stat si doar 10% la producator. Daca e sa fii corect, nu mai hipertaxa tigarile si atunci da, sunt de acord, sa nu mai fie primiti in sistemul de stat cei care se imbolnavesc din cauza fumatului. DAR, exista un mare DAR: presupun ca stii ca peste o anumita cantitate, mancarea e mai daunatoare decat fumatul. Da mult mai multe maladii/probleme de sanatate. Ce te faci? Nu-i primesti in spital nici pe cei cu probleme din cauza obezitatii? Ca mananca prea mult?

    Bugetul pentru educatie nu e acelasi lucru. Fara copii pregatiti, nu are viitor o tara. Dar fara masini electrice se poate foarte bine trai, ba chiar mai bine decat cu ele, daca ma intrebi pe mine. La fel si celelalte exemple pe care le dai. Nu compara nevoia inexistenta de a avea venituri minime pentru cineva care a ramas fara serviciu sau pentru pensionari, nevoile de subzistenta, cu nevoia de a ma plimba cu o masina electrica scumpa si proasta. Cand pot foarte bine sa ma plimb cu o masina conventionala care costa jumatate. Sau cu mijloacele de transport in comun.

    Tortul nu e tort, e o coaja uscata intr-o tara ca romania. Vorbin de torturi in Elvetia. Coaja noastra uscata nu ajunge niciodata, pentru ca nevoile actuale din Romania, de la infrastructura pana la educatie si sanatate sunt niste nevoi uriase, aproape cele mai mari nevoi din UE. In conditiile astea, sa dai in Romania mai multi bani ca subventie pentru masini cu baterii decat in Anglia, mi se pare repet, strigator la drept. Nu te convinge problema subventiei probabil pentru ca lucrezi si tu la stat, si pentru voi in general bugetul e un sac fara fund, din care ne putem infrupta la nesfarsit.
    2 1
  • Nu am lucrat o ora la stat. Am inceput ca zilier in timpul facultatii, pe camp la strans cereale, cantarit la "cantar" remorcile/camioanele, confruntat documentele (furturile sunt metehne chiar si la privat), tinut contabilitatea primara (plictisitoare treaba) ca apoi sa ma reprofilez la 180* adica de la sapa la mapa si intr-un domeniu complet diferit. Stiu si ce inseamna sa stai 6ore intr-o cabina de combina la 55*C si cum e sa pierzi 12 ore in fata calculatorului pentru ca ai de livrat proiectul unui client belgian care ti-a spus brusc ca termenul numai e in 3 zile ci ieri. Ce sunt si cu ce ma ocup acum n-are importanta. Consider ca cetatean al acestei tari sa stiu unde mi se duc banii (exemplele alea sunt utopice si nu ma caracterizeaza) dar nu cred ca electricele sunt o problema. Pe tine te deranjeaza pe mine nu.

    Cred ca am lamurit fiecare care cum sta :)
    2 1
  • Rudolf D.
    Problema fanel cu subventia e ca ea trebuie sa ajunga la cei in nevoie. Oamenii care au sa dea minimum 30000 de euro pe o masina foarte mica de oras nu cred ca au nevoie de ajutor. Si inca un ajutor foarte mare. Salariul pe un an al unui profesor. hm.
    5 1
  • @Rudolf D.

    Corect si asta. Dar sti vorba romanului: nu e prost cel care cere....
    2 1
  • @fanel: nici pe mine nu ma deranjeaza electricele. Ma deranjeaza subventiile pentru electrice. La noi si peste tot. Pur si simplu nu e corect si NU E NEVOIE de ele. Electricele nu fac nicio diferenta in ce priveste poluarea. Si Romania nu-si permite sa subventioneze un sector al economiei mondiale care va da rezultate palpabile incepand cu 2040. Daca altii isi permit, f bine, sa bage bani, dar Romania nu e in situatia asta.

    Ma bucur sa aud ca nu lucrezi la stat. Tinerii capabili care lucreaza la stat se irosesc si fura societatii o resursa care ar putea produce mult mai mult si mai bine in privat.
    2 0
  • @motorina, tu faci reclama ascunsa la "Falansterul roman"?
    Poti sa intri si tu in politica dupa ce se termina tot balciul asta cu covidiotul!

    Tot inainte, onorata adunatura!
    Ascultati la casca-gura!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru