Performanță istorică pentru o mașină electrică: Tesla Model 3, locul al doilea în topul celor mai înmatriculate modele în Europa în luna martie

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 29.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Model 3 a înregistrat 15.443 de unități înmatriculate în Europa în luna martie și ocupă locul al doilea în clasamentul general, cel mai bun rezultat înregistrat vreodată de un model electric.

În luna martie, pe piața din Europa au fost înmatriculate doar 848.800 de mașini noi, în scădere cu 52% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Cu toate acestea, segmentul mașinilor electrificate a înregistrat o creștere de 15% și a ajuns la o cotă de piață de 17.4% (+10.1 puncte procentuale față de perioada similară din 2019), un nou record la acest capitol.

În luna martie, prima poziție din clasament îi revine lui Tesla Model 3 cu 15.443 de unități. Mai mult decât atât, rezultatul plasează modelul electric pe poziția a doua în clasamentul general, în care sunt luate în considerare toate modelele înmatriculate, indiferent de sistemul de propulsie. Prima treaptă în acest top este ocupată în continuare de Volkswagen Golf.

În topul modelelor electrice, Model 3 este urmat de Renault Zoe (4.298 de exemplare) și de Volkswagen e-Golf (3.434 de unități). Performanțe remarcabile au fost obținute și de Audi e-tron (poziția a patra cu 3.373 de unități), dar și de noul Mini Cooper SE (versiunea electrică a modelului britanic fiind înmatriculată în 1.403 unități).

Mașini electrice

Loc Model Unități
1 Tesla Model 3 15.443
2 Renault Zoe 4.298
3 Volkswagen e-Golf 3.434
4 Audi e-tron 3.373
5 Nissan Leaf 2.800

Între timp, Mitsubishi Outlander este în continuare modelul plug-in hybrid cu cele mai multe înmatriculări, de aproape 3.500 de unități.

Pe pozițiile următoare apar versiunile PHEV ale modelelor BMW Seria 3 și Volkswagen Passat. 

Mașini plug-in hybrid

Loc Model Unități
1 Mitsubishi Outlander 3.461
2 BMW Seria 3 1.998
3 Volkswagen Passat 1.799
4 Kia Niro 1.588
5 Volvo V60 1.482

Toyota domină autoritar segmentul mașinilor hibride. În luna martie, cel mai popular model a fost Corolla cu 9.710 unități. Podiumul a fost completat de SUV-ul Toyota C-HR și de micuțul Yaris.

Mașini hibride

Loc Model Unități
1 Toyota Corolla 9.710
2 Toyota C-HR 7.975
3 Toyota Yaris 5.274
4 Range Rover Evoque 4.122
5 Toyota RAV4 4.051

Via | Jato Dynamics

Comentarii (19)

  • Astept cu mare nerabdare articole cu premiantul primei zile de luni de la orele 16 GMT a fiecarei luni din an.

    Sa aiba totul o logica, nu?
    5 2
  • :))))) Disperarea impinsului pe gat a masinilor cu baterii de laptop e hilara deja. :))) Deci nu pot sa cred ce citesc... :)))
    5 8
  • Zi de zi, electrificatele deasupra tuturor!
    10 7
  • Scrooge
    Nu e de mirat.....corect ar trebui sa scrieti ce tari au avut grosul inmatricularilor.....probabil ca cele nordice unde masurile de izolare au fost mult mai relaxate. Sa nu uitam ca piata auto in Italia a scazut in ultima luna cu 98%.
    12 2
  • Edikkk
    Puţin conjuctural locul 2, dar cel mai importante observaţii sunt

    1) creşterea electricelor an de an continuă

    2) Tesla domină, şi încă nu avem Tesla Model 3 cu implementările de la model Y şi viitoarele pack de baterii care vor fi anunţate la Tesla battery day - amânat datorită covid
    Peste 2-3-4 ani vom vedea un model 3 dpdv tehnologic peste orice electrică şi la un preţ extraordinar de bun

    Va pune în corzi concurenţa fie electrică europeană dar şi toate termice

    2) covid a schimbat deja companii, mulţi vor lucra de acasă dacă nu 1-2 zile ci chiar toate zilele de acasă şi vor merge în birou doar odată pe lună, săptămână

    deci scăderea consumului de petrol va continua

    3) la fel cum un eveniment schimbă oamenii pentru că trăiesc munca de acasă şi o mare parte se regăsesc confortabil cu acest lucru
    (Aici readuc aminte de importanţa apartamentului sau casei cu MINIM 4 camere şi minim 100 mp, restul sub nefiind locuinţe confortabile de trăit, apropo şi minim 2 băi)

    la fel trecerea de la termice la PHEV va demonstra pe viu
    celor care conduc PHEV că electricele sunt net superioare celor termice
    Ei vor fi indubitabil cumpărători de full EV după PHEV iar termica va fi o amintire pentru ei
    9 8
  • Edikkk
    Implementărilor de la model Y sunt

    1) noul sistem de cablare a maşinii care este cel mai nou şi bun din lume, inovativ
    Au bătut orice producător de pe glob la acest capitol (inclus toţi electric sau termic)

    2) noul sistem de managment al... căldurii între motor, baterii, habitaclu - la fel - cel mai bun din lume

    Nissan leaf / Zoe sau altele cu răcire ca aer SUNT O GLUMĂ PROASTĂ faţă de Tesla model Y din acest punct de vedere

    PS ca să înţelegem cererea enormă
    Ca să cumperi Tesla powerwall în unele state SUA stau "la coadă" şi UN AN JUMATATE ! Şi asta fără instalare, doar a cumpăra.
    9 7
  • @Edikk

    1) cresterea este normala/fireasca/whatever.
    2) constructorii consacrati INCA nu si-au incordat muschii. Tesla este obligata sa mearga pe repede inainte sa inoveze sa forteze limitele pentru ca perioada de glorie se apropie de final. ca va fi intr-un an, 2, 3 n-are a face. Tehnologic au un avantaj. Dar nu e ca si cum Merc, Toyota, BMW, Honda, Porsche sau ceilalti sunt niste amatori. "lenea" cu care s-au miscat acestia nu a fost provocata de lipsa de capete luminate cat de acel status quo ce le-a permis amanarea trecerii catre electrice. Cu alte cuvinte, facem bani buni din termice ne permitem sa amanam, vom intra in piata cand va fi cazul. Tesla este "iepurele" in cursa. Acum fie vorba intre noi, ma uitam la Polstar 2, pai il face muci pe Model 3. Macar cand intri in P2 stii ca esti la volanul unei masini nu in fata unei piese de mobilier din anii '80 care, intamplator are un cerc infipt in ea.

    1') sistemele de cablaj cele mai bune din lume...asa si?
    2') managamentul caldurii....asa si?
    ambele amandoua sunt solutii tehnice ce vor fi luate la puricat si supriza!, reverse engineering-ul va functiona si de data asta

    Hai sa fim atenti cu pianu'ala, Tesla nu a inventat roata. Este un promotor activ, agresiv si inteligent. Pentru ca e un biznis. Dar rechinii cu "shtate" vechi se vor prezenta si ei la festin. Fii sigur de asta.
    11 7
  • Rechinii astia au cam dormit pe dumnealor, cu sforaituri - bine antifonate ce-i drept si vanturi - bine filtrate de DPF si GPF mai nou.
    Nu stiu altii cum sunt, mai mult decat atat nici nu ma interesaza, insa eu una as merge cu toata increderea intr-o Tesla, in detrimentul unui model produs de orice "rechin" batran.
    Succes tuturor!
    5 7
  • Draga Irina: te rog sa-ti cumperi Tesla. Mai ales celor care cred povestile cu baterii, asta va spun si voua: put your money where your mouth is! :)

    Spor la cumparaturi! :)
    7 6
  • @Irina

    Perfect, gusturile nu se discuta. Eu as merge pe un Polestar 2. Motivul, l-am spus mai sus. De la Tesla cel mai OK mi se pare Model S. 3-ul este o saracie de masina. Adica inteleg ca costurile de productie au primat dar, nu. E ca si cum mi-as cumpara o Skoda Kamik fara portbagaj, adica...sa fim seriosi. Putin respect, nu?
    6 2
  • fan skoda
    Au inceput sa se inmulteasca femeile si e-comentatorii ?

    Bai, da' oamenii astia sunt foarte usor de pacalit si de ademenit.
    Au cazut fix in e-plasa.

    @Irina

    I-ati Tesla, ce mai stai ?

    Eu cu 100.000 de euro nu mi-as cumpara o Tesla. Mi-as cumpara un VW Touareg 4.0 V8 TDI Full option.
    5 6
  • @irina
    e-lvira, tu esti?
    4 0
  • Edikkk
    Dle fan skoda, râdem, glumim dar toate doamnele / domnişoarele sunt absolut bine venite să comenteze absolut ceea ce doresc de maşini

    Nu ştiu în România, dar cred că sunt minim 30% şi sper să fie întro zi 50% dintre şoferi
    2 3
  • fan skoda
    @Edikkk

    Corect. Asa este.
    2 3
  • Eu cu 100.000 de Eu mi-as cumpara o casa. Asta daca nu o am. Altfel daca as trai pe banii parintilor si as bate campii, clar un Touareg 4.0 V8 TDI Full option.

    Simplu.
    5 2
  • Asta nu insemna ca tesla nu e o masina proasta, supraevaluata si fara nici un viitor. Autonomie de toata jena, timp de incarcare urias, baterie scumpa si toxica, o adevarata catastrofa ecologica, greu de revandut si imposibil de casat. Nu mai zic ca experienta tesla in materie de caroserie, si dtributie mase, vibratii suspensie directie e zero sau cel mult aia la inceput, pretul exorbitant pune insa capac la tot si este limpede pentru oricine cu creier la purtator ca masina asta nu merita banii pe care ii dai pe ea. Un dezastru financiar pentru cumparatori creduli.
    2 3
  • fan skoda
    Masinile Tesla au cea mai mare autonomie. 400-500, chiar catre 600 km.
    Problema este timpul de incarcare.
    Are performante. Te impinge in scaun.

    La Tesla, autonomia este destul de ok. Dar timpul de incarcare...

    O autonomie de cel putin 500 km este foarte ok
    2 2
  • @ionel, ionelule, ce ar fi sa te duci tu si sa rezolvi problemele teslei......Nu de alta, dar tu trebuie ca le ai cu chestiile astea! Ia-l si pe capitanul motorina cu tine. Captain Diesel care are aceeasi eficientza ca a derulatorului de CD-uri! Viitorul ne este asigurat ! Bugger me!
    1 2
  • @Kotewhatever: man, ne lasi? :)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru