Tesla Model 3, cea mai vândută electrică din Europa în luna septembrie. Dacia Spring pe locul 10

de Alexandru Monenciu
Marti, 26.10.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Model 3 a fost preferata europenilor în luna septembrie. Modelul american s-a situat pe prima poziție atât în topul celor mai vândute mașini din UE cât și în topul modelelor cu zero emisii.

Cu 24.512 exemplare, Tesla Model 3 a fost cel mai vândut model electric din Uniunea Europeană în luna septembrie. Este o creștere de 58% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, Model 3 a fost și cea mai vândută mașină din UE în aceeași lună.

Poziția secundă, în topul electricelor, a fost ocupată de Tesla Model Y cu 8.926 de unități. Volkswagen ID.3 completează podiumul cu 8.302 exemplare comercializate în UE în luna septembrie.

Vânzările lui Renault Zoe au scăzut cu 40%, comparativ cu luna septembrie 2020. Tocmai de aceea, modelul cu zero emisii francez ocupă doar locul 4 cu 6.580 de exemplare.

Dacia Spring intră în top 10 cu cele 4.166 de unități vândute. Analiza făcută de Jato Dynamics include rezultatele din 22 de state europene.

via Jato Dynamics

Comentarii (29)

  • Baba Vanga
    Zoe s-a dus in cap cu 40%.
    Asa de tanara!!!
    Prezic ca si Tesla se va duce in cap.
    Sa ii dau vreo 2 ani pana cand lumea se va plictisi de ea si o va arunca ca pe o zdreanta.
    Ne reauzim in iarna 2023-2024.
    19 14
  • Seriff
    Si cand te gandesti ca Edikk inca mai spera ca va avea in viata asta asa ceva.
    De fanel nu zic nimic fiindca ala nici bani de bilet la microbuz n-are.
    20 13
  • Este wow! 24.512 mașini, este mult peste cea mai vândută termica ! Următoarea mașină ca vânzări este Clio 18 200 si a treia Sandero 18000, adică niște mașini de buget.
    Europa este încremenită in doctrine ca in timpul Inchiziției, decizii fără orizont si fără un marketing prealabil in care sa explice ce vor.
    Parca încerc sa-l regret un pic pe Dragnea!
    5 25
  • Catalin
    24000 * 50-60k bucata? 4000 * 10k bucata?
    11 5
  • Un lucru absolut remarcabil dar exista o explicatie simpla.
    Tesla foloseste cipuri proiectate in-house care nu se gasesc pe piata libera si in consecinta nu sunt afectati de criza semiconductoarelor.
    7 10
  • Seriff
    Nu evolueaza, faptul ca Tesla se vinde e normal, pentru ca sunt cumparate de bogatii care stau la casa si le incarca in garaj, la drum lung nu au grija autonomiei fiindca au X5-ul 3.0 diesel langa Tesla. Asta nu intelegeti voi spalatii pe creier de propaganda ECO, sa ai o singura masina si aia sa fie electrica inseamna o mare durere de cap, sunt strict jucarii pentru bogati. Nu e nici o evolutie, e o involutie.
    18 6
  • @15:07
    "vor dispare" !!!!!

    Edikkk! Tu esti?

    Chiar si poluate (ha ha ha) creierele noastre au fost pe la scoala.
    17 3
  • Pe mine asta mă pune pe gânduri:
    https://spacenews.com/spacex-submits-paperwork-for-30000-more-starlink-satellites/
    Acu-s spre 2.000, dar fiecare pocnitoare chimică SpaceX lansează câte 60 simultan.
    ...Când pe orbită-s doar 12.000 sateliți lansați din 1957 încoace.
    Internet of Things (IoT) someone? Știu, e pentru binele nostru. :-)
    După, urmează însă IoB(odies) și (mai ales) IoS -- aham, bătălia aia anunțată criptic pentru sufletele noastre.

    Altfel, să fie sănătoși toți Teslarații și la fel mașinile lor -- care-s bune și performante, nici vorbă.
    20 3
  • @Seriff
    Bogatii nu tin dieselul la casa lor, pentru ca atunci cand esti bogat, nu esti si prost neaparat, cum e in majoritatea cazurilor in Romania: toti cocalarii, marlanii si pestii isi iau BMW X5 diesel, ca atat stiu ei de la prieteni.
    Aia care au Tesla, au si un PHEV poate pentru drum lung. Cand pornesc PHEV, nu pute a motorina chiar la ei in garaj sau in curtea lor, deci ei judeca, tu nu. PHEV are taxe scazute si nu ai grija incarcarii la drum lung, poti trece pe la orice statie peco.
    Acum ca ne-am mai luminat putintel si intelegem cat esti de limitat si ce ai alege tu daca ai avea bani sa stai la casa si sa iei Tesla model 3, e mai clara treaba.
    De exemplu un olandez care ar alege BMW X5 diesel, ar da pe el mai mult decat versiunea PHEV la achizitie si apoi ar mai da anual vreo 2-3000 euro taxa de drum, ceea ce l&ar face un retard ca tine. Asa ca el alege o Tesla model 3 ca masina cu care sa faca naveta zilnic si un Volvo XC90 PHEV pentru concedii. Astfel beneficiaza si de o masina cu care sa faca naveta zilnic si o masina de vacanta cu care sa isi faca treaba. Nu are nevoie de X5 diesel pentru ca e luminat si mai practic, nu roman cocalar.
    E ok acum, intelegi unde esti?
    5 26
  • Încă nu știu pe nimeni care are doar mașină electrică… și cum se spune mai sus, cei care își iau este ca și completare la X5, GLE, XC90 etc. toate diesel.
    Încă vor mai creste vânzările la electricele… este piață (chiar dacă unii nu o văd sustenabilă), nu este prima dată când se întâmplă acest lucru. Nu uitați ca mașinile încă sunt “hobby” pentru mulți, deci nu prețul este cel care contează și m-au sunt cei care fac lucruri așa de aparență (și încă mulți).
    Pe parte de semiconductori, Tesla se descurca mai bine pentru că au o diversitate mult mai mică față de restul, fapt de studiu pentru restul.
    Nu sunt fan Tesla, dar am mai afirmat ca diversitatea din portofoliul fiecărui producător este o problema mare și va genera dificultăți și costuri mari.
    Chiar nu înțeleg de ce ne “jignim”, știm și vedem ca nu schimbă cu mimic felul in care gândim… din contra ne stricăm câteva ore de calm și buna dispoziție.
    Este o platforma auto nu căsnicie ;))
    13 2
  • Să spunem ştirea completă, sau cadrul complet mai bine zis

    1) acţiunile Tesla au depăşit 1000$ !!
    2) capitalizarea Tesla a depăşit 1 trilion $ !!
    3) a primit un contract de 100.000 maşini de la Hertz
    4) cea mai vândută maşină din Europa care nici nu este fabricată în Europa, nu este nici veche cu tradiţie, să aibă suporteri, nici măcar naţionalişti, se suportă Tesla de una singură, împotriva oricăror situaţii defavorabile, Tesla reuseşte să ia primul loc în Europa.

    QED

    şi şah la toţi producătorii dinozauri vechi care visează termice sau hidrogen.

    În curând, în 5 ani, vine şi mat.

    PS apropo CEO Hertz care a dat comanda de 100.000 Tesla este fostul CEO Ford.
    Şi totuşi nu a cumpărat Ford.
    4 24
  • curentatu
    Domnu olandez @anonimache, ești cam neanderthalez dacă îi faci pe alții retardați.
    Fiindcă nici matale nu ești departe dacă scrijelești doar suprafața problemei adică taxele abuzive pentru dizălurile din paradisul olandez, care-i oricum mai mult paradis fiscal.
    Uiți și că aceiași paraziți boccii occi-birocrați slăveau dizălu nu demult.
    24 4
  • Dacă aveţi acţiuni la constructori auto.... alţii decât Tesla, BYD.... mai bine le aruncaţi acum.


    Tesla ce poate risca îi viitor, semnele de Hyper inflation, dar e mult de zis, oricum după furtună, o să iasă şi mai bine.

    De ce?

    Păi ceilalţi dinozauri sunt pe credit, iar Tesla e pe plus, iar plusul nu îl au în $ ci în bitcoin !

    Cam 1,5 miliarde $ în bitcoin.

    Faceţi voi calculele cine rămâne în picioare în 5-10 ani.
    1 23
  • Edikkă taică, lămurește-ne: Tesla are niște amărâți de 1,5 miliarde în pixeli, sau 1.000 de miliarde în capitalizare la fel de volatilă?
    Până atunci, un alt link interesant:
    https://worldnewsera.com/news/startups/this-1953-book-mars-project-by-rocket-scientist-von-braun-predicted-a-person-named-elon-would-bring-humans-to-mars-tech-news-startups-news/

    Ce coincidență dom”le, ca savantul nazist (pardon, șef NASA ultra-democrat) să știe de Elon acu 7 decenii... :-)
    Back ontopic, Tesla se va menține totuși pe val, chiar dacă mai ales pentru cei cu biciul. Ar fi și culmea să nu se mențină, cu atâtea proptele exact unde trebuie.
    Restul, cred că vom (de fapt ”veți”) fi tot mai puțini și oricum cu mobilitate limitat-autonomizată.
    Vorba lui Herr Schwab - nu veți mai poseda nimic, dar veți fi fericiți. :-P
    24 2
  • Corect , trăiesc de 12 ani in Belgia , e plin de electrice pe șosele
    3 12
  • @curentat
    Toate tarile in care exista civilizatie, infrastructura si se vand electrice sunt paradisuri fiscale.
    Estul Europei e miezul, iar Romania dicteaza trendul cand vine vorba de cate ceva pozitiv: cel mai mare numar de morti in accidente rutiere, cel mai slab recall la Dieselgate pentru fumigene, cele mai mari importuri de gunoaie de la vestici, cele mai bune servicii in spitale, printre cei mai corupti politicieni, cei mai multi cocalari pe metru patrat si lista poate continua.
    Raportul nu ia in considerare de obicei Romania, se refera la norvegieni, elvetieni, germani, englezi, olandezi, din astia care nu se pricep la combinatii ca romanii care cumpara BMW dizal rupt in doua si moare ca prostul ca pierde controlul volanului.
    6 18
  • Mafănikkk (19:40), unde sau la cine am mai auzit eu logoreea ta “civico-(pro-)occidentală” ? Ah, da, m-am iluzionat că ar fi rara avis, când, de fapt, ni se tot serveşte (ca lături “deontologice” şi “filosofice” turnate pe cap) din…ianuarie 1990 încoace, mai exact de la întâlnirea “istorică” şi absolut întâmplătoare (o, daaa) dintre tartorul-şef al socialismului internaţionalist corporatocratic (George Soros) şi “capul răutăţilor” (deci inclusiv al loviluţiei) de pe plaiurile mioritice, nimeni altul decât “românul” Saul Bruckner (oricum amândoi împărtăşeau acelaşi grup etnic…hristocid), în urma căreia a luat naştere râia ideal antiromânească şi ideal anticreştină de care nu mai scăpăm neam: GDS/Revista 22.

    Mai pe scurt: cunoaştem prea bine marfa (asta “anticomunistă”, “anticoruptă” şi “anticocalară”).

    PS. Mai variaţi şi voi măcar când şi când, şablonarzi fanatici şi exasperanţi!
    7 5
  • Eh, nu m-am făcut că nu observ: “românii moare”…V-am spus eu că veţi ajunge să ascultaţi manele în tezle, e-decerebraţilor.
    6 4
  • Revin (încă nu mi-e somn) : NICIODATĂ nu va fi închinată (şi) “electricelor” o asemenea capodoperă:

    https://www.youtube.com/watch?v=Y4QbJRAWvRU
    5 4
  • Hai mai cu calm… vom vedea toate aspectele financiare a mașinilor și a flotelor de electrice in aprox 5-7 ani. Sa vedem cine cumpără un SH electric și cine-și va cumpara din nou o mașină electrică.
    Acuma totul “roz” pentru electrice, subvenții abuzive și absurd de mari (care nu vor ține o veșnicie), investiții susținute politic, piața încă neexploatata etc.
    Tesla au avut curajul și inteligenta sa profite de o bulă și au făcut cava diferit, dar dacă vor crește peste ceea ce poate piața absorbi… știm ce se va întâmpla.
    Despre crypto, mașini de spălat bani și specula pentru cei care dețin surse nelimitate… restul victime colaterale, adică da, cred ca se va prăbușiri chestia asta este pur MLM.
    8 2
  • Prinț arab a fost întrebat de ce a cumpărat crypto...
    A răspuns, uite pe acest USB am 1 miliard de $ şi îl pot lua oriunde în lume, şi nu este afectat de inflaţie.

    Nu se mai face mare spălare de bani, pentru că la convertirea în monedă fiat trebuie să fie dovedit sumele anterioare şi plăteşti taxe ls stat la "revenire".
    2 15
  • dle inexo, ce a fost a fost

    Ştiu, trecutul e frumos pentru că acolo a fost şi tinereţea noastră

    dar azi uite, s-a aflat adevărul, chip shortage nu este chiar principalul motiv pentru lipsa vânzătorilor

    https://youtu.be/mz4Nh_QprhI

    De aceea Buffet vinde acţiunile GM

    https://youtu.be/Y2gpeMOftuU
    2 13
  • Seriff
    Pentru spalatul pe creier care m-a facut retardat, ia zi prietene PHEV nu polueaza? Sti tu ce conduc aia? De ce e full, efectiv full pe autostrazi in Germania si oriunde in Europa de masini diesel? Fiindca au toti Tesla si Phev?
    Mai iesi si tu din satul natal si du-te in lume sa vezi ca ce ti se vinde la tv si in presa auto nu are nici o treaba cu realitatea, daca te duci acum in Germania si mergi pe autostrada o sa vezi ca trec pe langa tine sute de masini diesel, nu Phev, nu Tesla, iar daca mergi pe strazi, o sa vezi in curtile oamenilor o gramada de masini diesel, asa ca las-o pe asta cu romanii au diesel si vesticii nu, habar-nai pe ce lume traiesti.
    13 2
  • Ca vrem sau nu si Tesla isi are farmecul ei. Un model performance cred ca mi-as cumpara, mai ales pentru traficul din Bucuresti, dar nu as renunta la X5, mi se barlaie de ce spune unu de pe dreapta care nu a facut nimic in viata, parerea lui legata de X5 sau GLE.
    9 4
  • retardati sunt aia care dau o caruta de bani pe o masina care ajunge de la Bucuresti la Constanta doar mergand cu 90 la ora.
    11 3
  • Daca Europa este convinsa ca vrea electrice, atunci sa investească in fabrici de baterii, semiconductori.... care sunt extrem de poluante, in Europa, si sa nu stea la mana altora!
    Va dau un exemplu de la mine: in momentul de fata, aduc panouri de comanda electrica din Taiwan. Prețul panoului a crescut cu 25%, iar transportul a ajuns la 40% din prețul panoului (un container care se încarcă pe vapor costa in 2019 3000€, acum daca-l găsești la 20000€ ai dat lovitura)
    6 1
  • Seriff
    @lol, ajunge daca merge cu 90, dar se opreste in primul Kaufland sa incarce, asta dupa ce a adormit de 7 ori soferul pe drum mergand cu 90, mai sta si 3 ore in parcare la kaufland, in total practic a facut vreo 7 ore sa ajunga la mare:))) Asta inseamna progres, aia cu diesel sunt cocalari, asta e gandirea unora.
    10 2
  • @Seriff azi vezi.... dar peste 10 ani, nu o să le mai vezi (decât ca troace diesel în România)
    2 14
  • Seriff
    Ce sa vad? Asta e realitatea, electrica la drum lung e durere de cap, timp pierdut, etc.
    Ca sa renteze ar trebui sa consume decent si la 130 la ora, nu doar la 90 si sa se incarce in 5 minute, aaa si sa coste decent, nu cat costa una acum. Fiindca altfel orice termica o bate fara probleme la orice capitol, mai putin la acceleratie, asta da, dar pana la urma nu doar asta conteaza.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru