Tesla Model S, peste limuzinele de lux germane: electrica lui Musk a învins în vânzări Mercedes Clasa S şi BMW Seria 7

de Daniel Popescu
Luni, 11.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Model S are cele mai mari vânzări în Vestul Europei în 2015 în zona sedanurilor de +100.000 de euro, după ce a reuşit să învingă la "mustaţă" Mercedes Clasa S, dar şi BMW Seria 7 sau Audi A8.

Maşinile electrice ocupă în prezent o cotă de piaţă aproape nesemnificativă la nivelul industriei auto, însă vânzările continuă să crească într-un ritm susţinut în fiecare an.

Acest lucru este evidenţiat în special în ţările din Vestul Europei, care acordă o serie de bonusuri atractive la achiziţionarea unei maşini ecologice.

Cea mai bună dovadă vine din partea Automotive Industry Data (AID), care a dezvăluit că Tesla Model S a reușit să bată la vânzări limuzinele premium germane Mercedes Clasa S, BMW Seria 7 și Audi A8, cu care se luptă la nivel de prețuri.

Urmareste Automarket
Astfel, în ţările din această regiune, din care fac parte şi Germania, Franţa, Marea Britanie, Italia şi Spania, Tesla Model S a înregistrat vânzări de 15.787 unităţi, depăşind la "mustaţă" Mercedes Clasa S, care s-a mulţumit cu numai 14.990 de comenzi. Implicit, Tesla Model S a învins şi alţi rivali mult mai bine poziţionaţi pe piaţă, precum BMW Seria 7 sau Audi A8.

Evident, comparația dintre Model S și limuzinele premium germane se face mai ales la nivel de preț, acolo unde mașinile concurează pe același palier.

La nivel de segment, Tesla Model S se concentrează pe segment E (mare), acolo unde volumele reușite de reprezentanții mărcilor premium sunt net superioare modelului american.

Este important de remarcat că o bună parte din vânzările Tesla din Europa sunt generate de Norvegia, care care asigură cele mai mari beneficii la achiziţionarea unui model electric. În acest stat, americanii au reuşit să comercializeze peste 4.000 de unităţi, adică mai mult de un sfert din vânzările înregistrate în Vestul Europei.

Via Autoplus

Comentarii (10)

  • aceeasi strategie folosita si de personajul principal din volumul fluviu "Dieselgate"....asocierea produsului propriu cu ale concurentei pentru justificarea pretului si formarea unei imagini mult peste realitate.

    Personal (indiferent de ce se spune) pe Model S nu il vad ca pe un produs de lux si in nici un caz rival direct pentru S, serie 7, etc. Are caracteristici deosebite dar asta nu il face de lux.

    Ma intreb...daca modelul asta n-ar fi profitat de bonusurile guvernamentale ce volum de vanzari ar fi inregistrat?
    23 7
  • Mi se pare eronata incadrarea Modelului S in aceeasi categorie cu clasa de lux.
    Mai degraba se pozitioneaza impotriva seriei 5, E klasse sau A6.
    21 6
  • Total de acord cu vianu. Fara bonusurile exagerat de mari, dupa parerea mea, aceasta masina nu s-ar vinde cu asa mare succes. De fapt, povara acestor bonusuri incepe sa isi faca simtita prezenta in deficitele guvernelor, care deficite tot populatia le plateste. Iar extrapoland, deoarece Tesla este o masina scumpa, majoritatea clientilor sunt persoane cu venituri ridicare, de la zona superioara a clasei de mijloc in sus, astfel ca aceste granturi guvernamentale nu sunt pentru tot "boborul" ci doar pentru o categorie a acestuia. Dar chiar daca aceste ajutoare sunt pentru o anumita categorie de clienti, aceste beneficii financiare sunt platite din toata cutia milei, adica din toate taxele si impozitele adunate atat de la saraci cat si de la bogati. Este o intreaga discutie (cu argumente pro si contra) legata de aceste facilitati fiscale si ce rol il joaca ele intr-o economie care se doreste competitiva, de piata. Un articol de pe un alt site de specialitate prezinta mai pe larg situatia din Norvegia legata de masinile electrice, iar un aspect prezentat acolo este ca autoritatile locale incep sa aiba probleme in crearea bugetului, deoarece posesorii de masini electrice primesc atat de multe facilitati (taxe, impozite, parcari gratuite) incat devine o problema de unde vor face rost de alte resurse financiare.

    Se zvoneste ca aceasta relaxare fiscala va disparea incet incepand cu 2017. Atunci vom vedea care va fi situatia reala a vanzarilor Tesla, deoarece acum acestea sunt sustinute artificial din banii tuturor! Si atunci chiar va fi greu pentru Tesla sa supravietuiasca, deoarece profiturile se lasa inca mult asteptate.
    16 12
  • @raduvlase...stiu ca nu prea "inghiti" electricele dar cu un lucru trebuie sa fii deacord: granturile incurajeaza achizitii si odata cu prezenta electricelor se schimba mentalitati si tehnologia asta va fi mai usor digerata de consumatori. Rezultatul? din ce in ce mai multe "e"masini pe piata (si) spre disperarea ta :))

    PS si dieselurile au beneficiat (sau inca beneficiaza?) de stipendii guvernamentale si toata lumea era fericita
    9 4
  • Maybach
    Comparatia e deplasata, dar presa a muscat momeala se pare.
    Faptul ca-i electrica compenseaza multe neajunsuri. Atat de mare e dorinta de schimbare. E un lucru bun.
    12 1
  • @vianu - mai prins :)) sunt un petrolhead incurabil... nici dieselurile nu imi plac si am o multime de motive

    Consider ca si tehnologie de viitor masinile cu hidrogen. Eu am facut acum cativa ani un experiment pe fosta mea masina, un Hyundai 1.5 pe benzina si i-am instalat un dispozitiv care genera hidrogen dintr-o sticla de 0,5 litri plina cu apa amestecata cu soda caustica. M-a ajutat un inginer electrician foarte priceput si iti spun ca functioneaza. Masina mea a mers cu hidrogen. Din motive de siguranta nu am facut probe pe drum...hidrogenul nu este ceva cu care sa te joci. Tehnologia este foarte simpla, daca e sa o luam asa, dar implementarea ei la scara globala ar afecta (prea) multe economii.
    8 8
  • @raduvlase...pana la hidrogen trebuie sa treci pe la prize :))

    ...intr-o prima faza pe masura ce iti citeam experimentul am avut impresia ca ai incercat cu vasul de inox :)). Apoi am vazut ca nu ai cazut prada minunii aleia.
    8 3
  • Am avut ocazia sa vad un Model S pe la exterior. Mergea in acelasi sens cu mine dar pe banda doi. Masina e la fel de impozanta ca seria 5, A6 sau clasa S cu care se bate la dimensiuni. Despre interior nu pot face afirmatii intrucat nu l-am vazut.
    7 1
  • rectificare: clasa E...
    4 1
  • @raduvlase, pana dispar facilitatile apare deja model 3
    7 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru