Tesla recheamă 321.000 de mașini din cauza unei probleme la aprinderea stopurilor

de Tiberiu Safta
Luni, 21.11.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a inițiat o nouă campanie de rechemare în Statele Unite din cauza unei probleme apărute la stopuri. Mai exact, luminile acestora nu se aprind corespunzător din cauza unei probleme software. Sunt afectate 321.000 de exemplare.

Compania americană deținută de Elon Musk a fost forțată să inițieze o nouă campanie de rechemare pentru mașinile sale. De data aceasta este vorba despre o problemă aparent minoră la stopuri, care nu se aprind corespunzător din cauza unei erori software.

Această problemă afectează 321.000 de exemplare Model 3 construite în 2020 și Model Y produse între 2020 și până în acest an. Problema a fost raportată în octombrie, însă, din fericire, nu au existat incidente rezultate din această cauză.

Soluția este o actualizare software care va înlătura această problemă și care va fi efectuată de la distanță. Asta înseamnă că cei afectați nu vor trebui să se prezinte la reprezentanțele Tesla.

Nu este singura campanie de rechemare derulată de Tesla în noiembrie. Săptămâna trecută, constructorul american a rechemat aproape 30.000 de exemplare Model X după ce a fost descoperită o problemă cu airbag-ul pentru pasageri, care nu funcționează corespunzător în caz de accident.

Până acum, Tesla a inițiat nu mai puțin de 19 campanii de rechemare separate numai în acest an, în Statele Unite.

via Reuters

Comentarii (11)

  • Pai si cum le recheama daca actualizarea software se face de la distanta, printr-un banal update?
    3 1
  • Sa ai 19 rechemari intr-un an (neincheiat) spune foarte mult de calitatea Tesla, avand in portofoliu doar 4 modele: S, X, Y si 3 (Tesla Semi e foarte proaspat si primele livrari au fost anuntate pe 1 Dec.). Nu ma surprinde in schimb acest lucru, iar cred ca numitorul comun se numeste Elon Musk. Din orgoliu personal, din trufie, din narcisism, din prea multa aroganta si infatuare, din nestiinta - habar nu am motivul principal, dar modul de lucru in care ajunge sa exploateze angajatii pentru a indeplini termenele complet nerealiste a dus la o calitate indoielnica a masinilor Tesla, care nu au trecut prin etape temeinice de testare. Bineinteles, apostolii lui Elon imi vor sari in cap, ca uite ce si cum, dar realitatea vorbeste de la sine. Sa ai 19 rechemari in service intr-un an pentru o gama de doar 4 modele arata de fapt proasta calitate a acestora, nimic altceva.
    PS: Twitter saga arata "geniul" lui Musk si ma astept ca la fel conduce si Tesla, doar ca nu se vede
    10 2
  • Abureli, soft pe naiba… au probleme la cablaj, ca de aia le trebuie masina in service sa facă rework. Altfel cum ai spus n-ar fi nevoie de mers in service. Tesla o sa devină in scurt timp consultanți pentru gestionare Chemări in Service. In medie mai mult de una pe luna si problemele încă nu au apărut. Stai sa vezi când o sa treacă 2-3 ani peste valul produs anul trecut si anul asta. Se va vedea clar lipsa de experiența in construirea unei masini si a unei rețele de furnizori de încredere, iar asta va costa enorm. Se poate ajunge la faliment destul de rapid… Anul trecut 3 reprezentați Tesla au venit pentru a “recruta” furnizori, atâta înfumurare mai rar, in final deșii am oferit ce aveau nevoie au selectat pe altcineva. Săptămâna trecută au revenit disperați ca furnizorul selectat anul trecut nu face fata pe parte de calitate si sunt dispuși sa plătească costurile cu pornirea producție la noi, nu mai dau din casa dar sunt sume enorme. Când Edikkk and Co. se emoționau tot la cifre de vânzări prezentate eficient in % (gen creștere de la mimic la aproape nimic)… eu si nu numai știam toate măgăriile din spate. Cât de ridicoli pot sa fie unii… si se cred si mari analiști si ecologiști, de-a dreptul patetic.
    In schimb pentru AM mi se pare o schimbare brusca de abordare, cum așa după laudele neîncetată a Electricelor sa pui totul pe tapet… interesant.
    8 3
  • Să rezolvi de la distanţă toate problemele.... asta înseamnă un vârf de tehnologie !
    4 9
  • Ai postat la articolul greșit… aici este invers, așa zisul vârful de tehnologie trebuie dus la service de 19 ori intr-un an.
    Be bune nu știi sa citești?
    7 2
  • Seriff
    @Dutz, nu ai ce sa ii ceri lui Mike, auzi varf de tehnologie si aia cheama masinile in service ca nu merg becurile pe frana:)) Penibil.
    Dar ma rog, probabil s-au ars becurile pe frana de la atata stat la cozi pentru incarcare.
    6 3
  • @inexorabil
    dar cine crezi ca te-a spalat pe creieri pana acum ca termica ta e cea mai buna?
    1 3
  • inexorabil
    Dar când am susţinut eu ideea pe care o insinuezi (fără să mă mire deloc în cazul tău) ??? Ai uitat de câte ori am propus…pura pasiune, adică fiecare să-şi adore genul de maşină preferată, dar musai ferindu-se să-l stigmatizeze şi cu atât mai puţin să-l agreseze pe cel de altă orientare [presupunând, cu tot bunul simţ posibil, că tipurile de propulsie auto n-ar fi opuse d.p.d.v. tehnic…şi nici n-au cum, după legea firii! – de fapt, aşa-zisa “alternativă” (eco) înseamnă manipulare politico-ideologică şi atât…la baza ei se manifestă dorinţa diabolică de a perturba şi, într-un final, de a nimici tot, inclusiv de natură industrială, ceea ce nu doar că este bun şi, deci, îngăduit, coordonat şi chiar binecuvântat de Sus, dar a şi dovedit cu prisosinţă că este!].
    4 0
  • @inexorabil
    termicele scuipa cancer pe teava, deci nu mai pot fi lasate la libera alegere.

    e ca si cum ai spune ca si manelele e o alternativa. nu e! ce e nociv trebuie limitat/inlocuit urgent.
    1 5
  • Ca zici tu, nu?… la fel si grătarul si micii, zaharul, lactatele, berea, alcoolul in general, cafeaua ca-i doar moft șamd.
    Sunt atâtea insule pe lumea astea unde poți sa mergi sa-ți interzici ce vrei tu ție si la cine-i dus cu pluta “la propriu” sa vina cu tine.
    Cine si ce te oprește?
    2 1
  • @dutzu
    nu mai baga lumea in spital!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru