Tesla recheamă 817.000 mașini în service: probleme cu avertizarea pentru necuplarea centurii de siguranță

de Tiberiu Safta
Duminica, 06.02.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul de mașini electrice a demarat o campanie de rechemare în service, după ce a fost descoperită o problemă la cuplarea centurilor de siguranță. Mai exact, avertizorul sonor pentru necuplarea centurii nu poate fi auzit din cauza unei erori software.

Compania deținută de Elon Musk a fost nevoită să inițieze un recall, pentru un număr foarte mare de mașini, din cauza unei probleme descoperite la centurile de siguranță. Din fericire, problema nu afectează centurile în sine, ci este vorba despre o defecțiune a avertizorului sonor pentru necuplarea acestora.

Problema este cauzată de o eroare software. Astfel, avertizorul sonor nu poate fi auzit în anumite condiții, la pornirea mașinii, chiar și atunci când ocupanții nu au centura de siguranță cuplată. Însă, odată ce vehiculul depășește viteza de 22 km/h, avertizorul sonor intră în funcțiune, indiferent de prezența erorii.

Această problemă afectează 817.143 de mașini Tesla, inclusiv toate exemplarele Model 3 și Y, precum și câteva unități Model S și X, construite în 2020 și 2021. Potrivit documentației publicate de organismul de siguranță rutieră NHTSA, această eroare are loc în anumite condiții, atunci când avertizorul a fost întrerupt în ciclul precedent de condus, iar centura nu a fost cuplată înainte de întrerupere.

Astfel, șoferul putea ieși din mașină în timp ce avertizorul era activ, pentru ca apoi să se întoarcă în vehicul și să inițieze un nou ciclu de condus.

Practic, acest lucru crea confuzie pentru sistemul software al mașinii.

Din fericire, nu au fost raportate incidente în urma acestei defecțiuni. Problema a fost descoperită și raportată pentru prima dată în Coreea de Sud, în 6 ianuarie. Tesla a fost avertizată de existența problemei, iar în 10 ianuarie, compania a început să cerceteze problema. În urma descoperirii cauzei, Tesla a inițiat campania de rechemare în 25 ianuarie.

Pentru rezolvarea problemei, Tesla a lansat o actualizare firmware. Actualizarea a devenit disponibilă pentru clienții Model 3 și Y în 27 ianuarie, în timp ce posesorii de Model S și X au primit-o în 28 ianuarie.

via Carscoops

Comentarii (10)

  • inexorabil
    Încă nicio reacţie, e-decerebraţilor? Ce prompţi sunteţi voi atunci când este rost să vă apoteozaţi “marfa”.

    Încercaţi măcar “justificări” şchioape, de pildă pe cele mai la îndemână: “Nimeni sau nimic nu poate fi perfect” sau “Imprevizibilul ne urmăreşte oriunde, oricând, oricum”. Fiindcă, ori de câte ori intervine un astfel de caz (care nu vă convine), ori vă hazardaţi cu “explicaţii” (dar clocite straşnic în prealabil), ori (vă vine mult mai comod) preferaţi să faceţi pe morţii în păpuşoi, ca şi cum nu s-ar fi întâmplat nimica-nimicuţa. Iar năravul ăsta al vostru este chiar incurabil…
    6 8
  • Edikkk
    Este vorba de avertizarea care trebuie să înceapă de la 5-7 km/h, până în această viteză nicio maşină nu avertizează sonor (consideră mişcare de parcare)

    deci este vorba de intervalul între 5 şi 22 km/h şi doar la anumite modele şi numai din anumiţi ani.

    Plus că totul se ştie că va fi rezolvat în curând prin update online automat (nu trebuie nicio maşină să o duci şi laşi în niciun service)

    Dar aşa caută NASHTA orice motiv cât de minuscul care să dea ştirea bine, că deh, sunt în război cu Tesla care nu decartează bani via lobby la politicieni

    Mda
    5 7
  • Te înșeli Edikkk… încearcă un Volvo și vezi tu singur când te avertizează… dacă nu-ți spune Musk nu crezi pe nimeni!
    Ca și gluma… cred ca Volvo știe exact pe ce scaun vei sta și te avertizează cu o jumate de ora înainte.
    On topic, nu văd nici o mare scofala, la o mașină electrică sau nu astfel de situații apar și atâta timp cât nu vorbim de chestii nasoale toate bune. Să ne fixam centura ar trebui sa știm singuri… cu plodul “avertizarea-i” simplu… mașina nu pleacă fără centura… nici măcar nu se mai discuta!!!
    8 4
  • Edikkk
    Măi Dutz.... şi la Tesla anunţă de la 22 km/h, mai au o limită inferioară dar au o greşeală software care deja este identificată, deja este programată trimiterea OTA

    Dacă la 22 km/h faci accident şi nu ai centura, nu prea mori.

    Nu e că dacă ai 100 km/h nu era avertizarea.

    De aceea ştirile despre Tesla sunt aşa voit negative, pentru că invidia este mare.
    4 6
  • Dacă tu ai 20 când ieși de pe un drum lateral și celălalt 120 in depășire??? Nu despre asta era vorba… îți pasa de tine îți pui centura cu sau fără atenționare.
    Chiar am spus ca nu este un “defect” care sa merite atenție…
    8 2
  • Acelasi vesnic comentator de mai sus ne arata acum cateva zile cat de proaste sunt masinile care au rechemari in service. Dar pt electrice e scuzabil, e eroare software...
    On topic - lucrurile astea se intampla la toate marcile, fara exceptie
    2 2
  • Mircea Badea
    trebuie scoasa de tot! la orice masina! este un stalinism asemenea masuri pe bunurile noastre!
    3 5
  • inexorabil
    Damblagikkk, cert este că naş-ta a fost cu tine la botez (unde probabil că n-a rostit cum trebuie “Mă lepăd…”), dar NHTSA este organismul de care aminteşti. Nici “lobby” nu ştii ce înseamnă şi nici “a decarta” nu are sensul pe care i-l atribui mata’.

    Acum serios: domnule…Hellvig, aveţi idee cum se prezintă intelectual unii dintre angajaţii instituţiei dvs.? Dar vă interesează?? Nu-i verificaţi un pic înainte de a le încredinţa o misiune sau alta??? Păi ei sunt aidoma torţionarilor din “obsedantul deceniu” : nimic în cap, totul în mâini şi în picioare.
    Ah, uitasem: exact cu această “structură” se caută.
    6 4
  • Pai nu inteleg o chestie. E update OTA sau rechemare fizica in service?
    In titlu e rechemare, iar in articol e update automat
    3 0
  • Edikkk
    dpdv legal se cheamă "rechemare" dar la Tesla aceasta nu există şi fizic în anumite cazuri, în cazurile când pot garanta că doar update over the Air poate rezolva problema

    de aici şi confuzia creată
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru