Totul sau nimic: Lamborghini Urus va fi cel mai rapid SUV din lume

de Bogdan Mirică
Miercuri, 23.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lamborghini vrea să facă din viitorul Urus, primul său SUV din istorie, un adevărat model de referință. Vorbim despre un super SUV cu cea mai rapidă accelerație din lume.

Lamborghini nu renunță la ideea de a dezvolta un SUV cu totul special, primul din istoria companiei. Maurizio Reggiani, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare, a declarat recent că primul vehicul de teren al companiei, botezat Urus după conceptul care l-a anticipat, va sosi pe piață în anul 2018.

Reggiani susține că Urus va inaugura un nou segment și că nu se va bate cu modelele similare din curtea Porsche și Bentley. Mai mult, Urus va deveni cel mai rapid SUV din lume, capabil să ajungă la 100 de km/h în mai puțin de 4 secunde. În prezent, Bentayga și Cayenne Turbo S ajung la 100 de km/h în 4.1 secunde.

Urmareste Automarket
Viitorul Lamborghini Urus va folosi același motor V8 de 4.0 litri ca rivalii săi de mai sus, însă Reggiani susține că unitatea va oferi mai mult de 600 de cai putere și 900 de Nm ca în cazul lui Bentayga.
Agregatul va fi modificat de inginerii Lamborghini, aceiași ingineri care promit și o masă totală redusă, mai mică decât cele peste două tone ale lui Bentayga și Cayenne. Dezvoltat pe platforma noului Audi Q7, Urus ar urma să folosească intensiv fibră de carbon pentru a păstra greutatea sub două tone.

Stephan Winkelmann, șeful brandului italian, a declarat că nu se vor schimba multe elemente de design, comparativ cu ceea ce am văzut pe conceptul Urus, dar că interiorul va deveni ceva mai spațios.

Comentarii (18)

  • arogantul
    dupa cum arata si ce specificatii sunt anuntate vorbim de un SAV nu de un SUV
    11 4
  • Nu stiu daca e primul SUV Lambo. Au mai avut inainte si LM002, acum aproape 30 de ani. :)
    17 3
  • SAV nu e altceva decat o gaselnita de marketing a BMW pt a diferentia X-urile lor de concurenta (tot SUV este)

    Cand a aparut Lamborghini LM002 nu ”se inventase” conceptul SUV... era un off-road...
    13 3
  • cristi
    exact Lamborghini am m ai fabricat suv uri
    4 6
  • Se pare ca multimea nu intelege prea bine ce inseamna de fapt SUV. Voi credeti ca daca arata a masina de teren gata e suv..pf
    5 0
  • Mda... vorbim de porsche, bentley si lamborghini... si ultimele 2 care ar trebui sa aibe motoare diferite 100%, folosesc acelasi motor... urat din partea globalizarii.
    15 0
  • Un lucru e sigur. O sa arate mai bine ca , Bentayga ! Sa vedem cu ce vine Porsche in 2017-2018....viitorul Cayenne ar trebuii schimbat total si facut mai in spiritul Porsche ca sa fie cu adevarat un concurent pt. Urus. Actualul e putin depasit la multe aspecte. Facelift-ul nu a rezolvat prea multe la el.
    Oricum vorbim de 3 modele care sunt din acelasi grup. Pt. actionarii grupului nu prea conteaza ca Urus o sa fie mai puternic, ca Bentayga e mai luxos sau ca , Cayenne se va vinde mai bine pt. ca e mai accesibil si mai comercial sa ii spunem asa. Banii tot la ei in cont intra fiind din acleasi concern.
    10 2
  • Bentley-ul are motor de 6 l, iar Cayenne Turbo S cred ca de 4,8 l.
    6 1
  • Exact. 4,806 cm³ - Cayenne Turbo S
    7 1
  • Bogdan
    Si Tesla X este un crossover SUV si face suta in 3,2
    7 4
  • arogantul
    @dany , esti complet pe langa
    BMW are SUVuri si SAVuri
    X5 este un SUV, X3 este un SUV, adica, sport UTILITY vehicle, si sunt intradevar foarte utile, in cazul lui x5 daca ai familie mare si sau multe multe bagaje.
    X6 este un SAV, sport activity vehicle, cu totul alt target, nu o sa intru in detalii picante.
    5 5
  • ok, sunt complet pe langa, dar daca o sa cauti informatii despre prima generatie denumita intern E53 o sa vezi cum e cu SUV vs SAV (la fel si altii de pe aici care va pricepeti)
    sa ai un Creaciun Fericit!

    PS de ce ar fi X6 SAV si Cayenne SUV poate numai voi stiti (nu veniti cu explicatii puerile coupe vs non-coupe)
    3 0
  • nu e cazul sa explici ce inseamna SUV, acest acronim si ce semnifica el au fost aduse de briza si pe la noi, ca sa nu spunem ca insasi denumirea SUV este tot o gaselnita de marketing... numai sport nu sunt aceste masini... sunt ca pneurile all season, un compromis bun la toate dar care nu exceleaza in nimic...
    1 0
  • @arogantul Nu. Tin minte ca in 2000 sau 2001 cand s-a lansat primul X5, citeam un articol despre el in presa romaneasca. Inca de la lansare, BMW il numea SAV, pentru ca voiau sa fie mai cu mot.

    @Bogdan Tesla Model X nu ii SUV. Model X ii un minivan defapt, in ciuda marketingului care ni-l baga pe gat Musk. Saraca n-ar fi in stare sa se descurce nici pe un drum forestier mai noroios, da in off-road. Clar, ii un minivan mascat ca SUV, ca o gramada de alte asa zise SUV-uri ce se vand in America.
    3 2
  • @ Sam93

    Corect! De altfel am explicat asta dar mi s-au sters comentariile. Mai mult, BMW denumeste X5 SAV iar X6 SAC (Sport Activity Coupe)... de fapt ambele fiind SUV-uri

    Craciun Binecuvantat tuturor!
    2 0
  • @dany
    Ai idee cum denumeste Mercedes GLE coupe ? SUV sau SAC ?
    1 0
  • Nu stiu daca ramane in noroi Model X, inca asteptam un review complet, dar se lasa asteptate cele jdemii exemplare pe an... Intr-adevar balena e Sport pentru ca prinde 96km/h in 3.8s sau 3.2s daca vrei sa arunci aiurea inca 10mii de coco, dar e Utility ca poate tracta barci si altele si nu e Offroad cum spera unii de la ursii bruni de oras.
    1 0
  • Lamborghini nu vor face vehicule Utility niciodata pentru ca nu e treaba lor.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru