Toyota Supra, transformată într-o mașină complet autonomă care știe să facă și drifturi

de Florin Ardeleanu
Joi, 04.02.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O echipă de cercetători din cadrul Toyota Research Institute a dezvoltat, împreună cu Universitatea Stanford, un model Supra de ultimă generație 100% autonom. Mașina poate chiar să facă derapaje controlate.

Siguranța la volan este unul dintre domeniile în care producătorii de automobile investesc sume uriașe. Cu ajutorul tehnologiei, în special a sistemelor care permit un condus autonom, constructorii vor ca numărul de accidente rutiere să scadă.

Japonezii de la Toyota vor ca pe viitor numărul vieților omenești pierdute în accidente de circulație să fie egal cu zero. Pentru a atinge acest obiectiv, constructorul nipon lucrează la diverse tehnologii care, dacă se dovedesc viabile, se vor regăsi și pe modelele de serie.

În prezent, o echipă de cercetători de la Toyota Research Institute din SUA a dezvoltat, împreună cu Universitatea Stanford, un model Supra complet autonom.

Mașina nu doar că se conduce singură, dar poate chiar iniția derapaje controlate și are reacțiile unui pilot veritabil. Cu alte cuvine, îi plac drifturile.

Toyota speră ca tehnologia din spatele acestui concept să-i ajute în viitor pe șoferi, oferindu-le acestora un plus de siguranță.

Mai ales în situațiile critice. Spre exemplu, atunci când șoferul pierde controlul volanului pe un drum alunecos. Șoferii fără experiență tind să piardă ușor controlul, iar Toyota vrea să vadă dacă această tehnologie autonomă ar putea fi utilă și ar putea repune mașina pe trasa corectă.

Chiar și printr-un derapaj controlat, sau "drift" în limbaj uzual.

Cercetătorii susțin că tehnologia se bazează pe mai multe procesoare care analizează virajul, și simulează sute de scenarii posibile, înainte chiar ca mașina să ajungă la el. Ca sursă de inspirație au folosit un concept al studenților de la Universitatea Stanford.

Totodată, oamenii de știință au contactat numeroși piloți de curse și le-au analizat modul în care controlează mașina într-o astfel de situație.

"Adevărul este că fiecare șofer are vulnerabilități și, pentru a evita un accident, trebuie adesea să facă manevre care îl depășesc. Prin intermediul acestui proiect, Toyota Research Institute va învăța de la unii dintre cei mai pricepuți șoferi din lume să dezvolte algoritmi sofisticați de control care amplifică abilitățile de conducere ale omului și îl mențin pe acesta în siguranță," a declarat Gill Pratt, cercetător șef și director al Toyota Research Institute.

via AutoExpress

Comentarii (10)

  • ei da, asta masina cu care sa faci drifturi...stand pe margine
    1 5
  • Johnny
    Intotdeauna m- am impotrivit celor care opum rezistenta la evolutie dar sincer cu autonomele astea nu rezonez prea bine.
    Chiar imi place sa conduc si nu as vrea sa ajungem sa fie imposibil sa o facem.
    Tehnologia e totusi interesanta si buna daca nu ar duce la restrangerea posibilitatii de a sofa. E interesant totusi sa- ti trimiti masina dupa copil la scoala sau sa te aduca de la bar..
    6 0
  • exact, de la bar te aduce acasa numai in drifturi. Doar sa se razbune pe tine ca ai trimis-o la scoala dupa copil.
    3 5
  • Johnny
    Sa revenim la seriozitate, asta cu drifturile e o gaselnita tehnica in genul ca atata au reusit sa faca.
    De aici si pana la a conduce prudent autonom, pe orice drum si nu intr- un poligon, e cale de decenii.
    3 0
  • Dimpotriva, masina e o platforma de teste. Pentru a face drifturi sunt mii(?) de INPUT-uri si algoritmul trebuie sa le calculeze la sutimi, fara eroare. Evident ca ce vedem aici e PR dar baza ramane: un calculator trebuie sa mentina o 1-2t de tabla pe o anumita traiectorie in conditii extreme.

    Chestia cu deceniile... da-mi voie sa ma indoiesc de termenul asta.
    2 4
  • Johnny
    Fanel, calculeaza 10 ani de la debutul primei masini autonome de nivel 5 pana sa fie produsa pe scara larga. Adauga apoi 5-10 ani pana la debutul ei
    1 1
  • trift virtual
    de unde rezulta ca si inteligentei artificiale ii place cocalareala
    3 1
  • @johnny

    ....ceea ce omiti este cresterea exponentiala a puterii de calcul si (ca o frana) avizele, conditiile, etc impuse de legislatie.
    2 5
  • Normal; este un BMW în toată puterea cuvântului (şi a mecanicii). Doar că “inteligenţa artificială” nu este nicio inteligenţă şi, în consecinţă firească, nu “ştie” nimic, sub nicio formă, caz în care nici nu poate “simţi” (de exemplu: plăcere, precum se insinuează în articol).

    Şi încă o dată să aplaudăm performanţa incredibilă de a ne defila senini prin faţa ochilor (minţii) “savanţi” invariabil analfabeţi. Spectacolul este garantat şi mai ales…gratuit. Prin urmare, ce le putem ura altceva decât “succesuri” în continuare!
    4 4
  • Ăsta rămas lipit de firele de curent şi care bâzâie “rotiţă-rotiţă-rotiţă…” – tare “imprevizibil” eşti, geniu nisipos (pardon, pustiu).
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru