Toyota va prezenta în toamnă noua generație Mirai: modelul electric alimentat cu hidrogen va fi disponibil pe piață din 2021

de Daniel Popescu, Foto: Toyota
Vineri, 03.07.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota va prezenta în octombrie sau noiembrie noua generație a modelului electric alimentat cu hidrogen Mirai, care va fi comercializată începând de anul viitor, mai întâi în Japonia.

În luna octombrie a anului trecut, Toyota a publicat o serie de imagini cu o versiune de pre-serie a noii generații Mirai, fără să ofere însă prea multe informații.

Publicația japoneză Best Car Web susține însă că producătorul nipon va dezvălui versiunea de serie în octombrie sau noiembrie, înainte ca modelul să fie disponibil pe piața locală în prima parte a anului viitor. Nu este clar dacă lansarea internațională va avea loc simultan cu cea de pe piața japoneză sau mai târziu.

Cel mai probabil, versiunea de serie va fi foarte asemănătoare cu cea a variantei de pre-serie, care a ieșit în evidență prin liniile de design mai simple și mai moderne comparativ cu cele ale generației actuale, în timp ce echiparea standard include jante de 20 inch.

De asemenea, șoferii au la dispoziție la interior un ecran poziționat central cu diagonala de 12.3 inch, un sistem audio JBL cu 14 boxe și 5 locuri, în condițiile în care actuala generație oferă doar 4 scaune.

Din punct de vedere tehnic, noua generație este dezvoltată pe noua platformă TNGA și adoptă tracțiune spate, o modificare majoră comparativ cu tracțiunea față a actualei generații.

Pentru moment nu există însă nicio informație despre puterea sistemului de propulsie și nici despre autonomie.

Totuși, japonezii menționează că autonomia va fi cu circa 30% mai mare decât cea a generatei actuale, care oferă 500 de kilometri între două alimentări. Astfel, ne putem aștepta ca noua generație să aibă o autonomie de circa 650 de kilometri.

Via Carscoops

Comentarii (10)

  • ACE - Craiova
    TOYOTA a vandut pana acum maximum 7.000 unitati din prima generatie de masini alimentate cu hidrogen.

    Nici ceilalti producatori auto nu au vandut pana acum decat, cel mult, cateva sute de unitati: MERCEDES BENZ, BMW, HYUNDAI etc...
    14 3
  • Nu-s io asa prieten cu asiaticii, dar pe astia de la Toyota ii admir pentru ca nu se lasa si merg inainte cu modelul Mirai. Bravo lor, in continuare cred si spun ca asta e viitorul, nu bateriile de laptop si masinutzele teleghidate. Si na... acum chiar daca ii enervez pe unii, de cele mai multe ori se dovedeste ca am dreptate. :)

    Pana apare ceva gadget de-asta cu hidrogen, Diesel o sa ramana intotdeauna deasupra tuturor! :)
    17 16
  • macar asta nou arata bine fata de prima generatie, despre care daca imi aduc aminte iar nu dorm la noapte :)
    12 3
  • Degeaba incearca toyota cu design si hidrogen ,nu-i ajuta la nimic , ramane tot masina ca toate celelalte.
    8 13
  • Edikkk
    Hidrogenul îl produc din gaz metan şi abur (apă încălzită cu... arderea de gaz metan)

    Şi un Seat pe CNG direct este mult mai verde decât MINCIUNA Mirai

    Dar CNG găseşti multe staţii în Spania şi mai ales Italia, dar hidrogen.....
    8 18
  • @Edikk: si curentul electric din ce-l produc? Te pomenesti ca cu morishti de vant si cu panouri solare! :))))

    Si cine lucreaza la minele de cobalt? Cumva minori? :) Minciuna si ipocrizia electrica te lasa rece? Te deranjeaza orice alternativa reala cu sanse reale de a reusi sa inlocuiasca la un moment dat supa de dinozaur? Seeerios? :))
    15 11
  • Edikkk
    Dle PMC matematică, fizică, chimie aţi făcut la şcoală
    La vreo mică ceva olimpiadă aţi participat?

    Un diesel, un benzinar, un GPL, un CNG va fi mereu 100% POLUANT !

    Cum spuneam 95% din producţia de hidrogen este din GAZ METAN (HIDROCARBURĂ !) şi ABUR (apă încălzită cu.... HIDROCARBURI) !!!

    Deci nu numai că acel hidrogen este obţinut 100% din HIDROCARBURI = POLUANTE 100% dar culmea pe KWH produs ca mişcare sau pe KM dacă vreţi se poate în extremis calcula, este mult mai poluantă ca o maşină direct pe gaz metan compresat (CNG)

    O maşină BEV sau PHEV (evident doar rularea electrică) foloseşte curent, da, dar care în România este produs
    - 26% hidro
    - 20% nuclear
    - 13.9% eolian
    şi aşa mai departe


    http://www.sistemulenergetic.ro/statistics/show_graph/2020/1/1/0/0/2020/7/4/23/59

    Asta în 2020 România


    Deci oricum mult peste 50% este ENERGIE VERDE


    Dar sunt alte ţări cu 100% energie electrică verde: Norvegia

    Sau care în anumite zile sau săptămâni sau luni au fost 100% VERDE: precum UK (3-4 zile), Germania, Danemarca
    12 9
  • Edikkk
    Până în 2030-2050 UK ţinteşte să fie 100% VERDE în producţia energiei electrice

    Se pare că vor ajunge uşor la 90-95% verde chiar până în 2030

    OK?
    12 9
  • Toyota, Honda merg înainte pe soluția cu hidrogen pentru că ei privesc situația pe termen lung. Nu că brandurile europene ar avea "ochelari de cal" și nu văd decât într-o direcție... dar, goana după profit in timp cât mai scurt, îi face să arunce pe piață soluții încă nematurizate. Constructorii europeni aleg varianta simplă pentru ei, doar din motivul de a scădea media emisiilor și să evite astfel amenzile. Variantă mai ușor de implementat de către constructori, dar cu multe dezavantaje pentru clienți.
    Pentru cei care zic că hidrogenul nu este verde, se știu ei care:

    https://ec.europa.eu/romania/news/20200703_redresare_verde_ro

    https://ziare.com/mediu/energie-regenerabila/gigantii-din-energie-au-cerut-comisiei-europene-o-strategie-pentru-trecerea-de-la-carbune-la-hidrogen-1612591

    https://financialintelligence.ro/iulian-iancu-hidrogenul-poate-sta-la-baza-unei-noi-revolutii-tehnologice-si-digitale-avem-nevoie-de-un-plan-de-actiune-la-nivel-national-si-legislatie-specifica/

    Etc, etc...
    6 1
  • @McCrysT: producatorii europeni sunt nevoiti sa adopte solutia "facila" de moment din 2 motive. 1. pret. 2. in primult rand din cauza institutiei comunistoide numite UE.
    Din pacate, si nu-mi place sa spun asta, n-am nicio satisfactie, dar UE devine pur si simplu o carte pierzatoare in ce priveste dezvoltarea economica a Europei si a bunastarii fiecarui cetatean UE. Problema e ca efectele masurilor indivizilor rupti de realitate de la UE se vad incet, in timp, si vor fi extrem de greu de reparat cu fiecare an care trece.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru