UE anunță schimbări în testele pentru emisii cu amenzi de până la 30.000 de euro pe vehicul: "Motoarele diesel vor dispărea mai repede decât ne imaginăm"

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Miercuri, 05.04.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Comisia Europeană a adoptat o serie de schimbări în regulamentul testelor pentru emisii, prin care producătorii pot fi amendați cu până la 30.000 de euro pe vehicul.

Scandalul Dieselgate a scos în evidență diferențe majore de legislație între Statele Unite și Uniunea Europeană cu privire la modul în care sunt sancționați constructorii care încalcă testele de emisii.

Astfel, Grupul Volkswagen a fost nevoit să răscumpere mașinile afectate și să ofere bonusuri de până la 10.000 de dolari fiecărui client afectat, iar factura finală a ajuns la echivalentul a peste 22 de miliarde de euro. În schimb, în Europa, constructorul german nu a plătit niciun fel de penalizare pentru clienții care au cumpărat mașini cu motoare diesel afectate de scandal.

Urmareste Automarket
În acest context, Comisia Europeană a aprobat în această săptămână un nou regulament, care are însă nevoie și de acordul fiecărui stat în parte pentru a intra în vigoare.
Cea mai importantă noutate este că Uniunea Europeană va putea aplica amenzi de până la 30.000 de euro pe vehicul în cazul modelelor care încalcă regulamentul testelor de poluare, iar banii vor fi folosiți pentru despăgubirea clienților și în cadrul unor programe pentru protecția mediului.

Pe de altă parte, regulamentul prevede că centrele de testare pentru emisii trebuie finanțate de către statele în care se afla. Prin această regulă, constructorii auto nu mai pot plăti agențiile în mod direct, element care putea genera un conflict de interese. Totuși, există și o portiță de scăpare: statele pot impune constructorilor o taxă care va fi folosită pentru finanțarea acestor centre. În plus, Uniunea Europeană va avea posibilitatea să inspecteze mașini în cadrul unor teste.

Oficialii europeni anticipează că toate aceste modificări vor conduce la o dispariție a motorizărilor diesel pe Bătrânul Continent. "Mașinile diesel nu vor dispărea de pe o zi pe alta.

Dar, după acest an dificil, sunt sigură că vor dispărea mai rapid decât ne putem imagina", afirmă comisarul european Elzbieta Bienkowska. Via Reuters

Comentarii (12)

  • Cati bani s-ar aduna daca s-ar aplica retroactiv...
    20 8
  • @Robo Iti dai seama ca daca s-ar aplica retroactiv, la ~9 mil auto afectate de dieselgate, VAG ar da faliment sau ar trebui sa vanda Skoda, Seat si eventual marcile exotice. Am vorbi maxim de 270 mld de euro la 30.000 euro/auto amenda sau 90 mld euro la 10.000 euro/auto (cat au platit in SUA/auto)...
    13 5
  • Toti ar da faliment, inclusiv japonezii. Nu va mai imbatati cu apa rece.
    15 11
  • De ce doar in State au platit VW amenzi ?In Europa pe cand ?Aici nu se respira tot prin plamani ?
    ps:ar fi frumos sa fir scormoniti si in c*r de la primul pana la ultimul producator si sa plateasca de la primul pana la ultimul amenzi usturatoare de ordinul zecilor de mld ....indiferent ca se va clatina serios industria,e un pas extrem de necesar pt viitorul tuturor si pt respectarea normelor !pe cat de vinovati sunt grupul VAG in frunte cu VW pe atat de nedreapta este situatia ca doar ei sa plateasca si sa faca recall-uri....in conditiile in care au fost prinsi deja mai multi in situatie identica si nu se aude mai nimic de amenzi
    14 3
  • @cata

    ceilalti nu au fost "prinsi" si nu s-a dovedit nimic in instanta. Sunt doar supozitii si cel mult banuiti.

    Sunt deacord cu tine...vinovatii trebuie sa plateasca...dar dreptatea se face cu legea-n mana si nu in piata publica unde vulgul sa arate cu degetul spre vinovati.
    10 1
  • ne cred ...
    ... cei ce conduc Europa niste fraieri ! totul este politica de marketing. vor disparea ei, nu motoarele diesel ! nu sunt neaparat fan motorina, dar obstinatia cu care promoveaza, in ultima vreme benzinarele, te duce cu gandul ca ceea ce fac ei nu este decat un "ajutor" pentru noile produse inzestrate cu motoare downsizening.
    9 5
  • hai, na
    eu sint de parere ca piata a ajuns la un nivel de full ce nu mai poate fi ignorat..rea multa oferta si pprea pputina cerere...deci aceasta cerere trebuie impulsionata..nu neg poluarea pe care o pproduc AMINDOUA tipuri de motoare.,dar ratiunile sint pur economice si motivarea pur economic..cum zicea cineva mai sus,sa nu ne imbatam cu apa rece
    5 4
  • hai na
    motivarea pur ecologica
    5 4
  • iara se apuca politicienii sa scoata panglici pe nas ? Cit polueaza un diesel EURO6 fata de un camion care are 100m cu tot cu fum ? si care face mult mai multi km ? Camioanele noi au toate siteme de injectie de AdBlue, cele din "colonii" Dumnezeu cu mila. Sau cam cit polueaza vasele de transport care au motoare diesel care merg aproape cu petrol brut ? ... si merg luni in sir fara oprire. Acum e o moda sa dam vina pe diesel ... Sunt "consumator" de diesel dar il dau pe prima electrica sau fuel cell cu autonomie decenta. Am nevoie sa fac 800km intr-o zi.
    5 1
  • @hai, na Cererea e foarte mare. Cand iti comanzi o masina noua stai 3-5 luni pana ti se livreaza si nu e valabil doar in Romania ci si in tarile EU.

    Plus ca piata globala creste de la an la an.

    Nu produce nimeni pe stoc in ziua de azi. Nu automobile.
    4 0
  • Oameni buni, chiar am fi naivi daca am crede ca VW ar putea pati ceva in Europa atata vreme cat grupul provine din tara care, practic, e Europa!
    Vorbim de cea mai mare putere economica din Europa. De SINGURA economie europeana fara probleme. De motorul economic al intregului continent. As vrea sa vad si eu cine ar indrazni sa puna Germania la plata, in conditiile in care Germania, prin econimia ei sustine economiile hodorogite ale celorlalte state industrilalizate. Pentru ca, despre asta vorbim. Despre putere industriala. In povestea asta economii minuscule, desi performante, precum Luxemburg, nu conteaza. Cine va sari la gatul Germaniei? Spania care a fost pana nu demult in criza si pentru care SEAT, e foarte important? Cehia care porduce mai multe modele VW? Slovacia care are si ea o fabrica VAG? Ungaria care are si ea fabrica VAG? Sa fim seriosi, zic. Si sa nu uitam ca presedintele organismului europena care isi umfla muschii, dl. Tusk, este in conflict cu guvernul propriei tari.... Ups ... Uitai! Polonia, tara Dlui Tusk, este a enspea tara detinatoare de fabrica VAG din Europa!
    3 0
  • misa2002_2006
    uneori stau si ma gandesc cum se face ca americanii astia nu au fost prinsi cu nimic pana acum, cu toate ca au facut si inca fac, cu siguranta, cele mai mari marlanii?
    cum e posibil sa ne legam de niste amarate de motoare diesel ale autoturismelor, cand TIR-urile au ditamai motoarele diesel, ce cu siguranta nu ar putea fi inlocuite cu motoatele pe benzina.
    cine poate demostra ca motoarele diesel ale autoturismelor sunt mai nocive decat poluarea atmosferica facuta de deseurile chimice si atomice, sau ca bombele care le arunca americanii peste cetateni ai acestei planete?
    despre a cui viata le pasa astora din america si din ue cand vorbesc de poluare?? sau ..mai bine spus .. despre a cui afacere e vorba sa fie promovata? cine este interest si trage sfori sa moara diesel, ca sa traiasca motoarele electrice? este pura lupta de interese.. de unde vor produce ei atata electricitate incat sa ajunga la atatea masini cate vor sa scoata pe piata??? la ce suferinte vom mai fi supusi ca urmare a distrugerii maselor ce vor produce electricitate? sper sa si-o incaseze si americanii astia intr-o buna zi, ca o merita..sincer... MC'Donald care imbolnaveste populatia lumii..le spune ceva?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru