UPDATE: Dacia a găsit o rezolvare pentru greva spontană de la Mioveni

de Bogdan Mirică
Miercuri, 19.12.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Angajaţii mai multor secţii din cadrul Uzinei Automobile Dacia au intrat în această dimineaţă în grevă spontană. Ei sunt nemulţumiţi că vor fi obligaţi la două zile fără plată în debutul anului viitor.

UPDATE: Pentru a lămuri situaţia grevei spontane declanşate în această dimineaţă în cadrul uzinei de la Mioveni, Dacia a emis un comunicat oficial de presă în menţionează decizia conducerii de a plăti 100% cele două zile de concediu, fixate în zilele de 3 şi 4 ianuarie.

În comunicatul de presă oficial, Dacia declară: ”Miercuri dimineaţa, salariaţi ai Uzinei Vehicule Dacia au protestat contra deciziei managementului de a poziţiona zile de concediu de odihnă, platit 100%, pe 3 şi 4 ianuarie. Pentru a nu acumula stocuri la începutul anului, în zilele de 3 şi 4 ianuarie 2013 nu se vor fabrica vehicule, iar salariaţii din sectoarele aferente activităţii de fabricaţie vehicule vor rămâne la domiciliu. Pentru a proteja veniturile angajaţilor, resursele lor şi ale companiei, s-a decis ca salariaţii sa aibă posibilitatea de a alege între concediu de odihnă, plătit 100%, si plata cu 85%. Uzina Mecanică şi Direcţia Logistică au o activitate susţinută, dar persoanele din aceste sectoare care nu vor lucra în datele de 3 şi 4 ianuarie vor intra în acelaşi sistem ca şi la Uzina Vehicule.”


Deşi suntem la final de 2012 şi Dacia se pregăteşte să anunţe o evoluţie pozitivă în anul care tocmai s-a încheiat, de pe platforma de la Mioveni vin veşti proaste.

În această dimineaţă, angajaţii a trei secţii din cadrul Uzinei Dacia au declanşat un protest spontan.

Ei au întrerupt lucrul pentru a protesta faţă de o decizie recentă a conducerii. Oficialii au anunţat că la începutul lui ianuarie personalul va avea două zile de concediu fără plată. Este vorba despre zilele de 3 şi 4 ianuarie.

Afectate de protestul spontan sunt secţiile de caroserie, montaj şi vopsitorie. Muncitorii care au intrat în grevă solicită să fie plătiţi cu 85% din salariu în cele două zile ale începutului de an. De asemenea, ei cer şi reglementarea acordării concediilor de odihnă.

Urmareste Automarket
Nicolae Pavelescu, liderul sindical Automobile Dacia, a confirmat protestul pentru agenţia de presă Agerpres.
”Este vorba despre trei secţii mari ale uzinei, în care s-a întrerupt lucrul spontan. Oamenii au spus că vor relua lucrul atunci când va fi respectat contractul colectiv de muncă.” 

via hotnews

Comentarii (20)

  • Ar trebuii concediati toti care au iesit la protest. Sunt alti oameni dornici de munca.
    Sa vedem ce or sa faca cand va pleca de tot Renault-Dacia din Romania.
    22 48
  • Este bine ca cei de la dacia au salvat Renault de la pierderi ? Profitul sa-l duca la angajatii Renault, ai nostri sa castige bani putini. Pe gandirea ta si a altor 90% ca tine, lasa firmele din Romania sa-si bata joc de angajati. Sa inteleg ca nu muncesti, nici eu, dar din cauza ca unii accepta doar cat sa manance firmele isi permit bataia de joc pentru ca au de unde alege.
    38 18
  • antonny
    @Ndy ......Renault nu va pleca din Romania .cei care au iesit la protest stiu bine ce au stipulat in contractul de munca si nu se lasa batjocorici ......apoi sindicatul lor e puternic nu se lasa asa usor in fata celor de la Renault .....
    Ndy ......acum 3 luni angajatii Dacia au iesit in strada sa fie solidari angajatilor unei companii din ARGES care produce pentru mari producatorii auto din Germania .....dar cand sti ce iti scrie in contractul de munca ,cand ai un lider bun cand ai avoctii care stiu sa ii protejeze ........ce spui tu sa fie dati afara nu se va intampla niciodata
    13 4
  • Riscul plecarii Renault din Romania nu vine de la acest protest sau de la alte proteste, vine de la statul roman care nu scade niste taxe si care pe viitor bineinteles ca le va creste, cum face fratele sau mai mare, statul socialist francez, adica toti cei care castiga peste un milion pe an( aici intrand mare parte oameni de afaceri si investitori) trebuie sa lase statulul "doar" 75% din castig, evident ca majoritatea pleaca. Si care este problema? Problema este ca mare parte au angajati, afaceri, fabricute si fabrici, deci un nou val de someri pe care statul trebuie sa-i plateasca, si uite asa ca un bulgare de zapada statele raman fara bani.

    Dar nu pot sa plang foarte mult din cauza statului francez pt ca mai au pana cand vor da cu adevarat de greu, dar pot sa plang in legatura cu ce va fi in Romania, acum este foarte usor pt oricine sa-si mute fabrica "in spate" oriunde, iar cei care raman trebuie sa plateasca taxe din ce in ce mai mari, deci de unde aceasta siguranta ca Renault nu va pleca din Romania? C-a declarat directorul regional asta? Pai e si postul lui in joc, sa declare asta Carlos Ghosn, care culmea ca nu declara asa ceva, pai domnul "cost killer" credeti ca se cramponeaza de Romania? Eu nu cred, iar in tot acest timp alesii tocmai ce s-au "redus" de la 400 si ceva la 500 si ceva de parlamentari, la fel ca-n Germania cu o populatie de cel putin 4 ori mai mare, si pun pariu ca vor anunta cresteri de taxe si de impozite pt toti .
    17 20
  • NDY, ai o mentalitate de iobag. Cu oameni ca tine au ajuns multinationalele sa faca ce vor in Romania. Muncim cele mai multe ore si suntem platiti cel mai prost in UE, tocmai din cauza acestei mentalitati. Din punctul meu de vedere, sper sa ramana fara munca toti lingaii care se "sclavagesc" pe o bucatica de paine la patron cu gandul ca singura alternativa la o leafa de mizerie pe un program de 10-12 ore e ramasul acasa. Asta demonstreaza ca, inauntrul lor, stiu foarte bine ca nu sunt capabili in general de prea multe si accepta sa fie tratati in stil presul de la usa. Noroc ca mai exista si altii capabili, care indraznesc sa-si ceara drepturile si chiar mariri de salariu in plina criza, daca demonstreaza ca fac treaba buna, peste medie.
    In rest, bravo celor de la Dacia.
    14 13
  • tydgyny
    mda ,numai sa nu pateasca ce-au patit ai nostri(si ei erau puternici etc etc etc si acum deabea isi tirie nadragii dupa ei)...poate credeti ca numai in romania e asa...va inselati..peste tot oamenii cu bani fac legea indiferent de domeniu sau aspect social
    3 3
  • _steli
    @dan
    Initial am vrut si eu sa-i raspund lui NDY, dar cred ca ai acoperit ca tot ce era de zis.
    6 7
  • @dan si restul

    Domnilor, voi traiti in lumea voastra, habar nu aveti cum este realitatea.
    Vreti totul gratis (cu munca putina), bani multi bani, prime, sporuri = socialism, adica la intins mana. In loc sa zici mersi ca ai un loc de munca, bine platit (La Dacia sunt unele dintre cele mai bune salarii din Romania), iesiti in strada ca aveti 2 zile libere fara plata. Asta ti se pare batjocura pt angajat Dane?. Muncesc de la 18 ani, stiu cat de greu este - n-am intins niciodata mana, toti banii castigati sunt din munca si multa munca.
    Mult succes voua, cei cu gandirea asta de visatori.
    16 9
  • antonny
    ndy......da sunt salarii bune pentru tara noastra dar si muncesc oamenii aia ......sa lucrezi pe banda si sa scoti 1400 masinii pe 3 schimburi nu e asa usor ....
    8 3
  • AndreiRN
    Deci eu stau acasa si vreau sa fiu platit pt asta dar tot eu pretind ca sunt exploatat?
    Asa gandire anormala de mult nu am mai vazut.
    Care refuza sa munceasca sa fie inlocuit.
    Curand o sa apara Dacii cu suruburile nestranse.
    9 6
  • BaditzaEx
    @ndy, @andrei rn si alti prostaci de genul... munciti si voi de cativa anisori si vi se pare ca munciti ?! =)), eu muncesc de la 15 ani ciumpalacilor si nu ma hazardez in abjectiile voastre si NU, n-am primit nici un leut MoKKA si nici n-am avut parintei sa-mi ia x5 la majorat ( cum se intampla in ziua de azi la politicieni si neamuri de tigani ), dar acea patura ( de parventi ) sunt hotii care fura de la amaratii astia noroc ca cei de la Dacia au un sindicat bun... Aici in articolul in cauza sunt aproape convins ca in mare parte, compania-muma are o vina ( Dacia a ajuns sa fie sursa de venituri a Renault ) dar si statul ( care baga N taxe ) , asa ca pt dobitocii de mai sus am urm intrebari :
    - voi stiti in ce conditi ( program lucru ) au acei muncitori ?
    - pe ce dreaq vb AndreiRatoN ??? ( ai studiat legislatia muncii ??? )
    - in romania nu poti trai decent fara un venit minim de 500 eur, aveti impresia ca muncitorii din imagine catsiga atat ???
    daca prostia ar durea pt atatia ciumpalaci cretini ( gen Basescu : < cui nu-i convine sa plece > ) care s-au americanizat ( chipurile ) si acum o ard ingamfat-ipocrit de parca s-ar trage din nu stiu ce fam burgheza ( eventual vreun mic Rotschild ) V-ati Tolani in Chinuri !
    10 9
  • BaditzaEx
    scz, antevorbitorilor mei mai destupati ( m-am ambalat putin cand am vazut ca unii continua in nemernicie si ranchiuna iar astfel trebuia sa raspund ) . Dacia de cand a fost preluata de Renault a inceput sa merga f bine ( mai toate revistele de specialitate , mai de la vest confirma asta ) , astfel Felicitari Renault !, dar atunci cand ceri 10 mil eur de la guvern ( suport pt a scoate cateva modele noi - s-a intamplat in timpul geuvernarii Boc-Alifie , avand in vedere ca ei ( Renault ) si-au scos investitia cu Logan/Sandero si au deschis o fabrica in Maroc , mi se pare aiurea ) pe langa asta nu invinovatesc doar Renault dar si ( mai ales ) statul roman ( Inspectia muncii nemaivand nici un rol in tara asta in a proteja angajatul ) prefera sa ia spaga bilunar sau anual de la firma , decat sa oblige angajatorul in a-l plati corect si a-i oferi zilele legale de concediu, pe langa asta, in romania taxele sunt enorme !!!!, pt un salariu de ( sa dau ex de mai sus mentionat 500eur= 2300ron, anagajatorul tre sa plateasca vreo 3200-3300 ron, pt ce rahat ???? cand n-avem nimic gratuit , unde se duc acei 800ron lunar ??? )

    intr-adevar avem PADUCHI de 18-25 ani care abia au terminat la FF facultatea ( sau nu ) conduc X5, ajung in Parlament si castiga 15,000 oficial ( neoficial fura de 30k euro lunar ), dar mai avem si cretini care nu stiu sa faca diferenta intre trantorii astia platiti de la buget si romanii exploatati la maxim - chiar daca compania merge extraordinar de bine, dar banii se vad doar la cei aflati in conducere ( care exceptand strainii, romanii care au ajuns acolo tot din vechea patura de securisti fac parte - sau sunt plozii acestora )
    9 6
  • Cu siguranta Dle Baditza de 15 ani muncesti la stat, unde totul crezi ca ti se cuvine, si nu la privat unde trebuie sa muncesti de 2 ori mai mult, sa te zbati, sa luptii pentru felia de paine ce o mananci acasa.
    Dacia a ajuns sa fie sursa de venituri pentru Renault - CORECT, asa este in capitalism cei mici sunt mancati de cei mai mari.
    In loc sa zici MERSI ca Renault a venit in Romania si da de mancare la mii de oameni, mai ai pretentii?.
    Hai acum sa-ti raspunda dobitocul de mine la interesantele tale de intrebari:
    1 - program de lucru? 8 ore ca doar au sindicate bune;
    2 - nu cunosc integral legislatia muncii, dar cu siguranta daca li s-ar fi propus sa li se dea 2 zile de CO platit nu ar fi refuzat - ca doar sunt romani.
    3 - mie nici un venit de 1000Euro nu-mi ajunge. vrei mai mult? du-te frate si munceste de 3 ori sa poti sa castigi cat vrei, nu sta cu mana intinsa.
    Si sa fac un rezumat la acest articol: Muncitorii de la Mioveni isi dau singuri foc la valize.
    12 8
  • BaditzaEx
    @ndy, n-am lucrat niciodata la stat...( dar mai lasa stereotipul asta Basescian cum cei care ar lucra la stat... mare majoritate care lucreaza la stat traiesc pe niste salarii mizere comparativ cu sectorul privat, iar in sectorul privat salariile sunt cu de 7-8 ori mai mici decat cele normal din mUE si ShUA ) nu stau aici, sa stau sa-ti dau N ex sau sa-ti fac teoria chibritului / sa-ti tin eventual cursuri de cunostinte generale ( si implicit istorie, ca fara acestea nu poti veni cu niste concluzii si idei pertinente ), dar sincer te compatimesc vazand ca latri pe aici cu acelasi BULSHIT corporatist de parca muncitorii aia de la Dacia s-ar lafai in concedii si bani
    vav de alta porcarie basesciana pe care ai debitat-o aici < vrei mai mult , du-te si munceste de 3 ori mai mult > in ce tara traiesti ???, eu unul n-am griji de genul, dar sunt milioane de oameni care n-au unde ( sunt sate/orase/judete unde nu exista decat varianta plecarii afara, pt ca industria s-a < privatizat > ) ori suferi de o ipocrizie crasa, ori vreun pd-list picat acum de pe luna acum , cu o retorica de un simplism grotesc, ori lasa-ne ma baiatule cu observatiile tale puerile , ca daca te iau la bani marunti nu sti nimic ( poate in domeniul tau profesional excelezi dar atat ), ce lucrezi, pregatire ai, traiesti in romania, ai primit vreun sprijin din partea parintilor pana la venerabila varast de 25 de primaveri ???, ce ai realizat pana acum prin forte proprii ???, cum ai reusit sa razbati in Romania de dupa '89 , prin ce aptitudini ??? ( raspunde-ti baiatule in oglinda la aceste intrebari , fii macar in acel moment sincer si dupa aceea latra despre niste bieti muncitori care-si duc traiul de pe o zi pe alta ) astia daca maine - poimaine Renault renunta la dacia , PA si la revedere cu pensia si familiile lor , si asta nu doar pt ca romanii ar fi lenesi ( asta e valabil la tigani ) ci pt ca in primul rand suntem TRADATORI si ne dam tot timpul ( ca niste tarfe lamentabile ) cu ala mai STRONG, ne aruncam cu noroi unii in altii , in loc sa ne tinem partea ... crezand in felul acesta ca suntem JMEKERi !!!
    majoritatea dintre noi ( chiar si afara ) preferam sa nu dam de romani SUPERB , nu ?!
    9 8
  • http://www.businessmagazin.ro/cover-story/renault-nu-pleaca-9149066

    Prea mult caz pentru 2 zile de concediu fara plata. Dar deh, cu puterea sindicatelor nu te pui... Jimmy Hoffa stia mai bine...
    13 2
  • AndreiRN
    Eu nu as mai avea increde in acesti muncitori sa scoata pe poarta un produs de calitate si i-as inlatura fara remuscari.
    Muncitorul este platit cat munceste nu ca sta acasa si bea o bere dar in romania sunt multe anomali asa ca ............
    6 11
  • O harababura. Sindicatul n-are nimic la mana. Doar false interpretari ale deciziei manageriale.

    "Muncitorii care au intrat în grevă solicită să fie plătiţi cu 85% din salariu în cele două zile ale începutului de an"

    Apoi vinde adevarul:

    "au protestat contra deciziei managementului de a poziţiona zile de concediu de odihnă, platit 100%, pe 3 şi 4 ianuarie"
    2 0
  • George Eremia
    Ca intodeauna Dacia se ridica la inaltime si rezolva probleme rapid si eficient! Bravo!
    1 0
  • ba stati parcati ca nu e greva din cauza a doua zile de munca neplatite e vorba de cadenta care vor sa creasca de la 65 de masini pe ora la 70 de marirea de salariu care vor sa o dea de 1 mil sunt mai multe asa ca nu mai credeti tot ce se spune la tv informativa inainta
    0 0
  • sefii romani si nepotismul pus la conducere vor distruge tot ce am castigat prin munca muncitori din rmr dacia au fost incuiati in sectia de productie de doi directori inconpetenti fara a respecta securitatea oamenilor dar sa fie bine pentru scaunele lor RUSINE SA LE FIE
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru