Un fost șef al General Motors dă vina pe vechiul președinte al Volkswagen pentru scandalul Dieselgate

de Sebastian Toma
Vineri, 06.11.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Bob Lutz, un om important în industria auto și unul dintre foștii lideri ai General Motors, a declarat că Ferdinand Piëch, până de curând președintele Volkswagen Group, este de vină pentru scandalul Dieselgate.

CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

Bob Lutz a criticat stilul de conducere al lui Ferdinand Piëch, fostul președinte al Grupului Volkswagen AG, și afirmă că acesta este responsabil pentru scandalul Dieselgate. Lutz este un director cu o vastă experiență în industria auto, având în trecut funcții de la GM Europe, BMW, Ford Motor Company, Chrysler Corporation și General Motors Corporation. În cadrul unui editorial pentru Road and Track, Lutz a rememorat o discuție cu Ferdinand Piëch derulată în anii '90, la scurtă vreme de la lansarea lui Volkswagen Golf IV.

Lutz a explicat în editorialul său că stilul de conducere al lui Ferdinand Piëch a fost unul dictatorial, în care angajații Volkswagen Group erau presați să obțină cu orice preț obiectivele stabilite de Piëch, sub amenințarea concedierii în cazul unui eșec. Bob Lutz consideră că situația de la care a pornit scandalul Dieselgate este provenită de la același stil de conducere dictatorial manifestat de Ferdinand Piëch, inginerii responsabili de proiectarea sistemului fiind, cel mai probabil, amenințați cu concedierea în cazul unei nereușite, indiferent de soluția tehnică găsită.

Urmareste Automarket
Scandalul Dieselgate este o problemă mult mai gravă decât a fost recall-ul celor de la Toyota pentru reparația pedalelor de accelerație și decât recall-ul Ford pentru înlocuirea anvelopelor Firestone pentru modelul Explorer sau rechemarea în service de la GM pentru schimbarea contactelor pentru mai multe milioane de mașini.
Bob Lutz își motivează afirmația prin faptul că respectivele rechemări în service nu au fost cauzate de situații premeditate, în ciuda faptului că au avut consecințe tragice – soldate cu numeroase decese. În cazul celor de la Volkswagen, scandalul Dieselgate are costuri semnificativ mai mari și nu pare să se oprească, notează Lutz.

Via RoadandTrack

Comentarii (3)

  • inexorabil
    Pe scurt și fără drept de apel: Lutz a făcut parte din echipa “de succes” care, ȋn anul fatidic 2009, a prăvălit ȋn neant vechiul și ȋncărcatul de glorie GM, transformându-l ȋn rușinea conjuncturală numită Motors Liquidation Company (MLC), așa că…tacă-ți fleanca, tataie, nu ne servi cioace despre un asemenea om de valoare și caracter precum "dictatorul" Ferdinand Piech. Incredibil tupeu! Buah, nu mă miră.
    9 10
  • "Bob Lutz își motivează afirmația prin faptul că respectivele rechemări în service nu au fost cauzate de situații premeditate, în ciuda faptului că au avut consecințe tragice – soldate cu numeroase DECESE."

    Sa le fie tarana usoara celor care au MURIT din cauza masinilor tale! Imi pare rau, dar acest individ nu isi da seama de gravitatea faptelor pe care le-a comis GM in trecut. Una e sa poluezi si alta e sa omori.
    6 4
  • inexorabil
    @aha, nu exagera, te rog! “GM a comis”…Parcă n-a trecut multă vreme de când am menționat că se cuvine să fie incriminate PERSOANE FIZICE, iar nu corporații “pe de-a ȋntregul”. Pe mine, unul, nu mă veți auzi spunând, ȋn mod expres, “VAG a mințit”. Nu, ci niște persoane răuvoitoare cu roluri importante ȋn cadrul companiei. Când am scris astăzi “Toyota nu minte și nu omoară”, nota de sarcasm era evidentă.

    Aaa, dacă chiar vrei să acuzi o persoană juridică, atunci pune tunurile pe…NGMCO Inc., denumirea precedentă a actualei “GM” Company. Poți să-ți ȋnchipui că acronimul respectiv ȋnseamnă: New Government Motors Communist Obama. Dar GM n-a comis nimic reprobabil, niciodată, parol!
    4 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru