Vânzările de mașini cu motoare diesel au fost egalate de cele hibride în Europa

de Tiberiu Safta, Foto:Depositphotos.com
Joi, 03.02.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
La nivel european, vânzările de mașini cu motoare diesel au scăzut semnificativ în comparație cu alți ani. Cu atât mai mult, acestea au fost egalate, în 2021, de mașinile cu propulsie hibridă.

În 2021, vânzările de mașini noi cu motoare diesel au scăzut simțitor la nivelul Uniunii Europene și în alte țări de pe continent. Raportul oficial al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că doar mașinile cu motoare diesel dețin o cotă de piață de 19.6%. Prin comparație, în 2020, cota mașinilor care rulează pe motorină a fost de 27.9%.

Asta înseamnă o scădere de 8.3% față de 2020. Și mai important de atât este faptul că vânzările de mașini cu propulsoare hibride convenționale (HEV) le-au egalat pe cele cu motoare diesel în 2021. Astfel, cota de piață a vehiculelor HEV este tot de 19.6%, o creștere de 7.7 procente. Așadar, nu ar mai fi surprinzător dacă, în acest an, vânzările de mașini hibride le vor depăși pe cele cu motoare diesel.

Cea mai mare cotă este deținută de mașinile cu motoare pe benzină, de peste 40%. Însă, și aceasta a scăzut cu 7.5% față de 2020. După benzină, HEV și diesel urmează mașinile pur electrice, care au o cotă de 9.1%, ceea ce înseamnă o creștere cu 3.7%.

În cazul mașinilor plug-in hybrid (PHEV), cota lor a ajuns la 8.9%, în timp ce mașinile alimentate cu gaz au o cotă de numai 0.4%.

Anul trecut, cele mai multe vânzări de mașini hibride convenționale au fost în Marea Britanie, cu 444.024 de unități.

Podiumul este completat de Germania (429.139 de exemplare) și Italia (422.190 de vehicule). La capitolul mașini electrice, cele mai multe au fost înmatriculate în Germania (356.425 de unități), Marea Britanie (190.727 de unități) și Franța (162.167 de exemplare).

Tot în Germania au fost vândute și cele mai multe mașini PHEV, cu 325.449 de exemplare. Pe locul doi se află Franța, cu 141.001 de unități, iar podiumul este completat de Marea Britanie, cu 114.554 de vehicule.

În România au fost comercializate, anul trecut, 47.309 de mașini alimentate cu benzină, 19.206 de mașini diesel, 30.706 de mașini hibride convenționale, 6.342 de vehicule electrice și 2.630 de automobile PHEV. De asemenea, au fost înmatriculate 15.952 de mașini alimentate cu gaz sau alți combustibili.

Astfel, în țara noastră, cota de piață a mașinilor electrice a ajuns la 5.19%, în timp ce cotele mașinilor HEV și PHEV au ajuns la 25.14%, respectiv 2.15%.

În continuare, cea mai mare cotă de piață este deținută de mașinile pe benzină, cu 38.73%, urmată de cele diesel (15.72%) și gaze sau alți combustibili (13.06%).

via Lifenews

Comentarii (12)

  • Cum adica cele mai multe electrice au fost inmatriculate in Germania, Anglia si Franta? Pai parca romanii nostri vedeau numai masini diesel prin Germania :) din alea vechi. Saraciile astea inca nu au aflat ca pe autostrazi nu sunt bune electricele? Si aici vorbim de 3 mari tari care chiar au autostrazi. Deci la astia chiar s-ar simti ca autonomia scade tare la mers pe autostrazi si ei totusi le cumpara... Hai ca stiu deja, sunt ca masini extra, ca ei mai au cate 3 dieseluri in curte si iau si ei cate o electrica pentru ca nu au ce face cu banii.
    Revenind la articol, nu va fi surprinzator ca anul acesta vanzarile de electrice sa depaseasca pe cele diesel, ba chiar asa se va intampla la nivel european. Deci tarile alea vestice vor cumpara incat sa contrabalanseze si saracii si limitatii din est. Desigur germanii isi vor vinde in continuare jafurile diesel la afaceristii romani, polonezi, bulgari.
    7 20
  • Edikkk
    Acel 9% full electric şi acel 8% plugin contează !

    Suntem aproape, când fiecare depășesc 10% deja schimbarea de mentalitate generală începe (dealtfel în unele ţări au peste 10% fiecare şi deci deja au început schimbarea)

    Spre binele nostru.

    După cum ziceam, partea de gheaţă care se va desprinde de Antartica are un efect mai grav, pentru că ţinea blocată o calotă şi mai mare, care acum va aluneca şi ea.


    https://youtu.be/yqrovgoEKp0
    1 16
  • Seriff
    @Mihai, aberezi ca de obicei, de Edikk nu mai zic, ala e scapat de la nebuni total.
    Masinile alea hibrid nu sunt electrice, au o baterie care ajuta masina sa se deplaseze full electric la viteze mici in oras, la drum lung consuma in draci si polueaza mai mult decat orice diesel, in caz ca nu stiai, plus ca sunt mai grele din cauza bateriilor.
    Masinile diesel noi au emisii mai mici decat cele pe benzina, cine vrea putere si consum mic isi ia in continuare diesel in ciuda propagandei eco si taxarii masinilor diesel.
    Tu ce masina ai de curiozitate?
    13 4
  • @Seriff
    Ai tu hibrida si consuma in draci, sau te iei dupa ce zic cocalarii?
    Nu-ti zic ce marca/model am, dar e un PHEV vechi de 5 ani care consuma cat un diesel la drum lung si merge electric in oras.
    3 11
  • Curios de felul meu, urmaresc si site-uri si grupuri de electrificati. Ia uitati ce mândreață de text a produs unul dintre ei. Courtesy of Spring. Dacia Spring. :)

    https://electromobilitate.com/dacia-spring-o-calatorie-de-iarna-pe-traseul-brad-cluj-care-ridica-totalul-la-aproape-13-000-km/

    Eu si cu majoritatea celor cu cortex functional nu am inteles ce au inteles un alde Mihai si Edika si alti cativa ca ei. Putini, din fericire. :) Ca e fain sa cheltui in nestire ca sa te chinui singur apoi zi de zi. :))
    7 0
  • Seriff
    Personal nu am hibrid, dar am condus de multe ori hibrid, la 140 pe autostrada consuma in jur de 8%, de exemplu un Passat 2.0 tdi la viteza aia consuma 5%, fa si tu diferenta.
    O masina plug in hybrid are in jur de 2 tone, numai eco nu e, nu salvezi planeta, te minti singur.
    9 2
  • mircea2
    Multi cred ca mild hybrid inseamna hybrid,dar acesta este doar marketing. Daca ai un mild hybrid si crezi ca ai o masina hybrid(full hybrid),ei bine nu-i asa. Ai doar un motoras electric care inlocuieste demarorul si alternatorul si mai ai o mica baterie care deserveste motorasul electric. Nu salvezi planeta cu acest motoras electric ,dar da,poti economisi 100 gr de carburant. Multi cumpara asemenea fals hibride si cred ca salveaza planeta!
    8 0
  • Si diesel hibrid in ce categorie intra?
    6 0
  • @Seriff
    Majoritatea vest europenilor si tarile mai evoluate aleg PHEV sau EV din ce in ce mai mult. Acum daca tu nu pricepi ca dieselurile polueaza altfel (sunt cancerigene deoarece emit particule fine in aer la nivel jos pe care noi le inspiram) , e altceva. Deci nu consumul, ci felul emisiilor conteaza mult.
    Pe viitor vom si vedea rezultatele.
    Tarile care trec la EV si PHEV sunt tari cu nivel de trai ridicat si oameni mai fericiti. Poate ca de asta si pleaca multi romani sa munceasca pe acolo si nu invers.
    2 11
  • Seriff
    Oamenii pleaca sa munceasca acolo pentru ca salariile sunt de 4 ori mai mari si preturile aproape la fel si din cauza coruptiei.
    Daca tot esti asa destept, zi-mi si mie concret de ce doar diesel-ul polueaza, fabricile si uzinele de ce nu sunt interzise? De ce avioane si vapoarele nu sunt interzise? Sti cata poluare degaja un singur santier de constructii? Voi eco-spalatii pe creier atat stiti : Diesel polueaza, atat, in rest nimic altceva.
    S-a mers fara probleme cu diesel ani de zile si n-a patit nimeni nimic. Restul e doar o propaganda ieftina.
    9 1
  • @PMC: Distractiv chiar linkul tău, cu paginile de calcule einsteiniene ale (ne)fericitului Spring-ar care sigur visează-n lb. norvegiană, ca să nu rămână cu cărucioru-n drum (consumul specific de 18 kWh/100 km e nesimțit la cât de mică-i tărăboanța.)
    Interesant e și că preferă de departe re-încărcările moca.

    Ontopic @AM, ”electrizatele” (vorba vine, că mild-hybridele-s kk-maka ideologic) chiar au depășit cu 48 (!!!) unități dizălarele, așa că apocalipsa-i pe vine. :-)

    Aștept deci mai mult de 97% articole pro-e-propagandă pentru 3% vânzări electrocaznice.
    9 0
  • @Kiro: bestial comentariul, ca de obicei. :) Legat de consumul lui Spring, stiu ca nu esti de acord, dar eu spun in continuare ca in mod normal, o masinutza cu baterii ia pe la 22kwh/100km. Pe bune pe bune! Vorbesc de masini de dimensiunea lui ioniq5, id3, nu de matizuri cu baterii. In conditii ideale, temperatura optima, mers cu grija, tra-la-la, probabil ca poti scoate 18 - 16, dar eu vorbesc de consumul mediu in viata reala.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru