Vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 50% în iunie

de Tiberiu Safta
Marti, 01.07.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui nou raport al Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări, vânzările de mașini noi au scăzut cu puțin peste 50% în luna iunie față de aceeași perioadă din 2024. Un factor important al acestei scăderi a fost suspendarea programului Rabla.

În luna iunie, românii au cumpărat 10.611 mașini noi, potrivit noilor date furnizate de DGPCI. Asta înseamnă o scădere semnificativă, de 50.3% față de aceeași lună din 2024.

Factorul cel mai important care a determinat această scădere a fost suspendarea programului Rabla. Programul a fost suspendat la mijlocul lui iunie din cauză că un nou guvern nu fusese încă format. Acum că a fost format un guvern nou, programul Rabla urmează să fie reanalizat în scurt timp.

Nici în primele 6 luni nu avem o situație în creștere. De la începutul lui 2025 până în ultima zi din iunie, românii au înmatriculat 64.820 mașini noi, mai puține cu 22.4% față de același interval din 2024.

Situația este complet diferită pe piața mașinilor second hand. În iunie au fost înmatriculate 32.201 mașini second hand în România, mai multe cu 26% față de iunie 2024. De asemenea, în primele 6 luni au fost înmatriculate 196.184 mașini second hand, ceea ce înseamnă o creștere de 29.4% față de aceeași perioadă.

via DGPCI

Comentarii (26)

  • Jian de la Calafat
    dCi, Luminița de la capătul tunelului pentru vigoarea si perenitatea Dacia.

    Daca (mai) sunt si la aceasta ora orgolii stupide, musai ca Dacia continua sa se afunde in penumbra submediocritatii si, de ce sa ne ferim de cuvinte, sa se scufunde de-a dreptul in absoluta obscuritate.
    15 5
  • De neînțeles, românii nu mai vor mașini noi, doar rable din Germania, așteaptă reluarea programului Rabla, adică de anul viitor probabil, că anul ăsta slabe șanse, măcar vor rămâne ofertele imbatabile chinezești la jumătate de preț .
    20 4
  • Al Bundy
    Nu e așa simplu din punct de vedere tehnic sa implementezi motorul diesel pe o caroserie echipata până acum doar cu motoare pe benzină / hibrid.
    Sunt necesare alte calculatoare, alt rezervor de carburant, alte conducte, cablaje diferite, etc...
    Adevărat, castigurile ar depăși investiția.
    O caroserie trebuie sa plece din primul punct proiectata pentru motor diesel.
    Pe de altă parte, alți producători au păstrat sau revin la motorul diesel.
    Pentru că este cel mai bun.
    17 6
  • @Al Bundy
    Asa e, doar ca toate masinile Dacia au variante 1.5dCi pentru pietele non-UE (ex.: Maroc, Republica Moldova, Ucraina etc. ), doar ca sunt pe norma Eu6C in loc de Eu6Dfull sau Eu6e, deci ar trebui adaptate daca s-ar dori sa se comercializeze in UE.
    2 0
  • @dan_grc
    Cand educatia e praf, accidentele curg, putea de cumparare e jos.
    Europenii totusi cumpara masini noi Danut.
    Germania are cresteri la vanzarile de electrice. Doar romanii raman gunoierii Europei. Si cocalarii Europei. Si cei mai buni soferi care produc cele mai multe accidente rutiere mortale.
    Si ne putem lauda cu cele mai poluate orase.
    Datorita, multumita gratie voua, acesti experti in domeniul auto!
    "In 2025, Germany's new car market is experiencing a mixed bag with a slight overall decline in sales, but a significant surge in electric vehicle (EV) registrations. While the total number of new car registrations is down, the EV market is growing, driven by increased sales of both battery-electric vehicles (BEVs) and plug-in hybrid vehicles (PHEVs)."
    Nu putem avea pretentii sa fim sus, cand sunteti atatia cocalari.
    2 18
  • Nu conteaza vanzarile de masini noi oricum.
    Romanii curata Europa de troace si peste 2/3 sunt sh-uri obosite.
    Deci cand se lanseaza produse noi, se discuta de vest si nord, Romania e cea care ii ajuta pe altii sa scape de jafuri.
    5 17
  • Ce masina de lux conduci pentru ca observ ca la tine toate is troace obosite.
    18 3
  • @dan_grc
    Te agici degeaba la masini noi.
    Pentru tine important este ca au crescut numarul de jafuri importate, cu 29%
    Tu in categoria aia te invarti, ca la 1-2000 euro nu prea ai ce masina noua sa iei si mai mult nu iti permiti.
    Deci pana si Dacia Sandero este extrem de scumpa pentru tine.
    Interesant e ca iti dai mult cu parerea la masini de 100000 euro pe care nu le vei avea niciodata. Dar stii tu ca nu sunt bune.
    Hai, mergi si te sterge la gurita.
    2 17
  • https://www.digi24.ro/stiri/economie/suntem-groapa-de-gunoi-a-europei-romania-paradisul-masinilor-la-mana-a-doua-topul-judetelor-cu-cele-mai-vechi-autoturisme-3106311
    Citam:
    "Marius Toader, administrator service auto: Vin foarte des mașini între 10 și 15 ani. Majoritatea au rugină, altele au probleme pe filtrul de particule, pe evacuare, pe motor. "
    Nu toate au probleme la motor, unele merg ceas ca sunt super fiabile, de ce exemplu stiu ca BMW face Seria 5 super, trece cu spaga verificarile tehnice periodice, valoareaza vreo 1000 euro, dar baga proprietarii in ele cate 2000 sa le poata misca cat de cat.
    Cat despre filtrul de particule, nu se strica pentru ca se anuleaza. Ce nevoie au proprietarii si de filtre extra care necesita mentenanta, cocalarii stiu ca daca il anuleaza, mai scapa de investitii.
    3 15
  • @forest
    Nu te obosi. E un agarici bătut in cap aciuat prin iuchei care pune aceeași placă stricată de ani de zile pe site-ul asta. Are niște cuvinte cheie care ii declanșează sevrajul. Daca vreodată te plictisesti, adu-i aminte ca Volvo e in coada clasamentului la fiabilitate, sau spune ceva pozitiv de BMW. O sa vezi cum apar ca păduchii fel de fel de nick-uri, cu cont sau nu, si zeci de comentarii scrise de aceeași mana și creier bolnav. + link-uri pe langa subiect.
    Daca vrei sa nu-ti pierzi timpul, evita-l.
    18 3
  • Dizăl Rulz Forevăr
    Fiaaaare luuuăăăăă!
    2 11
  • @forest
    Ei, nu chiar toate sunt obosite:
    https://autolatest.ro/stiri/a-avut-loc-inca-un-accident-mortal-cu-un-bmw-sudat-de-dorel-ilegal-rar-se-face-ca-nu-vede-aceasta-problema-nationala/
    https://autolatest.ro/stiri/bmw-ul-rupt-in-doua-la-iasi-era-sudat-din-alte-doua-masini-romanii-cumpara-epave-imposibil-de-reparat/
    https://autolatest.ro/stiri/atentie-vezi-cum-se-repara-un-bmw-seria-3-dauna-totala-din-bucati-second-hand/
    Masinile specialistilor. Fiabilitate Maxima!
    3 13
  • Corect ;)
    2 0
  • Unii au spus ca vin vremuri nasoale… nu???
    Romania (și nu doar) este mai expusă pentru ca nu avem aceeași stabilitate economica ca unele țări din vest, adică o “mușcăm” primii. Vremurile nasoale se văd și în Vest, unde în top vânzări nu mai sunt “clasicele” de alta dată (Golf etc.), locul lor fiind luat de mașini mai ieftine gen Stepway. Efectul de domino continuă, ca doar cei care vând mașini la jumătate din volume au nevoie de mai puțin personal, la reprezentată vor veni mai puține mașini la întreținere, deci mai puțini mecanici… și tot așa. Fabricile care lucrează la sub capacitate continuă disponibilizările ca nu-și mai permit să plătească mii de oameni stand acasă. Exemplu concret, compania la care lucrez (într-o țară) avea 18.000 de angajați la începutul anului trecut, acum 15.000, in doar 18 luni!!! și aprox 600 vor pleca până la sfârșitul anului Avem proiecte de BEV care nu sunt nici la 10% din cat era planificat, iar unele sunt pe pauză 6-8 luni ca au mașini pe stoc.
    Asta înseamnă o idee bună (mașini electrice) implementată de niște tembeli excitați. Aproape totul putea fi evitat… dar când cei gen Vali, Edikkk, Mihai etc ajung la butoane, apasă pe ele chiar dacă habar n-au pe ce planetă sunt :(((
    Sper să greșesc…
    14 4
  • Mircea Badea
    multumiti votacilor de colonie ioropeana!

    incepand de anul asta se vor inmulti prospaturile de 20+ ani
    4 11
  • @Mircea Badea
    Te cheamă Putin la armată. 1000 de ruble și 1l de vodka pe zi. Și te dai cu tancul, și ala tot fier vechi, ca și masina ta.
    6 7
  • Daca Mihai si Vali, care va ziceau sa o lasati mai usor cu importurile de troace obosite si sa puneti mana pe carte ca sa o ducem mai bine, sunt problema, tu cum esti?
    Situatia e nasoala pentru ca: dizalgate, minciuni cu vanzari umflate, pentru aliante ILEGALE la stabilit pretul otelului, pentru ca sunt facute reclamele agresive si sustinute marcile marlanesti.
    De aia bai Dorele obosit o duce rau firma ta acum.
    Pentru ca BMW cu VAG si Mercedes au facut combinatii!!!
    Pentru ca prostii ca tine si Danut au sustinut coruptia.
    De aia vedem zilnic stiri cu prostii care pierd controlul volanului!
    Pentru ca se iau dupa voi si dupa reclamele agresive promovate de BMW.
    De aia suntem in top la accidente rutiere mortale, pentru ca promovezi si tu marca cocalarilor!
    Deci, cand ajuti coruptia, nu poti sa te plangi ca la un moment dat toate pica.
    Esti partas la jaful din industria auto!
    Nu e de mirare ca a ajuns cum a ajuns.
    Voi ati fost la butoane/volane, acum se vede ce a ajuns Romania.
    Promovati BMW, asta aveti acum, productivitate marca BMW si fiabilitatea BMW!
    Bine ca ii aratati cu degetul pe cei ce vor binele si va zic sa va treziti ca muriti ca prostii.
    A venit vremea sa vedeti ce ati promovat!
    Hai cu Bemveu'!
    1 8
  • Pai sigur gresesti: problema nu sunt masinile electrice, vezi ca Norvegia, Olanda, Anglia, Germania le adopta.
    Problema e gradul de cultura din fiecare tara.
    Daca nu era criza, totul mergea bine si rupeau la vanzari electricele.
    Si cum a aparut valul de electrice???
    Ca urmare a ce???
    Fix DIESELGATE, bravo dom'le!
    Cine a participat la DIESELGATE???
    Cate miliarde au luat amenda???
    Cum se recupereaza banii dati aiurea pe amenzi???
    Fix dand afara oameni!
    Speram sa ramai cat mai curand fara job ca sa vedem daca iti mai iei BMW si sa te dai smecher cu el.
    1 9
  • Cu dedicatie pentru @Duta:
    "Electric vehicle (EV) sales in Europe have significantly increased, with a notable surge in the first quarter of 2025. Battery electric vehicles (BEVs) and plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs) combined captured 26% of new car registrations in Europe in April, a new record. BEVs alone accounted for 15.2% of the total EU market share in the first quarter of 2025, up from 12% in the first quarter of 2024."
    Nu am pretentii sa intelegi ca esti depasit de situatie, doar promovezi BMW.
    Speram sa te dea pe tine afara cat mai repede ca bagi firma in faliment.
    Si datorita coruptiei si celor ca tine care o promovati, s-a ajuns asa de rau peste tot.
    Datorita minciunilor, softuri ilegale, aliante ilegale.
    Din pacate sufera toti, mai ales cei sensibili cu plamanii. Vai de voi!
    Hai cu DIZAL-urile! Hai cu importurile de BMW sh DIZAL din Germania!
    Hai ca sunteti tari, e cea mai fiabila marca din univers. Si cea mai sportiva, prima la pierdut controlul volanului.
    Altceva nu exista decat BMW DIZAL!
    2 9
  • Si zici ca va da afara?
    "Not only Volkswagen but also other companies involved in the scandal faced penalties. For example, Bosch, a supplier of the software, agreed to pay $330 million to US car owners and dealers. Additionally, Continental, another supplier, was fined 100 million euros by German prosecutors for its role in the scandal. "
    30 miliarde amenzile pentru DIESELGATE, fara sa se puna daunele directe asupra plamanilor oamenilor nevinovati!!!
    https://www.libertatea.ro/stiri/poluare-bucuresti-raport-trafic-noxe-spatii-verzi-5354504
    Ia zi cum stam cu poluarea de la masini?
    De la alea electrice desigur :))
    Hai ca e bune alea sudate din 2 bucati, ca au motor ca nou.
    https://www.transportenvironment.org/articles/dirty-diesels-heading-east-romanian-edition
    Citam:"Despite the Dieselgate scandal, the number of dirty diesel cars and vans on Europe’s roads is growing and is now an estimated to be 43 million. The high air pollution caused by carmakers’ manipulation of emission rules is resulting in increasing numbers of cities choosing to ban diesel cars."
    Traducem pentru cei cu BMW-uri:
    În ciuda scandalului Dieselgate, numărul de mașini și autoutilitare diesel murdare de pe drumurile Europei este în creștere și este estimat acum la 43 de milioane. Poluarea ridicată a aerului cauzată de manipularea regulilor privind emisiile de către producătorii auto duce la un număr tot mai mare de orașe care aleg să interzică mașinile diesel.
    Esti bine? Inca mai muncesti pentru nemti?
    Daca nu ii ajuta iar Ursula cu amanat implementarea normelor Euro 7, falimentul ii manca. Dar nu mai au mult, vreo 2 -3 ani.
    2 7
  • Catalin
    Nu rezultă nicăieri că factorul Rabla este cel care a influențat scăderea vânzărilor. DRPCIV nu are căderea să facă o asemenea analiza. Plus că livrarile si înmatriculările acelor mașini comandate pe Rabla se raportau ulterior, iulie, august. Erau SI sunt pe stoc pentru a fi vandute-inmatriculate in Iunie? SI îți mai dau un factor: pauperizarea societății, sărăcirea SI lipsa de orizont SI bunăstare cu acest guvern pro- european
    1 0
  • https://www.timesnewroman.ro/monden/de-frica-hotilor-de-pe-plaja-tot-mai-multi-romani-isi-iau-masina-cu-ei-cand-intra-in-apa/
    2 4
  • In primul rand nu se face o diferentiere intre masinile noi cumparate de privati si leasingurile luate de firma. Asa s-ar vedea adevarata putere de cumparare a romanilor?
    Ca nu iti permiti masina noua si ca guvernul crede ca ai tu fetish-uri cu masini second hand, aia e alta treaba.
    Masinile diesel au scazut ca vanzare procentual pentru ca le-au retras producatorii (vezi Dacia ca exemplu)
    Idelile de mai sus nu au legatura intre ele

    Hai si cu a 4-a:
    Daca aveti impresia ca in Romania sunt multi prosti, veniti in Vest sa vedeti cum sta treaba.
    6 1
  • @dan_grc
    https://www.automarket.ro/stiri/un-tanar-de-19-ani-distruge-un-bmw-m3-si-o-casa-13564/galerie-foto.html
    1 6
  • @dan_grc
    https://www.bmwclub.ro/forums/topic/22395-inspectia-tehnica-periodica/
    Ca sa nu mai mintiti ca va luati masini fiabile:))
    La unii le cad banii pe jos pe la ITP si nu se mai deranjeaza sa ii ridice.
    Fiabilitate Maxima!
    0 7
  • Stai sa vezi scaderile din august incolo dupa noile masuri ale fanariotilor pusi de inalta poarta (de la vest acum) sa saraceasca pe romani.
    Deficitul pe care il invoca este atat de mic, incat poate fi acoperit cu 250 lei/luna de la fiecare roman.
    Binenteles bogatii vor plati mai mult iar saracii deloc, dar cine are salariu mediu net pe tara sa plateasca 250 lei pe luna timp de 6 luni, iar cine are salariu minim sau dedesubt, nimic.
    Si se acopera acele 30 miliarde de lei pana la final de 2025, fara sa majoram nimic.
    Dar nah, cand inalta poarta impune saracirea populatiei in romania, fanariotul se supune.
    Desteapta-te romane!
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru