Vânzările europene de mașini electrice și hibrizi plug-in, peste 480.000 de unități în primele 11 luni: Tesla Model 3 este lider detașat

de Paul Cosma
Luni, 30.12.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzările de mașini electrice și hibrizi plug-in din Europa au depășit borna de 480.000 de unități în primele 11 luni din 2019, cota de piață fiind de 3.3%. Liderul detașat al vânzărilor este Tesla Model 3, urmat la mare distanță de Renault Zoe, Mitsubishi Outlander PHEV, Nissan Leaf și BMW i3.

În luna noiembrie, vânzările de mașini electrice la nivel european au avut o creștere de 23% comparativ cu aceeași perioadă din 2018, în timp ce hibrizii plug-in au consemnat un avans de 80%.

Topul vânzărilor BEV + PHEV este condus de Tesla Model 3, cu 7.380 de unități, mai mult decât dublu față de Renault Zoe, aflat pe poziția secundă. Podiumul a fost completat de VW e-Golf, în timp ce Nissan Leaf și BMW 330e s-au clasat pe locurile 4 și 5.

În primele 11 luni din 2019, vânzările de electrice și hibrizi plug-in au atins un total de circa 486.000 de unități și o cotă de piață de 3.3%.

Tesla Model 3 este lider detașat în acest caz, cu peste 73.000 de exemplare vândute în Europa. La mare distanță în spate se află Renault Zoe (42.700), Mitsubishi Outlander PHEV (32.000), Nissan Leaf (30.300) sau BMW i3 (29.900).

În top 10 au mai intrat, în ordine, VW e-Golf, Hyundai Kona EV, Mini Countryman PHEV, Audi e-Tron și Volvo XC60 PHEV.

Via Insideevs

Comentarii (5)

  • Ma asteptam ca noul Leaf sa fie lider pe piata europeana de masini electrice,în realitate nu are nici jumatate din vanzarile lui Model 3.
    5 2
  • electromarket
    ar fi un nume mai potrivit
    norvegienii par mici copii pe langa noi daca te iei dupa stirile AM
    cand de fapt dizertatiile cu topoare sint la ordinea zilei
    15 6
  • ACE - Craiova
    Lucrurile vor evolua mai rapid pe masura ce vor ajunge pe piata auto modele electrice din ce in ce mai apropiate de cerintele publicului larg:
    - in primul rand dpdv al autonomiei,
    - frecventei punctelor de incarcare si
    - preturilor (cat mai) accesibile, in special....

    Asteptam cu interes, in anul 2020:
    - binomul HYUNDAI Kona EV & KIA e-Niro, cu baterii de 64 kWh, disponibil la vanzare SI in Romania;
    - SKODA Vision iV - versiunea de serie, anuntata pentru vara anului viitor, cu preturi si varianta 4x4;
    - PEUGEOT e-2008 (preturi) - reamintesc ca a obtinut recent, in varianta cu safety pack, 5 stele la testele EURONCAP;
    - AUDI Q4 e-tron (preturi si varianta 4x4);
    - VOLVO XC40 electric (preturi si varianta 4x4);
    - BMW iX3 (preturi si varianta 4x4);
    - varianta europeana TESLA Model Y (cu preturi ce vor fi comunicate spre sfarsitul anului viitor - cel mai probabil);
    - de ce nu, stiri proaspete despre FORD Puma EV sau modele DACIA EV;
    - alte modele interesante care sa capteze atentia soferilor din Europa.

    Ar fi excelent daca Romania - aidoma vecinilor din Ungaria, Slovenia si Croatia - ar putea intra pe lista extinsa a retelei europene IONITY, ce permite sesiuni de incarcari ULTRARAPIDE pentru masinile electrice, cu DOAR 8 Euro - indiferent de cantitatea de energie electrica (kWh) pe care o introduci in baterie....

    UN AN NOU FERICIT TUTUROR ROMANILOR, PLIN DE IMPLINIRI, ORIUNDE S-AR AFLA!!!!
    15 5
  • Elvira
    @PMC
    Ar mai fi aparitii in 2020 care vor imbogati piata de masini electrice. As adauga Volkswagen ID 3, Honda e sau Mini electric.
    Cu toate acestea, 3,3% din vanzarile din Europa e o cota de piata insignifianta, iar pentru 2020 trebuie sa ne asteptam la ceva similar.
    Senzatia mea este ca marii producatori trag de timp si se cam prefac ca se gandesc serios la trecerea la masini electrice.
    6 7
  • @Elvira: 3.3% din cota de piata e de fapt un semn bun, si anume ca majoritatea oamenilor inca gandesc. Ceea ce nu-i putin lucru. Sa cumperi asa ceva e suicid financiar personal. Exista indivizi care-si permit 5 masini de lux si care cumpara asa ceva ca o extravaganta, ca o aroganta, cum se mai spune. "Dom'ne, am facut o aroganta si mi-am luat o Tesla" :) Dar adevarul ramane: peste 95% din cei ce-si permit o masina noua, si-o cumpara de nevoie, nu de extravagante si virtue signaling. De asemenea, povestile cu salvarea planetei sunt pentru imberbi.
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru