Viitoarea gamă de modele electrice Audi va include mașini de oraș și de performanță

de Tiberiu Safta
Luni, 03.10.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi va avea, în viitorul nu foarte îndepărtat, o gamă nouă de modele de electrice. Aceasta va include mașini de oraș, precum și modele de dimensiuni medii și modele de performanță. Audi va deveni un brand electric în 2026.

Constructorul german de la Ingolstadt se pregătește să intre în epoca pur electrică. Știm deja că din 2026, Audi nu va mai lansa niciun model nou cu motoare termice, iar în 2033 ultimul model cu motor termic va fi scos din producție.

Până acum, Audi a introdus mai multe modele electrice în gamă, precum SUV-ul e-tron, e-tron GT și Q4 e-tron. În curând, însă, gama de modele electrice Audi va crește pentru a include mai multe segmente. Oliver Hoffmann, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare Audi, a precizat pentru Top Gear că noua gamă de modele cu zero emisii va include mașini de oraș, mașini de dimensiuni medii și chiar modele de performanță.

„Ne concentrăm foarte clar pe mașinile de oraș”, a declarat acesta. „Ne gândim în afara cutiei. Vedem o mare cerere pentru mașinile mici în lumea electrică.”

Mai mult, Audi va păstra varianta de caroserie Avant, așa cum am văzut la conceptul A6 Avant e-tron mai devreme în acest an. În același timp, Audi lucrează și la proiectul Artemis, care prevede o mașină electrică de dimensiuni similare cu cele ale lui A8 și care ar urma să devină viitorul etalon al mărcii.

Nu în ultimul rând, vor fi incluse și modele de performanță, despre care Hoffman nu a spus foarte multe detalii, dar a spus să ne așteptăm la surprize.

Am aflat, deja, că succesorul lui Audi R8 va fi unul electric și va fi lansat la mijlocul deceniului.

„Audi TT a fost o surpriză mare”, a precizat el. „Nu a fost cea mai rapidă mașină sport, dar a avut un design unic și surprinzător. R8 este un supercar adevărat, dar și asta a fost o surpriză. Uitați-vă la cele mai mari regiuni din lume, vă putem surprinde și în viitor”, a declarat în încheiere Hoffmann.

via Top Gear

Comentarii (13)

  • Mircea Badea
    asa da! fara fum. un audi a2 sau mai mic chiar, electric si usor...suficient pt majoritatea.
    6 13
  • @cap de gumă
    Asta e pe cărbune. Mergi la școală!
    11 5
  • Nu-s toate Electricele de oraș? Ca de performanța nu-s… performanța nu înseamnă doar accelerație.
    13 5
  • Da, știm, la tine performanță este metrul liniar de fum scos de dizălul fără catalizator pe care îl ai. Cu cât mai mulți metri cu atât ești mai puternic, frumos și deștept. Că de copii care îl înghit nu ești îngrijorat. Și ca să știi că revoluția landourilor pentru copii (ridicarea de la nivelul solului din anii 50-60 la peste 1 metru înălțime) a fost dictată de reducerea inhalării gazelor de eșapament de către sugari.
    4 15
  • Dutzu'
    Are dreptate omul, performanta inseamna putere mare, dar sustinuta si de o baterie cu capacitate mare, nu 761 cai si 83 kWh si 170k euro ca in cazul "superbitatii" de granturismo.
    12 4
  • @dutzu
    dar ce, pleci in grecia cu masina zilnic? si daca da, mai ia o scurta pauza.
    2 11
  • @cap de gumă
    Nu merge marketingul pentru trotinete. Exceptând 2-3 dezvoltatori imobiliari care și-au cumpărat Tesla S pentru liniuțe, mașini care stau la încărcat cu săptămânile, românezii se dau cu spring&Zoe și alte sărăcii până la serviciu și cumpărături. Sunt mașini legate cu ața de casă, au rol de trotinete electrice, cu dezavantajul că nu te poți da pe ele după ce s-a dus bateria. Trebuie să chemi platforma.
    Și sunt încărcate cu energie electrică produsă de termocentrale.
    Problemele de mediu sunt agravate, sarcina pe rețeaua electrică devine și mai inpredictibilă, consumatorii trăiesc cu morcovul la ei.
    10 3
  • "Vedem o mare cerere pentru mașinile mici în lumea electrică.”
    Dada, adevaru-i ca se simte nevoia unui A1 electric pe la 45k euro.
    4 1
  • @cap de creta
    majoritatea oamenilor se deplaseaza doar cativa km/zi, deci mai baga o fisa..sau mai multe..
    2 6
  • @cap de gumă
    Se numește battery-centered life.
    Sunt genul de șofer care nu lasă rezervorul sub 50% niciodată.
    Vrăjelile astea cu doar câțiva km/zi se pot transforma în 2-3 platforme pe an, de ajuns cât să nu-ți mai iei gândul niciodată de la baterie.
    Ca să mai bagi o fisă e nevoie de infrastructură de încărcare în România. Poate acum ți-a picat fisa.
    3 2
  • Am benzina Volvo XC60 T6, masina numărul 1 ca si utilizare momentan. Ți-am spus ca lucrez in automotive de peste 15 ani, si folosesc in medie 3 masini in același timp si sunt si plătit pentru asta ;)
    Notează-ți undeva ca ești varza…
    0 0
  • Fac peste 100 km zilnic (in medie) si in fiecare Weekend minim 400, ca așa-mi place sa fac sporturi extreme si alea nu-s cu telefonul in mâna in casa. Zone greu accesibile, deci un SUV este ce-mi trebuie si ma ajuta.
    Alte recomandări de unde sa ma duc si ce sa fac cu viața mea?
    0 0
  • N-am zis ca nu are, dar era despre ce cred eu. Adică toți avem dreptate si nu am jignit pr nimeni cu nimic…
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru