Bateria lui Volkswagen ID.3 a fost supusă la un test amplu de rezistență de către germanii de la ADAC. Cea mai mare asociație de automobile din Germania a testat vreme de 4 ani un exemplar Volkswagen ID.3 Pro S, cu o baterie de 77 kWh.
Pentru ca testele să pună și mai mult stres asupra bateriei, ADAC a încărcat acumulatorul până la 100%, în unele cazuri chiar timp de mai multe zile între sesiunile de testare. Mai mult, mașina a fost încărcată la o stație rapidă în proporție de 40% din toate sesiunile de încărcare.
Rezultatele arată că bateria și-a pierdut 4% din capacitatea sa inițială după 21.700 kilometri parcurși. Încă un procent din capacitate a fost pierdut după 70.000 de kilometri. Odată ce mașina a ajuns la 102.500 kilometri, bateria mai avea 93% din capacitatea sa inițială.
Testul a luat sfârșit după 169.700 de kilometri. La acest kilometraj, acumulatorul a rămas cu o capacitate de 91%. ADAC va relua testele cu același exemplar pentru a vedea care va fi starea bateriei după ce va fi parcurs 250.000 de kilometri.
Volkswagen ID.3 oferă o garanție de 8 ani sau 160.000 de kilometri pentru acumulator. Bateria va putea fi înlocuită în garanție atunci când capacitatea sa scade sub 70% din cea inițială.
via Volkswagen, ADAC
In continuare nu pare sa-si asume nici un producator niste cifre clare de x cicluri cu y degradare. Garantia de 8 ani si 70% e o gluma proasta.
Traducerea e confuza. Autocar.co.uk explică mai clar:
"charged up to 100% and then left at that level for several days as it was rotated between ADAC engineers."
De ce sa fie o glumă garanția??
Pentru obsedatul de serviciu… nu-mi iau BEV ca diesel-ul sau benzinarul este “prost” ci pentru ca pot să-mi fac treaba cu un BEV, nu se poate compara diesel cu BEV, dar îmi dau seamă ca esti pe ulei și asta este. ;)
Nu știu cum ai putut sa ajungi la concluzia ca degradarea e accelerată....
Apropo, și motoarele termice se degradează în timp și pierd din eficiență, adică produc mai puțină putere pentru același consum sau consumă mai mult pentru aceeași putere produsă.
Motivul e uzura, care poate fi încetinită dacă masina e întreținută bine, dar nu poate fi oprita - legile fizicii.
Dar pt oras/comuna daca iei una de 100k km ... iti faci treaba 10 ani lejer cu solar