Volkswagen ID.3 a pierdut 9% din capacitatea bateriei după 170.000 kilometri

de Tiberiu Safta
Miercuri, 16.07.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Germanii de la ADAC au testat capacitatea bateriei unui Volkswagen ID.3 care a parcurs aproape 170.000 de kilometri. Rezultatele testului arată că bateria modelului electric și-a păstrat 91% din capacitate.

Bateria lui Volkswagen ID.3 a fost supusă la un test amplu de rezistență de către germanii de la ADAC. Cea mai mare asociație de automobile din Germania a testat vreme de 4 ani un exemplar Volkswagen ID.3 Pro S, cu o baterie de 77 kWh.

Pentru ca testele să pună și mai mult stres asupra bateriei, ADAC a încărcat acumulatorul până la 100%, în unele cazuri chiar timp de mai multe zile între sesiunile de testare. Mai mult, mașina a fost încărcată la o stație rapidă în proporție de 40% din toate sesiunile de încărcare.

Rezultatele arată că bateria și-a pierdut 4% din capacitatea sa inițială după 21.700 kilometri parcurși. Încă un procent din capacitate a fost pierdut după 70.000 de kilometri. Odată ce mașina a ajuns la 102.500 kilometri, bateria mai avea 93% din capacitatea sa inițială.

Testul a luat sfârșit după 169.700 de kilometri. La acest kilometraj, acumulatorul a rămas cu o capacitate de 91%. ADAC va relua testele cu același exemplar pentru a vedea care va fi starea bateriei după ce va fi parcurs 250.000 de kilometri.

Volkswagen ID.3 oferă o garanție de 8 ani sau 160.000 de kilometri pentru acumulator. Bateria va putea fi înlocuită în garanție atunci când capacitatea sa scade sub 70% din cea inițială.

via Volkswagen, ADAC

Comentarii (7)

  • Dizăl Rulz Forevăr
    TDI cu I-ul roșu bea 125l de ulei pana la 170,000km și merge.... ca uns. Îi mai fug niște zeci de cai dar tot trage precum tractorul lu' tata.
    2 8
  • Daca toate incarcarile au fost pana la 100%, rezultatele sutn remarcabile.
    In continuare nu pare sa-si asume nici un producator niste cifre clare de x cicluri cu y degradare. Garantia de 8 ani si 70% e o gluma proasta.
    5 1
  • "ADAC a încărcat acumulatorul până la 100%, în unele cazuri chiar timp de mai multe zile între sesiunile de testare"

    Traducerea e confuza. Autocar.co.uk explică mai clar:

    "charged up to 100% and then left at that level for several days as it was rotated between ADAC engineers."

    De ce sa fie o glumă garanția??
    1 2
  • Din cate am înțeles degradarea nu este liniară ci accelerată și în plus o baterie care este sub 80% este inutilizabilă.
    Pentru obsedatul de serviciu… nu-mi iau BEV ca diesel-ul sau benzinarul este “prost” ci pentru ca pot să-mi fac treaba cu un BEV, nu se poate compara diesel cu BEV, dar îmi dau seamă ca esti pe ulei și asta este. ;)
    3 2
  • Ai înțeles fix pe dos, probabil ești pe uleiul pentru diesel.
    2 2
  • "Rezultatele arată că bateria și-a pierdut 4% din capacitatea sa inițială după 21.700 kilometri parcurși. Încă un procent din capacitate a fost pierdut după 70.000 de kilometri. Odată ce mașina a ajuns la 102.500 kilometri, bateria mai avea 93% din capacitatea sa inițială."

    Nu știu cum ai putut sa ajungi la concluzia ca degradarea e accelerată....

    Apropo, și motoarele termice se degradează în timp și pierd din eficiență, adică produc mai puțină putere pentru același consum sau consumă mai mult pentru aceeași putere produsă.

    Motivul e uzura, care poate fi încetinită dacă masina e întreținută bine, dar nu poate fi oprita - legile fizicii.
    3 3
  • Asta face ca achizitia de BEV SH sa faca sens, dar desigur cred ca proprietarii trebuie sa mai lase din pret % vs ICE/HEV
    Dar pt oras/comuna daca iei una de 100k km ... iti faci treaba 10 ani lejer cu solar
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru