Volkswagen lansează vânzările pentru wallbox-urile ID. Charger pentru mașini electrice: prețurile încep de la 400 de euro

de Daniel Popescu, Foto: Volkswagen
Vineri, 12.06.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a anunțat startul vânzărilor pentru gama de wallbox-uri ID. Charger, care oferă viteze de încărcare de până la 11 kW pentru încărcarea mașinilor electrice. Prețurile încep de la 400 de euro.

În toamna anului trecut, Volkswagen a anunțat că va lansa o gamă de wallbox-uri pentru încărcarea mașinilor electrice, pentru a veni astfel în sprijinul viitorilor proprietari ai hatchback-ului electric ID.3.

La numai câteva zile după ce a confirmat că livrările lui ID.3 vor începe în luna septembrie constructorul german a dat ofical startul vânzărilor pentru ID. Charger, pentru început pe 8 piețe majore din Europa: Germania, Italia, Spania, Polonia, Suedia, Elveția, Irlanda și Finlanda.

Pentru moment, clienții interesați pot comanda doar versiunea de bază pentru un preț introductiv de 400 de euro, echivalentul a circa 1.950 de lei.

Noile wallbox-uri lansate de Volkswagen oferă viteze de încărcare de până la 11 kW, includ cablu Type 2 și pot fi folosite pentru încărcarea oricărei mașini electrice care beneficiază de un astfel de cablu.

Ulterior, Volkswagen va lansa pe piață și două versiuni superoare de wallbox-uri. Versiunea superioară este ID.Charger Connect, care oferă în plus posibilitatea de conectare la rețeaua wireless a casei prin intermediul unui smartphone, în timp ce conexiunea 4G este disponibilă opțional.

Cu această funcție, clienții pot gestiona mai ușor încărcarea mașinii electrice printr-o aplicație mobilă, iar prețul de comercializare anunțat anterior este de 599 de euro (circa 2.800 de lei).

Versiunea de top este ID.

Charger Pro, care include conexiuni Wi-Fi și 4G, dar și o funcție de măsurare exactă a cantității de energie electrică utilizată, despre care Volkswagen susține că va fi utilă pentru clienții care pot deconta costurile cu încărcarea. Costul unui ID. Charger Pro sunt de 849 de euro (4.000 de lei), iar traficul de date 4G este inclus pe tot parcursul utilizării wallbox-ului.

Via Volkswagen

Comentarii (10)

  • Bine mă VW ! Vezi că se poate !!

    Păcat că doar împins de la spate (a se citi Tesla) ....
    6 7
  • Aceste wallbox-uri ID. Charger vor fi complet functionale inca din prima zi sau vor primi ulterior - dar nu mai devreme de anul viitor - o actualizare de software care le va permite sa functioneze la capacitate maxima?
    10 3
  • Eu astept sa se apuce VW sa vanda intrerupatoare, prize, becuri, cabluri, transfoamatoare samd. Abia astept sa cumpar produse VW de la raionul de Electrice de la Leroi Merlin :))))

    Intre timp, producatorii auto seriosi isi vad de treaba, si bine fac.
    10 6
  • MuresMures
    eu sper ca in urmatorii 5 - 10 sa dea faliment VW ...aici nu ma refer la Audi sa alte marci din VAG.
    6 9
  • @MuresMures... de ce doar vw... te scuipa unu dintr-un vw?
    4 2
  • “Bine mă VW ! Vezi că se poate !!”... a se citi dă le teapa la fraieri... dacă asta vor...
    5 1
  • Un articol din 2010 despre stații (home gadget) de generare a hidrogenului pentru mașini cu pile de combustie:

    https://global.honda/innovation/FuelCell/smart-hydrogen-station-picturebook.html

    Pentru că în California Honda FCX Clarity circulă din 2008, ca un experiment și a avut succes.
    Scriu asta pentru că de câteva luni bune tot citesc părerile fanilor mașinilor cu baterii, cum că hidrogenul nu are viitor unul din motive fiind complexitatea producerii.
    Uite că poate fi produs acasă cu energie electrică din panouri solare. Și asta din 2010. Între timp s-au făcut progrese semnificative.
    6 1
  • Mai clar:

    https://m.youtube.com/watch?v=gatkqwOYCB8
    4 1
  • Dle McCrysti

    Hidrogenul NU ESTE VERDE !!

    Este produs din gaz metan şi abur (apă.... încălzită artificial) !!!
    Electroliza este mai scumpă decât procesul cu gaz metan.

    Procesul folosit în 95-99% din cazuri este extrem de poluant!

    Mai bine foloseşti direct GPL sau CNG
    1 1
  • @Edikkk Hidrogenul este extrem de verde! Acum, că există mai multe posibilități de producere a lui, unele mai nepoluante, altele din contră... Aceeași situație este și cu curentul electric, poate fi produs prin tehnologii nepoluante (panouri fotovoltaice, etc) sau poate fi produs in centrale pe cărbune.
    Eu mă refeream strict la stațiile casnice de producere a hidrogenului din link-urile pe care le-am pus în postare. Este o stație de sine stătătoare, cu panouri fotovoltaice (care nu se leagă la gaz ◉‿◉ ) și nici nu are reziduuri poluante.
    Acum, să încerc un exercițiu de imaginație. Simplu, băbește, să fie ușor de înțeles:
    Locuiesc la casă. Să zicem că îmi instalez un gadget ca cel de mai sus, pentru producerea hidrogenului, și îmi mai instalez niște panouri fotovoltaice legate la un wallbox ca cel din articol. Apoi îmi cumpăr o Honda Clarity și încă o mașină electrică pe baterii, ce vrei tu.
    Să zicem că le folosesc zilnic pe fiecare. Nu poluează mediul că ambele sunt alimentate "verde" de la stațiile cu panouri fotovoltaice, una cu hidrogen, cealaltă cu curent.
    Toate bune și frumoase, timpul trece, bateriile de la mașinuța cu baterii ajung la scadență. Trebuie înlocuite. Cele vechi, trebuie făcut ceva cu ele că nu sunt biodegradabile, din contră, poluează. Producția celor noi e groaznic de poluantă.
    In timpul asta, ce să vezi, mașinuța pe hidrogen merge in continuare fără să polueze.
    Și atunci, care e mai verde și care mai poluantă? Eu zic că este evident.... (◔‿◔)
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru