Volkswagen rămâne lider mondial după primele nouă luni ale anului: avans de 80.000 de unităţi în faţa Toyota

de Daniel Popescu
Joi, 27.10.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Volkswagen este în continuare cel mai mare constructor auto din lume după primele 9 luni ale anului, întrucât vânzările sale în China sunt triple comparativ cu cele obţinute de Toyota.

Lupta pentru supremaţie dintre Grupul Volkswagen şi Toyota este în continuare foarte echilibrată, chiar şi după publicarea datelor pentru primele 9 luni ale anului.

Constructorul german rămâne pe prima poziţie după o creştere a vânzărilor cu 2.4% la 7.61 milioane de unităţi, în timp ce Toyota a raportat o creştere de numai 0.4%, la 7.53 milioane de unităţi. Astfel, diferenţa dintre cei doi constructori este de numai 80.000 de unităţi.

Grupul Volkswagen este lider în special datorită vânzărilor foarte bune înregistrate în China, acolo unde a ajuns la 2.58 de milioane de unităţi, în creştere cu 11%. În schimb, Toyota înregistrează de trei ori mai puţine vânzări în ţara asiatică, iar principala sa piaţă este Statele Unite, acolo unde vânzările sale au scăzut cu 2.4% la 1.82 milioane de unităţi. De altfel, preturile mici la carburanţi au afectat vânzările hibridului Toyota Prius.

Toyota a fost liderul vânzărilor în 2015, însă Volkswagen a reuşit în acest an să preia conducerea, în special după ce japonezii au redus producţia cu 17% în primul trimestru ca urmare a unor incendii şi explozii la fabricile unor furnizori de componente.

Ulterior, producţia Toyota a fost afectată şi de o explozie la o fabrică şi de un cutremur.

Via Automotive News

Comentarii (21)

  • Nu ma pot abtine sa nu-i compar pe cei de la VW cu Vladimir Putin... Cu cat le canta bocitoarele prohodul, cu cat devine mai sonor corul criticilor, cu atat devin mai puternici!
    13 25
  • andrei
    chestia e ca ii compari gresit. nici nu are sens comparatia. nu umfla nimeni vanzarile, alea sunt. faptul ca au facut duda cu noxele e grav, dar asta nu inseamna ca masinile nu sunt bune.
    29 16
  • 4tuning isi baga unghia-n gat dupa stirea asta :))
    20 4
  • @mishapulitzev
    Bai babuin sovietic, pana si bossul VW a zis ca renunta la lupta cu Toyota fiindca nu pot tine pasul cu ei. O replica cat se poate de plauzibila tind cont avansul Toyotei in ceea ce priveste calitate si sustenabilitatea in dezvoltare. Nu uita ca Toyota este cel mai valoros brand auto si in 2016 , VW fiind pe locul 9 dupa ei. Aici reintra inclusiv research & development, unde Toyota sunt cu 9 pozitii peste VW, adica cam cu 50 de ani inaintea putorilor lor non-euro care polueaza cat toate masinile din U.K . Pe ce lume traiesti ? Du-te si stai cu Putina la o vodka .
    20 30
  • Au avut si teroristii un an mai rau si nu au avut timp sa innoiasca flota de toyote.
    Oricum pentru VAG provocarea este sa se sustina financiar nu sa continue sa vanda pe rupte si aici bataia incepe in urmatorii 3-4 ani.
    Poate ca in anii urmatori va mai scadea in cota dar o sa creasca peste Toyota tocmai pe masini hybrid si full electric, sa vezi atunci durere
    22 9
  • Vanzarile conteaza mai putin. Fiabilitatea e mult mai importanta.
    Si faptul ca japonezii au tot fost afectati de cutremure, inundatii si explozii conteaza.
    Nu in ultimul rand numarati cate marci detine Toyota si cate VW. Cand se spune vanzarile grupului, se iau in considerare si Skoda, Seat, Audi + alte marci cu vanzari mai micute, asa ca nu confundati.
    11 21
  • @Mihai
    Mi-ai luat vorba din gura. TMC detine doar doua marci , pe cand Vw Grup detine vreo 10 marci ( dintre care si utilitare ) unde mai pun calamitatile naturale care au lovit Japonia. Aici reiese ceea ce si neamtul a calculat afirmand ca nu poate tine pasul cu Toyota. Adica a recunoscut ca o companie mare nu poate bate una mica ( formata din 2 marci ) :)))) . De alte calitati Toyota nu mai vorbim, este o marca care nu ii pozi gasii bube ''ascunse''
    7 20
  • kalashnikov
    bai baieti nu uitati ca toyota vinde cel mai bine pe continentul nord american, tarile din orientul mijlociu, restu asiei si africa si peste 90% din aceste masini vandute sunt motoare pe benzina aspirate extrem de fiabile,
    Motorizarile lor atat diesel cat si cele pe benzina nu sunt fortate, putini CP raportat la cilindree, de unde rezulta si fiabilitatea crescuta, in cazul VAG lucrurile stau diferit,

    depinde cine ce prefera fiabilitate sau dinamica, pentru ca o toyota diesel 2.0 cu 240CP biturbo nu cred ca o sa vad vreodata.......
    17 10
  • Ȋ.P.S. Mafiosie (Mafia + osie), fără invective nu se poate, tati? Am avut și eu o dispută cu @mishazaitev, dar nu la acest nivel suburban. Mă mir că nu vezi construcțiile jenante (cacofonii, ca să le zic pe de-a dreptul) din maculatura ta, precum “o replică cât”, “adică cam” și, mai jos, “marcă care”, ceea ce denotă nepăsare și dispreț față de limba ta maternă! Apoi, scrii: “unde”, ȋn loc de “ȋn care”; “9 poziții”, ȋn loc de “nouă poziții”; “aici reiese”, ȋn loc de “de aici reiese”; “marcă care”, ȋn loc de “firmă căreia” sau “brand căruia” (pronumele relativ ȋndeplinește funcția sintactică de complement indirect la cazul dativ), dar prefer să mă opresc cu lecția de clasă primară…

    Ți-am explicat și altădată: dacă vrei să fii propagandist (mai ales ȋn favoarea “celui mai valoros brand auto din lume”) sau să critici (dar una este să critici și alta să beștelești), atunci, ȋn mod indiscutabil, trebuie să stâpânești fără cusur arta comunicării (iar de când omenirea a pierdut-o pe drumul “evoluției”, de atunci s-a și ȋmpotmolit, fără șanse de scăpare, ȋn păienjenișul “socializării”). Iar dacă nu vrei, atunci, firește, primești libertatea de a săvârși…greșeli (inclusiv de exprimare), dar, fiind pironit ȋntr-o asemenea postură, nu te mai – pardon – cufuri toată ziua cum că ai netezi tu (un “nobody” din spațiul carpato-danubiano-cioloșic) calea ascendentă a Toyotei. De fapt, ești doar o firimitură de fan, ca mine și ca oricare altul. Poftim, “ai mei” (ngmco inc.) sigur și categoric nu vor constitui niciodată “cea mai / cel mai / cei mai…” (d.p.d.v. calitativ), fiind doar niște cârnați obosiți de ambele sexe, care habar n-au de vreo abilitate a scrutării universului auto (eu, dacă aș avea post și rost ȋn RC, aș crăpa nonstop de rușine știind că Ford F-150 rămâne indetronabil de decenii – “America’s best-selling vehicle” – tocmai fiindcă noi nu facem nimic ȋn acest sens și că un musclecar veritabil ca Ford Mustang este cea mai vândută mașină sport ȋn patria care a inventat automobilul), dar, presupunând că, prin absurdul cel mai absurd al absurdului, ei ar deveni vreodată obiectul / subiectul unor superlative oficiale, n-aș ridica orbește ȋn slăvi compania mea suflet nici dacă alde Rothschild s-ar țicni cu toții și, ȋn consecință, mi-ar dona mie toată averea lor (adică Globul cu totul).
    16 2
  • kalashnikov
    si acuma pe bune toyota a ajuns 1 mondial datorita fiabilitatii, pentru ca din punct de vedere al celorlalte aspecte design, atentie la detalii, finisari etc. nu e de no.1, o spun ca fost posesor de toyota....
    21 6
  • @cacakalashnikov
    Prietene, fiabilitatea n-are absolut nici o treaba cu complexitatea sau cu noi tehnologii. Toyota a demonstrat ca poate face o masina fiabila si prin implementarea de noi tehnologii cum ar fii : hybrid synergy drive o tehnologie hybrid care n-a dat gres inca de la lansare , apoi H2 Mirai o tehnologie iarasi foarte complexa pt ceea ce poate mintea omului concepe in prezent . Pe ce planeta traiesti ? Oricum motoarele VW nu-s prea tehnologizate , ar fi putut avea macar bunul simt sa le faca fiabile daca performante economice si eco nu le-au putut face. In rest, te-as fi crezut in ceea ce priveste designul Toyotei daca o comparai cu Mazda sau Nissan sau Honda sau alta firma japoneza care epateaza si chiar iti transmite emotie, dar cu VW ma ? O Corolla facelift este net mai atractiva decat petarda de Jetta , un Auris HSD este mult mai atractiv ca Golf, un Camry este mult mai atractiv ca Passat ( vorbim de aceeasi clasa ) , un LC200 este mult mai atractiv ca Touareg. Ma continuam ? Vorbesti de finisaje ? N-ai condus Toyota ca sa-ti dai seama: Camry, Avalon, Royal Crown Victoria, Tundra, LC200, LC150, Highlander, Corolla, Avensis, au finisaje superioare oricarui VW , nu mai vb de suspensie si scaune. VW ofera scaune ieftine si suspensie la fel de ieftina pe motorizari de pana la 150CP adica sub 27 mii euro.
    13 26
  • razvanis
    Mai tineti minte cand "faliment" ?
    12 4
  • hazard
    lacrimi de oftica pe aici :))
    17 6
  • @hazard
    Mare oftica pe aici intre fani ca VW nu este cel mai valoros brend auto. :))))
    7 18
  • Obisnuiesc sa nu intru in "circul" compentariilor dar unul dintre ele mi-a atras atentia, pentru ca este pur dezinformare si m-am saturat sa vad asta.
    Disclaimer: sunt fan in egala masura al celor doua brand-uri
    Pentru @mishapulitzev: VW Este cel mai mare investitor in R&D din lume in perioada 2012-2016. Toyota a fost cel mai mare investitor in R&D din lume in perioada 2007-2009 (surse publice). Deci nu vad unde sunt cei 50 de ani diferenta intre tehnologiile celor 2 firme. Daca este sa ne raportam ca valoare a investitiilor in R&D, diferenta este de 4.5 miliarde de $ in favoarea VW.
    Dar inainte sa spuneti ca ala e mai bun, ala e mai bun, veniti cu argumente pertinente. Nu va mai luati dupa articole care au headline-ul "Socant! Nu o sa iti vina sa crezi cine este cel valoros brand din lume".

    Nu am vazut pe nimeni sa spuna despre Toyota ca investes 1 miliard $ in perioada 2016-2021 in Toyota Research Institute pentru dezvoltarea sistemelor Artificial Intelligence pentru masini. Sau despre investitiile strategice in zona de HAD maps. Sau de VW si de ecosystemul pe care il creeza pentru dezvoltarea masinilor autonome si a oilor sisteme de infotainment impreuna cu nVidia, sau de parteneriatul cu LG, ce isi propune sincronizarea sistemelor autonome ale masinii cu sistemele autonome ale casei.

    Nu va rezumati doar la argumente subiective. Mi-ar placea sa vad discutii obiective si contructive din care sa avem cu totii de invatat.
    13 1
  • @Madalescu/Mafia/Sergiu Andrei

    Nu stiu ce te-a inflamat asa? Simpatia mea pentru Vladimir Putin, cea pentru VW, sau faptul ca, la alegerile ce urmeaza sa aiba loc la tine in tara, este favorit Igor Dodon ? -::::))))))
    8 2
  • @kalashnikov

    Nu, nu se afla pe centura Bucurestiului.... Nici nu ar avea cum! Nu-i permite articolul ala vestimentar fara maneci care-l imobilizeaza in unitatea medicala specializata in tratarea bolilor de nervi de peste Prut, in care este consemnat!

    @inexorabil

    Multumesc pentru solidaritate!
    8 2
  • Numai dezastre naturale si explozii lafabricile adversarilor, poate face VW sa fie fruntasi la vanzare. Nicidecum calitatea si fiabilitatea masinilor....aia a trecut demult.
    4 7
  • @Zorg. Cu consideratie. Ne poti scrie te rugam principalele progrese in perioada 2012-2016 ale Grupului Volkswagen ? Un soft manipulator montat prin sarlatanie nu admite progresul in ceea ce priveste R&D .

    Cu consideratie,
    4 8
  • Trebuie sa fii spălat pe creier să iei Vw după toate minciunile cu Golf mașina anului, softuri mincinoase și alte păcăleli.
    Doar firmele să primească discounturi mari pentru flote. Altfel ar da faliment.
    0 4
  • @Mihai
    Este părerea ta dar trebuie să ai în vedere că există foarte multe persoane care au altă viziune și probabil opțiune decât tine.
    Și dacă analizăm cifrele în realitate cumpărătorii și iubitorii mărcii nu prea au ținut cont de scandalul declanșat în SUA.
    Referitor la faliment... să fim serioși și să uităm de această dorință a unora. E drept vor fi 3-4 ani de reclădirea financiară și probabil o nouă politică de piață dar grupul VAG este solid și are provizioane care îi permit să se redreseze.
    Iar spălării pe creier, cum zici tu, vor aprecia în continuare mașinile lor pentru că au și părți foarte bune.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru