Volkswagen recunoaște că noul ID.4 nu este încă profitabil: „Prețul e destul de mic, iar producția trebuie eficientizată”

de Alexandru Monenciu
Marti, 11.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un oficial al constructorului german de automobile recunoaște că noul ID.4 nu este, cel puțin momentan, profitabil. Un motiv ar fi că nu s-a atins încă nivelul maxim de eficiență în procesul de fabricație.

Volkswagen a lansat modelul ID.4 în toamna anului trecut. Modelul cu zero emisii a fost promovat ca fiind "o mașină pentru milioane [de persoane], nu pentru milionari."

Primele exemplare au ajuns în reprezentanțe înainte de finalul anului, astfel că noul ID.4 a fost eligibil pentru a intra în competiția pentru titlul de Mașina Anului în lume. Titlu, pe care l-a și câștigat, învingând modele precum Honda e și Toyota Yaris.

Un oficial al producătorului din Wolfsburg recunoaște, însă, că prețul actual al noului ID.4 este prea mic pentru a-i aduce vreun profit constructorului. Cu alte cuvinte, SUV-ul cu zero emisii nu este, încă, profitabil.

"Nu este doar o chestiune de dezvoltare a mașinii, ci are legătură și cu ritmul de lucru din uzina. Totul este nou, nu am atins nivelul maxim de eficiență în procesul de fabricație, și așa mai departe," a declarat pentru publicația Automotive News, Thomas Ulbrich, șeful de dezvoltare al mașinilor de pasageri din cadrul Volkswagen.

În tot acest timp, constructorul din Wolfsburg este de părere că înmulțirea mașinilor cu zero emisii va duce la o scădere a costurilor de achiziție și, astfel, acestea vor fi mult mai accesibile.

Volkswagen pune accentul pe îmbunătățirea eficienței bateriilor, dar și pe scăderea costurilor materialelor prime.

Președintele unei firme de consultanță, Eric Noble, crede în alt motivul pentru care noul ID.4 nu este profitabil.

"Volkswagen are, cu siguranță, cele mai bune intenții, dar va descoperi că, pe măsură ce reduce costurile de asamblare, va crește procentul din costul bateriei, reprezentat de materiile prime. Aceste materii prime sunt minerale din pământ, iar prețul acestora crește odată cu cererea," a spus Noble.

"Aceasta este o lecție dură pentru producătorii de automobile obișnuiți să își reducă costurile odată cu creșterea volumului. Acestea nu sunt costuri de asamblare; sunt costuri minerale, iar prețul mineralelor nu funcționează așa," a concluzionat el.

via Automotive News

Comentarii (14)

  • Mare adevar graieste nenea ala Noble. Practic ala e "elefantul din sufragerie".
    Productia in masa poate scadea costul manufacturii spre 0, costul de productie find dat de materiile prime, logistica etc. Dar cand materia prima e scumputa bine (70-80$/kwh baterie) si ai nevoie de multisoara materie petnru fiecare masina (70-100kwh) incep sa apara probleme de costuri .. finale.
    Asa ajunge o masina relativ simpla de 35-40k euro sa fie neprofitabila.
    12 2
  • Johnny
    Nu e noutate doar confirmare la ce stim de mult. Daca Tesla e pe pierdere cum ar putea fi ceilalti cu electricele?
    16 3
  • Seriff
    Lasa ca recupereaza, isi cumpara Fanel una, Edikk una si ii salveaza de la faliment.
    Aa, am uitat si ACE-CRAIOVA isi ia doua.
    Deja sunt 4 masini vandute, toata lumea e fericita.
    19 3
  • Andrei
    In cazul acesta sa le scumpeasca, abia atunci vom vedea cine iubeste masinile astea. Nu cred ca hipsterii se vor supara daca mai adauga 10000 euro la pret, doar ei salveaza Pamantul, cu orice pret.
    17 5
  • Halena Baselu
    Simplu,sa-i puna tamburi si pe puntea fata,asa economisesc 2euro la fiecare masina vanduta.
    5 3
  • am mai spus-o si o mai repet

    cainele moare drum lung si romanul de grija altuia...
    7 12
  • @Fanel
    Daca ai mai spus-o,da,te repeti!Daaahh...
    12 1
  • @Andrei - Excelent comentariu! Bravo! :)
    7 2
  • @Flanel
    romanul moare... Da tu ce esti? Te consideri roman? Eu cred ca esti un troll pus sa tulbure apele pe aici, gagauz fomist incult care alta slujba nu poate obtine.
    9 5
  • Fanele, nu moare nimeni de grija altuia. Murim de grija masinilor accesibile. Daca se pastreaza directia actuala in 10 ani ne luam adio de la masini sub 20k euro. Cu hibridizari si pluginizari o sa ajunga ca cel mai ieftin ansamblu propulsor sa coste 5-6-7k euro si cu restul masinii, taxe, profituri, logistica etc. sa ajunga un Aygo la 20k euro pret de baza.
    13 0
  • Seriff
    @alex_cu_a_mic ai dreptate.
    Un exemplu bun de acest gen este la Mitsubishi, au scos Eclipse Cross 1.5 turbo benzina simplu, care in varianta cu cutie automata si 4x4 costa anul trecut 25.000 euro si au introdus aceeasi masina practic dar plug in, care in versiunea de baza este 38.000 euro,bine daca scazi rablele ajungi pe la 33.000 dar tot e diferenta mare.
    Ce s-a intamplat acolo se poate intampla si alte marci.
    9 0
  • În realitate, producătorii sunt vorbiţi, volens nolens, cu prea hrăpăreţele…bănci, care le transmit, cu titlu de gravitate: “Cele mai grase şi mai frumoase profituri ne ies doar din ţările *emergente*, unde trebuie menţinută neapărat jos puterea de cumpărare a fraierilor, aşa că urcaţi şi voi preţurile în stratosferă, fie că este vorba de *termice*, fie de *termice*, că altfel cum să apeleze prostimea la noi?! Las’ că de tentaţia instinctivă a SH-urilor avem noi grijă – în acest sens, am vârât tot felul de norme eco pe ţeavă pentru sclavii noştri din politică. An de an vor deveni mai drastice…”.
    8 0
  • Pardon: fie de *termice*, fie de *electrice*.
    Rog rectificare, AM!
    6 0
  • Seriff
    @Inoxerabil, corect, perfect de acord.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru