Volkswagen sare în apărarea mașinilor plug-in hybrid: "Sunt criticate pe nedrept, reprezintă o alegere bună economic și ecologic"

de Daniel Popescu
Marti, 24.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen susține că mașinile plug-in hybrid sunt criticate pe nedrept pentru emisiile ridicate și consideră că reprezintă o alegere potrivită din punct de vedere economic și ecologic.

Un studiu realizat recent de organizația Transport & Environment a demonstrat că mașinile plug-in hybrid emit cu până la 90% mai mult dioxid de carbon în condiții reale comparativ cu testele oficiale WLTP inclusiv atunci când rulează cu bateria plină.

Herbert Diess, CEO-ul Volkswagen, consideră că aceste acuzații sunt nefondate și că numeroși clienți ai mărcii cumpără versiuni plug-in hybrid cu care condus în special în mod electric în zonele urbane.

"Mașinile plug-in hybrid sunt justificate și sunt criticate pe nedrept. Cu noul Tiguan plug-in hybrid poți conduce 50-60 de kilometri electric. Mulți clienți de Tiguan parcurg peste 80% din totalul distanței în mod electric", a precizat Diess în cadrul unui interviu acordat publicației germane Automobilwoche.

În acest context, oficialul german consideră că mașinile plug-in hybrid reprezintă practic un compromis din punct de vedere economic și ecologic, întrucât sunt mai ieftine decât mașinile electrice și au emisii mai mici decât versiunile diesel sau pe benzină, cel puțin atunci când sunt conduse în mod electric.

"Mașinile plug-in hybrid moderne sunt o alegere bună atât din punct de vedere economic, cât și ecologic.

Balanța emisiilor de dioxid de carbon nu este în niciun caz atât de nagativă pe cât se arată uneori", a adăugat el.

Via Automotive News

Comentarii (9)

  • netam-nissan
    ce surpriza ca domnului VW ii place minciuna si apara testele de omologare aiuristice ale doamnei UE.
    20 6
  • cat zice VW ca e consumul pt o masina din asta PHEV de-a lor? uite ce zice real life despre asta... prima din lista, cu cel mai bun consum:
    https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/1440-Jetta_Hybrid.html?fueltype=2&vehicletype=1
    Cel mai mic consum e de 5,07 si o medie de 5.71, valori mai slabe ca a unor full hybride de la altii (vezi Ioniq, Yaris, Corolla)
    9 3
  • hmm vw si emisiile in aceeasi fraza, interesant
    13 3
  • Se intampla acelasi lucru cum a fost cu dieselul, in anii de glorie dieselul era stimulat, acum sunt hibridele, dupa ce-au dat miliarde pe subventii si scutiri de impozite, stai ca nici hibridele nu sunt bune. Pariu ca peste 10-15 ani vor fi nasoale si electricele ?
    13 3
  • Totul tine de asteptari si intelegerea fenomenului de catre populatie. PHEV-urile sunt mai putin poluante decat HEV-uri si mult mai ok decat ICE-uri in conditiile pentru care au fost gandite. Nu exista panacee care sa functioneze optim in toate conditiile si performantele unei solutii trebuie evaluate in functie de asteptari (daca sunt realiste).

    Saptamana trecuta citeam un articol din UK unde un sofer de taxi vroia sa renunte la PHEV-ul din dotare ca a auzit el ca existe hibride "self charging" si i se parea ca e mult mai ok sa nu mai stea el sa incarce masina. Si nu era caz singular. Cam asta este nivelul de intelegere al fenomenului, si asta la persoane direct implicate care-si castiga painea din automobil.
    Criticatul e cel mai usor ca nu presupune un efort deosebit din pacate.
    9 5
  • Da, e la fel ca în cazul indicatorului de consum instantaneu: după puțin timp de la lansare, cei de la Dacia au fost nevoiți să scoată aceasta funcție din computerul de bord, pe piața românească, fiindcă mulți nu fac distincție între valoarea medie și cea instantanee. Ăsta este nivelul.
    6 2
  • “ Saptamana trecuta citeam un articol din UK unde un sofer de taxi vroia ”... de fapt voia...
    11 5
  • @dCi : multumesc pentru corectura.
    2 0
  • nu masinile sunt criticate, ci producatorii care publica date tehnice false (consum mediu pe 30 km cat are autonomie e numit consum la 100 km). si jurnalisti gen automarket care sustin ca honda hrv hibrida desi e cu 10% mai grea, consuma la deal mai putin decat sora ei pe benzina.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru