Volvo a livrat primul camion electric în România. Are 300 km autonomie și va rula 100.000 km pe an

de Bogdan Mirică
Sambata, 04.02.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În România a ajuns primul camion electric Volvo. Are 666 de cai putere și o autonomie oficială, cu încărcătură, de 300 de kilometri. Ambiția transportului român este să facă 100.000 kilometri pe an.

Volvo face eforturi pentru un viitor electric, nu doar în cazul mașinilor de pasageri, ci și în cazul camioanelor sale. Gama sa de vehicule comerciale a început deja să se îndrepte în această direcție, cu un total de 6 modele electrice, până în prezent.

Pe străzile din România a ajuns un prim exemplar. La doar câteva luni de când Volvo Trucks a început producția în serie a gamei de camioane grele electrice, divizia din România a livrat deja primul autotractor, un Volvo FH Electric 4x2T de 40 de tone, cu un pachet de 6 baterii, o capacitate totală de 540 kWh (6 baterii de 90 kWh fiecare).

Este dotat cu 3 motoare electrice, care oferă putere continuă de maximă de 666 de cai putere. Bateriile vor asigura o autonomie oficială, atunci când este încărcat, de până la 300 kilometri. Ansamblul de transport Volvo FH Electric, împreună cu o semiremorcă 100% electrică, va fi folosit pentru livrări urbane și regionale, de la depozitele unuia dintre principalii retaileri din țară, la magazinele acestuia din zona de est a țării.

Compania românească plănuiește să acopere un kilometraj anual de peste 100.000 kilometri.

Rețeta e simplă: camionul va fi operat de mai mulți șoferi, 7 zile pe săptămână, și va profita de traficul redus, dimineața devreme și noaptea târziu, pentru a crește numărul zilnic de livrări către magazine.

În privința autonomiei, camionul electric Volvo FH poate acoperi livrări pe o rază de 150/200 kilometri putând circula atât în București, dar și în orașele din jur, precum Constanța, Călărași, Slobozia, Giurgiu, Urziceni și Fetești.

Pentru Volvo FH Electric sunt disponibile două opțiuni de încărcare: curent alternativ (AC) sau curent continuu (DC).

Cu un încărcător DC, la o putere de încărcare maximă de 250 kWh, încărcarea bateriei se realizează foarte rapid: în 90 de minute se poate încărca până la 80% și în aproximativ două ore până la 100%, ceea ce îi permite camionului să fie încărcat în timpul pauzei de prânz a șoferului, pentru a adăuga o autonomie suplimentară. În varianta AC, cu o putere de 43 kWh, o încărcare completă se poate efectua în 10 ore, opțiune ideală pentru încărcarea peste noapte.

Umplerea bateriei se va face în cadrul depozitului de unde se face încărcarea (la retailerul Lidl), pentru a optimiza timpul alocat încărcării bateriilor și a crește disponibilitatea camionului pentru livrări. Echipamentul de încărcare va fi un încărcător DC ultrarapid, cu putere maxima 360 KWh, care va putea încărca, în același timp, atât camionul, cât și semiremorca electrică. Încărcătorul de curent continuu este alimentat în principal cu energie verde.

Volvo Trucks a atins deja un total de 555 de camioane livrate la nivel global, în cursul anului 2022, iar preluarea de comenzi a ajuns la un total de 1846 de camioane electrice.

Astăzi, aproximativ 30% din materialele unui camion Volvo nou provin din materiale reciclate. De asemenea, până la 90% din camion poate fi reciclat la sfârșitul duratei de viață. Oțelul din resurse nefosile va fi o completare importantă a oțelului tradițional și reciclat folosit în camioanele Volvo.

Comentarii (37)

  • Marketing ieftin si poza cu zapada ireala.
    Masinile electrice nu merg iarna! Expertii romani pot confirma.
    Si 100000 km pe an e rulaj pentru camion diesel, cu electric nu se poate ca sta mai mult la incarcat decat pe strada.
    Deci Volvo produce si utilaje electrice?
    Am crezut ca doar germanii se pricep la masini si utilaje electrice.
    Si fac si masini care intra in cartea recordurilor cu cele mai multe mile? Si nu e VAG TDI sau BMW sau Mercedes???
    Dezamagitor.
    22 29
  • scamel
    scrie negru pe alb: ambitia transportului roman...
    si semiremorca 100% electrica. ti-am spus sa nu mai bei.
    17 7
  • Economistul
    Tinta vad ca e sa mearga vreo 300 de km pe zi in medie. Cam putin pentru un cap tractor cu semiremorca. Tinand cont ca pe autostrada merg cu 90 la ora si pe DN cu 65 viteza medie rezulta ca autocamionul va functiona zilnic intre 3 si 4 ore dupa care trebuie dus la incarcat. Ce faci cu soferul (soferii) in timpii morti? Ii platesti sa stea la o cafea in biblioteca de la statia de incarcare? Economic nu renteaza un astfel de vehicul pentru trasele lungi. Sa nu-mi ziceti ca il folosesti la livrari in orase ca nu merge. Nu livrezi bere la terasele de pe Lipscani cu semiremorca. Si nici altceva pe altundeva prin oras. O aberatie acest camion, insa nu neg ca ar putea exista si vreo utilizare de nisa. Insa nu se justifica cheltuielile de cercetare dezvoltare care nu vor fi recuperate niciodata.
    27 10
  • Mircea Badea
    de ce doar in zona de est?

    noroc ca e pt orase si imprejurimi, altfel se incarca prea repede, iar soferul tot nu doarmea.

    sa scoatem tot dizalul din orase!
    6 30
  • Povesti pentru obsedații care nu mai știu cum sa sublinieze ca au dreptate… ceea ce este imposibil pentru ca nu au!!!
    Un camion “nu doarme” 20 de ore din 24.
    Cine habar n-are sa se abțină si sa citească ca nu-i greu.
    Sunt camioane conduse de 3 soferi diferiți in aceeași zi, deci parcurg și peste 1.200 de km. S-au cam dat peste cap multe chestii cu pandemia, dar încet își revin pe parte de a aprovizionare.
    Un camion costa, timpul costa la fel si mărfurile care sunt transportate nu pot sa ajungă in 3 zile in loc de una de la A la B, deci nu-i vorba de ambiție sau de faptul ca un camion electric va face sa nu 100.000, un camion parcurge 300.000 km pe an si trebuie sa ajungă intr-un timp cât mai scurt. In momentul de față sunt sute de mii camioane doar in Europa… tot transportul este super centralizat, optimizat, fiecare vrea prețul cel mai mic ca atunci când cumperi ceva de pe net. Obsedații vor plății pe un TV sau un prăjitor de pâine mai mult doar ca este transportat cu un camion electric… după cum spuneam ipocrizie si obsesii… ce naiba vorbiți?
    27 8
  • Prin US camioanele electrice sunt exceptate de la respectarea greutății maxime.
    Acest Volvo atinge greutatea maximă la gol. Și dacă e legal, plin cu mici, la infrastructura din România, valurile pe asfalt vor fi la ordinea zilei. Mai rar, probabil, podurile prăbușite vor face subiect de știri. Cu siguranță vor da vina pe primari. :)
    19 8
  • Banditos
    - camioanele sunt pentru Lidl
    - Lidl are magazine in orase
    - Lidl isi aduce marfa in aceste magazine cu TIRuri de pana la 19m

    acum "intelegem" de ce astfel de camioane isi au rostul?
    8 16
  • @Bandidos
    Lidl isi aduce marfa la magazine cu TIR-uri. Si-o aduce de la centrele logistice zonale. Sunt 5 in Romania. Iernut pentru Transilvania, Lugoj pentru Banat, Roman pentru Moldova, Nedelea-Prahova si Chiajna pentru sudul Romaniei. Deci nu prea se preteaza TIRurile electrice pentru aprovizionare din cauza distantelor mari. Electricele poate ar merge sa faca aprovizionarea magazinelor din Bucuresti de la Chiajna, dar cam atat.
    Marfa care vine de la furnizori la depozitele logistice regionale este adusa cu Diesel tot datorita distantelor mari.
    25 6
  • Seriff
    Vitorul i-e ielectric

    qed
    13 11
  • Banditos
    @19:05

    Pozitionarea centrelor logistice are ca scop acoperirea optima a tuturor zonelor tarii din punct de vedere al timpilor de aprovizionare si al costurilor cu transportul. Cu siguranta TIR-urile electrice nu vor fi trimise pe rutele cele mai lungi dar exista zeci de locatii cu tot atatea trasee ce pot fi operate de catre acestea.
    4 16
  • Camioanele sunt cumpărate doar pe considerente economice.
    La persoane fizice, mai este, că îi place cutare maşină, cutare culoare....
    dar la supermarketuri îi interesează doar banii.

    Dacă camioanele electrice se vând şi cererea este imensă, chiar şi la preţuri, azi, mari.... vine românul pe net, ca să comenteze el, că nu sunt bune... LOL

    Incredibil.

    În Norvegia deja au camioane electrice, excavatoare electrice, picamere electrice,...
    Dar românii sunt mai deştepţi decât norvegienii... LOL
    9 27
  • Doamne, scapă-ne deprost
    Dacă camioanele electrice se vând şi cererea este imensă,

    Pe străzile din România a ajuns un prim exemplar.
    20 4
  • Uluitoare incapatanarea si indaratnicirea in prostie: deci un camion este PRIN DEFINITIE gandit sa care mult si pe distante lungi. Orice retardat intelege ca un camion, care costa sute de mii de euro trebuie sa produca. Cat merge un camion electric? 4 ore pe zi. Deci ce produce? Un kkt. Pe deasupra este deodata si mai scump si mai greu decat un camion clasic. Mai vin unii cu balarii ca nu costa uleiul si reviziile. Pai nu conteaza ca nu costa, pentru ca acel camion repet: E MAI SCUMP si NU produce!!!! Sta la incarcat.

    Bai, deci pe bune, ca s-a tampit de imbuibare functionarimea nealeasa de la Burcsal e una, dar sa-i vezi pe unii ca le apara si incurajeaza ineptiile e deja de domeniul teatrului absurd. Fratilor, faceti-va un control. Pe bune, boala trebuie tratata din stadii incipiente. Poate mai aveti o sansa.

    Deci pana acum toti o dadeau cu "Pai sa vedeeeeeti, ca automobilul electric nu a fost niciodata despre distante lungi, ca a fost intotdeauna despre mobilitatea urbaaaaaana, ca voi nu inteleeeegeti, ca nu acceptati progresul si stiinta, retrograzilor si prostilor cu Passat TDI, rednecsilor fara dinti in gura, antivaccinisti si putinisti!!" Dupa care POC! vine Volvo cu TIR electric. Pe bune? Wtf is wrong with you ppl???
    18 6
  • https://www.activenews.ro/stiri/Focsaniul-vrea-sa-salveze-mediul-inconjurator-A-comandat-autobuze-electrice-de-8-milioane-de-euro-care-merg-acum-pe-motorina-179462
    12 2
  • Banditos
    @PMC

    Cumpara-ti un extraveral si calmeaza-te.
    3 14
  • @dci numai minciuni

    1) autobuzele electrice sunt din Turcia (nu sunt calitatea Tesla)

    2) din cauza asta nu au pompă de căldură, asta e prostia constructorului

    3) folosesc motorină DOAR PENTRU încălzirea pasagerilor dar merg în continuare pe energie electrică

    Aici se vede clar cum unii constructori, chiar şi mari vest europeni şi americani, construiesc maşini electrice în bătaie de joc (fără pompă de căldură sau fără răcire / încălzire activă cu apă a bateriilor, etc)
    4 14
  • Aaa, pai dacă are 666 de cai e clar, e camionul dracului! A venit după șerif și inoperabil.
    9 17
  • Camionul Tesla care cică are autonomie de 800 km și 1000 kw putere e folosit de Pepsi pentru a căra chipsuri la 146 km într-o zonă cu climă caldă din State. Cam asta e cu ele la ora actuală. Dar pe lungul drum al progresului suntem abia la început cu ele, deși logica mea îmi spune că mai e mult până departe.
    12 2
  • Hai sa scoatem “dizălu” din oraș sa băgăm apoi mașini electrice cu incalzire pe motorina ca motorina folosită la incalzire e mai buna decât dizălu trecut prin filtru de particule și tratat cu adblue
    De rasul curcilor... acel autobuz mai are și numere verzi
    13 4
  • https://www.automarket.ro/stiri/ministerul-dezvoltarii-peste-80-de-autobuze-electrice-fabricate-in-china-106771.html
    3 2
  • https://www.automarket.ro/stiri/dej-va-cumpara-20-de-autobuze-electrice-pentru-transportul-public-primele-95405.html
    4 2
  • https://www.automarket.ro/stiri/in-romania-apar-noi-autobuze-electrice-primaria-din-dej-a-primit-20-de-101937.html
    5 2
  • Dacă doriți sa revedeți... de fapt sa citiți... comentarii
    5 2
  • @11:49... ai dreptate e o stire falsa
    3 3
  • Peste ani generatorul “dizăl” va fi dotare standard pe multe mașini “verzi”
    7 3
  • @r mai mint unii, dar nici în halul ăsta ca tine

    https://insideevs.com/news/624904/elon-musk-tesla-semi-efficiency-17kwhmile/

    Tesla semi încarcat la maxim admis legal are un range declarat de 800 km.

    Că nu ajunge la 800 km poate , dar 500 km sigur îi trece.

    Şi vor rula în Sacramento , care nu este chiar sud, precum LA, San Diego sau Texas sau Florida.
    3 14
  • Cum e plina lumea de experti.
    Hai sa vedem noi cum da Volvo faliment in cativa ani pentru ca produc camioane electrice.
    Parca si VAG, BMW, Mercedes se axau pe diesel si ce fac acum???
    ID3, ID4, ID5, I5, IX3, IX, EQS, EQE, E-Tron....fara numarrrrrr.
    Bai baieti. Treziti-va mai odata. Produsele se construiesc pentru ca exista o cerere pentru anumita bransa si categorie de cumparatori.
    Eu nu voi da niciodata bani pe un clasa S, pe vreun A8 sau seria 7-8. Asta nu inseamna ca nu au clienti! Desi masinile astea sunt extrem de scumpe pentru ce ofera. Exagerat si nemeritat. Dar ele sunt totusi cumparate de unii.
    La fel vor fi si camioane, betoniere, basculante electrice.
    Daca voi sunteti cocalari obositi si nu pricepeti, mergeti in talcioc si mai luati un BMW sudat din 2 bucati, ca astea se cauta.
    8 18
  • Are dreptate, doar ca este limitată si toleranta pa prostie… ia-ți tu ceva ochelarilor de cal
    9 4
  • @Vali: aualeu ce le debitezi, cum curg prostiile din tine. Carevasazica Clasa S e scumpa pentru ce ofera. Si Ioniq5 la 55.000 de eur in romania cum ti se pare pentru ce ofera? Sincer acum. Hai sa nu-l comparam cu S, ca ala e de hiperlux. Dar cum justifica banii aia un Model3 prin comparatie cu un Clasa C de la Mercedes? :)
    14 5
  • Petre ioan
    O mizerie pe roti.
    Are nevoie de doua zile să ajungă de la București la Cluj (415km)
    Nu îi văd rentabilitatea.
    Costuri de producție mari și foarte poluante.
    Durata de viață și funcționare scurtă.
    Total nerentabil la autonomie.
    Foarte poluante după terminarea ciclului de viață (distrugerea sau reciclarea materialelor și acumulatorilor)
    5 2
  • Interesant ... probabil ca a contat mai mult dorinta clientului (Lidl) de a fi 'verde' decat eficienta economica ... Volvo promoveaza TCO (Total Cost of Ownership - Costuri Totale de Exploatare) pt astfel de vehicule. Eram curios cat costa unul da' n-am aflat ... vad doar ca statul California ofera subventii de 120.000 dolari (!!!) pt asa ceva.
    4 1
  • Da' Volvo asta cate interioare are, domnu' Mirica?
    PS: Abonamentul pentru parcarea pe trotuare este inclus in pretul de baza sau costa in plus?
    5 1
  • Volvo 100%Electric
    Pentru toți comentatorii în neștiință de cauză. Sunt o persoană care a testat acest Volvo 100%Electric, pentru 2 zile constant. Un camion nu trebuie să parcurgă zilnic 1000 km!!!! Sunt curse de exemplu doar de 250-300 de km. Credeți-mă își face treaba cu brio peste așteptări. Apropo, testul l-am făcut pe temperaturi de - 7grade și zăpadă!!!, încărcat cu 18 tone. Ca atare în aprilie ajunge primul exemplar în firmă, care va fi al meu. PS. Pentru persoanele care nu cred, pot dovedi cu poze. Lucrez în Germania pentru o logistică a firmei BMW......
    1 1
  • Volvo 100%Electric
    Țin să precizez și să rectific. Lucrez la o firmă de logistică care are contract cu Firma automobilistică BMW.
    1 1
  • Volvo 100%Electric
    Dragă,, INEXORABIL,, mai bine ți-ai fi scris INEXPLICABIL la nume, după inexorabilul comentariu care l-ai scris. 1. In primul rând nu am cerut să mă creadă nimeni,, pe cuvântul meu,, nu sunt în fața niciunui complet de judecată. 2 Te cred că preferi fete de pe videochat..... Din comentariul tău strălucitor, îți demonstrezi profilul strălucitor de Frustrat Pursânge 100% 3. Firma automobilistică BMW.... Produce AUTOMOBILE, MOTOCICLETE ȘI COMPONENTE PT INDUSTRIA AUTO!!!!!! Nicidecum Pampers sau șosete de damă. Poate ți-ar fii plăcut ție . Se pare că tu ai văzut un BMW doar din exterior, și asta doar în treacăt!!!! 4.Se pare dragă,, INEXORABILULE,, că mătăluță de deplasezi doar cu mijloace de transport în comun, dacă locuiești în oraș. Sau cu 1,, un,, cal putere. Atât dai dovadă că ai și în,, Bibilica,, ta. 5. Cât despre corabia de sclavi, stai liniștit nu exista nici o corabie sunt un simplu șofer care îmi place munca pe care o fac. O fac din pasiune și să ști că sunt și bine plătit..... In Euro.... Nu cu bonuri de masă ca tine. PS. Pe viitor nu mai amesteca politica, la orice articol pe care îl citești!!!!!!!!! SOMN UȘOR în continuare.
    1 1
  • 300 km pe hârtie, nu mai vorbim pe timp de iarnă. Probabil e bun pe distanțe scurte dar e f greu sa faci distribuție cu un camion de 40 t
    2 0
  • Volvo 100%Electric
    Dragă Inexorabil, nu știu cum se face dar răspunzi doar noaptea. Se pare că ăsta e al doilea job al tău. Măcar ești bine plătit? Pe mine unul să ști că nu m-a impresionat răspunsul tău,,,științifico fantastic..!!! Văd cu stupoare cum trăiești în bula ta de: securiști, interlopi, servicii secrete, oculte și numai tu știi câte mai ai în biblică. Repet sunt un simplu șofer la o firmă de logistică. Nu sunt securist sau alt ceva ce încerci tu sa insinuezi!!!! Sunt plecat din țară de aproape 30 de ani, Dar să ne întoarcem la oile noastre adică efectiv la articolul principal VOLVO ELECTRIC,Ce am scrie eu în primele două comentarii este pur si simplu realitate. În plus de asta uite în 22,23,24,februarie am ocazia sa testez și un DAF electric, Ajung la noi în firmă două exemplare. Unul cu cabină mică și 4 baterii iar celălalt cu cabină mare și 5 sau 6 baterii. Precizez transporturile pe care le efectuăm noi sunt între 250-300 km zilnic. În încheiere, să nu rămîi supărat am să-ți dau și dreptate în privința la țara asta a noastră care a fost jefuită și împărțită între,, smecheri și politicieni,,. Aici îți dau 100% dreptate. Să ai o zi bună. Și te rog fără frustrări.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru