Volvo implementează o nouă măsură de siguranță: toate modele mărcii au acum viteza maximă de 180 km/h

de Daniel Popescu, Foto: Volvo
Miercuri, 20.05.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a anunțat că de acum înainte toate mașinile sale aflate la vânzare au o viteză maximă de 180 km/h, ca parte a măsurilor pentru îmbunătățirea siguranței în trafic.

Volvo a anunțat în luna martie a anului trecut că intenționează să limiteze viteza maximă a tututor modelelor sale la 180 km/h începând din 2020.

Măsura a intrat acum în vigoare pentru toate mașinile vândute de acum înainte de constructorul suedez.

În plus, fiecare mașină Volvo este echipată cu funcția Care Key, care permite proprietarului să seteze o viteză maximă și mai mică de 180 km/h. O astfel de opțiune este utilă, de exemplu, în cazul în care proprietarul vrea să împrumute mașina unui tânăr care nu are încă foarte multă experiență la volan.

Într-un comunicat de presă, Volvo admite că introducerea vitezei maxime de 180 km/h a generat numeroase controverse la nivel global și că poate avea ca efect pierderea unor clienți.

"Volvo consideră că are o obligație să continue tradiția de a fi un pionier în discuțiile legate de drepturile și obligațiile unui producător pentru a lua măsuri care salvează vieți, chiar dacă asta înseamnă să piardă potențiali clienți", menționează Volvo în comunicatul de presă.

Volvo afirmă că cercetările demonstrează că cei mai mulți șoferi nu înțeleg pericolul atunci când conduc cu viteză și nu adaptează viteza la condițiile de trafic.

"Problema cu viteza este că, peste anumite praguri, tehnologiile și infrastructura inteligentă nu mai sunt suficiente pentru a evita rănile grave și mortale în cazul unui accident.

De aceea, în ciuda limitelor de viteze, viteza reprezintă una dintre principalele cauze ale accidenteor fatale în trafic", mai precizează Volvo în comunicat.

Pe termen lung, producătorul și-a stabilit ca obiectiv ca nicio mașină cu sigla Volvo să nu mai fie implicată în accidente mortale sau cu răni majore. Pentru îndeplinirea acestui obiectiv, Volvo își propune să dezvolte și sisteme care să prevină conducerea mașinii de șoferi aflați în stare de ebrietate sau a căror atenție este distrasă în timpul condusului.

Via Volvo

Comentarii (33)

  • Adio vanzari Volvo.
    11 29
  • someone
    draga Volvo,
    - veti micsora si franele si suspensia pentru a fi adaptate acestei viteze? sper ca nu
    - ce faceti cu cutia automata de 8 trepte cu aceasta limitare? nu sant prea multe trepte pentru o viteza asa mica? pentru ca mie mi se pare ca clientul plateste bani multi pentru ceva ce nu foloseste niciodata? anume treptele ( 6 poate nu) dar 7-8
    - sper sa aveti dreptate si peste ani si ani juranalistii auto de azi sa nu va spuna" I told you so in 2020"
    9 21
  • Clique
    De ce adio vânzări Volvo ?

    Pentru că vor să civilizeze puțin traficul și să-l facă mai sigur ?

    Mi se pare o idee foarte ok să limitezi viteza maximă a mașinilor din fabrică.

    Unde mergeți mă cu viteze de peste 180 ?!
    Eu aș limita mașinile la maxim 120.
    Vreți să decolați precum avioanele sau cum?
    Eu chiar asta nu pricep la majoritatea, unde dracu vă grăbiți mereu,
    depășiți pe unul ca apoi să stați la semafor, sau să încetiniți...

    Toți sunteți zmei și în fața ecranului, dar și-n trafic, iar când o faceți de oaie, că deh... imediat da-ți vina pe calitatea drumului sau pe celalt participant, nu vă place să stați în spatele altuia, vă băgați ca niște tâmpiți în depășiri linie continuă, băgare depășire în timp ce ăla din față vrea să depășească pe altul (am pățit cu un tâmpit cu passat) ca să nu mai zic depășiri în curbe, astea de câțiva ani încoa văd că e la modă, semnalizare nu mai trebuie... se uzează maneta aia..

    Asta vă interesează mă, cât prinde rabla, nu contează de întreținere, taxe, consum, mulți nici nu se mai uită la anvelope când se urcă dimineața în mașină dacă sunt sau nu dezumflate... sau măcar dacă mai au una din roți...
    43 21
  • Curios cati din cei care se indigneaza la aceasta masura chiar au avut nevoie vreodata sa depaseasca aceasta viteza
    35 7
  • ioolian
    @ Madal, nici nu vreau sa stiu mai multe de la tine

    @ Clique, foarte bine spus!!!!!!
    9 10
  • erau deja in scadere vanzarile dar acuma chiar ca s-au dus pe apa sambetei...
    in germania chiar se merge cu viteze mai mari de 180, nu zic de romania. oricum vanzarile la noi de masini noi volvo sunt irelevante.
    si da, in germania ai nevoie sa depasti aceasta viteza Cyrus.
    11 26
  • Am observat asta la noi oamenii in general, mai ales dupa episodul generat de Coronavirus - nu suportam ingradirile sau restrictiile de niciun fel. Nu conteaza ca e spre binele nostru sau nu, vrem sa tinem fraiele destinului.

    Daca asta inseamna sa zbori de pe sosea in drum spre munte cu 200+ la ora si sa mai si iei inca o familie de nevinovati cu tine...cine stie, ajungi din nou sa faci glume la TV. Ma opresc aici.

    Este o masura foarte buna, la 180+ la ora totul decurge atat de repede incat un om obisnuit nu are timpul de reactie necesar sa ia masuri corecte in cazul unei urgente.

    Masinile sportive vor avea un "unlock mode" pentru ars anvelope pe circuit. Acolo poti sa dai cat ai chef si te tine portofelul.

    Interesant e ca stierea e legata de Volvo, nu zice nimic de Polestar.
    28 8
  • Andrei
    @Clique: ''eu as limita masinile la 120km/h''
    Ia-ti o masina si limiteaza-te singur, asa e cel mai bine si asa face o persoana cerebrala. Pentru ca altul iti va putea spune sa-ti limitezi sistemul audio la 5W ca deranjezi, altul sa nu iti pui jante de 18'' pentru ca nu ai nevoie, altul sa nu ai mai mult de 100CP samd. Terminati cu prostiile astea, unii din noi am trait vremuri tulburi, sustinute tocmai de astfel de ineptii.
    Revenind la subiect, e o decizie bizara, care s-ar putea sa ii arda la vanzari. Si sper sa se intample asta, din principiu. Nu exista siguranta garantata, nici macar la 50km/h.
    11 24
  • Sunt curios in cat timp vor aparea hack-uri pentru a scoate limitarea! Asta daca este software! Daca este hardware este alta poveste!
    9 2
  • Spre deosebire de multi constructoru care se adapteaza valului, Volvo isi seteaza niste obiective si le urmareste in mod consecvent chiar daca piata pare sa spuna altceva.
    Cam cel mai important astfel de obiectiv este sa nu mai aiba decese sau accidente grave in masinile lor (pana in 2020). Cand au anuntat treaba asta in 2016 s-a ras de ai, dupa vreo 3 ani, statisticile din UK au aratat ca au sanse reale sa indeplineasca obiectivul. Si daca pentru un astfel de tel ei sunt dispusi sa sacrifice niste performante teoretice (daca le consideram dpdv statistic), este cu atat mai de laudat.

    Si da vor pierde niste clienti pe de-o parte dar vor castiga altii in mod cert cand vor prezenta statisticile accidentelor.
    17 3
  • Cum zice si @UnAlex romania ar trebui sa se numeasca tara lui Nelimitat, ca dacii nostrii liberi nu suporta nici un fel de restrictii:

    vrem viteze maxine cat mai mari desi nu avem autostrazi pe care sa le atingem in mod legal;
    vrem autonomii de 1000+ km dar in romania nu ai nici unde nici cum sa depasesti in siguranta vreo 600-700 km pe zi
    ne deranjeaza ca e aerul poluat dar mai tare ne deranjeaza limitarile la normele de poluare;

    Din pacate civilizatia "ca afara" (desi nici acolo nu este perfecta) se realizeaza doar prin impunerea de reguli si restrictii.
    16 5
  • Clique
    Faptul ca ai o rasnita care incurci pe toata lumea ca te tarasti ca un bou pe banda a doua incurcand circulatia si fiind frustrat pe motiv ca toti sunt maniaci nu inseamna ca trebuie limitata viteza la 120.
    Face ma ta un atac de ceva si trebuie urgent sa ajungi la un spital si cu esti cu masina pe autostrada, atunci tot la fel de bine ti-ar conveni sa fi limitat la 120. Limitat am vazut ca esti oricum.
    3 17
  • Masura in sine nu este rea, problema este ca trebuie sa-si schimbe putin oferta, adica de sa mai ofere XC90 hibrid de 390 cai, la un pret de peste 100.000 euro ?
    12 1
  • Clique
    Câți posesori de Toyota sunt în România și câți de nemțiș ?

    Deci, când o să văd un posesor de Toyota-Lexus că conduce ca un cocalar o să te anunț, majoritatea observ că conduc civilizat. ( asta din ce am văzut eu)

    Și nu o ard că sunt deținător de Toyota și vai dacă posesor de Toyota, gata țin partea mărcii, nu. sunt neutru de fel.

    Eu asta observ, majoritatea tâmpiților ce conduc ca la Dakar sunt de mașini germane, passat, golf, CC, A4, A6, seria 3, 5 șamd.
    Ca să o dea și ei puțin cu valoare bo$$ să arate la săraki ce jafuri au ei.

    Ca să nu mai zic plozii din ziua de azi.. Bămveu fă! sau Haudi. de 2.5 minim, ca să pot rupe cât mai mulți copaci și capete de pod să moară mama... aham.. stai liniștit

    O să se calmeze prostia din trafic în timp, încet dar sigur..
    E de preferat adăugarea unei legi foarte aspre gen : te-am prins băut, drogat sau cu viteză ți-am luat carnetul și nu mai ai ce căuta la volan toată viața și o să vezi ce curățenie se face.
    15 6
  • corona vidul
    O masura foarte buna. Oricum chinezariilea astea de volvo dupa 180 zdrangane din toti greierasii, directia e nesigura si de frane nu mi-am dat seama ca nu actionau la viteza asta. Poate fiindca vibra pedala prea tare, de fapt tot pedalierul.

    Si ganditi-va. Nu era mai bine cand eram consemnati toti in case. N-a murit nimeni pe sosele atunci, nu s-a mai poluat si a aparut dropia in Baragan din nou.
    3 14
  • bai cliq, ia-ti si tu o masina ca lumea sa nu mai ai frustrari din astea.
    O sa vezi si tu ca o sa vezi lumea altfel si traficul din Romanika n-o sa ti se mai para asa de periculos. Periculos e daca ai o paragladina de masina care nu te poate scoate din rahaturile inerente care apar.
    2 11
  • khal drogo
    Cazul Volvo e doar un punct de pornire pentru o discutie mai extinsa si care ar trebui purtata, pentru ca e importanta. Ce anume are prioritate: siguranta mea si a ta pe sosele sau ”dreptul de a alerga cu peste 180kmh ” ? Discutia e diferita in functie de cadrul in care o plasezi. In Germania de exemplu, gradul de educatie rutiera - ca sa nu ii spun de-a dreptul cultura :), infrastructura si calitatea parcului auto fac ca cele doua aspecte sa nu se bata neaparat cap in cap. Am peste 30.000 de km rulati in Germania, cei mai multi pe autostrazi, si pot spune cu mana pe inima ca soferi mai buni ca acolo nu am intalnit niciunde. Se sofeaza tare, dar in acelasi timp respectand cumva limite de siguranta si cu respect fata de colegul de trafic (bine, sunt si exceptii, ca peste tot, dar doar confirma regula). Si statistica accidentelor de la ei nu minte.
    Pe de alta parte, in Romania ce avem ? Educatie rutiera (si educatie in general) deficitara, infrastructura veche si neadaptata la nr de vehicule de pe sosele, parc auto invechit si chiar periculos per total. Exact opusul Germaniei. Si atunci discutia ia cu totul alta turnura. De acord ca infrastructura lipseste dar asta nu e scuza pentru TOTI cei care gonesc criminal pe sosele sub pretextul ca ”trebuie sa ajunga undeva”. Unii chiar au de ajuns (la munca, urgente etc) dar sunt convins ca MAJORITATEA alearga ca nebunii doar pentru ca sunt teribilisti si needucati suficient. Educatia nu inseamna toceala din scoala noastra ci capacitatea de a-si tine in frau impulsurile si frustrarile, pe scurt autocontrolul, precum si raportarea corecta la contextul mai amplu (adica sa iti dai seama ca daca o data nu ti se intampla nimic rau nu inseamna ca la un moment dat ulciorul nu o sa se rupa rau de tot). Suntem o natie de Schumacheri, de colerici, ne-au nascut mamele noastre cu volanul in mana, si toti, dar toti avem de ajuns undeva iar colegii de trafic ne stau in cale. Sa ne intelegem, sunt de acord ca mototolii care nu pleaca de la semafor la verde sau cei care o ard cu 80 pe ora pe banda 2 de autostrada nu au ce cauta pe sosele. Dar din astia exista peste tot, sa stiti, si vor fi intotdeauna o minoritate care nu le ofera justificare vitezomanilor.
    Si da, nu avem drumuri suficiente ca sa ajungem la destinatie la timp si odihniti, insa asta nu e motiv suficient sa alergi ca nebunul. Daca o faci doar spre moartea ta, e doar problema ta. Dar de cele mai multe ori mor si nevinovati in toata povestea asta si nu e in regula. Asa ca stai in coloana asa cum sta marea majoritate a ”fraierilor” si o sa ajungi cu 30-45 de minute mai tarziu acasa, dar in viata.
    In concluzie, ce face Volvo (desi motivat de un scop egoist, pentru ca ii ajuta sa isi atinga telul lor maret, ala cu fara victime in masini Volvo, si care da bine la marketing) mi se pare f. ok., nu pentru ca la 180 kmh nu ai putea sa mori, ci ca semnal dat pietei auto si consumatorilor. Si nu vad asta ca pe o limitare abuziva a unui drept care aduce parfum de epoci demult apuse. Sa invatam totusi sa facem diferenta intre ce inseamna adevaratele limitari de drepturi care s-au produs si care se mai produc inca in lume si care au adus cu ele doar suferinta, si placerea noastra vinovata de a putea goni liber pe niste sosele care nu sunt facute pentru asa ceva. Sau de a avea jante de 18” pe masina :).
    18 1
  • Cel mai "loviti" de limitarea vitezei maxime a modelelor oferite de Volvo sunt postacii romani care nu isi vor lua si nici nu ii intereseaza marca suedeza.

    Un altfel de nu ma afecteaza da' ma intereseaza! .....din seria "ne limiteaza dreptul la circulatie!!!".
    17 3
  • La peste 120 km/h accident frontal cu altă maşină EŞTI DEJA MUCI !!

    CREIERUL VARZĂ - LEGUMĂ SAU PARŢIAL LEGUMĂ, poate fără revenire niciodată!

    Chiar dacă ai mama lui airbag şi mama lui SUV tank

    Creierul se izbeşte de craniu şi organele de coaste, oase....

    DACĂ supravieţuieşti la 120 km/ plus ce vine pe contrasens, chiar şi un 110 km/h eşti mort sau muci, cum ziceam.

    Nu degeaba IMENSITĂȚILE Australia şi Statele Unite au 110 km/h limita pe autostrazi DEŞI rutele dus întors sunt LA MARE DISTANŢĂ !

    deci nu au un paravan de beton ci ditamai câmpul

    De ce?

    Pentru siguranţa lor, a tuturor în trafic.

    Germanii au fost lăsaţi cu autostrăzi fără limite de viteză ca să refuleze să nu se apuce de alte războaie.

    Această viteză fără limită a dus industria din Germania anii 70-2000 max la cele mai bune motoare şi cele mai îngrijite maşini ca absorţie şocuri, insonorizare ,etc

    dar cu enorme daune împotriva mediului (recuperate de restul lumii, Rusia, Amazonul Brazilian) iniţial

    Au creat un monstru care nu ştiu cum să îl anuleze, omoare.
    11 8
  • @Clique N-am înțeles prea bine cui te adresezi mai exact când spui "mă", "vă", "vreți", "sunteți", "da-ți" (app e dați, fără cratimă, da' e ok, te înțeleg), "tâmpiți" s.a.m.d.
    Dacă mi te adresezi mie, nu am ce să discut cu tine, atât timp cât ai zero respect față de dialog și de conversația în sine. Aici nu ești judecător, să dai verdicte participanților la discuție, aici este dialog civilizat, argumentat - atât cât se poate, dar plin de respect, ci nu de jigniri ieftine, clișee și judecăți absolute.
    Seară bună !

    @ioolian stai liniștit, nu-ți ofer satisfacția unui dialog decât în măsura răspunsului ăsta.
    6 1
  • cata revolta la o limitare de 180 in conditiile in care viteza maxima legala este de 130, asist siderat cu cata usurinta romanul ignora legea, sfidarea regurilor a ajuns sport national, la natia asta modelul nord corean este cel mai adecvat.
    14 5
  • Vaaai... vai, ce ofuscati sunt unii că le limitează Volvo viteza. Dar ei nici măcar nu sunt proprietari de Volvo. Precis au câte o râșnită din Jermania. Nu bate, nu troncane, bo$$. Da' are 680.000 la bord. Stați liniștiți, când vor introduce limitarea la toate mașinile noi, voi tot la SH veți fi...
    Băi Schumacherilor, unde va duceți mă voi cu 185-200, aud? Ahhh, da vreți să va rupeți în figuri să vadă sarakii cum o ardeti voi cu 200...
    7 6
  • Sunt de accord cu limitarea astia ale caror masini nici nu ating viteza asta. E un fel de comunism ramas in sufletul oamenilor saraci. Adica daca eu n-am sa nu aiba nici ceilalti. Sau daca ceilalti au sa-i restrictionez sau sa fie constransi cu legi dure, dictatura etc.
    Cata micime si prostie!
    Niciodata dictatura si constrangerile dure n-au rezolvat problemele.
    7 7
  • Pentru cei ofuscati....

    ....aveti impresia ca Volvo isi va limita viteza maxima dupa ce CEO-ul a avut o dimineata grea dupa o noapte intreaga de baute?

    Intreb, ca poate voi asa aveti impresia ca se i-au hotararile astea. Nu exista studii de piata, nu exista feed-back, nu exista urmarirea preferintelor clientilor nu exista identiicarea tipologiei clientului, nu exista analize de impact economic, fiananciar, social, nu exista studii cu privire la costurile cu productia, cercetarea., nu exista studii cu privire la moficarile de perceptie legate de imaginea firmei. NIMIC din toate astea.

    Pentru voi e simplu: de maine "bagam" 180. Pentru ca asa i s-a sculat unuia cu drept de semnatura.

    Pentru voi e comunism. Neinteles si ciudat mod de a asocia niste decizii ce se luau la nivel de natie (sunt convins ca multi ditre guralivii de prin zona stiu totul despre comunism la novel de istorie indepartata) cu decizia ce priveste produsul unei companii private. Dar asta dovedeste limitarile in educatie si capacitatea de a pricepe lumea.
    9 6
  • @mmm... Dictatura? Constrangeri dure? Micime, prostie?
    Sigur cunosti semnificatia cuvintelor?
    4 4
  • Cum să-l stârnești pe un românaș..

    Îl înjuri de mamă ? No...
    Îl faci prost ? No...

    Îi spui că mașinile germane sunt doar niște cadavre pe roți ? Daaa!

    Dar știți ce este mai trist despre românași ? Nu-și permit germane noi, dar de venerat venerează mai ceva ca pe o zeitate.

    Majoritatea românilor cu mașinile germane sunt acum cum erau americanii cu mașinile lor prin anii 60-70-80, aruncau cu căcat în orice venea din exterior, Honda, Toyota, dar acum, culmea SUA e ticsită de asiatice, iar americanii optează din ce în ce mai mult. De ce? Fiindcă sunt mașini pe care te poți baza, să vă zic ce părere au băieții despre germane? Vă spun că nu prea bune.

    Fiabilitatea mașinilor germane s-a oprit în 90.

    Scria cineva pe aici că unii au trăit vremuri tulburi..
    Zău? Să vezi ce vremuri tulburi vor fi de acum înainte.
    7 8
  • mmm aha ha ha
    Nu frate, nu cunosc. Numai tu stii cel mai bine maestre.

    @Dan Ce treaba au germancele cu subiectul de fata? Ai vreo frustrare? Posibil tinand cont ca Volvo are o fiabilitate chiar mai proasta decat cojile teutonice. mmuhahaha...
    7 6
  • @ Dan

    Bun discursul, dar vezi ca Volvo chiar nu este o marca fiabila, cel putin de cand sunt la chinezi, puneti aceeasi placa obosita cu fiabilitatea.
    9 2
  • @dan_grc Nu mă refeream la Volvo, eu mă refeream la niște argumente scrise mai sus de câțiva care au sărit ca arși deranjați că a menționat Clique numele unei mașini.

    iar pentru acel domnișor din comentarii care spunea că pe o mașină germană te poți baza în unele situații critice... să fim serioși, prea multe aberații strică. Totul ține de șofer, anticipare și ce ai sub capotă (motor și cutie), dacă e să mori, mori și într-un tanc.

    De multe ori vă oftică niște lucruri spuse verde-n față, iar asta denotă frustrările multora de pe aici.
    6 4
  • As dori sa va atrag atentia ca toti aia verzuiti si electrificati in cap (unii chiar aici in antecomentarii) cer cu ardoare inca un capastru, inca o interdictie, inca o opreliste, inca o taxa pentru cei care nu se conformeaza, inca o frana si o bariera + un stat-tatuc care sa aiba grija de turma. Care turma, vezi-bine!, e prea proasta, si nu-si poate purta de grija, se arunca in cap de pe stanca. Turma e proasta. E nevoie de o autoritate, o mana-forte, un bici care sa ne struneasca. Noi suntem prea prosti, prea neatentim, prea sinucigasi. Daca nu vine tatucul-stat sa ne tzina in bratzele sale pline de iubire, nu ne descurcam domne! Ne inucrca atata libertate, atata liber-arbitru. Nu stim ce sa facem cu ele.
    Cei care apuca sa vorbeasca despre drepturile care ni-s taiate sau revizuite unul cate unul trebuie injurati, pusi la stalpul infamiei si eventual amendati si dupa caz, bagati la zdup. Totul "pentru binele tuturor", desigur.

    Atata timp cat exista tari fara restrictii de viteza si statistica nu releva un nr mai mare de accidente datorate DIRECT, NU se justifica asemenea apucaturi de a invita politicienii sa ne taie din drepturi. INSEAMNA CA NU ASTA E REZOLVAREA!!! Interzicerea si normarea absurda nu e rezolvarea de cate ori statul prin preaminunatii sai dregatori nu are solutii! Nazistii aveau o vorba preferata: "Es ist fur ihre Sicherheit!"

    Ehei!... cand o sa va dati seama ca aveti latz in jurul gatului o sa fie prea tarziu. Sper ca ati auzit de experimentul cu broasca fiarta...
    5 9
  • Savuroase comentariile! De la o măsură a unui constructor de automobile ajung unii la dictatură, îngrădirea drepturilor, laț de gât, drepturi tăiate. Te doare mintea, nu alta. Bine că există alde d' ăștia de ne mai deschid ochii și nouă. Ba băieți, ia încercați și faceți un grup de presiune la Volvo. Apoi treceți la oculta mondială și covid. Dacă va mai ramane ceva timp să nu uitați 5 G-ul. Hai, spor la treaba, că avem încredere în voi...
    6 7
  • Ce a-ți pățit băieți, nu vă convine și alte opinii ?
    Nu voi erați cu democrația și libera exprimare?

    Păi cum vine asta, libera exprimare însă nu suportați opiniile altora.

    Măăă... calmați-vă și nu o mai ardeți că sunteți europeni, liberi și frumoși, că nu e chiar așa.

    Mai sunt niște influenceri pe youtube, se știu băieții nu trebuie să dau nume, care dacă le scrii un comentariu fiindcă probabil la niște lucruri au exagerat și începi să le explici niște treburi, gata, îți șterg comentariul și/sau îți bagă și block.

    Când aduce cineva o vorbă poate mai extremă, gataaaa, e comunist, e securisttt, e nazist.. huooo..

    Bă, până și ungurii se râd de noi, de prostia ce o debitează majoritatea în țara asta.

    Cât timp este democrație și libera exprimare, îmi permit să vorbesc ce vreau, când vreau, unde vreau.

    Nu asta a-ți vrut în 89 ?
    5 7
  • @Paul: Ați vrut, nu "a-ți vrut". Si ungurii râd de noi, nu ”se râd” de noi.
    8 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru