Volvo: "Succesorul actualei generații XC90 va fi complet electric"

de Alexandru Monenciu
Luni, 28.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Succesorul actualei generații Volvo XC90 va fi complet electric. Anunțul tocmai a fost făcut de reprezentanții constructorului suedez de automobile.

Volvo continuă cursa pentru electrificare și mai ales pentru a îmbunătăți sistemele de siguranță ale viitoarelor modele. Dar să le luăm pe rând.

Prin intermediul unui comunicat de presă, mai marii producătorului din Goteborg au confirmat că succesorul actualei generații XC90 va fi complet electric. Desigur, acesta va integra cele mai noi tehnologii pregătite de Volvo pentru sistemele de siguranță.

Vorbim de tehnologie LiDAR cu software dezvoltat de Luminar și Zenseact, iar sistemele mașinii vor fi coordonate de un computer central cu procesoare NVIDIA. În consecință, viitoarele modele Volvo vor fi mai sigure, iar sistemele cu care vor fi echipate vor reduce accidentele și decesele rezultate în urma acestora.

Pentru a-i ușura munca celui de la volan, Volvo va dezvolta și un sistem avansat de conducere semi-autonomă, denumit Highway Pilot.

Toate aceste sisteme vor fi perfecționate în timp, iar clienții vor primi cele mai noi versiuni prin intermediul actualizărilor over-the-air.

Volvo va oferi mai multe detalii în 30 iunie, cu ocazia evenimentului Volvo Cars Tech Moment.

via Volvo

Comentarii (14)

  • Bravo lor. Mai greu sa ajunga si prin Romania, dar alte tari se vor bucura din plin de el.
    4 20
  • Valium
    pai mai greu ajung, normal, ca daca trebuie sa incarci din 300 in 300 de km si asta cu aerul conditionat oprit si 80 la ora...
    19 9
  • Sunt sigur c-ar fi win-win pentru toata lumea sa pleci imediat si pentru totdeauna in alte tari si sa te bucuri de ele.
    16 4
  • @Valium
    Pai clar nu sunt pentru tine, care faci drumuri de peste 300 km zilnic.
    Imi imaginez ca majoritatea care si le vor lua, fac drumuri de peste 300 km in peste 95% din cazuri si va fi un mare inconvenient pentru ei o autonomie de "doar" 300 km.
    Trebuie sa te gandesti ca nu toti s-au nascut soferi de tir ca voi si nu isi petrec toata viata in masina.
    Drept dovada este si faptul ca vanzarile de masini electrice creste exponential de la an la an, iar cele diesel cu super autonomie scade.
    Dar cand ai capul sec, nu poti procesa niste date, ca tu vezi doar diesel pe toate drumurile, dar nu stii ce se intampla prin alte parti.
    Deci cum ziceam, nu e pentru Romania.
    Cocalarii merita altceva si clar nu Volvo orice motorizare ar avea.
    Pentru ei exista BMW, Audi, Mercedes Diesel.
    Pentru retarzi avem si cifre de vanzari dintr-o tara care are autostrazi si fara limite de viteza:
    https://cleantechnica.com/2021/06/05/germany-plugin-evs-about-to-blast-past-25-share-of-auto-market/
    Deci bai inteligentule, daca in Germania le convine lor sa ia electrice si PHEV in conditiile in care ei fac naveta pe distante lungi si cu viteze mari unde autonomia la electrice scade mult, atunci clar ei merita mai mult decat pacalicii ca voi.
    Voi o sa va ingramaditi sa-i curatati de dieseluri.
    10 15
  • @valium
    Si ar mai fi un exemplu, dar ei sunt mult departe deja:
    https://cleantechnica.com/2021/06/02/norways-plugin-ev-transition-continues-83-3-share-in-may-with-ford-mustang-mach-e-overall-bestseller/
    Diesel market share in Norvegia: 4% in tara aia unde e frig si scade autonomia la jumatate :))
    Suedia: https://cleantechnica.com/2021/06/03/sweden-continues-electric-vehicle-progress-in-may-with-39-1-share/
    Deci suntem cu mult in urma datorita voua, limitatilor.
    6 14
  • Edikkk
    Bravo Volvo
    3 5
  • Se discutase de varianta full electrica a lui XC90 inca de anul trecut.
    Personal cred ca mai bine ii sta cu plug-in hybrid pentru ca e o masina mare si grea. Astfel ca daca mai adaugi si o baterie care sa o miste o faci si mai grea si toate componentele trebuie sa reziste unei astfel de greutati.
    O alegere mai buna cred ca ar fi un XC40 electric si cand e nevoie de extra spatiu pentru bagaje, se poate pune un portbagaj deasupra. In rest ca spatiu interior, XC40 electric e suficient pentru o familie mica.
    Dar sa vedem cu ce baterie va apare XC90 si cu ce posibilitati de incarcare.
    E un semn bun, dar modele mai mici vor avea vanzarile mai bune. Poate dupa XC90 electric il vor electrifica si pe XC60.
    10 1
  • unii printre care si eu fac drumuri mai lungi de 300km cel putin o data pe luna. Masina electrica nu e potrivita pentru asa ceva.
    Uite de exemplu am fost in primavera cu sotia sa vedem bujorii in Dobrogea. Apoi in alt weekend am mers la Caciulata sa urcam pe Cozia. Apoi intr-un weeknd prelungit am plecat la Vadul Crisului ca vroiau copii sa faca rafting. Apoi am mers sa vedem Rhododendronul inflorit in Ciucas plus a fuga la Brasov. In iarna ski in fiecare weekend la Predeal, Sinaia sau Poiana functie de unde era zapada mai buna. Toate drumurile din Bucuresti unde stam. Toate drumurile mai lungi de 300km. Astea nu sunt posibile cu o electrica. Nu stiu daca realizezi, dar eu am o viata. Nu vreau sa dau o caruta de bani pe o masina cu care sa ma pot misca doar in oras.
    Intelegi?
    11 5
  • @vali 08.03
    Nu stiu de ce te cramponezi de cei 300 km care habar n-am cum au apărut ca reper în discuție. Oricum, în articol nu se face referire la nicio autonomie, iar pană la apariția succesorului distanțele parcurse cu o încărcare vor crește considerabil. Dacă acum sunt pe la 400-500 km este de așteptat să treacă de 700-800 în cațiva ani.
    Iar traseele pe care zici că le-ai facut sunt în jur de 200 km, chiar sub, singura excepție ar fi Vadul Crișului unde ai aproximatix 550 km, trasee pe care le poți tur/retur face lejer cu un Hyundai Kona să zicem. Apoi mai exista și varianta unei îcărcări rapide fapt ce îți prelungește autonomia cu încă ceva.
    Ideea este că posibilități există ca să faci toate astea și cu o electrică.
    3 9
  • 200 dus 200 intors. Fac 400. Problematic si la Tesla. Doar nu-ti inchipui ca vei ajunge vreodata la autonomia aia, masurata in conditii ideale.
    In conditiile unei ture de weekend o baterie trebuie sa-ti ajunga dus-intors si nici una in momentul de fata nu e capabila. Nimeni nu vrea sa stea in timpul liber in cine stie ce kaufland la incarcat.
    Si zici ca daca te duci in Dobrogea la Macin sau la Cheia in Ciucas ai incarcari rapide? Unde mai? Si daca chiar ar fi, de ce sa stau din timpul meu liber 2 ore cel putin sa incarc?
    Fac plinul cand plec in tura si pana ma intorc nu mai am treaba. Imi folosesc timpul pentru excursie si conduc cum vreau. Cu o electrica nu conduc cum vreau ci cu spaima ca se termina bateria si in loc sa fiu pe partie de exemplu sunt la cautat statie si incarcat. Merita?
    7 5
  • Decizia e de inteles, la cate probleme au cu motorul de 2 turbo-supra alimentat.

    https://youtu.be/7z_RSz64LC0?list=RDCMUCgUvk6jVaf-1uKOqG8XNcaQ&t=2
    1 1
  • Seriff
    E o problema autonomia, se stie ca e jenanta, vanzarile de masini din vest sunt mici, tot diesel-ul este baza, nu faci zilnic 300km, dar poate in weekend ai chef sa faci un transfagarasan, sau sa dai o fuga pana in Bucovina, sau la mare dus intors, timpul fiind limitat nu ai chef sa cauti aplicatii, statii si sa pierzi timp prin parcari, e un stres in plus pe care orice om nu si l-ar asuma.
    6 4
  • @Seriff
    E clar ca vanzarile de masini diesel in Vest sunt baza: 7% in Olanda, in Germania sunt in scadere si peste tot in lume inregistreaza scaderi considerabile, oentru ca sunt baza, iar cele electrice si plugin hibrid sunt in crestere pentru ca au autonomie mica si probleme de incarcare.
    0 0
  • Bun video si se stie ca XC90 e cel mai nefiabil model de la Volvo. Este mare si greu, motorizare complexa T6 si T8, deci de asteptat sa pice mai multe atat la motor cat si la suspensii, frane din cauza greutatii.
    Dar daca te uiti la film, tipul a avut de ales intre BMW X5, Audi Q7 si XC90. Daca a ales omul XC90, inseamna ca are mai mult creier decat restul :))
    Si Volvo i-a oferit garantie extinsa pentru 10 ani si 999999 mile contra cost. Se face la fel si la BMW sau Audi?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru