Volvo vrea să lanseze un vehicul electric cu 1.000 de kilometri autonomie până în 2030

de Alexandru Monenciu
Joi, 01.07.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul suedez de automobile intenționează să se concentreze pe autonomie și pe încărcarea rapidă a noii sale generații de modele cu zero emisii. Mai mult, până în 2030 Volvo vrea să lanseze un vehicul electric cu 1.000 kilometri autonomie.

Suedezii de la Volvo sunt foarte dedicați ofensivei electrice. O autonomie mai mare și timpi de încărcare mai mici sunt numai două dintre obiectivele pe care producătorul din Goteborg vrea să le îndeplinească în următorii nouă ani.

Pentru asta, Volvo lucrează la îmbunătățirea bateriilor litiu-ion împreună cu specialiștii de la Northvolt. Cele două companii țintesc o densitate a energiei (din acumulatori) mai mare de 1000 Wh/l.

Trecerea acestui prag le va permite suedezilor să lanseze, până în 2030, un vehicul cu zero emisii care să aibă o autonomie reală de 1.000 de kilometri.

Mai mult, până în 2025, Volvo speră ca timpii actuali de încărcare să scadă la jumătate.

"Vrem să creștem în mod constant beneficiile clienților care conduc o mașină Volvo 100% electrică. Prin simplificarea proiectării și integrării bateriilor noastre, putem reduce greutatea și maximiza spațiul, obținând îmbunătățiri considerabile ale capacității bateriei, autonomiei și a timpilor de încărcare," a declarat Henrik Green, director tehnic în cadrul Volvo.

via Volvo

Comentarii (15)

  • Şi nu numai că să permită o densitate energetică de 1000 wh/kg şi de aici un range de 1000 km

    dar vor să reducă mult timpul de încărcare

    Bravo Volvo !


    Mazda? Honda? Toyota?
    Ceva dezvoltare şi cercetare?

    Mai slab.... spre deloc...
    7 14
  • Nu cred ca autonomia este marea problema la electrice, ci timpii mari de incarcare.
    As vedea mai util o autonomie de 500 km si o incarcare in 5-10 minute, decat o autonomie de 1000 km si incarcare intr-o ora.
    17 3
  • Clique
    Mhm, autonomie 1000 km și preț ?
    100. sau 200.000 de euro ?
    Să știm și noi sărakii
    4 1
  • hai mai repede cu "imbunatatirile" astea. Ca de promisiuni avem podul plin. Dupa parerea mea in ultimii 10 ani progresul bev-urilor s-a rezumat doar la marirea bateriilor. Asa s-a mai obtinut un pic de autonomie in plus, insa timpii de incarcare au ramas cam la fel. In felul asta eu n-o sa dau banii niciodata pe asa ceva, tin de cotetul meu pana la moarte.
    10 7
  • @Ionel
    https://www.porschefremont.com/porsche-taycan-charge-time/
    The Porsche Taycan charge time offers brings the speed Porsche is known for to its battery, with the Taycan fast charge taking it from five to 80 percent SoC (state of charge) in just 22.5 minutes
    Numai experti prin Romania :))
    La Volvo XC40 se zice asa:
    At a 150 kW DC charging station you can charge the battery from 10 to around 80% in approximately 40 minutes (or around 100 km range in 10 minutes). Just enough time to take a rest and have a meal.
    Eu zic ca s-au facut totusi progrese.
    Sunt pasi mici, dar nici la diesel si benzina nu au fost autonomii de 1000km de la inceput, ci s-au imbunatatit in timp, asa ca fiti mai luminati.
    6 10
  • @ionel
    Eu am crezut ca te referi la imbunatatiri la diesel. Altele in afara de DPF, EGR, ADBLUE. Adica sa mai puna vreo 10 sisteme, care ar creste valoarea masinilor cu 100% si le-ar face si mai nefiabile. Ca dieselurile astea noi pica intr-o veselie si sunt pline de recall de la imbunatatiri.
    7 6
  • @Range
    La om timpul de "incarcare" (somn) este de 8 ore/zi. De ce ar fi mai mic la masinile electrice? De ce sa nu iti sincronizezi timpul de incarcare cu masina? Din punctul meu de vedere, autonomia unui EV trebuie sa fie de aprox 16 ore/zi iar incarcarea sa se faca exclusiv noaptea, in locatia in care dormim (domiciliu, hotel, etc.). Autonomia o sa creasca in timp... dupa 100 de ani de cercetare, de cat a avut parte motorul termic, autonomia unui EV va fi de mii de km, cu mult peste necesitatile unui om. Masina se va duce singura in parcare, se va conecta la charger si va reveni la scara sa te ia oricand ai nevoie de ea. Vei sta in spate si te vei relaxa cu un film sau joc... ca munca neplatita de sofer va fi facuta de un software, nu de tine. Nu vei fi stresat ca te va opri un politist care sa te amendeze ca ai baut cateva beri in plus. Nu vei mai plati polite de asigurari scumpe. Nu te mai enervezi in service-uri si nici nu te stresezi ca se uzeaza motorul sau se strica injectoarele. Te vei bucura de masina la orice varsta si sub 18 ani dar si peste 80 de ani. Si multe altele avantaje, pentru cei saraci care vor avea EV-uri. Bogatii se vor deplasa prin aer cu ajutorul dronelor, evident ca tot autonome. Condusul manual va fi permis in conditii speciale (curse, raliu) si pentru categorii speciale (armata, politie, ambulanta). O veste foarte buna avand in vedere numarul de soferi sinucigasi care se urca azi la volan si conduc inconștienți, fara sa respecte regulile de circulatie (create special pentru protectia lor). Pare un viitor SF, dar pentru noile generatii va fi la fel de banal cum este pentru noi utilizarea televizorului. Bine ca in Romania avem o speranta de viata redusa si nu trebuie sa ne ingrijoreze viitorul. Si noi oricum noi suntem in urma cu 20 de ani... deci toate stirile astea sunt doar o lectura SF.
    7 10
  • toma necredinciosu
    hai ca nu pentru masina electrica , dar macar as vrea o bacterie d asta solid state pentru smartphone sa aiba autonomie trei zile si sa se incarce in treizeci de minute. Dupa aia promit ca imi iau si trotineta electrica . Abia la urma ma gandesc daca iau si masina
    12 2
  • eu vorbesc de masini si tu imi dai exemplu Porsche?!?!? Bine ca nu ma trimiti la Rolls Royce.
    Cam cate meal-uri (de 40 de minute pentru 20-80% adica 2/3 din autonomia de 400km adica vreo 260km, cu aer conditionat? fara aer conditionat? maers cu 50 la ora? mers blana? hm, oare cum?) trebuie sa iau ca sa ajung in Thassos? Cam prea multe, zic eu.
    La diesel si benzina nu este importanta autonomia absolut deloc din cauza ca o poti alimenta in 2 minute.
    7 3
  • Johnny
    Nici autonomia si nici durata incarcarii as zice eu ca nu e problema, ci nr punctelor de incarcare. Degeaba incarci full in 10 min daca tre sa stai dupa 20 la coada.. cat se face pauza aia de sandwich? In benzinarii ar trebuii sa fie zeci de prize de incarcare astfel incat sa fie una libera in permanenta.
    De fapt pt cei care vor sa faca afaceri cu puncte de incarcare, trebuia prin lege stabilit sa monteze un nr care sa permita lipsa cozilor....voi realizati cand 10% din popuatie ca avea electrica, cum va arata?
    6 2
  • Johnny
    Legat de ce vrea Volvo...si eu vreau vila cu piscina dar nu fac nimic ca s- o obtin.
    Sunt bancuri ca ei fac cercetare pe baterii, cam niciun constructor nu face. Are mici discutii si intelegeri cu producatori si lanseaza teme de discutie pe spatele lor.
    4 2
  • @ionel
    Buna asta cu AC pornit/oprit, cu viteza de croaziera si exemple date de tine. Ma intreb daca consumul de combustibil are si el legatura cu AC, viteza si alte sisteme ale masinii. Si daca are legatura, oare si polueaza mai mult cand consumi mai mult? Dar de fapt ce conteaza aceasta poluare, cand tu poti ajunge in Thassos fix cand vrei tu.
    Evolutia depinde doar de oameni. La inceput au fost la baza benzinarele, apoi lumea a vazut ca de fapt cu diesel iesi mai ieftin la consum (nu si la servisare) si a trecut incet incet la Diesel. Acum se misca catre electrice. Daca toti producatorii auto investesc in electrice si baterii si vor sa aiba vanzari mai mari de electrice in viitorul apropiat, nu cred ca romanii vor conta in studii. Romanii sunt la stadiul de import Sh-uri, deci nu trebuie sa se agite prea mult, vor avea mereu de unde alege pentru ca altii mai evoluati vor avea ce vinde.
    4 8
  • @@ionel
    termina cu prostiile astea cu evolutia. Sa stai cu orele la incarcat nu e o evolutie ci o involutie.
    Iar teza cu poluarea e un fake. Nu a avut si nu are nimeni de suferit din cauza emisiilor masinilor. Cea mai mare parte a gazelor emise de motoare e CO2 care nu e un gaz poluant. Nu e nici toxic, omul expira tot timpul CO2 din plamani. Prostiile astea sunt propaganda menita sa bage spaima in sufletul prostilor si sa-i determine sa dea bani mai multi pe niste produse mai proaste, dar cica ecologice (vorba vine)
    11 6
  • @@Range
    s-al legalizat etobotanicele si noi n-am aflat?
    5 3
  • Bianca(de doua ori anca) de la
    Stiti cum o sa ne puna astia cu botul pe labe? Vor creste preturile masinilor normale atat de mult incat o sa fie mai "ieftin" un timp sa iti iei electrotroaca,apoi sa iti inchiriezi sau sa faci carșering ca-n colhoz casa si sa nu mai detii masina personala. Pe pariu ca in urmatorii ani barilu' de petrol sare de 150 de dolari? Iar electricele vor evolua doar prin prisma bateriilor mai mari si mai scumpe,daca voi credeti ca astia o sa va vanda ceva viabil la sub 50000euroi sunteti naivi. Ce-mi place mie la ecologistii de catifea de aici,toti o dau cu autonomia ca nu iti trebuie masina cu care sa mergi 1000km ca-ti sunt de ajuns si 200,da ba,in oras,da daca iti iei electrica sa mergi doar in oras,nu esti ecologist deloc ci un fatarnic spalat pe creieras.ps.Libertatea si mobilitatea devin un lux in viitorul nu prea indepartat,iar pe papusari ii doare undeva de poluare si de sanatatea noastra,alta le e agenda.Ma uit in ultimii 5 ani la cum au evoluat electricele,doar baterii mai mari si preturi din ce in ce mai umflate,ca deh,ecologia costa. Pss. Sa vedeti preturi la curent in urmatorii ani,cand o sa mai si platim pe factura tot felul de certificate verzi sa ingrosam conturile grangurilor.
    7 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru