De mai bine de un an, mai mulți producători au început să amâne sau chiar să renunțe la obiectivele de electrificare stabilite anterior din cauza tranziției lente către mașinile electrice. Acest lucru va duce la prelungirea tehnologiei cu motoare termice, iar planul Comisiei Europene de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare după 2035 este în continuare sub semnul întrebării și contestat de mai mulți producători.
Unul dintre producătorii care crede în continuare că mașinile electrice vor domina piața începând din 2035 este Volvo. Într-un interviu pentru publicația Bloomberg, Hakan Samuelsson, CEO-ul constructorului suedez, este de părere că viitorul industriei auto este electric și că nu va mai exista cale de întoarcere odată ce planul Comisiei Europene va intra în vigoare.
„Industria va fi pur electrică – nu există cale de întoarcere. Ar putea să dureze mai mult în unele regiuni, însă direcția este clară. În 10 ani toate mașinile vor fi electrice și vor costa mai puțin. Vor exista jucători noi care vor domina exact cum o făceau Ford, GM, Toyota și Volkswagen în lumea veche”, a declarat Samuelsson.
Șeful mărcii scandinave mai avertizează asupra faptului că unele mărci ar putea să dispară ca urmare a acestei tranziții. „În noua lume, vor fi două sau 3 mărci chineze foarte puternice. Asta va face jocul mai greu pentru mărcile vechi. Așa că asta va declanșa o restructurare. Unele companii se vor adapta noilor circumstanțe și vor supraviețui. Altele, nu”, a mai adăugat Samuelsson.
Hakan Samuelsson a mai adăugat în încheiere că Volvo trebuie să se concentreze acum pe lansarea de modele noi cu motoare hibride PHEV. Despre aceste mașini, Samuelsson spune că sunt „mașini electrice cu un motor de rezervă.”
Declarațiile șefului Volvo apar în contextul în care marca suedeză se confruntă cu o scădere a vânzărilor sale de mașini electrice. În ultimele 8 luni ale lui 2025, Volvo a vândut 90.326 mașini electrice, mai puține cu 24% față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, Volvo a vândut până acum 498.464 de mașini noi, cu 10% mai puține față de același interval din 2024.
via Motor1
Comentarii (3)