La începutul lui 2021, Hakkan Samuelsson, CEO-ul Volvo, a anunțat oficial că marca suedeză va deveni 100% electrică începând din 2030. Acum, la 4 ani după acest anunț, Volvo a decis să schimbe macazul și să se alăture celorlalte mărci auto în a întârzia planurile de electrificare pe fondul vânzărilor de mașini electrice sub așteptări.
În acest sens, Volvo nu va mai fi o marcă pur electrică din 2030. Marca scandinavă se va concentra asupra dezvoltării unor generații noi de motoare hibride cu încărcare la priză care, potrivit unor noi declarații ale lui Samuelsson, ar trebui să fie disponibile până la sfârșitul deceniului următor.
„Avem nevoie de a doua generație de motoare hibride cu încărcare la priză care să ne țină până la sfârșitul anilor 2030”, a declarat șeful Volvo pentru publicația Automotive News Europe.
Schimbarea de abordare a celor de la Volvo apare la aproape 2 luni după ce același Hakkan Samuelsson declarase că toate mașinile noi vândute după 2035 vor fi electrice și că unele mărci nu vor supraviețui tranziției către electromobilitate.
Unul din noile modele care vor avea un propulsor hibrid PHEV este noua generație XC70.
Acest model va fi vândut, pentru început doar în China, însă va ajunge și în Europa cel mai devreme în 2027. De asemenea, Volvo XC90, cel mai mare model din gama producătorului, va primi și acesta o generație nouă cu motoare hibride. A 3-a generație a SUV-ului de dimensiuni mari ar urma să-și facă apariția nu mai devreme de 2028.via Motor1










Oricum, ce marlani cei de la Volvo, să comunice așa ceva înainte de weekend și foarte aproape de Crăciun, zău că nu se face așa ceva ;)
Tot din popor, ca iti place engleza, se mai spune: " Imagine using electricity in literally every part of your life but being triggered when used for a car".
In traducere libera pentru cocalari: telefoanele mobile nu merg cu motorina, televizoarele nu merg cu motorina, calculatoarele nu merg cu motorina, masina de spalat nu merge cu motorina, frigiderul nu merge cu motorina, etc...
Lumea evolueaza insa unii trebuie sa ne tina pe loc.
Volvo nu poate trece la full electric pentru ca nu se ocupa unii si de infrastructura. Au germanii interese, i pupa pe Von den Leyden ca sa amane normele de poluare si sa mai vanda troace.
Ca daca se aplicau noile norme de poluare si se dezvolta infrastructura, eram departe.
Si inca ceva prostilor, fac o predictie: Volvo va da faliment, nu va mai produce motoare termice dupa 2030 pentru ca pe toti ii vor baga chinezii in groapa.
Si la fel se va intampla si cu germanii.
Lasa Volvo ca au renuntat la Diesel de ceva timp.
Tu esti si vei ramane mult in urma ca atat poti, indiferent de ce zice Volvo sau Bemve'.
Tu esti la stadiul de gunoier care nici in 2030 nu-ti vei permite o masina.
Ramai la cazane.
Tocmai m-am întors cu cazanul meu dintr-o călătorie prin jumătate de țară, am avut două dintre cele mai bune mașini din segmentul din care fac parte, E39 ( vreme de 10 ani) și F11 ( de aproape 6 ani ), fiecare cu alegerile lui greșite, sau nu, eu nu mă ascund sub anonimatul unor nick-uri, nu dau șpăgi la ITP și chiar semnalizez :) .
Nu te-ai plictisit să fii subteran ? Mai ieși la lumină.
Multi si prosti cum zice cineva.
Volvo vinde hibride PHEV destule.
Daca ai fi bine informat, se pare ca XC60 e cel mai bine vandut PHEV in Germania.
Tu cu cazanul tau te duci sa poluezi, nu sa te plimbi.
Strici aerul pe unde treci.
N-am atacat pe nimeni, nu am făcut pe nimeni retard, imbecil, habarnist, am spus numai că s-a pus batista pe țambalul "schimbărilor climatice". Atât.
Europa trebuie să afle și ea că s-a apăsat butonul de reset, dar aici e plină de activiști, ngo-iști care mănâncă și ei o pâine, din firfireii tipăriți primiți de la stăpâni. Încă n-au primit ultimile "indicății".
Cum zicea un clasic în viață: Drill, baby, drill
E plină lumea de balast "de dreapta" ca tine.
Vezi si tu cand se lanseaza vreo electrica, prin ce tari isi face aparitia.
Apoi cauta pe Google vanzari Volvo vs BMW in: Finlanda, Norvegia, Suedia, Olanda. Am dat ca exemplu tari ce au o siguranta net superioara si cat de cat putere de cumparare si oameni mai luminati.
Apoi mai sunt cateva articole, ce au la baza urmatoarele date (nu pareri, ci inregistrari):
1. Posesorii de Volvo au printre cele mai mici asigurari auto pentru ca au daune mai mici (opus sunt cei cu BMW care au cele mai multe daune);
2. Volvo stau bine si la anti-furt pentru ca au sisteme bune de siguranta (BMW sunt in top la cele mai furate pentru ca sunt cumparate de cocalari care nu-si permit sa le intretina si fura de la altii);
3. Cele mai cautate masini la scrap (daune totale) sunt BMW;
4. Posesorii de Volvo au un IQ mult mai mare decat cocalarii cu BMW.
Deci cand scrieti pe aici, vedeti si diferenta intre cocalarii cu BMW si posesorii de Volvo.
Cati prosti cu Volvo ati vazut facand liniute si murind ca fraierii? La BMW e la ordinea zilei smechereala.
Volvo nu si-a luat amenzi pentru dieselgate si cand au fost normele de poluare, ei le-au respectat, in timp ce altii cumparau credite de la producatorii de electrice si hibride.
Concluzie: Volvo se adreseaza celor cu un IQ net superior, face masini mult mai stabile si sigure pentru ca nu ajung la scrap si nu sunt cele mai avariate in orice Tara (ca BMW).
In rest funcționează cu electricitate produsă încă în procent considerabil (din păcate) din fosili.
Oare cine-i prost???
China a cumparat Volvo si a facut joint venture cu BMW, Daimler, VAG. Oare cine-i prost?
China lanseaza baterii dupa baterii si noi tehnologii, Europa se mai gandeste si lanseza dopul care nu se detaseaza de sticla: oare cine-i prost?
Deci mai baietii, Europa e unde este pentru ca sunt multi prosti, ca daca erau destepti, aveam deja si energie si masini electrice peste tot, ca se poate.
Europa a lansat cateva proiecte nucleare cu niste intarzieri si costuri nesimtite, chinezii deja produc energie.
Sunt multi prosti si meritam pentru ca ii sustinem.
Asa cun sustinem BMW si murim pe capete .
Observ cu tristețe că a dispărut schizofrenicul Inexorabil/Jian de la Bălăceanca, dar au răsărit vreo 3-4 oligofreni suveraniști. Îl prefer pe inexorabil, sincer. Măcar a fost la școală.
Decizia e corecta intr-o piata care incepe sa fie corecta si sa se tina pe picioare proprii. Cresterile/descresterile BEV trebuie sa fie (si vor fi) generate de piata libera si legislatie libera (care momentan e haotica daca permite ca un phev sa declare emisii de 30g/km). Fortarile legislative si subventiile haotice duc la anomalii de genul companiilor care cumpara Taycanuri pentru angajati sau PHEV-uri care nu sunt incarcate mai deloc.
Ca o critica la noua directie a Volvo as putea pune lipsa hibridizarii simple care e segmentul "hot" al momentului. Daca se vinde Rav4 hibrid la 40k de ce nu s-ar vinde si un XC60 HEV la 45k.