Vineri, 31.10.2025
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Cum aș descrie pe scurt noua Honda HR-V? Este genul de mașină care se uită la toate aceste SUV-uri noi (unele exagerat de uriașe), oftează un pic sarcastic, își suflecă mânecile invizibile și zice: “bine, hai că fac eu treaba.” E genul de politician pe care îl vrem toți, tace și face. Asta pentru că Honda HR-V oferă o practicalitate mult peste forma sa.
În loc să fie un penthouse cu 10 camere, dintre care 8 rămân nefolosite, este mai degrabă un studio de apartament inteligent care a învățat feng shui și a dat examen la eficiență.
Îți arată că nu ai nevoie de un dulap pe roți pentru a-ți oferi mult spațiu. Ca să înțelegi și mai bine la ce mă refer, ți-am pregătit și o prezentare video.
PREZENTARE VIDEO CU HONDA HR-V FACELIFT
Honda HR-V
1.5 e:HEV Advance Style
- Pret de pornire 32.450 €
- Pret model testat 38.800 €
Motor / Transmisie
Într-adevăr, Honda a adus un facelift pe HR-V, dar când vine vorba de partea tehnică, lucrurile sunt neschimbate. În continuare ai o singură motorizare pe HR-V, deci nu stai să îți bați capul pentru a alege versiunea potrivită pentru tine. De fapt, asta observi la toate modelele Honda din gama actuală: o singură motorizare.
Astfel, discutăm despre sistemul hibrid numit e:HEV, compus dintr-un motor termic și un motor electric. Sistemul hibrid folosit de Honda este diferit față de majoritatea hibridelor de pe piață și este unul dintre cele mai eficiente. Practic, aici vorbim despre un ciclu Atkinson.
Cele două motoare funcționează de cele mai multe ori pe rând, accentul fiind pus pe cel electric. De ce spun pe rând? Deoarece motorul termic se va trezi la viață doar pe post de generator pentru a produce curent electric și a încărca bateria.
Asta înseamnă că motorul electric e cel care se va ocupa de pus în mișcare roțile față ale lui HR-V. Totuși, la nevoie propulsorul termic poate pune umărul la treabă, trimițând putere către roți.
Atunci când ieși în afara orașului și ai nevoie de mai multe resurse, termicul e acolo să te ajute. Într-adevăr, trebuie să ignori discrepanța între ce auzi și cum se mișcă mașina. Asta pentru că transmiterea resurselor către roți se face însoțită de un zgomot de motor turat excesiv, nesincronizat cu reprizele de accelerație.
Asta pentru că, în cele mai multe situații, motorul termic nu va face decât să trimită energie electrică spre acumulatorul din spate.
În total, te poți baza pe 131 CP și 253 Nm cuplu, care vin de la motorul electric. Motorul termic, care este un 1.5 benzină, dezvoltă 107 cai putere, dar după cum v-ați putut da seama mai sus, nu prea ai de ce să îl iei în seamă.
Poate 131 de cai nu par destui, dar fiind vorba de un motor electric care face toată treaba, livrarea resurselor către asfalt se face foarte liniar, fără sincope, fără niciun fel de întârziere, așa cum ai resimți într-un model cu motor termic.
Modurile de rulare te vor ajuta să dozezi resursele așa cum îți dorești, pentru că Honda HR-V se poate baza pe trei astfel de setări. Totodată, acumulatorul se va încărca și atunci când vei frâna sau vei încetini, HR-V fiind echipat cu un sistem de recuperare a energiei a cărui intensitate poate fi aleasă prin mutarea selectorului transmisiei e-CVT din poziția D în poziția B.
În zonele urbane, datorită propulsorului electric care livrează instant cuplul, HR-V este o mașină sprintenă, care pleacă rapid de la semafor. Totuși, în afara orașului, la viteze de autostradă, HR-V se va chinui puțin în momentele de accelerație, lucru accentuat de zgomotul puternic al motorului termic care se turează exagerat.
Consum
Honda a declarat un consum oficial de 5.4 l/100 km. Din fericire, cifrele din realitate nu sunt departe de cele teoretice, deoarece HR-V face o treabă foarte bună în a menține un consum de combustibil scăzut. Desigur, HR-V este cel mai eficient în zonele urbane, unde motorul electric va face mare parte din treabă.
Prin urmare, noi am avut un consum urban de 5.5 l/100km, iar în momentele în care traficul a fost mai lejer, consumul a scăzut chiar și sub 4 l/100 km. Pe autostradă, motorul termic va interveni mult mai des, iar consumul ajunge lejer în jurul cifrei de 7.5 l/100 km.
Honda HR-V se află într-un segment extrem de disputat, dar dacă ne uităm la modele strict hibride și în zona de preț specifică pentru HR-V, lanțul se mai strânge. Astfel, cei mai apropiați rivali pentru HR-V sunt Toyota Yaris Cross, Kia Niro HEV și Renault Captur E-Tech.
Prin urmare, Yaris Cross cu o motorizare asemănătoare, are un consum mediu cuprins între 4.5 și 4.7 l/100 km, în timp ce Kia Niro HEV se laudă cu un consum asemănător, cuprins între 4.4 și 4.7 l/100 km. Modelul francezilor de la Renault are un consum mediu de 4.5 l/100 km.
Performanţe
Așa cum am menționat mai sus, Honda HR-V extrage din acest sistem hibrid 131 de cai putere și un cuplu motor maxim de 253 Nm. Prin urmare, sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 10.6 secunde, iar viteza maximă este de 170 km/h.
Comparativ, Toyota Yaris Cross ascunde sub capotă tot un motor de 1.5 benzină, dar sistemul său hibrid dezvoltă 132 de cai putere și un cuplu de 185 Nm. Astfel, modelul japonez atinge 100 km/h în 10.7 secunde, iar viteza maximă este la fel ca la HR-V, adică 170 km/h.
Kia Niro HEV vine cu un motor ceva mai mare, adică 1.6 litri, dar sistemul său dezvoltă o putere mai mică, adică 129 cai putere. Cu un cuplu motor de 134 Nm, Kia Niro atinge 100 km/h în 11.3 secunde, iar viteza maximă este de 160 km/h.
Renault Captur E-Tech vine cu un motor de 1.8 litri, iar sistemul său hibrid dezvoltă și cea mai mare putere din această comparație. Prin urmare, te folosești de 158 cai putere și un cuplu motor maxim de 265 Nm, cu care poți atinge 100 km/h în 8.9 secunde și o viteză maximă de 180 km/h.
Interior
De multe ori lumea se plânge că prețurile celor de la Honda sunt ceva mai piperate față de competitori, dar atunci când te urci în habitaclu și atingi materialele, începi să înțelegi de ce. La fel este și cazul lui HR-V, care față de rivalii din segment, oferă printre cele mai (unii ar spune fără „printre”) calitative materiale.
În mare parte vei avea materiale moi și plăcute la atingere. Doar în partea de jos a ușilor și a bordului își face simțită prezența plasticul slab calitativ, dar nu este ceva ieșit din comun pentru acest segment.
Planșa de bord este făcută dintr-un plastic moale în partea superioară, același material regăsindu-se și pe partea de sus a panourilor ușilor. Tot pe planșa de bord vei observa elemente decorative crem, fabricate dintr-un plastic care imită pielea. Pe consola centrală regăsim destul de mult negru lucios.
Apreciez că butoanele oferă o apăsare ușor fermă care îți dă senzația de lucru făcut bine. Sistemul de climatizare are butoane fizice rotative din aluminiu care se rotesc cu un sunet foarte plăcut. Butoanele de pe volan sunt simplu de folosit și nu stau în calea mâinilor tale, deci nu le vei acționa din greșeală. Volanul vine și cu funcție de încălzire pentru diminețile reci de iarnă.
Totodată, scaunele au fost îmbrăcate în materiale de bună calitate, o combinație de piele ecologică, de culoare bej, și material textil calitativ. Acestea sunt confortabile și au funcție de încălzire.
În general, Honda HR-V face o treabă bună când vine vorba de izolarea fonică, dar la viteze de autostradă vântul își va face simțită prezența. Totodată, amintesc iar de intervențiile foarte zgomotoase ale motorului termic când este trezit la viață.
Cu siguranță cel mai mare atu pe care îl are Honda HR-V, comparativ cu rivalii săi, este spațiul interior. Deși, teoretic, modelul nipon se încadrează într-un segment compact de mașini, spațiul interior oferit de HR-V poate face de rușine modele din segmente mult mai mari.
Este surprinzător cât de mult loc oferă modelul japonez, chiar și dacă ai 1.85 metri. Atât la nivelul capului, cât și al genunchilor nu am avut nicio problemă cu spațiul. Chiar dacă în fișa tehnică scrie că pot sta 3 adulți în spate, nu cred că la drum lung aceștia ar sta confortabil, deoarece scaunul din mijloc nu este atât de lat. Din fericire, ai o cotieră centrală cu două suporturi de pahare.
Într-adevăr, volumul portbagajului este destul de mic, 304 litri, dar Honda HR-V vine cu o soluție foarte practică și interesantă. Soluția se numește Magic Seats, un sistem care îți permite să pliezi scaunele (asemănător cum ai face la modele pick-up de exemplu) în așa fel încât să poți căra obiecte mai înalte. Astfel, lipsa unui volum mai mare al portbagajului este compensat.
Comparativ, Toyota Yaris Cross are un portbagaj de 397 litri, în timp ce Kia Niro se laudă cu cel mai spațios portbagaj, adică 451 litri. Renault Captur are și el o soluție practică, prin faptul că bancheta spate culisează față-spate, iar portbagajul are un volum cuprins între 326 și 440 litri.
Preţ de achiziţie
În România, Honda HR-V pleacă de la 32.450 de euro cu TVA, deoarece producătorul nipon oferă un discount de 2.500 de euro. Ca un mic pont, Honda oferă reduceri pentru toate modelele din gamă, mai puțin Civic Type R. Acest preț este pentru echiparea de bază numită Elegance, dar pe HR-V mai sunt disponibile 3 echipări și anume: Advance, Advance Style și Advance Style Plus.
Pe cea din urmă am testat-o noi și are un preț de listă de 38.800 de euro cu TVA. O astfel de echipare aduce dotări precum: acoperiș din sticlă, sistem de camere cu vedere la 360 de grade, sistem audio premium cu 10 difuzoare, vopsea în două tonuri și multe altele.
O Toyota Yaris Cross pornește de la 24.866 de euro cu TVA, iar pentru echiparea de top scoți din buzunar 36.834 de euro. Kia Niro HEV pleacă de la 33.674 de euro, iar echiparea de top Premium pornește de la 38.950 de euro cu TVA.
Renault Captur E-Tech pleacă de la 20.600 de euro, dar pentru versiunea full-hybrid scoți din buzunar cel puțin 25.100 de euro. Mai mult, dacă vrei o echipare de top, plătești cel puțin 30.300 de euro, iar pentru un Captur echipat complet trebuie să dai aproximativ 34.000 de euro.
Siguranţă
Inginerii de la Euro NCAP au testat un HR-V în 2022, înainte să apară varianta facelift. La acel moment, Honda HR-V a obținut 4 din 5 stele. Scorurile obținute au fost: 85% protecție pentru pasagerii adulți, 75% protecție pentru pasagerii copii, 72% protecție pentru utilizatorii vulnerabili ai drumurilor și 78% pentru sisteme de siguranță.
Desigur, HR-V vine cu toate sistemele standard de siguranță la care te poți aștepta, dar mai are un as în mânecă. Acesta se numește Honda Sensing, un pachet de sisteme de siguranță active ce îți fac viața mai ușoară.
Printre ele vei găsi un sistem de asistență la rulare, care se folosește de o cameră cu un unghi mai larg. Prin urmare, HR-V știe să recunoască marginea drumului, chiar dacă nu e marcată cu o bandă tradițională. Aceasta poate face diferența între asfalt, iarbă sau macadam, vehicule, pietoni și marcaje.
Ţinută de drum
Honda HR-V se simte ca peștele în apă în zonele urbane, deoarece are dimensiuni reduse, este ușor de manevrat, iar cuplul instant dat de motorul electric o face să se simtă extrem de agilă prin oraș. Japonezii au anunțat în comunicatul de presă că au recalibrat sistemul hibrid pentru varianta facelift pentru a asigura o accelerație mai liniară, lucru pe care l-au reușit.
Mașina a fost gândită pentru confort și se descurcă mai mult decât decent pe această parte. Suspensia se descurcă bine cu majoritatea imperfecțiunilor din drum, și în același timp reușește să fie destul de silențioasă. Totuși, direcția nu este asistată exagerat de mult, deci pe undeva caracterul dinamic, clasic Honda, rămâne înrădăcinat și în HR-V.
Precizia pe viraje și feedback-ul sunt surprinzătoare pentru o mașină de familie. Din păcate, din cauza faptului că are o gardă la sol ridicată, centrul de greutate este și el destul de sus, deci mișcarea de ruliu este prezentă. Dar într-adevăr, nu cred că cineva își va cumpăra Honda HR-V pentru a simula o etapă de viteză în coastă.
Vizibilitate
Geamurile sunt bine proporționate, iar luneta este și ea decentă. Din păcate, din zona posterioară vin cele mai multe probleme, mai ales dacă ai pasageri pe rândul doi de scaune. Asta pentru că tetierele ocupă o parte importantă din câmpul tău vizual, dacă sunt ridicate.
Oglinzile laterale sunt generoase ca dimensiune și oferă o perspectivă bună. De reținut și că echiparea standard include camera de marșarier și senzori de parcare pentru partea frontală.
Tehnologie
Mașinile japoneze au un mix interesant când vine vorba de tehnologie. Practic, nu lipsește nimic când vine vorba de tehnologia de bază la care te-ai aștepta din partea mașinilor moderne, dar păstrează și o parte clasică, tradițională.
Prin urmare, avem un instrumentar de bord parțial digital, foarte configurabil, în care poți vedea, în mare parte, cam orice informație dorești. Spun parțial digital deoarece vitezometrul este analog.
Sistemul multimedia are 9 inch și oferă o grafică excelentă. Totuși, aceasta este destul de învechită, lucru pe care îl vezi cam la toți producătorii japonezi. Din fericire, asta înseamnă că este foarte ușor de utilizat și te înveți rapid cu el.
Sistemul de climatizare rămâne cu butoane fizice, lucru care ne bucură nespus de mult. Este atât de simplu să schimbi temperatura, viteza ventilatorului sau zona în care bate aerul. O poți face fără probleme și în timpul mersului. Fără comenzi tactile, fără să te uiți la sistemul multimedia. Ca pe vremuri.
Pe consola centrală regăsim și o zonă pentru încărcat telefonul prin inducție, iar conectivitatea la Apple CarPlay și Android Auto se face fără fir și fără probleme.
Design
Honda HR-V are un design simplu, curat, dar care cu siguranță sare în evidență. Este o mașină arătoasă, care atrage atenția, dar fără artificii copilărești, cum începem să vedem din ce în ce mai des în industrie.
Acest facelift a adus mici modificări la semnătura luminoasă și la grila frontală. Mânerele ușilor spate sunt ascunse în partea de sus, iar așa HR-V aduce puțin a SUV coupe.
În standard primești jante de 18 inch, iar în spate avem de-a face cu stopuri LED 3D care îi oferă mașinii un look modern. Culoarea exterioară este una biton, iar asta înseamnă că partea de sus a mașinii este albă. Culoarea din partea inferioară se numește Albastru Seabed Pearl.
Ne-a placut
- Este o mașină practică
- Consum redus
- Calitatea materialelor din interior
Nu ne-a placut
- Motorul termic zgomotos
- Sistem multimedia învechit
Ultimele teste
-
Respect -
Renault Austral
Evoluția rombului -
Honda HR-V
Zero dramă, 100% util -
Performanță fără exces
Ştiri despre Honda
-
După o pauză de 25 de ani, Honda Prelude poate fi comandată din nou pe Bătrânul Continent. Noul model va ajunge la noi în țară în primăvara anului 2026. (Luni, 27 Octombrie)
-
Pentru a marca retragerea celebrului Civic Type R din Europa, Honda a lansat o hartă interactivă cu peste 120 de drumuri, din Europa, ideale pentru condus. Transfăgărășanul este, desigur, pe listă. (Joi, 11 Septembrie)
-
Honda Civic tocmai a primit un facelift. Pe lista îmbunătățirilor regăsim o serie de modificări estetice discrete, atât la exterior cât și la interior, inclusiv jante noi și o culoare exterioară proaspătă. (Vineri, 01 August)
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August 2024)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie 2024)



















- Într-adevăr, volumul portbagajului este destul de mic, 304 litri, dar Honda HR-V vine cu o soluție foarte practică și interesantă
- Din păcate, din zona posterioară vin cele mai multe probleme, mai ales dacă ai pasageri pe rândul doi de scaune. Asta pentru că tetierele ocupă o parte importantă din câmpul tău vizual, dacă sunt ridicate.
Yep, "100% util".
Apropo, de cand 4 stele acordate de Euro NCAP in 2022 inseamna o siguranta de 4.5 stele in 2025?