Drivetest Audi A8 facelift (2014-2017)

3.0 TDI 262CP Amp. Scurt 4x4 Aut
Audi A8 facelift (2014-2017) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 18.03.2014
Matrix

Pentru el, zilele se scurg la fel. Îşi împarte existenţa între birou şi casă, între hârtii şi responsabilităţi, între o săptămână agitată şi un weekend pe care îl petrece mai mult dormind, încercând să îşi încarce bateriile.

Între existenţa sa cotidiană se interpune adeseori o realitate artificială, o realitate conştient asumată a luxului, a statutului său social, a spiritului aristocratic.

Realitatea artificială se naşte dincolo de uşa pe care o deschide în fiecare dimineaţă şi pe care o închide seara târziu când se întoarce de la birou. El, un Neo al multinaţionalei pe care o conduce, îşi găseşte mereu un refugiu vital în Matrix-ul pe care Audi l-a inventat pentru toţi cei din categoria lui socială.

Asemeni eroului din filmul cu acelaşi nume, el revine constant în realitatea artificială conturată conturată între geamurile lui A8.

Audi A8 facelift (2014-2017)
3.0 TDI 262CP Amp. Scurt 4x4 Aut

  • Pret de pornire 84.389 €
  • Pret model testat 125.542 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Faceliftul suferit de A8 vine să consolideze poziţia modelului în segment, proaspăt încoronat ”Maşina Premium a anului 2014” în cadrul concursului Autovot, organizat anual de Automarket.

PUBLICUL A ALES: Skoda Octavia şi Audi A8 facelift sunt marii câştigători în AUTOVOT 2014

Am gustat din aerul proaspăt al schimbării la volanul unei versiuni extrem de populare în rândul clienţilor din România. Este vorba despre entry-level-ul V6 TDI de 3.0 litri, capabil să ofere 258 de cai putere.

Deşi pare un agregat modest şi oarecum nedemn pentru inteligenţa artificială pretinsă de Audi, vă asigur că aparenţele înşeală. Realizezi asta devreme, încă de la 1750 de rotaţii, când toţi cei 580 de Nm îşi arată disponibilitatea.

Această disponibilitate este străină de segmentul limuzinelor, dar sinonimă cu segmentul sportivelor. Spun asta pentru că dieselul te transpune şi el într-o realitate diferită de cea în care te închipuiai iniţial: liniştită, fără puseuri de adrenalină.

De calmul tău interior pare să se preocupe antifonarea excepţională a dieselului, pe care îl auzi extrem de timid şi reţinut, chiar şi la turaţii mari.

Regizorul celor şase cilindri este transmisia automată cu opt rapoarte, extrem de liniară, capabilă să schimbe rapoartele pe nesimţite. Răspunsul este unul prompt în modul Sport, acul turometrului fiind menţinut în permanenţă în zona de resurse maxime.

Consum

Sunt aproape două tone de maşină, animate de un diesel. O reţetă care ar putea induce din nou aparenţe eronate. Audi A8 promite însă o eficienţă demnă de invidiat. Limuzina garantează un consum mediu de 5.9 litri/100 de kilometri, similar celui obţinut de o maşină compactă. Premize extrem de bune când plănuieşti drumuri lungi.

Comparativ cu rivalii din segment, A8 este insesizabil mai eficient decât un BMW 730d xDrive şi la fel de economic ca un Mercedes S350 BlueTec.

Dacă ne referim la situaţii de trafic real, A8 poate consuma doar 7 litri/100 de km în afara oraşului, chiar dacă viteza ta de deplasare este mereu aproape de pragul de 130 km/h.

Noi am avut nevoie de jumătate de rezervor pentru aproape 500 de kilometri cu A8, majoritatea petrecuţi în modul extraurban. Aşadar, cu cei 82 de litri din rezervor ar trebui să vă descurcaţi într-o călătorie de cel puţin 1000 de kilomeri.

Performanţe

Sunt aproape 5.2 metri de Audi A8 între sigla faţă şi cea spate. Şi sunt 5.2 metri extrem de agili, capabil să dea probe de atletism cu multe maşini sportive din segmente ceva mai pământeşti. Drept mărturie stau cele 5.9 secunde scurse până la 100 de km/h, un timp cu care abia se pot măsura hot-hatch-urile contemporane.

Un timp care îl aruncă în ruşine pe noul Mercedes S-Klasse şi îl depăşeşte la mustaţă pe BMW Seria 7 facelift. Viteza maximă, 250 km/h, este similară cu cea a rivalilor.

Interior

E o primăvară frumoasă în interiorul lui A8 facelift. Nu s-au schimbat foarte multe faţă de versiunea anterioară, dar aerul este ceva mai proaspăt. Aceeaşi realitate artificială cu proiecţii serioase în viitor, asezonată pe ici pe colo cu noi funcţii.

Materialele păstrează fineţea care a început să caracterizeze brandul german. Pielea este una de care te îndrăgosteşti tactil, iar lemnul îţi impune respect de îndată ce îi simţi izul discret din habitaclu. Plasticul este şi el moale.

Ergonomia este uşor de descifrat, deşi, recunosc, eu, personal, am o problemă cu butonul de Start al motorului, amplasat pe consola centrală. Probabil am nevoie de acomodare. Îmi place volanul bine proporţionat, demn de un model cu aspiraţii înalte şi îmi place roţita pentru volumul sistemului audio. Mult mai practică decât butoanele BMW Seria 7.

Interiorul lui A8 îmi inspiră grijă şi respect. Grijă pentru confortul pasagerilor şi respect pentru şoferul care îşi plimbă degetele pe butoane din aluminiu şi mâinile peste o planşă de bord îmbrăcată în piele.

Grijă şi respect simţi încă de când te afunzi în scaunele atât de odihnitoare, încât orice drum ţi se va părea o leneveală plăcută în fotoliul de acasă. Spaţiul interior este generos, însă întotdeauna este loc şi pentru exagerări ca în cazul variantei cu ampatament mărit.

Preţ de achiziţie

Chiar dacă în interiorul lui A8 Audi a creat o realitate artificială, chestiuni legate de valoarea acestui Matrix nu sunt de neglijat. Mai ales atunci când ele sunt, ca şi maşina, de domeniul fantasticului.

Preţul unei limuzine de acest gen este important, probabil, doar pentru contabilii viitorilor clienţi, motiv pentru care nu am exclus complet această rubrică. Calculele încep de la 84.389 de euro, versiunea testată de noi fiind chiar cea de bază. La acest preţ se mai adaugă o listă aproape infinită de opţionale, extrem de generoasă şi tentantă. În cazul nostru, scaunele ventilate şi cu masaj au adăugat 1900 de euro, farurile Matrix LED 2800 de euro şi sistemul multimedia Audi MMI alţi 3500 de euro. Sunt doar câteva dintre opţionalele care au dus preţul exemplarului testat de noi la puţin peste 125.000 de euro.

Un BMW Seria 7 în versiune comparabilă pleacă de la 80.910 euro, însă dacă adaugăm şi tracţiunea integrală xDrive, preţul ajunge la 84.320 de euro. După cum puteţi observa, diferenţele sunt infime şi deloc sesizabile pentru cineva cu un cont atât de mare. Pentru S-Klasse calculele încep ceva mai sus, de la 85.000 de euro.

Siguranţă

Preţul unui A8 face ca limuzina să fie destul de greu de izbit de pereţii de beton din incinta EuroNCAP. Chiar şi aşa, în catastiful EuroNCAP, Audi are o reputaţie foarte bună. De la surpriza neplăcută a celor patru stele obţinute de Q7 în 2006, marca germană nu a mai avut un model care să nu obţină punctaj maxim. Aşadar, A8 se va descurca fără probleme în momentul în care va fi testat, la orice oră din zi şi din noapte.

Limuzina de lux a producătorului german are o suită de airbag-uri şi mai multe sisteme active de siguranţă, toate menite să evite pe cât posibil un accident şi să protejeze ocupanţii în cazul inevitabilului. Airbag-urile frontale, laterale, cortină şi cele pentru cap asigură protecţia în cazul nefericit al unui accident.

La capitolul sisteme de siguranţă trebuie să precizez că intervenţia funcţiei de asistenţă la depăşirea benzii de mers poate fi, uneori, extrem de insistentă. S-a întâmplat ca atunci când am vrut să corectez uşor traiectoria, încălcând liniile de demarcaţie, să fiu „urecheat” cu o corecţie automată a volanului. Semn că maşina care se conduce singură este tot mai aproape. Dovezile încep să fie tot mai evidente pe măsură ce ne apropiem de anul 2020.

Ţinută de drum

Miza supremă în acest segment este confortul pasagerilor. Iar A8 pare să îşi fi făcut temele la acest capitol. Şi ce poate fi mai plăcut decât să pluteşti peste denivelări pe o pernă de aer? O pernă de aer oferită standard.

Suspensia modelului german este gata să te rupă de realitatea suprafeţei de rulare şi să nu permită perturbarea realităţii artificiale. În majoritatea situaţiilor aşa se întâmplă. Mai sunt însă şi gropi pe care suspensia cu perne de aer nu le poate înghiţi complet.

După cum bine ştiţi, ţinuta de drum poate fi ajustată după bunul plac al şoferului. Prin sistemul Audi Drive Select, acesta poate configura răspunsul suspensiei, direcţiei, transmisiei şi motorului. Sunt puse la dispoziţie mai multe moduri de rulare: Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic şi Individual.

E drept că la dimensiuni atât de generoase şi la o masă destul de consistentă Audi A8 trădează şi un uşor ruliu în viraje. E suportabil însă şi nu induce o senzaţie de nesiguranţă pentru că aderenţa excepţională este asigurată de celebrul, deja intrat în istorie, sistem de tracţiune integrală quattro. Acesta distribuie perfect cuplul pe fiecare roată în funcţiune de aderenţă.

Nu în ultimul rând, Audi A8 beneficiază şi de o direcţie bună, extrem de asistată, care face manevrarea maşinii în spaţii strâmte o joacă de copii. Din păcate pentru cei cu apetit sportiv, feedback-ul său este anesteziat aproape complet.

Vizibilitate

Pe cât de mare este realitatea artificială de la interior, pe atât de mare este şi cea din exterior. Motiv pentru care, cel de la volanul lui A8 are nevoie de un simţ al orientării în spaţiu extrem de bine pus la punct.

Oglinzile laterale sunt corect proporţionate şi reuşesc să încadreze bine maşina. Luneta este şi ea destul de generoasă, iar ultimul rând de montanţi nu pare să obtureze foarte tare vizibilitatea. Atunci când vă pregătiţi de o manevră în marşarier, cortina care apără intimitatea celor de pe locurile din spate coboară automat pentru a uşura vizibilitatea.

E drept că montanţii faţă sunt ceva cam mari şi pot incomoda.

Tehnologie

Sunt atât de multe de spus despre realitatea artificială din interiorul lui Audi A8. O realitate pe care am numit-o la început Matrix, fără să ne dăm seama că, de fapt, Matrix se ascunde în exterior. Acolo unde Audi a integrat o tehnologie revoluţionară la nivelul blocurilor optice faţă.

O tehnologie botezată chiar Matrix LED, explicată pe larg aici. Cele 25 de diode ascunse în fiecare far sunt mânuite parcă de un inginer de lumini nevăzut, care ajustează fasciculul în funcţie de participanţii la trafic. Pe o şosea unde iluminatul public lipseşte, veţi observa cu ochiul liber cum se aprinde sau se stinge fiecare diodă. Fie că este vorba despre o curbă, fie că este vorba despre un alt participant la trafic. Este senzaţional să observi jocul fiecărei diode. Este senzaţional să vezi cum funcţionează tehnologia în timp real. E ca şi cum te-ai afla în faţa unei scene de teatru, iar reflectorul pică asupra personajului principal.

După ce te obişnuieşti cu extazul generat de lumină, te întorci înapoi la lucrurile care te înconjoară. Sistemul audio este unul furnizat de Bose, însă este departe de cel pe care îl oferă Bang&Olufsen. E o diferenţă pe care o poţi observa chiar şi cu o ureche profană.

Pentru momente de relaxare deplină e suficient să selectaţi o arie de Mozart şi să porniţi masajul scaunelor. Sunt multe opţiuni, împărţite pe diferite zone. Toate au acelaşi rezultat: relaxare deplină.

Nu vreau să uit nici de sistemul de camere video, atât de multe încât ai crede că te afli dincolo de gardul reşedinţei prezidenţiale de la Cotroceni. Două camere laterale amplasate pe aripile faţă şi alte două amplasate pe aripile spate. Plus deja cunoscutul sistem de patru camere care crează o imagine la 360 de grade a maşinii. Foarte utilă camera din faţă atunci când vrei să apropii limuzina de o bordură şi nu vrei să zgârii bara faţă.

Şi pentru cei mai comozi de atât există sistemul de asistenţă la parcare. 5.2 metri pot fi strecuraţi cu uşurinţă în orice loc de parcare, fie lateral, fie cu spatele. Iar atunci când există mai multe locuri libere, sistemul se încăpăţânează să te înscrie fix între cele două linii albe. Să mai zică cineva ceva despre rigoarea nemţească. 

Design

Audi nu rezonează foarte bine cu designul emoţional. Iar faceliftul nu schimbă asta. Singura diferenţă notabilă apare la nivelul blocurilor optice frontale şi posterioare, uşor restilizate. Chiar şi aşa, e o schimbare pe care doar cei avizaţi o vor observa.

A8 impune respect în trafic, dar nu atrage zeci de priviri asemeni noului Mercedes S-Klasse. Magnetismul său este uşor diluat de înrudirea estetică flagrantă cu alte modele din cadrul brandului.

Chiar şi aşa, nu îi poţi reproşa prea multe din punct de vedere estetic. Este o reţetă simplă, care îţi satură retina fără a recurge la artificii de design.

Nu ne-a placut

  • Uşor ruliu în viraje
  • Designul diluat
Date tehnice - Audi A8 facelift (2014-2017) 3.0 TDI 262CP Amp. Scurt 4x4 Aut
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2967
Lungime mm
5135
Putere maxima CP (rpm)
262 (4000)
Latime mm
1949
Cuplu maxim Nm (rpm)
580 (1750)
Inaltime mm
1460
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1955
Acceleratie 0-100 km/h s
5.9
Ampatament mm
2992
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
82
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
490
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Audi A8 facelift (2014-2017)

Ultimele teste

Comentarii (18)

  • Volanul ala e oribil....pe cat de frumos este cel cu butuc rotund in trei spite, pe atat de urat este acesta in 4 spite ca la Skoda......buna masina dar prefer oricand un BMW seria 7 !
    19 44
  • Dacia Plant
    Ca tehnologie nimic de comentat, dar designul ala si asa a fost urat, nu inteleg de ce i-au mai facut si un facelift. Au nevoie de un model nou. Inclusiv A6-le mi se pare ca arata urat.
    Si totusi a pierdut o masina care este faina si la design, adica S-class (care are ultima tehnologie, design complet nou) si ati votat A8 facelift...
    34 27
  • Catalin
    Scorpioane, cred ca Skoda are volan de Audi :))
    32 5
  • Cand o sa vedem si un test drive cu S Class?
    20 6
  • Catalin
    cu S klasse ? mare patron de firma de asigurari (nu zic cine, se stie el) cauta un S klasse "masina de inlocuire". Credeti c-a gasit una ?
    4 5
  • La coolnes effect ii invizibila, mild, boring etc. Daca nu o masori, nu iti dai seama ce Audi este.
    15 18
  • "Această disponibilitate este străină de segmentul limuzinelor, dar sinonimă cu segmentul sportivelor"

    vi se pare ca cei 620Nm resimtiti intre 1600-2400rpm intr-un S350Bluetec sunt asa de "straini" ?
    16 5
  • @Catalin
    In mod normal asa ar trebuii....dar in grupul VAG, nu mai e nici o ordine de design...nu stim care cu care isi imprumuta volanele sau anumite piese si linii de design. Tot aia e zic eu....
    11 6
  • Este o masina banala,prezenta in peisaj de ceva ani,micile modificari nu ajuta cu nimic.
    La interior(asa de mult laudat)gasim elemente prezente si pe A6.
    Design asemanator intre A6 si A8,un privitor pe strada le va confunda cu usurinta.
    Deja Audi s-a incadrat in clasa "low cost".Daca vechile A8 aveau tragger din aluminiu turnat ,acum vedem un impunator plastic,negru frumos !
    Oare caroseria mai este din aluminiu ?Nu am mai observat nici eticheta "ASF"
    Fata de noul S Klasse ce este o masina noua din bara in bara,design futurist,cu motorizari net superioare EURO 6,Audi mi se pare slabut !
    23 18
  • Vasile
    In mod cert este o masina din primele 3 , mi se pare exceptionala ca sa dai un verdict pe aceasta clasa trebuie sa fi un mare cunoscator in multe domenii nu numai jurnalistic.
    Totul este impecabil la aceasta masina , incep sa se vada si anii care au trecut peste acest design, oricum tehnologic este destul de inaintata.
    16 5
  • S-a tampit lumea, nu alta. Cum sa dai 125.000 euro pe un 3.0 diesel?? Bine, stiu ca optionalele au ridicat pretul, dar e de domeniul fantasticului.
    22 9
  • Ma intreb ce fel de cititori are acest site, daca au votat un facelift in pofida unei masini complet noi si etalon al clasei, S-Class, evident! Dumnezeule!

    De fapt, cred ca problema e in alta parte, date fiind zecile de teste cu Audi si BMW repetate la infinit, cu aceleasi masini.

    Mare mizerie de site!
    12 9
  • Adrian
    @Luc
    Dar ce are ma ? Ce daca e diesel si de 3 litri ? E un motor foarte bun si reusit. E o limuzina pana la urma...nu are nevoie de mii de cp ca sa zbori cu ea. Nuami motoare mari aveti in cap.
    15 4
  • Sigur este A8? Poate A6 sau 4.. sau 5,435.. sau orice... cel putin privit din fata. Si comparatia de preturi fata de concurenta: "briliant"!
    4 15
  • Pentru ca consum si pentru ca criza :). Lasand gluma la o parte, nici eu nu as da 125.000 de euro pe un 3.0 diesel. Mi-as lua un 4.2 tdi sau un 3.0 tfsi. Dar daca stai sa te gandesti un pic, motorul de 3 litri are o putere suficienta pentru viata reala plus ca e mai ieftin,e economic si se vinde si mult mai repede. Dar...de la o nava amiral de 125.000 de euro ajunge "suficient"? Dupa parerea mea, nu!!!
    13 3
  • Tu chiar crezi ca Automarket nu vrea sa testeze Mercedes? Daca nu sunt oferite masini la test, de unde sa faca teste? E asa de greu sa ai o minima logica?
    12 0
  • Firestone
    Cadillac testeaza varful de gama al marcii numit LTS,au aparut poze spion cu acest model.Nu stiu de ce,dar presimt ca va da de pamant cu trio-ul german.
    8 15
  • andy.s
    Mercedes-Benz,BMW si Audi Nota 10
    12 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru