Drivetest BMW Seria 5 facelift (2013-2016)

530d 3.0 258CP 4x4 Aut
BMW Seria 5 facelift (2013-2016) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 30.09.2011
Pe şine

Cel mai bun consum de carburant din segment, cele mai bune performanţe, opt trepte, tracţiune integrală permanentă şi un aspect deosebit. Pe scurt, BMW 530xd cu Pachetul M. L-am testat o săptămână şi ne-am despărţit cu greu de el. Deşi costă mai mult decât un apartament cu patru camere în Bucureşti (aviz celor cu garsoniere care vor să epateze), ne-a arătat că merită toţi banii, în fiecare clipă petrecută la volan.

BMW Seria 5 facelift (2013-2016)
530d 3.0 258CP 4x4 Aut

  • Pret de pornire 42.532 €
  • Pret model testat 89.644 €
  • Taxa auto 703 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Nu-i prima dată când ne întâlnim cu motorul diesel de 3.0 litri de la BMW. La fel ca la întâlnirile anterioare, a venit cu o transmisie automată ZF cu opt trepte. S-a descurcat la fel de bine şi ne-a încântat la fel de mult. De data aceasta a avut însă ceva în plus, pe lângă genialul Adaptive Drive: sistemul de tracţiune integrală xDrive. Împreună, elementele de mai sus îţi oferă o reţetă savuroasă pe şosea. Poţi să mergi liniştit, relaxându-te la volan, în timp ce cutia automată şi xDrive-ul se ocupă de aderenţă şi de schimbatul treptelor, sau poţi să conduci ca un maniac şi să mergi la limita aderenţei în fiecare viraj, fără teamă.

Reprizele sunt foarte bune, după cum ne-au obişnuit cei de la BMW, mai ales când vorbim de această unitate. Cert este că am condus aproape tot ce mişcă în segment şi 530xd oferă o paletă bine gândită din tot ce-ţi poţi dori: schimbări line şi insesizabile pe modul Confort, un iz de sporitivitate pe modul Normal, fără să sari calul şi "o brută" pe modurile Sport şi Sport Plus. Chiar şi pe Sport Plus, 530xd este uşor de ţinut în frâu dacă nu eşti pentru prima dată la volanul unei maşini mai puternice şi posezi minim doi neuroni. Singurul lucru care ar fi lipsit pentru punctajul maxim ar fi fost un nivel de putere sau de cuplu care să facă de ruşine competiţia. Estimăm că 20 CP şi 50 Nm în plus ar fi fost suficient.

Consum

Acest BMW sparge mitul care spunea că modelele acestei mărci consumă mult. Nemţii s-au luptat mulţi ani cu acest stereotip şi au obţinut rezultate remarcabile. BMW 530xd are un consum mixt declarat la 5.5 litri la sută. Cu 0.4 litri la sută mai puţin decât cel mai apropiat rival, Audi A6 3.0 TDI quattro. Ceilalţi competitori trec de pragul de 6.0 litri la sută în regim mixt, unii atingând valori de peste şapte litri la sută în regim mixt - consum calculat în ciclul NEDC.

În cadrul testului nostru, consumul urban a variat între opt şi 13 litri la sută. Diferenţa este dată atât de stilul de mers, cât şi de aglomeraţia oraşului. Ca de obicei, aerul condiţionat a fost pornit în permanenţă. Pe autostradă, la 120 km/h, 530xd afişează 1.500 rpm în treapta a opta şi consumă 7.2 litri la sută. Dacă urcăm la 140 km/h şi 1.900 rpm, consumum urcă la 8.1 litri la sută. În mediul extraurban, consumul înregistrat a fost de 5.5 litri la sută, într-un regim relaxat de condus.

Performanţe

Nu sunteţi impresionaţi încă? Ei bine, 530xd este liderul segmentului la capitolul performanţe. Are nevoie de 6.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă 250 km/h. De ce nu are punctajul maxim? Simplu, Audi A6 3.0 TDI quattro S Tronic poate să facă acelaşi lucru. Nu ştim dacă acceleraţia de la 0 la 250 km/h este la fel de rapidă pentru ambele modele, dar vă spunem clar că modelul BMW oferă reprize mai bune.

Transmisia automată de la ZF "se simte" mai rapidă decât S-Tronic-ul, iar accelerarea pare să se decurgă mai rapid în BMW. Vorbim strict de o senzaţie, nu neapărat de cifre seci, cum este cazul timpilor 0-100 km/h în unele situaţii.

Interior

Interiorul lui BMW Seria 5 merge pe aceeaşi linie fină dintre eleganţă şi sportivititate trasată de exterior. Chiar şi un profan va simţi frumoseţea acestui interior, deşi s-ar putea să nu o înţeleagă prea bine. La debut, singurul reproş adus acestui model era că este o miniatură a lui Seria 7, în special la interior.

Noi venim cu întrebarea: de ce este asta un lucru rău? Seria 7 are un interior de top şi este un lucru bun că a fost preluat şi pe Seria 5. În cazul în care cobori dintr-un Seria 7 şi urci într-un Seria 5, vei avea un sentiment mai plăcut decât atunci când cobori dintr-un A8 şi urci într-un A6. Povestim din experienţă.

Poziţia la volan este caracteristică mărcii din Munchen şi aduce un nivel ridicat de ergonomie graţie modului în care au fost amplasate comenzile. Suportul lateral al scaunelor este reglabil electric pe o plajă generoasă, aşa că nu contează fizionomia şoferului. Antifonarea este de top, prezenţa motorului diesel fiind insesizabilă.

Singurele critici vin la compartimentului plasat pe consola centrală în faţa selectorului de viteze şi la adresa locurilor din spate. Respectivul compartiment are un mecanism de deschidere/închidere ce pare fragil, în timp ce locurile din spate ne arată, la fel ca în multe modele din segment, că producătorul respectiv are un model superior, cu şi mai mult spaţiu pentru genunchi. Oricum, cât timp nu eşti de talia vreunui baschetbalist de top, n-ar trebui să ai probleme la bord.

Preţ de achiziţie

Cel mai ieftin BMW Seria 5 oferit în România costă 42.532 de euro cu TVA inclus. Între timp, versiunea de bază a lui 530xd pleacă de la 58.218 euro cu TVA inclus. Nu-i cel mai ieftin model din segmentul său echipat cu tracţiune integrală, dar există şi alegeri mai scumpe. La acest nivel, nu mai contează câteva sute de euro diferenţă, cu toate că preţul unor modele diferă cu câteva mii de euro (maxim 4.000, mai exact).

Exemplarul testat de Automarket costă 89.644 de euro cu TVA inclus. Excluzând opţionalele de 31.488 de euro cu TVA inclus, modelul are un preţ de listă de 58.156 de euro cu TVA inclus. Maşina testată este un exemplul al gradului de personalizare pe care îl poate atinge Seria 5, de la sistemul Adaptive Drive, la jantele din aliaj uşor M, pachetul M Sport şi multe alte elemente de acest gen.

Un client poate să meargă şi mai departe cu personalizarea, fiind disponibilă gama de accesorii BMW Individual. Singurul exemplu din această gamă prezent pe maşina de test este plafonul vopsit în antracit.

Nu vom comenta prea mult preţul acestui model, deoarece situaţia este foarte simplă: ţi-l permiţi sau nu.

Siguranţă

BMW Seria 5 a primit maximum de puncte la capitolul Eficiența sistemelor de siguranță. Nimeni nu s-a ridicat până acum la 100% la acest capitol de notare. Meritul inginerilor din Munchen se vrea însă a fi, pe lângă caroseria mai rigidă cu 55%, ansamblul de sisteme care au că singur scop evitarea unui accident și nu neapărat folosirea celorlalte armamente din dotare: airbaguri frontale, laterale și cortină. Din seria elementelor de siguranță activă, amintim sistemele de control al tracțiunii și stabilității, ABS-ul, precum și noile gadget-uri care îți dau impresia că te afli într-un Volvo. Deși pentru unii vor părea enervante, majoritatea se va bucură de utilitatea lor.  Un alt gadget care ajută șoferul este pilotul automat cu funcție Stop&Go, care accelerează sau frânează în funcție de vehiculul din față, evitând adeseori un impact cauzat de neatenția șoferului. Pentru cei cu adevărat pretențioși, BMW propune și un Head-Up Display, capabil să afișeze o mulțime de funcții, un sistem care nu permite uitarea cheii de contact în portbagaj și o funcție de aprindere graduală a stopurilor, în funcție de intensitatea frânării. 

Ţinută de drum

Sistemul Adaptive Drive al celor de la BMW este impresionant. Reuşeşte să schimbe maşina din apăsarea unui buton. În cazul exemplarului testat, avem şi un set de amortizoare adaptive, pe lângă suspensia M Sport şi a sistemului sus-menţionat. Acestor sisteme li se adaugă xDrive, care face din Seria 5 o sabie de samurai într-o fabrică de brânzeturi.

În cazul acestui model, doar anvelopele şi legile fizicii îţi mai stau în cale la abordarea unui viraj. Practic, maşina se ţine pe traiectoria dictată de volan până când anvelopele pierd aderenţa, moment în care constaţi un mic derapaj (controlabil, de altfel) şi maşina se îndreaptă.

În situaţii extreme, când şoferul pur şi simplu intră cu prea multă viteză într-un viraj şi îl abordează incorect, vom întâlni subvirare, dar aceasta ar fi apărut la oricare alt model din această clasă, fără nicio îndoială.

Ne-a plăcut faptul că un BMW poate să ofere atât de mult confort în timp ce poate să ne arate şi sportivitatea pentru care este cunoscută marca, totul printr-o simplă apăsare de buton. E aproape magic.

Vizibilitate

Se simte că inginerii BMW au lucrat din greu să ţină piept designului elegant al lui Seria 5. Avem un sistem de lumini adaptive cu asistent de fază de drum, care ştie când să comute între faza de drum şi cea de întâlnire, senzori pentru monitorizarea unghiului mort şi sistem de avertizare în cazul unui accident iminent, sistem de ghidare la gararea cu spatele, are foloseşte atât camere video, cât şi senzori de parcare extrem de sensibili. Cei de la BMW au integrat camere video atât în grila faţă, cât şi în oglinzile laterale, oferind o vedere de ansamblu a împrejurimilor atunci când te afli la bord şi vrei să parchezi. Mai mult decât atât, sistemul de ajută şi când vrei să intri pe un drum principal, deoarece nu este nevoie să scoţi jumătate de maşină în faţa celor de pe drumul principal ca să te asiguri, stând în siguranţă "în banca ta". Montanţii spate sunt relativ mari şi îţi vor pune mici probleme dacă nu te-ai obişnuit cu camerele video sau dacă ieşi dintr-o parcare în spic şi vrei să fii 100% sigur că este liber în spate. Montanţii A nu ne încurcă mai mult decât în cazul unui alt model din segment, mai toţi rivalii de segment E având o înclinaţie similară a parbrizului.

Tehnologie

Exemplarul testat a fost echipat cu scaune faţă ventilate, lumină ambientală, sistem navigaţie Professional, afişaj Head-Up Display, comandă vocală, sistem Hi-Fi cu 16 difuzoare, scaune încălzite, sistem de spălare a farurilor, portbagaj operat electric, internet, sistem Soft-Close şi multe altele.

Puse cap la cap, toate aceste sistem îţi simplifică viaţa. Sigur, în primele clipe la bord s-ar putea să simţi o mică avalansă de tehnologie, dar nu o să fie la fel ca în momentul în care ai trecut de la un telefon convenţional la smartphone. O să fie atât de bine încât o să te întrebi cum ai trăit până acum fără sistemul Soft-Close, care închide singur portiera când ai adus-o aproape de închidere sau cum ai putut să comuţi singur între faza de drum şi faza de întâlnire de atâtea ori la rând.

O să te întrebi cum de nu s-a gândit nimeni până acum să pună afişajul HUD al avioanelor de vânătoare pe o maşină de stradă şi cum de nu ai făcut depresii la bordul altor modele din segment care nu aveau lumină ambientală la bord.

Design

Dacă ne-a plăcut cum arată BMW Seria 5 fără pachetul M Sport, ce putem să mai spunem despre aceeaşi maşină, dar echipată cu pachetul M? Acesta include suspensia M Sport, volanul M îmbrăcat în piele, pachetul M Aerodinamic, ornamentele BMW Individual Shadow Line şi plafonul BMW Individual antracit. Jantele aliaj uşor M sunt oferite separat şi pot fi comandate indiferent dacă aţi optat sau nu pentru pachetul M Sport.

Cât despre culoare, aceasta se numeşte Sophisto Grey, în timp ce pielea de la interior este Dakota Oyster.

Nu ne-a placut

  • Preţ
  • Garda la sol necesită atenţie sporită în unele situaţii - în special la apropierea de borduri
Date tehnice - BMW Seria 5 facelift (2013-2016) 530d 3.0 258CP 4x4 Aut
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2993
Lungime mm
4907
Putere maxima CP (rpm)
258 (4000)
Latime mm
1860
Cuplu maxim Nm (rpm)
560 (1500)
Inaltime mm
1464
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1865
Acceleratie 0-100 km/h s
6.0
Ampatament mm
2968
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
70
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
520
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 5 facelift (2013-2016)

Ultimele teste

Comentarii (17)

  • my god...
    la cum arata... e definitia masinii
    48 11
  • uauuu!
    Scurt pe doi: masina suprema! Restul e tacere.......!
    39 15
  • masina perfecta..........
    pur si simplu........
    38 11
  • .marius.
    Bmw 5 Series
    E tare scumpa. Se vede ca cei de la Bmw stiu sa produca plus-valoare nu doar prin brand ci prin calitatea produselor, deci pretul se justifica.
    34 9
  • patent
    merita toti banii
    31 9
  • foto
    Iar ma iau de voi si de fotografiile voastre... As fi vrut sa vad si eu plafonul acela vopsit antracit. Poate daca ar renunta omu'cu pozele la multitudinea de efecte de prost gust ar fi altfel... P.S. : aveti facute niste fotografii cu Citroen C4 si DS4 care arata bestial... adica sunt fotografii de drive-test, nimic mai mult. Cu siguranta nu sunt facute tot de el. Sa se inspire si omu' si sa vada ca se poate.

    On: Foarte tare masina dar exagerat de scumpa. Un seria 5 care ajunge la 90.000 EUR e un pic cam mult. Nu zic ca nu isi face banii dar in 4 ani tot 25.000 ajunge. Cu optionale sau fara. Cred ca e un motiv serios sa urci la seria 7.
    15 6
  • nu contest deloc suprematia acestei magnifice marci .detin un bmw e 60 dar ma intreb doar chiar atat de mare e diferenta intre bmw si mercedes? mercedes care era etalonul pe mai toate clasele a ajuns sa nu fie nici mentionat ,voi vorbiti doar de audi si bmw , dc ? mi-am dorit un e classe cand mi-am luat masina ,dar dupa ce m-am urcat si in e 60 si am vazut cum merge mi s-a parut mai impunator si mai bun . dar noul e classe nu cred sa fie inferior acestei bestiute.referitor la pret mi se pare astronomic.prefer oricand un m 5 e 60 sau un amg chiar si o insignia opc mi s-ar parea mai justificata la aceleasi performante,. bineinteles ca nu dispune opc-ul de tehnologiile bmw dar costa jumate. in concluzie : stiu sigur ca bmw e sus de tot dar din pacate e sus de tot si ca pret in ultimii ani . poate ca merita .eu unul insa nu as da 90 de mii de euro pentru un bmw care nu e m sau seria 7. insignia opc sau m 5 e 60
    20 6
  • Da, pretul este exagerat, dar un 530d cu dotari decente, fara 4x4,soft-close, head-up display, etc...este vreo 60 de mii, un pret mai aproape de realitatea clasei, cine vrea sa plateasca inca 30 de mii pt absolut toate optiunile si "jucariile" electronice e treaba lui, e clar ca la 90 de mii e mai indicat un seria 7
    @525D Mercedes a cam ramas in urma la aceasta clasa, fata de Bmw si Audi
    10 10
  • @prieteni
    Nu sunt deacord cu faptul ca Mercedes a rămas in urma cu E Class .
    Cel Putin in loc de A 6 mai bine urc in E- Class o mașina creată pentru oameni inteligenti cu un feeling de 5 stele.
    Da seria 5 e mai buna ca toți rivalii.
    Asta nu înseamnă ca mercedes e in urma, sau ca Audi e mai bun.
    Mercedes a fost Mercedes este Mercedes si va rămâne Mercedes .
    Sa nu uitam ca ei produc S-65 AMG ei Maybach 62 cele mai luxoase mașini din lume.
    Audi nu are arme pentru S65 AMG sau Maybach .
    Deci tot Bavarezii si Daimler sunt primii.
    BMW pana la S-Class e lider si Mercedes după.
    12 11
  • wtf ... 89k ? ... does 550xi ring any bells???

    550i are in standard mai mult de jumatate din ceea ce 530xD are optional ... si costa 77k ... mai pui inca 13k in optionale si obtii un 550xi de 90k !! ... daca iti permiti sa dai 4 miliarde pe o masina o sa iti permiti un plin in plus pe luna si 30mil mai mult la impozitul anual...

    totusi ... excelenta masina :)
    17 2
  • @Automarket, ati spus asa:
    "Singurul lucru care ar fi lipsit pentru punctajul maxim ar fi fost un nivel de putere sau de cuplu care să facă de ruşine competiţia. Estimăm că 20 CP şi 50 Nm în plus ar fi fost suficient."
    Si cu toate astea:
    "Ei bine, 530xd este liderul segmentului la capitolul performanţe. Are nevoie de 6.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă 250 km/h."
    Apoi:
    "BMW 530xd are un consum mixt declarat la 5.5 litri la sută. Cu 0.4 litri la sută mai puţin decât cel mai apropiat rival, Audi A6 3.0 TDI quattro. Ceilalţi competitori trec de pragul de 6.0 litri la sută în regim mixt, unii atingând valori de peste şapte litri la sută în regim mixt - consum calculat în ciclul NEDC."

    Deci faptul ca masina nu e cea mai puternica din segment (oricum la un asemenea nivel o diferenta de 20-30CP e prea putin sesizabila) nu poate fi un handicap, pentru ca puterea e cel mai bine trimisa la roti si consumul e cel mai bun. De tehnica din motor nu are rost sa mai amintim.
    Si referitor la pret, da, si mie mi se pare extrem de scump. Dar pana la urma vorbim de BMW care niciodata nu a construit masini ieftine. Pana si cel mai banal Seria 1 pleaca de la aprox. 26000 de euro.
    Chiar si asa alternativele la concurenta eu zic ca sunt mai bune, referindu-ma bineinteles la pret.
    10 5
  • "Tinuta de drum"
    Din cate stiu eu suspensia M sport nu este compatibila cu sistemul xDrive si nici cu optiunea Adaptive Drive...
    2 6
  • adrian78
    Audi
    A aparut Audi A6 .3,0TDI Biturbo quattro 313 cp 650 Nm 0-100km/h in 5.5sec consum mediu 6.5 in test 8.0l..Nu ati testat inca Eklasse 4mattic 320Cdi 265 cp sigur este mai performant decat Bmw!!
    15 11
  • ...
    mai sterget isi voi praful in masina ca se vede peste tot.....jegul de pe aerisirile de ventilatie din bord arata ca nu v-ati pregatit sufiecient pentru sedinta foto....
    2 2
  • adrian - E350 nu 320 .. dar nu-i mare diferenta :) ... totusi relatia dintre AutoMarket si Mercedes este un pic mai "speciala" :)

    acel audi cu 313cp este de talia lui 535d, nu se compara cu 530d
    15 1
  • Cea mai buna masina din clasa alaturi de Jaguar XF.
    Restul nu mai conteaza....
    4 14
  • viocdy
    Chiar daca din prezentare pare fff scumpa,se poate negocia mult(probabil din cauza crizei)Eu mi-am cumparat un 530 d xd,cu dotari suplimentare de 24000 e,cu un discount de 18500e.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru