Feedback

DrivetestBMW Seria 1

BMW M135i xDrive 2.0 litri 306 CP Aut8
4.4
Test drive BMW Seria 1 zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: BMW, Daniel Kraus
Miercuri, 28.08.2019
Sportivul de serviciu

BMW Seria 1 este un reper printre modelele compacte premium. Nu mulți constructori au îndrăznit să facă un model compact cu propulsie. Dar în cazul celor de la BMW, tradiția a avut întâietate. 

Până astăzi.

Așa cum bine știm, BMW nu mai este de ceva vreme o marcă ce produce exclusiv mașini ce transmit puterea către puntea spate sau cu tracțiune integrală. BMW a adoptat pentru anumite modele tracțiunea față, iar clienții nu s-au supărat prea tare. Ba chiar marca a reușit să adune clienți noi. 

Acum este momentul ca și cel mai mic model din gama BMW să primească această soluție tehnică. Da, a treia generație a modelului BMW Seria 1 folosește tracțiunea pe puntea față. Sau, în cazul modelului de top M135i, tracțiune integrală.

Intră în scenă generația a treia pentru Seria 1 și are atât motoare diesel, cât și pe benzină. Și pentru că BMW nu umblă cu jumătăți de măsură, începem cu cea mai puternică versiune din gama noii generații Seria 1: M135i

BMW Seria 1
BMW M135i xDrive 2.0 litri 306 CP Aut8

  • Pret de pornire 27.608 €
  • Pret model testat 48.612 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Încă de la lansarea lui BMW Seria 1, în 2004, constructorul german a făcut o tradiție din a oferi o variantă puternică a acestui model compact. Cum prima generație nu bifa chiar toate căsuțele la capitolul frumusețe, BMW 130i cu motor de 3.0 litri și 6 cilindri în linie a atras instant pasionații de hatchback-uri puternice. 

Tradiția a continuat și la a doua generație, când BMW a introdus versiunea M130i, acest semi-M. Tot șase cilindri, putere crecută la 315 CP, tot propulsie. Apoi, după faceliftul operat în 2015, BMW mărea miza, modelul purta acum indicativul M140i, deși motorul tot 3.0 litri avea, iar puterea ajungea la 340 CP.

Cine a avut șansa să conducă un M140i știe că mașina era o bestie absolută. Cu un motor foarte puternic, versiunea cu propulsie pe puntea spate era extrem de distractivă. 

Intră în scenă a treia generație. O generație care schimbă radical conceptul BMW asupra clasei compacte. Dacă până acum bavarezii au fost fideli principiului suprem (puterea se transmite către puntea spate), de data aceasta lucrurile se schimbă radical.

Noua generație BMW Seria 1, nume de cod F40, trimite puterea către puntea față. BMW a realizat că nu reușea să facă mare lucru în clasa compactă premium cu principul lor de bază, Seria 1 fiind mereu în urma rivalilor de la Audi, Mercedes și chiar Volkswagen. În plus, așa cum spune chiar BMW, pentru majoritatea clienților - mai ales cei care vin pentru prima dată la marca din Munchen - nu prea contează către ce punte este trimisă puterea. Și încă ceva: pentru prima dată, BMW Seria 1 arată chiar bine.

Dar să revenim la motoarele noastre, pentru că am divagat.

Noua generație BMW Seria 1 are de la bun început o variantă M135i. Însă datele problemei s-au schimbat radical. Noua versiune este disponibilă doar în versiune cu tracțiune integrală xDrive, iar motorul turbo are acum capacitatea cilindrică de 2.0 litri și doar patru cilindri. Mai precis, vorbim de 1.998 cmc din care inginerii BMW au reușit să stoarcă 306 CP între 4.000 și 6.250 rpm. Cuplu motor: 450 Nm între 1.750 și 5.000 rpm. Dacă prima cifră nu mai este atât de impresionantă ca în trecut, lucru de înțeles prin pierderea a doi cilindri, fie-le calamina ușoară, a doua cifră este impresionantă.

Cuplul motor mare disponibil pe o plajă de turații atât de mare face din noul M135i o mașină excelentă. Ok, a pierdut din brutalitatea de odinioară, motorul nu mai oferă senzațiile dure pe care le aveai în generația anterioară, dar M135i a devenit acum o mașină ce poate fi utilizată zilnic. Este un animal îmblânzit pe care îl poți folosi atât pentru mersul la piață, dar și la circuit dacă ai niște nervi de consumat.

Transmisia este asigurată de o cutie automată cu Steptronic Sport cu opt trepte comandată prin intermediul noului levier BMW (cel de tip joystick a dispărut). Schimbările sunt extrem de rapide, așa cum BMW ne-a obișnuit. Iar dacă nu ne place, putem trece cutia în mod manual și interpreta ceva rapid cu cele două clapete de pe volan.

Consum

Oficial, BMW spune că noul M135i consumă în medie 7.1 litri/100 km. Cifra pentru uzul în mediul urba este de 8.2 litri/100 km. Cifre perfect realizabile dacă adoptăm un stil de condus docil și conservator. 

Pe perioada testelelor noastre pe drumurile secundare din jurul orașului Munchen n-am menajat mașina, pentru că eram curioși să vedem dacă cei 306 CP sunt toți la locul lor. Reversul medaliei a fost că cifra de consum mediu afișată pe display-ul ce ține loc de ceasuri de bord a fost de 10.9 litri/100 km.

 

Performanţe

Chiar dacă M135i se simte cumva îmblânzit dacă în comparăm cu predecesorul său direct, asta nu înseamnă că este o mașină lentă. Dimpotrivă, avem de-a face cu un automobil rapid cu R mare. Cei 306 CP împing și trag o caroserie cu 35 de kg mai ușoară față de generația anterioară, așa că sprintul de la 0 la 100 km/oră efectuat cu ajutorul sistemului de launch control durează doar 4.8 secunde, iar viteza maximă este, bineînțeles, limitată la 250 km/oră.

Cifra accelerației este foarte apropiată de ce oferă concurența cu Audi S3 Sportback (4.7 secunde), Mercedes-AMG A35 (4.7 secunde) sau Volkswagen Golf R (4.6 secunde).

Interior

Interiorul noului BMW Seria 1 a fost studiat cu mare atenție și dezvoltat în stilul atent la detalii al germanilor. Prezentarea modelului a inclus un workshop special dedicat designului interior și integrării noilor sisteme multimedia, așa că BMW Seria 1 nu dezamăgește la acest capitol.

În primul rând, datorită noii arhitecturi și a platformei UKL, spațiul la interior a crescut considerabil. E mai mult loc în față, dar mai importat pentru pasagerii de pe banchetă. Volumul portbagajului a crescut și el ajungând acum la 380 litri (cu 20 litri mai mult față de generația anterioară. La nevoie, prin rabatarea banchetei, putem încărca până la 1.200 litri.

Odată instalat la volan, nu ai cum să nu remarci scaunele sport excelente ale versiunii M135i, cu numeroase reglaje și volanul extrem de gros, specific versiunilor BMW ce poartă litera M alături de indicativul modelului. 

Apoi, ochii îți cad pe cele două ecrane ce alcătuiesc sistemul BMW Live Cockpit Professional. Ceasurile clasice au fost înlocuite cu un display digital configurabil ce ajunge până la 10.25 inch în diagonală. Un al doilea display este amplasat pe consola centrală pentru informații de la sistemul de navigație și infotainment.

 

Preţ de achiziţie

Versiunea de peste 300 CP vine cu un preț de vânzare pe măsură. Prețurile pentru noul BMW M135i încep de la 48.600 euro (TVA inclus), genul de sumă care este cerută pentru o compactă premium performantă.

Un Volkswagen Golf R configurat similar are un preț de pornire de 48.000 euro, iar un Mercedes-AMG A35 4Matic costă de la 48.400 euro.

Așadar, e doar o chestiune de gust spre ce model compact premium și performant ne orientăm, pentru că îndoitura din cont va fi la fel de adâncă.

Siguranţă

Noul BMW Seria 1 este atât de nou, că nu a apucat să ia drumul unui perete din cadrul testelor de siguranță de la EuroNCAP. Însă nu ne facem probleme: cel mai probabil se va descurca admirabil, pentru că are o reputație de întreținut.

Ambele generații anterioare, testate în 2004 și, respectiv, 2012, au obținut scorul maxim de cinci stele. 

Pachetul de dotări pentru siguranță este mai mult decât complet cel de la volan fiind asistat de o mulțime de senzori și camere de luat vederi. Avem ca echipare standard sistemul ce ne avertizează și intervine în cazul unui impact iminent cu o altă mașină sau pieton, iar BMW a upgradat sistemul pentru a detecta și bicicliști. Avem și Rear Collision Warning, ce avertizează atunci când ieșim cu spatele dintr-o parcare și multe, multe altele.

Ţinută de drum

BMW a avut mult de lucru aici, pentru că cei care aleg marca din Bavaria se așteaptă la o ținută de drum impecabilă. Și pentru că nu mai avem soluția clasică cu puterea transmisă către puntea spate, cei de la BMW au făcut tot ce este posibil pentru ca noul M135i să fie la fel de incisiv ca și până acum.

Și au reușit, suspensia este extrem de bine pusă la punct, caroseria a fost bine rigidizată, iar soluția transmisiei integrale compensează perfect faptul că noul model este o mașină cu motor transversal. Sistemul poate trimite până la 50% din cuplul motor către puntea spate atunci când este necesar.

Ținuta de drum este una neutră și foarte bine echilibrată. Nu am avut parte de subvirare nici la limită, dovadă că inginerii BMW și-au făcut bine treaba. Chiar dacă nu mai este la fel de incisiv ca vechiul M140i, asta nu înseamnă că modelul BMW M135i nu va pune un zâmbet pe fața celui de la volan. 

Vizibilitate

BMW Seria 1 are acum un post de conducere similar cu orice alt model compact. Se stă excelent la volan, iar vizibilitatea celui de la comenzi este foarte bună. Montantul A din stânga poate jena uneori privirea la viraje, dar nimic ieșit din comun. 

Cel de la volan are la dispoziție un set complet de senzori, plus cameră video pentru mersul cu spatele și, mai mult, sistemul numit Reversing Assistant, ce permite mersul cu spatele automat. 

Sistemul a debutat pe noua Serie 3 și reține traseul mașinii când aceasta se deplasează cu mai puțin de 36 km/oră. Dacă intrăm într-o zonă prea îngustă și nu avem cum să întoarcem, sistemul permite mersul cu spatele complet automat pe o distanță de 50 metri. Cel de la volan trebuie să acționeze doar pedalele.

Tehnologie

BMW a luat tot ce avea mai bun la capitolul tehnologie și și-a dotat noua Serie 1 corespunzător. Găsim astfel sistemul de control al derapajului prin sistem ARB, tehnologie nouă ce a fost importată de la modelul electric BMW i3s. Sistemul permite demaraje mai bune prin controlarea derapajului necontrolat al roții, dar îmbunătățește și ținuta de drum pe ud în viraje. Tehnologia ARB folosește o unitate de control a derapajului amplasat în interiorul sistemului de control al motorului, și nu în unitatea de control a sistemului DSC, ca și până acum. Prin scurtarea conectorilor, informația este transmisă mai rapid și sistemul poate reacționa mai eficient. Tehnologia ARB limitează și fenomenul de subvirare, specific mașinilor cu tracțiune față. 

Tehnologia ARB este asistată de BMW Perfomance Control, sistem ce controlează inteligent frânele mașinii pentru a controla mașina la limită. Dacă cel de la volan alege să dezactiveze sistemul DSC pentru a avea control total asupra mașinii, sistemul EDLC (Electronic Differential Lock Control) simulează acțiunea unui diferențial autoblocant prin acționarea frânelor. 

Tehnologia de ultimă oră se regăsește și în cockpit. Noul BMW Seria 1 utilizează cea mai recentă versiune a sistemului de operare și a asistentului virtual BMW. Aceasta poate fi comandat verbal și personalizat după dorința proprietarului. BMW a integrat majoritatea sistemelor de streaming audio, iar mașina poate face hotspot pentru internet și conectarea gadgeturilor pasagerilor. În plus, oferă și încărcare inductivă pentru telefonul mobil. 

BMW a mai integrat hayon-ul electric, pentru prima dată pentru această clasă, dar și head-up display color, asistent la parcare și cheie inteligentă NFC. Adică poți folosi telefonul mobil pentru a descuia și închide mașina. 

Design

Pentru prima dată în istorie, BMW Seria 1 arată foartă bine. Cu linii agresive, intens studiate, și o parte frontală inspirată de frații mai mari, avem în sfârșit o compactă BMW care arată așa cum ar trebui. 

În plus, versiunea M135i vine cu culori exterioare spectaculoase, așa cum este albastrul folosit la lansare, plus o serie de elemente suplimentare de design, grila radiatorului specială și prizele de aer verticale în loc de proiectoare de ceață. 

Noua Serie 1 va atrage cu siguranță clienți noi către marca bavareză, iar versiunea de top M135i va fi aleasa celor care vor să guste și din sportivitatea specifică.

Nu ne-a placut

  • Preț
  • Anestezierea senzațiilor sportive
Date tehnice - BMW Seria 1 BMW M135i xDrive 2.0 litri 306 CP Aut8
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1998
Lungime mm
4319
Putere maxima CP (rpm)
306 (4500)
Latime mm
1799
Cuplu maxim Nm (rpm)
450 (1750)
Inaltime mm
1434
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1525
Acceleratie 0-100 km/h s
4.8
Ampatament mm
2670
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
380
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 1

Ultimele teste

Comentarii (12)

  • Achtung AM ! -- la capitolul *ținută de drum* lipsește ceva... adică totul. :-)

    În rest, din p.d.v. stil, cu altă grilă putea fi vorba la fel de bine d-o nouă Kia mai forțoasă.
    Clar însă că *the premium touch* nu putea să lipsească la interior (mai reușit acum) și prin mățăraia 4x4-mecanică.
    ...Dar și la preț, unde vestita tripletă pare să fi semnat un pact tip monopol (btw, nu prea văd mulți tineri cu 50K € de dat p-o compactă.)

    Plusul de spațiu interior+ portbagaj (+28 mm pe banchetă și +20 litri? --whahaha) îmi pare totuși nesemnificativ pentru justificarea schimbării de macaz a conceptului propulsiei.
    29 2
  • @Kirotractor: Multumim pentru observatie, textul a fost completat.
    7 0
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • mie unul interioarele de bmw mi se par triste. sau hai sa zic altfel, pentru oameni trecut de 40de ani. ca atare, pentru ce naiba ti-ai lua una la 20 de ani, nu reusesc sa pricep. cand te sui in ea....devii trist. sobra, spartana, e ok, dar e exagerat de sobra si de spartana. ceva mai viu, nu se poate?
    12 4
  • Cati tineri de 20 de ani cunosti sa-si permita compacte la 50K euro ?
    15 1
  • Andrei
    De la bun inceput trebuie sa spun ca sunt subiectiv sau mai bine spus obiectiv.
    Am avut un 118d pre facelift din ultima generatie. Da, era mic la interior, plansa de bord parea invechita, iar motorul de 2l Diesel era galagios.
    Daaaar tractiunea spate, directia neafectata de cuplu motor, jantele de 18 si pachetul M (scaune sport grozave, pozitie joasa si sportiva cu picioarele intinse, volanul M genial, mult mai elegant decat actualul) faceau din masina aia o placere in a o conduce. Nu va mai spun de serpentinele pe zapada (bine nici de momentele in care am ramas impotmolit din cauza automatei si a greutatii mari a masinii :)))
    Cand ma uit la F40 ma uit ca la un monovolum cu proportii ciudate pentru un BMW, cu tinuta de drum a unei compacte oarecare si cu absolut nimic superior unui Golf R. Nu se mai conduce ca un BMW, adio directia de pe tractiunea spate, e o masina efeminata.
    3.0 L6 era o bestie pe care nu o vom mai vedea niciodata pe un BMW mic. Adio Seria 1.
    12 8
  • khal drogo
    Oare sunt singurul care, atunci cand ma uit la profilul noului Seria1 vad, de fapt, un Seria 2 Active Tourer? Sau un X2? Sau un X1?
    10 4
  • "Avem în sfârșit o compactă BMW care arată așa cum ar trebui." Adica... ca o Kia?

    5 stele pentru design? Doar in conditiile in care numerotarea se face pana la 10.
    21 4
  • Pentru ce sa iti iei o masina mica, compacta, deloc spectaculoasa dar care totusi consuma mult si pe care sa dai 50.000 euro?
    6 3
  • Kirotraktor, ai condus masina ca sa iti dai cu parerea? NU? atunci taci
    3 9
  • Tradiția a continuat și la a doua generație, când BMW a introdus versiunea M130i, acest semi-M

    Ati vrut sa spuneti M135i probabil, pentru ca 130i a existat doar pe prima generație și nu era turbo. Doar 135i au fost turbo. Corectați ;)
    3 0
  • @steve: Văd că și alții își dau cu părerea -- ei nu te calcă pe unicu-ți neuron?! :-)
    N-re rost să-ți mai zic că n-am avut vreo opinie despre ținuta de drum, frâne-direcție etc, ci doar pe teme general-ochiometrice.

    În orice caz, cu cât mai mulți Gică-Contriști habarniști o să mă huiduie, cu atât mai abitir o să comentez p-acilea.
    8 0
  • Pentru aceasta mașina nu exista decât un singur cuvânt : SUPERBA !!!
    Iar cei ce nu aveți loc de aceasta superbitate de mașina , mă întreb dacă ați condus vreodată in viața voastră o mașina cu mai mult de 150hp , ca de avut sigur nu ați avut . Sunteți unii pe aici atotștiutori la tot ce înseamnă auto și mai ales bmw . La cât de bine arată mașinuța asta , pe atât de frustrați sunteți unii din voi.
    PS. O mașina “mică” superba !
    0 0
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru