Drivetest BMW Seria 5 facelift

4.4 M550i xDrive AT
4.6
BMW Seria 5 facelift zoom
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 17.12.2021
Rara Avis

Era motoarelor cu combustie internă a ajuns, cel mai probabil la apogeu. De aici, cel mai probabil, motorizările clasice vor fi nevoite să facă loc soluțiilor hibride sau celor complet electrice. Timp de mai bine de 100 de ani ne-am delectat cu simfonii ale cilindrilor, alimentate cu hidrocarburi, motoare ce livrează senzații direct în cerebel prin intermediul pedalei de accelerație. Cu siguranță ne vor rămâne pe vecie întipărite în minte.

După cum arată cifrele de vânzări, lucrurile nu stau bine pentru cei ce vor să alimenteze în continuare cu suc concentrat de dinozauri. Electricele și hibridele de tot soiul au creșteri de peste 100% de la lună la lună, în timp ce suratele lor pe benzină sau diesel scad cu câte două cifre în același interval. Dar dacă tot e să rămânem fără ele, măcar să o facem cu stil, nu?

Și ce mod mai bun să delectezi copilul din tine, însetat de arome octanice puternice, decât cu un V8 de peste 500 de cai? Fix asta propune BMW cu al său M550i, o mașină a cărei poză poate fi foarte ușor poziționată în dreptul cuvântului „sleeper”.

Acest BMW M550i este, în contextul actual, o pasăre extrem de rară, în condițiile în care rivalii săi tradiționali, Audi S6 și Mercedes-AMG E53 nu au sub capotă motorizări nici măcar apropiate ca performanță.

PREZENTAREA MAȘINII NOASTRE DE TEST

BMW Seria 5 facelift
4.4 M550i xDrive AT

  • Pret de pornire 92.000 €
  • Pret model testat 120.000 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Așadar, ce se ascunde sub capota lui BMW M550i xDrive? Ei bine, un motor care are deja o reputație de peste 10 ani. Este vorba despre un propulsor V8, de 4.4 litri, cu două turbine, car,e poate dezvolta, în cea mai nouă versiune a sa, până la 530 CP și 750 Nm cuplu.

Așa cum vă puteți imagina deja, toată această herghelie are nevoie de o cutie de viteze și un sistem de transmisie de cea mai bună calitate, pentru a te asigura că nu ajungi într-un stâlp din apropiere imediat ce ai plecat de pe loc. De asta se ocupă cei de la ZF, maeștri în cutii de viteze, care au dotat acest model cu una dintre excelentele lor transmisii cu 8 rapoarte. Pe lângă asta, ai la dispoziție și un sistem de tracțiune integrală, xDrive, care se va asigura că toți cei 530 de armăsari ajung cu bine la asfalt, iar tu acasă.

Ce este iarăși important de menționat este faptul că nivelul maxim de cuplu este disponibil piciorului tău drept de la 1.800 RPM. Practic, te poți scălda în el aproape tot timpul, ceea ce se va reflecta, de altfel, în vitezele amețitoare pe care mașina asta le poate atinge în doar câteva secunde. În timp ce accelerezi, ești însoțit de una dintre cele mai bune coloane sonore pe care le mai poți experimenta în ziua de azi. Chiar și cu filtrul de particule instalat pe sistemul de evacuare.

Schimbările de treaptă se fac instantaneu și, de la volan, ai impresia că ești conectat la computerul mașinii printr-un fel de Neuralink, dezvoltat de BMW (ptiu, drace). Știe exact ce vrei să faci în orice moment. Nu există ezitare, întârziere a răspunsului cutiei sau a motorului. Nici măcar turbo lag nu am simțit de la volan, indiferent de cum am chinuit această mașină în timpul petrecut alături de ea.

Chiar și asa, BMW îți oferă în standard padele de schimbare a treptelor, montate elegant pe spatele volanului, dacă tu crezi că poți schimba mai bine. Pentru mine nu a fost cazul, dar le-am folosit ocazional, pentru a testa cât de repede răspund la comanda ta. Pot, astfel, raporta că sunt la înălțime și pe retrogradare, dar și pe urcare.

Consum

Desigur, toată performanța oferită de un motor precum acest V8 de 4.4 litri nu se poate obține fără a întreține cum trebuie focul din cilindri. Practic, dacă toate mașinile de pe stradă ar consuma la fel de mult ca acest BMW M550i xDrive, am rămâne fără suc de dinozauri mult mai repede decât se preconizează acum. Poate am scăpa și mai repede de toate contrele dintre fanii electricelor și cei ai motoarelor termice, dar asta e o discuție pentru altă dată.

Cert este că autonomia unei astfel de mașini va depinde aproape în exclusivitate de greutatea piciorului tău drept. Mergi ceva mai liniștit și s-ar putea să vezi prin oraș valori de sub 20 de litri/100 km. Mergi ceva mai rapid (și te bucuri de simfonia oferită de cele 4 țevi de eșapament din spate) și s-ar putea să treci de 40... Totul e relativ în această mașină. În afara orașului am fost surprins să vad un consum în jur de 12 litri/100 km.

Cifrele oficiale vorbesc de situații în care acest model e condus de un robot, cel mai proabil. Altfel nu pot să explic consumul declarat, mixt, de 10 litri/100 km. Rivalii lui BMW M550i xDrive nu prea mai există, în acest moment, așa cum vă spuneam.

În mod tradițional ei ar fi Audi S6 și Mercedes-AMG E53, dar aceste două mașini nu mai folosesc motoare V8 de mult timp și nici nu au performanțe apropiate de cele ale lui M550i. Consumurile sunt, și ele, drastic diferite. Oficial, Audi S6, cu al său diesel de 3 litri, V6, și 349 CP, are un consum mixt de 6.3 litri/100 km. În același timp, E53 AMG, cu a sa motorizare hibridă ce include un motor pe benzină de 3 litri și un motor electric, cu o putere totală de 435 CP, are un consum oficial de 8.8 litri/100 km.

Performanţe

Da, poate părea că BMW M550i xDrive este gurmandul din această comparație dar nu e doar pentru a se putea lăuda că arde cisterne de benzină premium mai repede decât ceilalți. O, nu! BMW-ul este și cea mai rapidă mașină dintre toate, iar diferența este cel puțin la fel de mare, precum cea de consum.

Practic, pentru că are tracțiune integrală, BMW M550i xDrive este pur și simplu o bestie pe stradă. Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 3.8 secunde, dar mașina a fost cronometrată și cu timpi mai scurți (aproape de 3.6 secunde) în multe teste independente.

Pentru comparație, Audi S6 este cu 1.2 secunde mai lent, ceea ce s-ar simți ca o eternitate pe un circuit. Modelul din Stuttgart este și el considerabil mai lent, dar cu o accelerație de 4.5 secunde, E53 AMG se mai apropie de BMW-ul aici de față.

 

Interior

Modelul M550i xDrive nu este altceva decât un lup în blană de oaie, așa cum se spunea odată. La nivel de design nu este cu aproape nimic diferit față de un Seria 5 normal. Iar la interior, dacă nu ai avea sigle M550i prin mai multe locuri, ți-ar fi foarte greu să-l diferențiezi de un banal 520d.

Aerul general din habitaclu este de mașină premium germană. Pielea este de calitate foarte bună, finisările de top, iar materialele folosite pretutindeni vorbesc despre calitatea aia faimoasă în toată lumea. Designul poate părea ușor învechit, dar este o lecție de ergonomie, folosirea funcțiilor mașinii fiind foarte ușoară.

Cu ocazia faceliftului, Seria 5 a primit un ecran mai mare pentru sistemul multimedia, care poate măsura până la 12.3 inch. Uneori, acesta poate părea un pic prea mare, iar integrarea lui în designul general al bordului nu este foarte bună. Pare un fel de tabletă uriașă, cocoțată pe bord de către ingineri, după ce designerii și-au făcut treaba și au plecat acasă.

Poziția la volan este joasă. Unii ar putea-o considera poate prea joasă, dar aceasta, și forma scaunelor M Sport, îți oferă o senzație de control ce rar se mai întâlnește pe mașinile moderne. Spațiul este decent în față, dar cei de peste 1.80 s-ar putea să nu stea foarte confortabil în spate. Mai ales în spatele unui șofer de aceeași înălțime.

Spațiile de depozitare sunt și ele destul de generoase, iar portbagajul oferă până la 530 de litri de stocare. Aici M550i se poziționează fix între rivalii săi, E53 AMG oferind 540 de litri, în timp ce Audi S6 are la dispoziție 520 de litri.

Preţ de achiziţie

Atunci când vorbești de o mașină cu un V8 de 530 de CP sub capotă, nu ai cum să crezi, vreodată, ca prețul cerut pentru ea va fi mic. BMW-urile nu sunt cunoscute drept mașini ieftine, iar M550i nu face excepție de la regulă.

Astfel, pentru un M550i xDrive va trebui să scoți din cont cel puțin 92.000 de euro. Asta pentru versiunea „de bază”. Ce primești de banii ăștia? Fiind vorba de un model M Performance, ai inclus pachetul M Sport, care aduce designul tipic acestor modele în partea frontală și în spate, sistemul de frânare M Sport, volanul M Sport, scaunele speciale, transmisia automată cu funcție Launch Control, diferențial cu alunecare limitată M Sport pe puntea spate, aer condiționat pe patru zone, ornamente Shadowline și multe altele.

Însă, versiunea testată de noi purta un preț total de peste 120.000 de euro. De ce? Pentru ca avea o listă de opționale care se întindeau pe două pagini. Dintre ele voi menționa jantele de 20 inch, suspensia adaptivă M profesional, trapa, asistenții avansați la rulare, farurile laser, sistemul audio Bowers & Wilkins și plafonul capitonat cu Alcantara.

Prin comparație, Audi S6 are în acest moment un preț de pornire de 81.700 de euro, în timp ce Mercedes-AMG E53 este insesizabil mai scump, pornind de la 92.100 de euro.

 
PLĂCUŢE TESTATE ÎN PASUL STELVIO
Textar garantează că plăcuțele sale sunt testate până la 1000 de ore pe standurile sale de probă. De asemenea, produsele sunt testate si in condiții de drum obisnuite. Cea mai mare provocare? Pasul Stelvio din Munții Alpi. O coborâre pe cele 75 de ace de păr poate ridica temperatura frânelor la peste 700 de grade Celsius.

Siguranţă

BMW Seria 5 a primit, așa cum se aștepta toată lumea, cinci stele la testele de siguranță organizate de EuroNCAP. Iar cele cinci stele se aplică și în cazul modelului M Performance, care este doar o versiune mai sportivă a gamei.

Potrivit comunicatului oficial, BMW Seria 5 a primit 91% în dreptul siguranței pentru pasagerii adulți, 85% în dreptul siguranței pentru copii și 81% în ceea ce privește siguranța pietonilor. Modelul dezvoltat de constructorul german este înțesat cu tehnologii de siguranță, iar acestea i-au adus limuzinei un procentaj de 59% în testul EuroNCAP.

Alături de armata de airbag-uri și de structura specială din oțel și aluminiu, BMW M550i xDrive asortează toate acestea cu o serie de senzori și camere gata să te ajute indiferent de situație. Vei primi deja banalele sistem de avertizare de unghi mort și de schimbare involuntară a benzii, până la o tehnologie semi-autonomă, capabilă să țină banda atunci când rulezi pe autostradă și chiar să frâneze complet.

Green Step, nou concept de anvelopă
Nokian Tyres a lansat un concept de anvelopă construită în proporție de 93% din materiale reciclate sau regenerabile. Anvelopa se numește Green Step și este dedicată sezonului de iarnă. Ea folosește cauciuc și oțel reciclat, fiind un prim pas către un viitor sustenabil.

Ţinută de drum

Aici BMW M550i xDrive poate fi, ori mai bun decât te așteptai, ori sub medie. Depinde cum percepi această mașină. Așa cum am spus mai sus, acesta e un model M Performance, iar scopul mașinilor ce au litera M în componența numelui este să acela de a umple un gol în gama producătorului german.

Acest gol se poate observa foarte ușor, mai ales dacă vorbim de gama Seria 5. Între modelul 540i și versiunea de top M5 avem un adevărat hău, de aproape 200 de cai putere. Fix între cele două versiuni menționate anterior se poziționează M550i cu ai săi 530 CP. Așadar, scopul acestei mașini este să îți ofere foarte multă putere, mai ales în linie dreaptă, dar fără a fi la nivelul unui M5 pe viraje. De ce? Pentru că M550i se dorește a fi și o mașină confortabilă, practică.

Iar asta se simte, mai ales în viraje. Comparativ cu modelul M5 sau M5 Competition, versiunea M Performance se înclină mai mult, are mai mult ruliu, dar și o anumită grație care lipsește de pe versiunile mai potente. Sigur, asta va lucra în defavoarea ei pe circuit, dar în viața de zi cu zi, ar putea fi caracteristica ce o recomandă în fața suratelor ei.

De ce? Pentru că e destul pentru drumurile publice. Accelerația incredibilă, modul în care se acumulează numerele în vitezometrul din bord, silențiozitatea și rafinamentul acestei mașini pot fi foarte periculoase pentru permisul tău. Asta pentru că senzația de viteză resimțită de la volan este redusă de izolarea fonică excepțională și confortul suspensiei adaptive. Practic, nici nu realizezi când rulezi cu viteză mare.

Pe viraje, sistemul xDrive și diferențialul sport de pe puntea spate fac din M550i o mașină cu un comportament neutru, ce poate deveni supraviratoare. Adică poți vira foarte ușor și dacă o să calci zdravăn accelerația, pentru că momentul motor de 750 Nm, fiind livrat pe roțile spate cu precădere, imprimă derapaj într-o milisecundă.

Practic, din momentul în care sistemele mașinii simt că o roată de pe spate pierde aderența, încep să trimită puterea pe cealaltă parte și să blocheze treptat diferențialul spate. Iar asta duce, la rândul său, la un control fantastic de precis al traiectoriei, dacă știi ce faci la volan.

Dar BMW M550i xDrive nu e doar despre precizie și viteză. E și despre confort și rafinament, iar această mașină livrează la toate capitolele. Atunci când nu urmărești doborârea de recorduri de viteză pe uscat, M550i devine un animal foarte docil.

Suspensia în modul Confort absoarbe tot ce e de absorbit din imperfecțiunile asfaltului, iar sistemul de sunet Bowers & Wilkins te va trata ca pe un rege. Totul e de un rafinament cum numai o mașină dezvoltată pe parcursul a 50 de ani ar putea oferi.

Vizibilitate

Fiind vorba de o formă de sedan clasic, BMW M550i oferă vizibilitate mai mult decât decentă, în toate direcțiile. Formele simple ale caroseriei, precum și suprafețele vitrate potrivite, te vor menține informat cu privire la imediata ta vecinătate.

Nu am observat dificultăți pe partea aceasta și, chiar dacă ar fi, modelul bavarez vine cu unul dintre cele mai bune sisteme de camere de pe piață, cu o calitate a imaginii ireproșabilă, chiar și pe timp de noapte.

Tehnologie

Deși designul modelului de față, atât la exterior, cât și la interior, poate părea un pic conservator, BMW Seria 5 vine cu toate tehnologiile necesare unui model modern. De la folosirea telefonului pe post de cheie, până la conectivitate 4G sau control prin gesturi, modelul bavarez bifează tot ce poți să îți dorești pe acest front, și chiar plusează față de competiție.

De notat ar fi sistemul de asistență la rulare. Deși pare contraintuitiv pe o mașină cu un astfel de motor, sistemul funcționează impecabil și va fi apreciat de conducătorii auto, mai ales la drumurile lungi, pe autostradă.

Mașina poate fi echipată cu un sistem ce folosește o cameră cu infraroșu, poziționată în instrumentarul de bord, care îți verifică periodic privirea. Astfel, sistemele de siguranță ale mașinii se asigură că ești atent la drum. În continuare va trebui să menții o mână pe volan.

Alte sisteme interesante, mai greu de găsit pe alte mașini, includ cheia cu display, ce poate fi folosită și pentru parcarea mașinii de la distanță, sistemul audio Bowers & Wilkins de o calitate impecabilă, cu difuzoare iluminate noaptea, precum și sistemul multimedia care oferă conectivitate Android Auto și Apple CarPlay fără fir.

Design

Din punct de vedere estetic, modelul M550i nu surprinde foarte mult. Din afară, de la distanță, dacă scoți siglele M de pe mașină, ai putea crede că e doar un Seria 5. Dar diavolul se va regăsi întotdeauna în detalii.

În primul rând, modelele M Performance vin întotdeauna echipate cu pachetul M Sport. Asta înseamnă că bara din față va avea un set de grile deschise în laterale, care, în cazul acesta, chiar au rol funcțional, respectiv de a alimenta radiatoarele din spatele lor cu aer proaspăt. Monstrul de sub capotă are nevoie de răcire adecvată.

Plecând de la această bază, vei observa apoi detaliile în culoarea Cerium Grey, precum grilele față, roțile, capacele oglinzilor și sigla M550i de pe portbagaj. Toate acestea sunt incluse standard pe mașinile M Performance.

Roțile de 20 de inch au și ele un design special, iar in spatele lor se odihnesc țanțoș discurile uriașe cu etriere albastre M. Pentru un ochi antrenat, chiar și acest detaliu ar fi un semnal de alarmă.

Per total însă, puține detalii îți vor spune că acest Seria 5, cu un design mai degrabă tradițional, poate face suta în doar 3.8 secunde.

Nu ne-a placut

  • Prețul apropiat de M5
  • Designul interior învechit
  • Spațiul limitat în spate
Preț cu TVA (Euro)
91.095
Tip transmisie
automata
Tracțiune
4x4
Număr trepte
8
Putere maximă generată (CP/rpm)
530 / 5.500
Cuplu maxim generat (Nm/rpm)
750 / 1.800
Sistem de recuperare a energiei
standard
Capacitate cilindrică (cmc)
4.395
Număr cilindri
8
Configurație cilindri
in V
Tip compresie
turbo
Catalizator
indisponibil
Filtru de particule
standard
Sistem de dezactivare a cilindrilor
indisponibil
Viteză maximă (km/h)
250
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
3,8
Consum urban (litri/100 km)
ECE 99/100 13.8
Consum extraurban (litri/100 km
ECE 99/100 7.6
Consum mediu mixt (litri/100 km)
ECE 99/100 9.9 WLTP 10.3
Emisii CO2 (grame/km)
227
Norma de poluare
EU6 D
Capacitate rezervor (litri)
68
Autonomie la consum mediu mixt (km)
660
Portiere/locuri (nr.)
4 / 5
Alimentare electrică
indisponibil
Lungime (mm)
4.972
Lățime (mm)
1.868
Înălțime (mm)
1.467
Ampatament (mm)
2.975
Garda la sol (mm)
131
Ecartament față (mm)
1.600
Ecartament spate (mm)
1.597
Masă proprie (kg)
1.990
Spațiu vertical față (șezut-plafon, mm)
1.034
Spațiu vertical spate (șezut-plafon, mm)
977
Spațiu pentru picioare față (mm)
1.052
Spațiu pentru picioare spate (mm)
928
Spațiu lateral interior față (mm)
1.490
Spațiu lateral interior spate (mm)
1.420
Spațiu portbagaj (litri)
530
Rating general
5
Garanție maxima vehicul (luni/km)
60 / 200.000
Interval service (luni/km)
24 / 30.000
Mai multe detalii despre BMW Seria 5 facelift

Ultimele teste

Comentarii (15)

  • Edikkk
    Dar vai să ne uităm cu admiraţie exact la maşina care ne omoară cu poluarea !

    Câtă prostie !!

    PS Să vedem dacă trecem cenzura.
    5 68
  • Seriff
    ''Lucrurile nu stau bine pentru cei ce vor să alimenteze în continuare cu suc concentrat de pe vremea dinozaurilor'' - ce jurnalism, ce expresii de balta.
    @Edikk, uite totusi ca tu inca traiesti, se pare ca poluarea nu e atat de mare incat sa scapam de tine, mare pacat.
    32 6
  • Îl astept ca 520d mild hibrid la mana a doua, nu e pasăre rară, dar nu mă supăr :).
    24 3
  • petrush
    Nu. la juma de pret iei 530dx, si ai si "arome cetanice" cum eronat zicea baiatu' mai sus.
    hai sa facem un efort sa terminam petrolul,pentru sanatatea generatiilor viitoare.
    4 18
  • Nu stiu ce sa zic dar pe asa un site m-as astepta sa gasesc persoane pasionate de masini si domeniul auto care stiu sa aprecieze o masina de calitate indiferent de marca, pret, combustibil, vechime, etc. Mai ales ca orice masina are calitati si defecte si nu e totul alb sau negru. Sau macar care sa fie capabili sa aduca o critica obiectiva. Si deschizi un articol si gasesti doar diaree verbala si comentarii penibile de la aceiasi oameni care primesc de 10 ori mai multe downvot-uri decat like-uri si totusi continua sa raspandeasca hate-ul, trolling-ul si dezinformarea. Probabil ar trebui sa faceti ceva mai productiv cu timpul liber, mai ales daca nu va plac masinile. Abia asa se vede cat de limitati, frustati, rautaciosi si invidiosi suntem ca oameni si natie. De asta nici nu meritam lucruri bune.
    28 3
  • Designul interior merită cu vârf și îndesat mânuța roșie ce i-ați dat-o. Mai ales combinația de piele maro (mă dor ochii de la culoarea asta) cu negru de la bord.
    7 7
  • ''însetat de arome cetanice mari''?? Daca era Diesel sa zic ca mai intelegeam figura de stil aleasa dar din cate stiu eu masina e V8 benzina, deci in cel mai bun caz puteai sa zici însetat de arome "octanice"mari.
    La scoala am invatat ca cifra cetanica e un indicator de calitate al motorinei, cifra octanica e a benzinei. ;)
    Nu stiu ce scoli ati facut voi dar poate ca scoala pe care am facut-o eu e mai veche si mai proasta...
    16 2
  • Andrei
    Aproape un GT. Dar cine a inventat cacaniul ala de la interior si capacele oglinzilor in nuanta aia ar trebui sa stea pe coji de nuca. Si indicativul modelului ar trebui eliminat, astfel masina ar ramane o surpriza.
    Din pacate 5 este o masina prea mare si grea, iar dimensiunile interioare sunt ridicol de mici. Foarte confortabila, insa cu inertie multa pe viraje si la schimbarile de directie.
    Nu vad niciun motiv sa iau un 550i in fata unui 340i.
    4 3
  • inexorabil
    Prestidigitaţie, scuze. AM, mai corectaţi şi voi, măcar din când în când. Pentru că nu vreau să mă raliez vocilor care vă acuză făţiş de comoditate, de indolenţă, de neatenţie…
    8 1
  • Corocsenie Adrian
    O masina reusita de la A la Z dar cu viitor incert dupa 2030.
    8 0
  • pana atunci o sa mai ard multe cauciucuri cu ea. Si multe cisterne de benzina. Talpa... De neinteles pentru epilati oricum.
    3 5
  • @^ O arzi pe la munca de jos poate...saracie !
    3 2
  • in gradina lu' Ion
    asa e Ioane, ai dreptate.
    Nu-ti vine sa crezi ca altii au si tu nu?
    2 2
  • @in gradina lu' Ion

    Pai tocmai asta e ca eu am si altii nu printre care si tu.
    3 1
  • Prea mare la 5m pentru gusturile, garajul, nevoile, dar și portofelul meu. :-)
    Preferabil oricum unui M5 la practic același zvâc, însă confort în plus și bănet în minus.
    Pe scurt, destule păcate li se pot ierta bavarezilor pe motivul admirabilei lor căpoșenii de a rămâne și ”uzați moral” cât se mai poate.

    P:S. ”Maroniul” ăla din interior e un vermillon de fapt și merge bine cu albastrul ext. (și mai bine cu un ”british racing green”, dar na, de gustibus...)
    11 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru