Drivetest BMW Seria 6 Cabriolet facelift (2014-2018)

4.4 Benzina Turbo (M6) 560CP Aut7
BMW Seria 6 Cabriolet facelift (2014-2018) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 09.10.2012
Delicios

Acum ceva vreme, Bogdan a primit misiunea de a duce la Sofia, în Bulgaria, un impresionant BMW M5. L-am invidiat cu toţii în redacţie pentru şansa de a testa pe o distanţă suficient de lungă acest bolid. BMW avea însă să ne mai rezerve o surpriză: un test pe meleaguri autohtone cu noul BMW M6. Şi nu orice fel de M6, ci varianta decapotabilă. Este un automobil absolut impresionant. Din toate punctele de vedere. Este mai scump ca un M5, dar oferă plăcerea celor 560 CP sub cerul liber. Iar dacă cu un M5 mai ai o mică şansă să treci neobservat, acest lucru este imposibil la volanul unui M6 Convertible.

BMW Seria 6 Cabriolet facelift (2014-2018)
4.4 Benzina Turbo (M6) 560CP Aut7

  • Pret de pornire 142.600 €
  • Pret model testat 160.740 €
  • Taxa auto 1.487 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Capota extrem de lungă a modelului M6 adăposteşte o adevărată uzină nucleară. BMW a creat un motor incredibil de puternic: 560 CP obţinuţi dintr-un V8 supraalimentat de 4.4 litri. Faţă de generaţia anterioară, BMW a ales să renunţe la motorul aspirat de 5.0 litri cu 10 cilindri în V ce furniza 507 CP. Şi bine a făcut. Noul motor oferă aproape la fel de multă putere ca un supercar, dar aceasta este ambalată într-o formă mult mai "civilizată". Este cam cel mai mai puternic cabrio din această zonă, singurul concurent care se apropie fiind noul Mercedes-Benz SL63 AMG de 537 CP. Ce-i drept Mercedes mai are în ofertă şi foarte exclusivistul SL65 AMG, propulsat de motorul V12 de 6.0 litri de 630 CP, dar preţul de aproape 250.000 euro îl scoate din ecuaţia noastră. 

Revenind la noul propulsor V8 turbo, acesta oferă 560 CP între 6.000 şi 7.000 rpm şi un cuplu maxim de 680 Nm livraţi între 1.500 şi 5.750 rpm. Sunt cifre care fac să zâmbească orice pasionat al automobilelor sport. Pe lângă puterea livrată aproape în orice zonă a turometrului, sunetul livrat pe cele patru evacuri este divin. La pornire, motorul se trezeşte la viaţă cu un lătrat ce se reduce apoi la un mârâit înfundat. Motorul este gestionat de trei moduri de exploatare: Efficient, Sport şi Sport Plus. Efficient este gândit pentru exploatarea urbană şi condusul liniştit. Este incredibil cum acest monstru de 560 CP poate fi condus atât de uşor în oraş. Motorul se opreşte la stop şi reporneşte cu un sunet delicios atunci când eliberezi pedala de frână. Este primul sistem Start-Stop pe care nu l-am dezactivat, pentru că este o plăcere să auzi motorul pornind din nou şi din nou. Şi din nou.

Apoi există cutia de viteze cu şapte trepte şi două ambreiaje. Trecând peste faptul că sistemul de comandă este un pic diferit faţă de cel al unei cutii de viteze automate normale, BMW a reuşit să creeze una dintre cele mai bune cutii de viteze din lume. Schimbările de treaptă sunt fenomenal de rapide, iar viteza de reacţie poate fi reglată. Levierul este mic, plasat perfect şi poate fi acţionat ca un joystick în toate cele patru direcţii. Marşarierul este în stânga sus, iar modul P nu există fizic. Modul de parcare al cutiei de viteze se activează automat când motorul este oprit în D sau R.

Consum

Este un capitol care ar putea să nu existe în acest test. Pentru că nu cred că întreabă cineva cât consumă un M6 în momentul în care vrea să achiziţioneze acest automobil. Dar, de dragul discuţiei, să menţionăm că noul BMW M6 Cabriolet are un consum de carburant în mediu urban de 14.4 litri/100 km, extraurban de 8 litri/100 km şi mixt de 10.3 litri/100 km. Acestea sunt cifrele oficiale. Noi am utilizat M6-le atât în oraş cât şi în regim de autostradă iar consumul mediul a variat între 15 şi 22 litri /100 km. Pentru puterea oferită, le putem considera cifre absolut normale. Pentru o autonomie decentă, BMW M6 Convertible foloseşte un rezervor de 80 litri.

Performanţe

BMW M6 Convertible oferă performanţe demne de un automobil sport. Cei 560 CP şi 680 Nm sunt suficienţi pentru senzaţii de top. Cifrele oficiale spun aşa: 250 de km/h viteză maximă şi 4.3 secunde de la 0 la 100 km/oră. Noi spunem că şi mai impresionantă decât acceleraţia de la 0 la 100 km/oră este repriza de la 80 la 200 km/oră. Iar viteza maximă este mai mare de 250 km/oră. Mai mult nu o să scoateţi de la noi. 

Pentru senzaţii maxime, se poate folosi sistemul de Launch Control, chiar dacă poţi trăi liniştit şi cu un zâmbet cât Bucureştiul de larg pe faţă şi fără. Cu toate sistemele setate în modelul Sport Plus, M6 Cabrio devine o rachetă. Albastră, în cazul nostru. Ascensiunea către viteza maximă este acompaniată doar de urletul eşapamentului şi cel al motorului. Obişnuit cu maşinile "pământene", este aproape enervant să vezi şi să simţi cât de uşor accelerează acest automobil. Motorul nu dă niciodată semne că ar fi obosit, iar retrogradările sunt un deliciu, datorită "pocniturilor" livrate de sistemul de eşapament.

Interior

Perfecţiune. Sau foarte aproape de ea. Cam aşa ar putea fi definit interiorul noului BMW M6 Convertible. Mai ales cel al exemplarului testat de noi. Cel care a configurat această maşina a fost foarte inspirat, alegând ornamentele de carbon şi aluminiu satinat şi combinându-le cu piele de culoare albă. Combinaţia se apropie de perfecţiune datorită contrastului creat. În plus, inginerii BMW au creat un cockpit la cele mai înalte standarde de ergonomie. Scaunele nu sunt o simplă scoică tare care să te îmbrace. Sunt confortabile şi oferă suficientă susţinere pentru orice stil sportiv de condus. Dar M6 este practic un Grand Tourer, iar spaţiul oferit este suficient pentru patru pasageri. Cei din spate pot sta suficient de confortabil, singura problemă apărând în momentul în care dorim să decapotăm maşina. În acel moment, cel care stau pe locurile din spate trebuie să lase capul mai jos pentru a-i permite soft-top-ului să fie pliat în portbagaj. Portbagaj care, deşi nu este foarte mare, are un volum de 350 de litri.

Preţ de achiziţie

Ajungem la un capitol sensibil. Preţul. Orice lucru de calitate este scump. Dacă adăugăm şi performanţele livrate la pachet cu acest automobil aproape că ajungem să înţelegem cifra cu cinci zerouri. Dar, totuşi, modelul testat de noi costa 160.740 euro. Preţul de bază pentru un BMW M6 Convertible este de 142.600 euro. Iar în condiţiile în care BMW oferă o versiune mai practică, numită M5, la doar 107.136 euro preţ de pornire, parcă lucrurile nu mai au sens. OK, vrei să fi remarcat şi să poţi atinge 250 km/oră cu vântul în plete. Dar diferenţa parcă este prea mare. Personal, aş alege M5-ul fără să mai stau pe gânduri.

Siguranţă

Când oferi un automobil de 560 CP şi de 150.000 de euro, nu poţi să tratezi capitolul siguranţă cu indiferenţă. BMW a luat mereu foarte în serios acest capitol, iar M6 nu face excepţie. Şase airbaguri în standard, centuri pretensionate şi protecţie în caz de răsturnare pentru acest cabriolet extrem de performant. Plus sistem de monitorizare a presiunii în pneuri şi o serie foarte lungă de sistem de protecţie şi avertizare pentru diverse situaţii din trafic, cum ar fi pentru părăsirea accidentală a benzii de rulare sau pentru impact iminent cu alt automobil. 

Ţinută de drum

Aici este zona unde M6 este suveran. BMW a reglat atent suspensia acestui model pe Nurburgring, unde a testat pentru mii de kilometri pentru a atinge vârful tehnologic disponibil pentru un model de acest tip în 2012. Au reuşit în mare parte, dar dacă vrei un M6 doar prin prisma performanţelor şi a ţinutei de drum, ar fi bine să nu alegi versiunea cabrio.

Deşi BMW a făcut eforturi mari pentru rigidiza caroseria, se simte că avem de-a face cu un automobil fără plafon şi că maşina este ceva mai puţin rigidă. Pentru plăcerea de a struni 560 CP sub cerul liber, trebuie însă să faci acest mic compromis. Dar, chiar şi cu o caroserie ceva mai flexibilă, BMW M6 Cabrio se dovedeşte a fi suveran pe viraje sau autostradă. Suspensia reglabilă are un mare aport la acest lucru, cel de la volan putând alege între trei moduri de reglare. De asemenea sistemul de asistare poate fi dezactivat în două trepte. Într-o primă fază poţi derapa controlat, de preferinţă pe un circuit, dar mai ai încă o plasă de siguranţă electronică care te aduce pe drumul cel bun dacă exagerezi. Dezactivarea completă a asistării necesită cunoştinţe extensive de control ai celor 560 CP, dar permite şi derapaje controlate spectaculoase. 

Dacă tot vorbim de ţinuta de drum, mai putem identifica un minus al modelului M6 Cabrio. Direcţia are un feeling cumva artificial în modul Efficient şi te poate surpinde uneori prin lipsa de feedback, mai ales dacă te decizi să trezeşti la viaţă cei 560 CP. Lucrurile se rezolvă dacă alegem modul Sport sau Sport Plus, iar cel din urmă ascute direcţia, volanul reacţionând la cel mai mic impuls din partea celui de la volan.

Vizibilitate

BMW M6 Cabrio este un automobil lung, iar acest lucru necesită un pic de obişnuinţă când vine vorba de manevre. Luneta există, dar este mică în varianta capotată, iar unghiurile moarte îşi fac apariţia la fel ca în cazul oricărui alt cabriolet. Dar cei de la BMW au dotat - normal - maşina cu senzori de parcare atât în faţă cât şi în spate, plus camere de luat vederi în spate şi cu vedere panoramică pentru a putea feri jantele de 19 sau 20 de inch la manevrele delicate în apropiere de borduri neprietenoase. Sistemul de camere se află pe lista de dotări opţionale, dar pentru a evita surprizele ar fi bine să le bifăm când configurăm un M6 Convertible.

Tehnologie

BMW iubeşte tehnologia, iar automobilele create la Munchen sunt printre cele mai avansate în acest domeniu. Iar pentru M6, lista de dotări la capitolul tehnologie este extrem de lungă. Începând cu cele două butoane M amplasate pe volan şi care îţi permit să configurezi modurile de rulare în funcţie de preferinţele tale şi până la display-ul imens prin care poţi accesa internetul sau unul dintre cele mai performante sisteme de navigaţie. Apoi, există un şir de sisteme de avertizare şi protecţie: la părăsirea benzi de rulare şi la impact iminent frontal. Mai mult, BMW-ul nostru poate citi semnele de circulaţie şi repetă avertizările pe display-ul din bord pentru a fi mereu conştient de limita de viteză din zona în care rulezi. Este extrem de uşor să depăşeşti limita, şi nu doar datorită puterii, ci şi pentru că M6 Cabrio este genul de maşină care nu îţi dă senzaţia de viteză atunci când rulezi constant. 180 de km/oră pe autostradă se simt ca 120 cu orice altă maşină. Probabil.

Mai avem, bineînţeles, conectivitate Bluetooth pentru telefonul mobil, mufă USB pentru a pune muzică de pe stick, dar şi jojă electronică care permite măsurarea nivelului uleiului din motor fără a ridica capota sau a te murdări. Totul se face prin intermediul display-ului şi a butonului iDrive. 

Design

Noul Seria 6 Cabrio de la BMW este mai frumos faţă de generaţia anterioară. Liniile sunt alungite, inspirând dinamism, şi prezenţă cu mult caracter. În varianta M6 Convertible, designul este, evident, amplificat spre sport. Partea frontală este mai agresivă datorită prizelor de aer mai mari, iar jantele opţionale de 20 de inch sunt absolut impresionante. BMW M6 Convertible arată cel mai bine atunci când este decapotat, dar lucrurile sunt bine proporţionate chiar şi cu soft-top-ul la locul lui. Pentru mine, este cel mai frumos M6 decapotabil creat până acum. Iar culoarea albastru San Marino este poate una dintre cele mai plăcute nuanţe pe care le poţi alege pentru o maşină.

Nu ne-a placut

  • Caroserie insuficient de rigidă
  • Portbagaj mic
Date tehnice - BMW Seria 6 Cabriolet facelift (2014-2018) 4.4 Benzina Turbo (M6) 560CP Aut7
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
4395
Lungime mm
4898
Putere maxima CP (rpm)
560 (6000)
Latime mm
1919
Cuplu maxim Nm (rpm)
680 (1500)
Inaltime mm
1368
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
2055
Acceleratie 0-100 km/h s
4.3
Ampatament mm
2851
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
80
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
300
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 6 Cabriolet facelift (2014-2018)

Ultimele teste

Comentarii (11)

  • caroserie insuficient de rigida? ma indoiesc... normal ca e mai putin rigida ca a coupeului...
    18 6
  • Bravo Automarket tineti-o tot asa!Sunteti cei mai tari!
    17 17
  • Ati testat multe BMW-uri... Cand vedem si un Mercedes SL sau CLS?
    20 1
  • 2055 kilograme........cam mult
    cu 4 persoane adulte la bord si un rezervor plin........deja sari de 2tone jumate........+ ceva bagaje....
    15 2
  • Despre pret ce se mai poate spune, e cu 35 de mii mai scumpa decat M5 ca pret de pornire, dar e clar ca nu este pt persoane practice, si eu as alege M5-ul, dar arata superb alaturi de varianta coupe.
    @Tzenu, nu este o masina pt 4 persoane adulte, in spate pot lua maxim 2 copii mai subtirei asa, chiar daca oficial este 2+2.
    14 5
  • Bolid? Alo?! Credeam ca ma aflu pe un site auto, nu la vreun post de stiri basit.
    16 7
  • Apropo de masini, am fost plecat o perioada din buc. si cand m-am intors am iesit sa ma blimb, intr-o ora jumate - doua, am vazut, Bentley, SL, Seria 6 Coupe, RS4 si nu in ultimul rand seria 3 cu Pachet Sport in culoarea aia de prezentare, albastru inchis, pot sa zic ca seria 3 pachet M este cea mai frumoasa berlina pe care am vazut-o vreodata. Seria 6 coupe trece putin mai neobservat in timp ce SL trece chiar foarte observat, naspa ca seamana mai mul cu un SLK. M6 eu zic ca este cea mai completa masina sport.
    10 6
  • un oarecare
    Frumos, dar 160 000?Cam la ce nivel trebuie sa fi sa-ti permiti asa ceva?
    7 1
  • Decebal
    La ce tara avem se potriveste 100%
    Cine isi cumpara asa ceva la noi in tara, unde nu exista drumuri ci numai poteci neasfaltate e un mega meltean si un hiper retard.

    Imi va fi mila de masina care va circula pe cararile patriei
    9 3
  • Cu 160 de mii cumperi 911 turbo si e mai frumoasa + ca e un Porsche...
    11 9
  • Misto muntii de la Km 20. Mergea si un burnout! ;)
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru