Ştiri despre Citroen
-
Potrivit celor mai recente zvonuri, Citroen ar putea elimina din gama de modele nava amiral C5 X la finalul acestei generații. Francezii vor să se concentreze pe modele compacte și subcompacte. (Vineri, 07 Iunie 2024)
-
Francezii de la Citroen publică primele imagini și informații referitoare la noul C3 Aircross. SUV-ul de segment B poate găzdui până la 7 pasageri și va avea inclusiv o versiune pur electrică. (Joi, 18 Aprilie 2024)
-
Citroen C4 și C4 X pot fi comandate acum și alături de o motorizare mild-hybrid la 48V. Ansamblul dezvoltă 136 de cai putere, iar prețurile pornesc de la 27.300 de euro în România. (Marti, 20 Februarie 2024)
-
Francezii de la Citroen prezintă noul Berlingo facelift. În Europa va fi disponibilă numai varianta electrică e-Berlingo și oferă 136 CP și o autonomie de până la 320 de kilometri cu o singură încărcare. (Marti, 12 Decembrie 2023)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul e-C3. Modelul cu zero emisii promite o autonomie de până la 320 de kilometri și pornește de la 23.300 de euro. (Marti, 17 Octombrie 2023)
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
tin minte la un test cu noul opel astra ati spus ca noua motorizare 1.7 CDTI de 125 CP este atipic de silentioasa pentru un diesel, apoi in alte 20 de randuri aceiasi idee, foarte foarte silentioasa.....
acum orice om normal care a condus un opel diesel (din anii 90 pana in 2010) stie ca nu exista opel diesel silentios....ca vorbim de motorizarile td, dti sau cdti povestea e aceiasi. Poate cel mai silentios este 1.9-ele de 150 de cp....dar in rest chiar si in alte teste de la alte reviste motorizarea 1.7 CDTI e catalogata drept f zgomotoasa. Bun, acum nu Astra face subiectul discutiei, dar in acest test o tot tineti pe a voastra cum ca HDI-ul e zgomtos....poate nu e cel mai rafinat HDI, insa este mai silentios decat un 1.3 CDTI, 1.2/1.4 TDI si 1.5 dCi. Personal nu am gasit masina aceea de oras cu motorizare diesel sub 1.5 silentioasa....ori sunt prost-antifonate ori nu au nici o legatura cu silentiozitatea dar chiar si asa HDI-ul chiar daca are ceva anisori e un motor matur si destul de silentios.
Nu stiu cine testeaza masinile astea, nu stiu daca testele astea chiar exista dar multe chestii nu se leaga, mai ales daca ai avut contact cu aceste masini si sti despre ce e vorba.....
Oricum exceptand exagerarea asta cu silentiozitatea, pare un test ok.
Bafta.
Consumul minim facut de mine extraurban si mers aprox constant cu 90 de km/h...3,5 l/suta.
Din pct meu de vedere are doua hibe: asamblarea bordului e cam de kko si plasticele din partea inferioara ...ieftine si e putin cam "barca" masina. Nu poti avea pretentii a fi sport, dar totusi suspensiile un pic mai tari cred ca se putea.
1.4L HDi: 70CP/4000rpm si 160Nm/2000rpm - 3stele
Hyundai i20:
1.4L CRDI: 90CP/4.000rpm si 225 Nm/1.750rpm - 3stele
Brasov.
C3 este o masina mai palcut acum decat versiunea anterioara si cred eu ca doar in pentru consum in oras merita cumparata... desi este cam piperata
este un motor bun, dar pacat ca nu mai scot ceva nou.
a fost un motor bun pentru vremea lui, dar concurenta incepe sa il depaseasca :(
1.4 HDI a aparut in 2003 sau 2004.
cat despre banii de revizie: am cat pentru 10, iti dau si tie de permis cand faci 18 ani domnu pubertin
@ 1.4HDi
Partea REA : motor bun, cica, cu o traditie tehnologica bogata si o istorie pe masura. Motor zgomotos si prea slab pentru cerintele zilelor noastre - parerea Automarket. Motor foarte slab, scump, ineficient dpdv economic pentru consumator, tarctoras in haine frumoase, titlu pompos de membru al celebrei familii HDI nemeritat ( motoarele HDI erau apreciate ) - parerea mea .
Partea BUNA : Consumul anuntat si cel realizat de Automarket.
Partea Cea Mai REA : faptul ca motorul nu isi poate justifica economic existenta. Sincer acum, la 70 de cai putere si un cuplu de toata jena pentru un diesel, motorul asta consuma 6% in oras ( daca nu esti agitat si daca nu trebuie locuiesti in drumul taberei cu serviciul in pantelimon..) .
Daca omul tipic face 30 de km pe zi * 22 zile pe luna * 12 luni * 5 ani = 40000km (la astia se mai adauga 20000 in 5 ani, ca mai merge omu' la un munte, la o mare.. la Paris... dar comentariul este adresat uzului zilnic al masinii in oras nu situatiilor exceptionale). Bun , deci in 40000km va consuma 2400l motorina.
Sa luam un exemplu din curtea VAG - 1.2TSI, 105CP, 175nm( de la 1550rpm la peste 4000.. ceea ce este " WOW " ) . Acest benzinar echipeaza un Polo care are un pret similar ( poate nu sunt identice dotarile dar nu asta-i problema ). Consumul anuntat de VAG pentru oras este de 6.8 ( vazut pe o oferta de saptamana asta, nu pe site la automarket unde este posibil sa fie un pic veche informatia ), evident ca nu va consuma 6,8l/100km in oras ... va consuma 7-7,5...sa zicem 8, de dragul comparatiei. Deci cu 8l la suta un Polo va consuma in cei 40000km impresionanta cantitate de 3200l benzina.
Sa vedem acum cat costa diferenta dintre motoarele de mai sus :
2400l motorina * 4,5ron/l = 10800ron
3200l benzina * 4,65ron/l = 14880ron
castigator la "scor" motorul HDI - cu o economie de 4080ron in 5 ani, sau 816ron pe an .
Intrebarea este : Oare merita sa ai o caruta puturoasa si zgomotoasa si sa economisesti 816 ron pe an? sau merita sa dai de la tine 816 ron pe an si sa ai un benzinar turbo cu 50% mai performant ??? ( 70*1,5 = 105 )
Parerea mea , si a multor altora, este ca nu prea se merita un diesel asa de slab cand pe piata sunt motoare pe benzina mult mai performante si foarte apropiate dpdv al consumului.
si nici nu ai luat reviziile in calcul
Eventual mai poti face comparatia cu compacte de 1.4 benzina.
Ce pampalai ... VAG astia !!!
De fapt nu inteleg de ce mai fac astia dieseluri in ziua de azi...
Ca sa nu mai zic de TSI-uri...
S-a inventat teleportarea....
ceea ce este destul de clar este ca motoarele Turbo Diesel sunt mai SLABE decat motoarele Turbo Otto . In momentul in care, pentru aceiasi bani, poti cumpara 50% mai multa putere in schimbul unei cresteri a consumului cu 10-20%, nu vad de ce nu ai face-o ... sincer acum... 70 de cai... sau 75 ... sunt putini, foarte putini ... te face la stop unu cu logan de 65 de cai ( macar loganul este usor , nu are 7tone ca astea cu 5stele ).
Bogdan, parerea mea este ca ai comparat mere cu pere cand ai spus " 1.6 tdi " , si inchei aici pentru a nu crea un subiect separat ...
Si nu, nu le-as da naiba de tractoare - pentru ca exista motoare diesel performante care merita toti banii. Da, pintre ele sunt si cateva TDI-uri.
Si acum motorina e mai ieftina ca sa o produci, dar niste baieti s-au gandit ca fiind deja f multe masini cu astfel de motoare pot creste profitul aducand-o la preturi comparabile cu benzina. Mai sunt si alte cauze dar in principal e.....politica...
Sa nu uitam ca sunt multe aplicatii nu ar suporta niciodata motoare OTTO oricat de performante ar fi ele...
EX: un generator electric (cu motor diesel) care trebuie sa mearga non stop, doar sa ii pui motorina si el produce curent.
117 Km, 71 Km/h viteza medie, trafic relativ redus, consum 4,8L/100Km.
Motor de tractor pe una dintre cele mai fiabile masini, comparabila cu japonezele.
Anvelope Michelin Energy Saver, parca asa se numesc.
Si nu am asteptat sa se dea toti cei cu motoare de 1.6 sau benzinare la o parte :D
95% din "bagatorii in seama "de mai sus nu s-au suit in viata lor intr-un citroen c3 1.4hdi dar i-si dau si ei cu parerea(atit cit ii duce capul pe fiecare).
Pe d-nul Bogdan Mirica (autorul testului) il contrazic in problema motorului zgomotos si ii recomand tetarea mai multor c3
Personal ,ca detinator si conducator de c3 1.4hdi , la clasa sa ,acord nota 4.8(din 5)acestui autoturism
Detin un c3 de 1.4 hdi cu care am facut 100.000 km fara nici-o problema ( acum are 190 d mii ).Motorul nu este zgomotos deloc ( ex, iarna cand pornesc motorul si merg in spatele masinii sa curat zapada de pe masina nici nu se aude motorul).
Pentru un motor mic cu un cosum impresionant, trage foarte bine.
POoate pe hartie nu sta foarte bine la performante, dar in teren isi face treaba cu succes, si nu iti vine sa crezi cum un motor mic cu cosum mic poate sa traga asa de bine.
Tot respectul pentru masina, si pentru acest motor.
Cei care nu au nici o treaba cu acasata masina sau motor, va rog pastrati-va parerile. Nu face-ti comparatii cu alte masini decat daca le-ati condus,si... invatati sa apreciati ceea ce merita apreciat.
Cu respect,
Bogdan.
2-Bord fain
3-desing placut
4-Scump nu este , insa nu prea isi merita banii, max 9.500 E
In rest ce pot spune imi place cam 50% mai degraba as lua un Yaris:),sauu un Fiesta
Am facut drive-test si m-am decis instant ca o vreau, mai ales ca era pe stoc si am primit-o in 2 zile.
Eu si sotia, parintii mei si ei, cred ca avem in total vreo 6 masini, practic fiecare familie cate 2, pe care le tot schimbam intre noi, inclusiv SUV-uri. C3-ul e prima alegere din toate cele 6 pt:
- Mers prin oras, parcat in oras
- Mers la drum mediu (2-5 ore)
- Mers in vacanta cu bicicletele pe masina
- Mers la ski pe final de sezon cand nu te mai inzapezesti
Pt ca:
- Daca nu conduci ca dementul (sa-i zicem agresiv....) merge cel mai smooth, are suspensii moi care sunt placute cand mergi domol sau in linie dreapta, vitezele se schimba placut si natural
- E o masina prietenoasa cu cei care iau cheia pt prima oara, se suie in ea si merg din locul A in locul B. Nu 3 s-o inveti, totul e normal/natural.
- Motorul e silentios, cel putin la a mea
- Aerul conditionat / climatizarea sunt bune si au finete, nu 3 sa tot butonezi si sa te enervezi la ele ca baga fie cald fie rece ca la alte masini
- Consuma de 2 ori mai putin decat celelalte, gen 6.5% in Buc fata de 12-14% si 5-6% in afara fata de 9-10% la celelalte
- Nu a avut nici o problema tehnica niciodata, toate celelalte masini care sunt alte branduri toate au avut cate ceva, nimic grav dar cand ti se strica ceva in primii 3 ani nu mai ai incredere 100% in ea. Am mai avut un C3 mk1 mai demult, l-am tinut 7 ani si nici ala nu s-a stricat niciodata, nimic. F reliable.
Eu sunt multumit 100% de ea, dupa parerea mea Citroen e un brand subestimat in Romania.
Nu imi pare rau ca am cumparat-o, nevasta-mea a insistat, daca era dupa mine ma uitam doar la cifre, specificatii, review-uri, sfaturi de impatimiti ai masinilor care au breloc WW si ma alegeam cu vreun polo gri sobolan sau vreo fabia, ca avea cu 7 cai in plus in brosura. Nimic rau cu ele dar mai sunt vreo 15, toate la fel, la noi pe strada.
COTETUL de 1.2 TSI benzina este cel mai nereusit motor ce s-a creat in EUROPA in ultimii 20 ani rup lanturile de distributie pe capete in garantie....chiar..
Peugeot 206 1.4 hdi cu chiptutning la 90CP ii da fum in nas la FAVEU din orice pozitie.