Drivetest Citroen C3 (2010-2013)

Citroen C3 (2010-2013) zoom
de Bogdan Mirică
Marti, 20.07.2010
1000 de kilometri
Diesel sau hibrid? Asta e întrebarea pe care şi-o pun toţi la începutul unui nou deceniu, ce va fi marcat de eforturi susţinute pentru reducerea emisiilor de CO2. A fi constructor auto a devenit o provocare pentru majoritatea actorilor din segment, regulile impuse de organismele europene punând beţe în roate tuturor brandurilor de renume. Toyota a deschis drumul pe segmentul hibrid, însă au existat voci care au afirmat că un diesel poate fi mai eficient. Au existat apoi dovezi concrete care au susţinut afirmaţia. Având în vedere tradiţia şi experienţa acumulată în domeniul motoarelor alimentate cu motorină, francezii de la Citroen nu puteau alege decât o singură variantă în acest moment. Dieselul. Deşi au dezvoltat împreună cu partenerii de la Peugeot un tren de propulsie hibrid, francezii mizează în continuare pe eficienţa motoarelor diesel, recunoscute pentru consumul şi emisiile scăzute. Pe hârtie performanţele motoarelor diesel par de neînvins chiar şi de un hibrid cu pedigree cum este Prius. Am vrut să ne convingem personal de acest lucru, aşa că am optat pentru cea mai economică versiune a noului C3.

Citroen C3 (2010-2013)

  • Pret de pornire 11.450 €
  • Pret model testat 13.635 €
  • Taxa auto 127 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru experimentul nostru ne-am folosit de cea mai zgârcită versiune a subcompactului francez, existentă pe piaţă. Este vorba despre dieselul entry-level, cu patru cilindri, de 1.4 litri HDi. Unitatea pe motorină nu promite foarte mult, doar 70 de cai, atinşi la 4000 de rotaţii, şi un cuplu motor de 160 de Nm, resimţit devreme, la 2000 rpm. Pe hârtie, resursele nu impresionează, dar angrenate să pună în mişcare un hatchback cu cinci uşi de numai 1184 de kilograme, duc la obţinerea unei ecuaţii mulţumitoare. Versiunea testată de noi se vrea a fi un model cu precădere urban, datorie de care se achită cu brio. Reprizele de accelerare în oraş sunt ajutate de cuplul motor generos, care salvează aparenţele şi face din C3 o maşină vioaie pe străzile Bucureştiului. Asta nu înseamnă că C3 nu se poate descurca bine şi în afara marilor aglomerări urbane. Fie că vorbim de o autostradă, fie că vorbim de un drum naţional, C3 se dovedeşte a fi destul de sprinten până într-un anumit punct, când micul motor de patru cilindri începe să gâfâie. De obicei astfel de simptome apar după ce vitezometrul trece de 130 de km/h. Resursele celor patru cilindri sunt transmise punţii faţă prin intermediul unei cutii manuale cu cinci rapoarte, primele ceva mai scurte, pentru a favoriza demarajul, şi ultimele mai lungi, pentru un consum redus. S-ar fi simţit nevoia unei a şasea trepte de viteză, pentru a obţine recorduri de consum şi în mediul extraurban. Deşi promite un consum mic şi o putere relativ decentă, C3 1.4 HDi dezamăgeşte atunci când vine vorba de izolare fonică. Motorul cu patru cilindri este destul de gălăgios şi poate chiar să ofere unele vibraţii neplăcute la rasucirea cheii în contact. Astfel de manifestări în timpul verii, prevestesc un comportament destul de inconfortabil odată cu venirea iernii.

Consum

Am ajuns şi la capitolul unde C3 1.4 HDi smulge cele mai multe aplauze. Modelul de clasă mică se dovedeşte a fi foarte zgârcit cu combustibilul din propriul rezervor, cei 48 de litri pe care-i poate stoca favorizând o autonomie de peste 1000 de kilometri, în cazul unei rulări decente. Oficialii francezi promit un consum de numai 5.2 litri în mediul urban, valoare cât se poate de realistă, având în vedere că la finalul rulării noastre computerul de bord a indicat un 5.8%. Este drept că vorbim de un Bucureşti nu foarte aglomerat, însă la fel de drept este şi faptul că nu am menajat pedala de acceleraţie. În afara oraşului lucrurile stau puţin diferit. Consumul anunţat de producător, de numai 3.7 litri/100 de km, poate fi obinut doar dacă viteza nu sare de 100 de km/h şi dacă şoferul se înarmează cu destulă răbdare. O rulare în limitele vitezei legale pe autostradă vă poate face să asistaţi chiar şi la valori de peste 5 litri/100 de km. Raportat la consumul concurenţei din segment, Renault Clio şi Peugeot 207, C3 se comportă mult mai bine, fiind pe picior de egalitate cu Ford Fiesta 1.4 TDCi.

Performanţe

C3 nu îşi propune să fie vreun performer, drept pentru care rezultatele sale la capitolul acceleraţie şi viteză maximă nu pot mulţumi decât doamnele şi domnişoarele. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 13.7 secunde, adică suficient timp să poţi admira cerul sau copacii prin parbrizul Zenith. Nici viteza maximă nu este una impresionantă, 163 de km/h fiind însă suficienţi pentru a ajunge rapid la destinaţie, pe şoselele din România.

Interior

În interiorul lui C3 vom regăsi aceeaşi veselie cu care constructorul francez ne-a obişnuit. Spiritul ludic este inspirat de designul planşei de bord, de aspectul instrumentelor şi chiar de gurile de ventilaţie. Materialele au crescut calitativ, comparativ cu vechea generaţie, însă părţile inferioare ale planşei de bord încă mai păstrează relaţii de rudenie. Combinaţia elementelor din plastic de culoare neagră, cu cele de culoare gri, conferă un aspect mai îngrijit habitaclului, în timp ce inserţiile cromate de la nivelul instalaţiei de climatizare şi a portierelor amintesc de pretenţiile premium ale fratelui DS3. Accentele cromate vin în deplin acord cu scaunele îmbrăcate în tapiţerie mixtă, care alternează materialele catifelate cu cele mai rezistente. Susţinerea laterală nu este excelentă, însă la drum lung scaunele se pot dovedi a fi foarte confortabile. Pielea care îmbracă volanul şi schimbătorul este de calitate, semn că francezii şi-au dorit mult un model corect şi le-a ieşit. Spaţiul interior este suficient pentru cinci adulţi, linia înălţată a plafonului favorizând transportul persoanelor de peste 1.80 chiar şi pe locurile din spate. Dacă vă gândiţi la bagajele pe care le puteţi lua în concediu, trebuie să ştiţi de la bun început că dispuneţi doar de 300 de litri, destul de mult dacă judecăm după ce oferă rivalii din segment.

Preţ de achiziţie

Lansat în primăvara acestui an în România, noul C3 îşi propune să fie un best-seller al segmentului, preţul său de pornire fiind estimat la 10.890 de euro cu TVA inclus, o sumă care dă peste cap socotelile celorlalţi rivali din segment. Un diesel de 70 de cai, asemănător cu cel testat de noi, dar în nivelul de echipare de bază City, urcă preţul până la 12.690 de euro, o valoare care se vrea a fi destul de corectă şi uşor abordabilă. Comparativ cu ceea ce găsim în segment, preţul este foarte bun, concurenţii principali fiind cu câteva sute sau mii de euro mai scumpi. Începem cu partenerul de concern, Peugeot 207, care pleacă de la 14.590 de euro, în versiunea HDi de 70 de cai putere, cu mult peste C3. Nici Ford Fiesta nu propune o ofertă mai avantajoasă, versiunea sa 1.4 TDCi fiind evaluată la 13.399 de euro, în nivelul de echipare Trend. Excepţie face însă campionul absolut al segmentului, Renault Clio, care pleacă de la numai 12.192 de euro, în versiunea diesel de 1.5 litri, 65 de cai putere şi nivel de echipare Authentique. Versiunea testată de noi, Confort, vine cu un preţ de 13.790 de euro, la care se mai adaugă însă o serie de opţionale cadou. Dieselul entry-level percepe 500 de euro numai pe parbrizul Zenith şi 400 de euro pentru sistemul ESP.

Siguranţă

Noua generaţie C3 a fost deja testată de EuroNCAP în 2009, rezultatul fiind unul destul de controversat. organismul internaţional a oferit atunci un punctaj total de numai patru stele, o dezamăgire pentru toţi fanii brandului francez. EuroNCAP a explicat însă atunci că rezultatul se datorează în primul rând lipsei sistemului ESP de pe o serie de versiuni, care ar califica modelul pentru nota maximă. În rest, modelul testat, chiar versiunea diesel 1.4 HDi, s-a dovedit a fi destul de sigură la impactul forntal, lateral şi cu stâlpul. Singurele probleme au apărut la protecţia pietonilor, unde capota nu a oferit protecţia necesară capului. Versiunea testată de noi s-a bucurat de airbaguri frontale pentru şofer şi pasager, de airbaguri laterale şi de centuri pretensionate. Ansamblul elementelor de siguranţă activă a inclus serviciile unui ABS cu EBD care intervine prompt şi a unui sistem ESP, disponibil opţional, care îşi face simţită prezenţa destul de violent, pentru a repune maşina pe traiectoria ideală.

Ţinută de drum

În cazul unui model destinat oraşului, ţinuta de drum trebuie să fie în primul rând confortabilă. Citroen a conştientizat asta şi a apelat la experienţa inginerilor săi, care au dezvoltat un pachet menit să depăşească aşteptările acestui segment. Şinele de tramvai, gropile şi limitatoarele de viteză vor fi obstacole care nu vor interfera cu confortul din habitaclu, suspensiile absorbind orice neregularitate a şoselei. Din păcate pentru unii, confortul nu va fi sinonim cu ţinuta de drum impecabilă, C3 fiind nevoit să propună şoferilor săi o serie de compromisuri. Unul dintre ele ar fi ruliul accentuat în virajele strânse, care, deşi nu duce la o rupere prematură a aderenţei, oferă o senzaţie de nesiguranţă celor din habitaclu. La fel se întâmplă şi când rulaţi la viteze mari şi sunteţi nevoit să faceţi manevre bruşte. Din fericire există sistemul ESP, care poate corecta eventualele probleme. Direcţia va fi pe placul doamnelor şi domnişoarelor care vor să parcheze uşor maşina în locurile înguste, în timp ce garda la sol destul de generoasă, pentru un model din segment, va putea face ca maşina să abordeze şi borduri ceva mai înalte.

Vizibilitate

Citroen C3 a promis o experienţă de neuitat publicului feminin şi se ţine de cuvânt. Oglinzile laterale mari dar nicidecum urâte, montanţii faţă dubli şi cei posteriori înguşti, luneta largă şi oglinda retrovizoare sunt doar câteva din detaliile care ajută pe oricine să se împrietenească rapid cu proporţiile modelului subcompact şi să treacă peste calvarul generat de lipsa unui loc de parcare. Dacă mai adăugăm şi parbrizul Zenith, care practic deschide cerul deasupra celor doi ocupanţi ai locurilor din faţă, atunci ecuaţia devine perfectă şi C3 se conturează ca un adevărat Don Juan, încărcat cu arme de seducţie în masă.

Tehnologie

Deşi am condus un diesel entry-level, Citroen a încercat să ne convingă de ospitalitatea subcompactului cu un pachet de dotări bogat, semn că cei care optează pentru o motorizare mai modestă nu trebuie să sufere şi la capitolul confort. Performanţele slabe ale propulsorului au fost estompate rapid de abundenţa sistemelor care fac viaţa şoferilor şi a pasagerilor mai uşoară. Începem cu un sistem audio, care deşi nu exceleză este capabil să suporte diferite medii de stocare, cum ar fi USB, iPod sau MP3 Player. Continuăm cu o climatizare automată, disponibilă în lista de opţionale, care poate oferi pasagerilor, pe lângă o temperatură optimă, şi un miros plăcut, mulţumită rezervorului cu parfum de ambianţă. Spre surprinderea multora, dotarea de serie include un cruise control cu un răspuns decent la accelerare şi decelerare, volan îmbrăcat în piele şi proiectoare de ceaţă. Pe lista de opţionale mai intră scaune încălzite, ideale pentru anotimpul geros, un ESP, oglinzile exterioare rabatabile şi încălzite, precum şi senzorii de parcare spate. Bineînţeles, cireaşa de pe tort rămâne parbrizul Zenith, care deşi costă 500 de euro în plus, face toţi banii.

Design

Spre deosebire de vechea generaţie, noul C3 pare un model mai bine închegat, ceva mai robust, capabil să atragă chiar şi un public masculin. Liniile fluide ale caroseriei, fără unghiuri agresive, care să întrerupă simetria filosofiei de design, vor convinge cu siguranţă clienţii aflaţi în căutarea unei maşini frumoase. Limbajul francezilor pare că s-a mai domolit, trăsătură care ar putea face însă ca modelul actual să se demodeze mai repede decât predecesorul. În prezent însă, C3 reuşeşte să atragă privirile trecătorilor, în special datorită prabrizului Zenith, care seduce majoritatea publicului feminin, fără a uita însă de aspectul practic.

Nu ne-a placut

  • Zgomotul motorului diesel
  • Ruliul în viraje
  • Stabilitatea la viteze mari

Ultimele teste

Comentarii (35)

  • .............
    .............
    la ce consum are in oras isi merita toti banii
    20 2
  • mda
    daca as fi sa iau masina asta as luao doar pt a da cheiile in mana partenerei.....mda singurul lucru ce imi mai smulge un zambet e consumul portabagajul destul de incapator daca ne gandim ca face parte din clasa mica si faptul ca e frumusica .....e pt doamne si domnisoare.asta sugereaza clar si interiorul ce mie numi prea place si 5 stele mi se pare mult si performantele
    5 13
  • Etienne
    1,4 - 70cp
    Apreciez si eu acest motor diesel de 1,4 litri. Indiferent ca ruleaza sub titulatura HDI, TDCI,sau CD, este un motor economic, dar placut in acelasi timp. Eu il cunosc de pe Fiesta 1,4 TDCI (penultima generatie) si nu m-a dezamagit niciodata, raportul consum - performanta fiind excelent. Chiar daca e usor galagios e mai silentios decat 1,5 dci de pe Sandero (cu Clio III 1,5 dci n-am mers),decat 1,4 tdi de pe Polo, sau 1,3 jtd de pe Grande Punto. Cat despre restul calitatilor, C3 parca nu reuseste sa ma convinga in totalitate; exista mai multe variante mai bune in segment
    10 5
  • Vortex66
    Prefer sa consume 10 in oras decat sa-mi troncane un rahat de motor diesel incontinuu. Dieselul pe o masina mica(mini, supermini, small family car) mi se pare o porcarie. Bine, nu ca l-as prefera pe orice masina, dar la astea in special.. la alea mai mari mai izolezi fonic totusi si nu face asa urat.
    5 33
  • @vortex
    stai linistit ca nu face ca un tdi german e mult mai silentios! iar de masina ce pot sa zic e draguta si feminina! mult mai feminina decat concurenta sa fim sinceri acum..
    11 9
  • Vortex66
    @edi80
    Da-mi voie sa te contrazic.. am fost martor unui bmw x1 nou-nout nemtesc.. si facea ca toti dracii..
    8 15
  • Vortex66
    despre masina
    Cat despre masina.. la exterior arata bine, n-am condus-o deci nu pot sa ma prununt la cum merge.. dar mult prea scumpa parerea mea
    3 15
  • @vortex
    Bai asta ... vartej - tu ti-ai luat un cotet de ford si mai ai tupeul sa comentezi? Mai bine mergi la munca sa strange bani pentru urmatoarea revizie...
    20 3
  • iar teste din astea....

    tin minte la un test cu noul opel astra ati spus ca noua motorizare 1.7 CDTI de 125 CP este atipic de silentioasa pentru un diesel, apoi in alte 20 de randuri aceiasi idee, foarte foarte silentioasa.....

    acum orice om normal care a condus un opel diesel (din anii 90 pana in 2010) stie ca nu exista opel diesel silentios....ca vorbim de motorizarile td, dti sau cdti povestea e aceiasi. Poate cel mai silentios este 1.9-ele de 150 de cp....dar in rest chiar si in alte teste de la alte reviste motorizarea 1.7 CDTI e catalogata drept f zgomotoasa. Bun, acum nu Astra face subiectul discutiei, dar in acest test o tot tineti pe a voastra cum ca HDI-ul e zgomtos....poate nu e cel mai rafinat HDI, insa este mai silentios decat un 1.3 CDTI, 1.2/1.4 TDI si 1.5 dCi. Personal nu am gasit masina aceea de oras cu motorizare diesel sub 1.5 silentioasa....ori sunt prost-antifonate ori nu au nici o legatura cu silentiozitatea dar chiar si asa HDI-ul chiar daca are ceva anisori e un motor matur si destul de silentios.

    Nu stiu cine testeaza masinile astea, nu stiu daca testele astea chiar exista dar multe chestii nu se leaga, mai ales daca ai avut contact cu aceste masini si sti despre ce e vorba.....

    Oricum exceptand exagerarea asta cu silentiozitatea, pare un test ok.

    Bafta.
    10 6
  • Diesel mai slab ca TDi-ul.
    Nici nu se compara cu motorizarea 1.6TDI 105CP , si 1.2TDI 75CP de pe POLO.
    2 17
  • Bogdan Petriceicu HDI
    Motorul asta e prea marfa
    Consumul minim facut de mine extraurban si mers aprox constant cu 90 de km/h...3,5 l/suta.
    12 1
  • Bogdan Petriceicu HDI
    Masina e frumoasa atat exterior cat si interior.
    Din pct meu de vedere are doua hibe: asamblarea bordului e cam de kko si plasticele din partea inferioara ...ieftine si e putin cam "barca" masina. Nu poti avea pretentii a fi sport, dar totusi suspensiile un pic mai tari cred ca se putea.
    6 4
  • @Automarket
    Automarkert nu se dezminte:
    1.4L HDi: 70CP/4000rpm si 160Nm/2000rpm - 3stele

    Hyundai i20:
    1.4L CRDI: 90CP/4.000rpm si 225 Nm/1.750rpm - 3stele

    Brasov.
    C3 este o masina mai palcut acum decat versiunea anterioara si cred eu ca doar in pentru consum in oras merita cumparata... desi este cam piperata
    2 1
  • motor vechi
    cati ani are motorul 1.4 hdi?
    este un motor bun, dar pacat ca nu mai scot ceva nou.
    4 4
  • 12 ani
    drive test cu o motorizare de 12 ani :)
    a fost un motor bun pentru vremea lui, dar concurenta incepe sa il depaseasca :(
    1 6
  • cum ai calculat tu ca are 12 ani? acum 12 doar ce apareau motorizarile common-rail (C220 CDi, 320d, 406 2.0 HDI), iar pe vremea aia nici nu exista 1.4 HDI.

    1.4 HDI a aparut in 2003 sau 2004.
    8 2
  • Adrian
    HDI
    Motorul pare a fi cel utilizat de Peugeot pe modelul 206, dupa 2002. Este o motorizare foarte buna, perfect aleasa pentru acest segment. Am un 206 1.4HDI si am facut 1000 km cu un plin (47 litri) fara a fi nevoit sa il tin sub 100 km/h. Despre partea cu silentiozitatea pot spune ca este un motor silentios pentru un diesel dar daca masina este antifonata prost e normal sa se auda. Peugeot 206 este destul de bine antifonat.
    5 0
  • Vortex66
    @bvean
    ai face tu vrute si nevrute pt un cotet dinasta:)) numai fii asa frustrat.

    cat despre banii de revizie: am cat pentru 10, iti dau si tie de permis cand faci 18 ani domnu pubertin
    1 8
  • @ faza din comentariul lui cmg_george ... cam urat sa dam aceleasi calificative la 2 motoare atat de diferite, chiar daca "ansamblul motor-cutie" ar merita acelasi calificativ


    @ 1.4HDi
    Partea REA : motor bun, cica, cu o traditie tehnologica bogata si o istorie pe masura. Motor zgomotos si prea slab pentru cerintele zilelor noastre - parerea Automarket. Motor foarte slab, scump, ineficient dpdv economic pentru consumator, tarctoras in haine frumoase, titlu pompos de membru al celebrei familii HDI nemeritat ( motoarele HDI erau apreciate ) - parerea mea .

    Partea BUNA : Consumul anuntat si cel realizat de Automarket.

    Partea Cea Mai REA : faptul ca motorul nu isi poate justifica economic existenta. Sincer acum, la 70 de cai putere si un cuplu de toata jena pentru un diesel, motorul asta consuma 6% in oras ( daca nu esti agitat si daca nu trebuie locuiesti in drumul taberei cu serviciul in pantelimon..) .
    Daca omul tipic face 30 de km pe zi * 22 zile pe luna * 12 luni * 5 ani = 40000km (la astia se mai adauga 20000 in 5 ani, ca mai merge omu' la un munte, la o mare.. la Paris... dar comentariul este adresat uzului zilnic al masinii in oras nu situatiilor exceptionale). Bun , deci in 40000km va consuma 2400l motorina.
    Sa luam un exemplu din curtea VAG - 1.2TSI, 105CP, 175nm( de la 1550rpm la peste 4000.. ceea ce este " WOW " ) . Acest benzinar echipeaza un Polo care are un pret similar ( poate nu sunt identice dotarile dar nu asta-i problema ). Consumul anuntat de VAG pentru oras este de 6.8 ( vazut pe o oferta de saptamana asta, nu pe site la automarket unde este posibil sa fie un pic veche informatia ), evident ca nu va consuma 6,8l/100km in oras ... va consuma 7-7,5...sa zicem 8, de dragul comparatiei. Deci cu 8l la suta un Polo va consuma in cei 40000km impresionanta cantitate de 3200l benzina.
    Sa vedem acum cat costa diferenta dintre motoarele de mai sus :
    2400l motorina * 4,5ron/l = 10800ron
    3200l benzina * 4,65ron/l = 14880ron
    castigator la "scor" motorul HDI - cu o economie de 4080ron in 5 ani, sau 816ron pe an .
    Intrebarea este : Oare merita sa ai o caruta puturoasa si zgomotoasa si sa economisesti 816 ron pe an? sau merita sa dai de la tine 816 ron pe an si sa ai un benzinar turbo cu 50% mai performant ??? ( 70*1,5 = 105 )
    Parerea mea , si a multor altora, este ca nu prea se merita un diesel asa de slab cand pe piata sunt motoare pe benzina mult mai performante si foarte apropiate dpdv al consumului.
    8 11
  • @unckle
    @unckle bravo.
    si nici nu ai luat reviziile in calcul

    Eventual mai poti face comparatia cu compacte de 1.4 benzina.
    3 4
  • Vortex66
    @unckle
    Foarte corect unckle! dale naiba de tractoare :-j
    0 8
  • Bogdan Petriceicu HDI
    Dupa rationamentu' lu' unkle inseamna ca si cei de la VAG au bagat bani de pomana sa dezvolte motoarele de 1.2 si 1.6 TDI, cand de fapt daca iti iei un TSI te-ai scos.....
    Ce pampalai ... VAG astia !!!

    De fapt nu inteleg de ce mai fac astia dieseluri in ziua de azi...
    Ca sa nu mai zic de TSI-uri...
    S-a inventat teleportarea....
    7 3
  • nu spune nimeni ca nu ar trebui sa se faca motoare diesel, as fi fericit intr-un hibrid diesel/electric ... daca nu ar costa 40000E ...

    ceea ce este destul de clar este ca motoarele Turbo Diesel sunt mai SLABE decat motoarele Turbo Otto . In momentul in care, pentru aceiasi bani, poti cumpara 50% mai multa putere in schimbul unei cresteri a consumului cu 10-20%, nu vad de ce nu ai face-o ... sincer acum... 70 de cai... sau 75 ... sunt putini, foarte putini ... te face la stop unu cu logan de 65 de cai ( macar loganul este usor , nu are 7tone ca astea cu 5stele ).

    Bogdan, parerea mea este ca ai comparat mere cu pere cand ai spus " 1.6 tdi " , si inchei aici pentru a nu crea un subiect separat ...

    Si nu, nu le-as da naiba de tractoare - pentru ca exista motoare diesel performante care merita toti banii. Da, pintre ele sunt si cateva TDI-uri.
    3 8
  • Bogdan Petriceicu HDI
    off topic
    Diesel-urile pt autoturisme au luat amploare in trecut pt ca motorina era substantial mai ieftina atunci si un calcul similar facut la momentul ala era in favoarea lor.
    Si acum motorina e mai ieftina ca sa o produci, dar niste baieti s-au gandit ca fiind deja f multe masini cu astfel de motoare pot creste profitul aducand-o la preturi comparabile cu benzina. Mai sunt si alte cauze dar in principal e.....politica...

    Sa nu uitam ca sunt multe aplicatii nu ar suporta niciodata motoare OTTO oricat de performante ar fi ele...
    EX: un generator electric (cu motor diesel) care trebuie sa mearga non stop, doar sa ii pui motorina si el produce curent.
    6 0
  • pai eu de ce ziceam de un hibrid diesel electric ? :P
    0 3
  • bogdan
    asa special la 1000 km?
    Mie personal nu mi se pare asa o jmekerie sa faci 1000 km cu un plin pentru ca acest an de pasti am facut un traseu de 1200 km cu un plin cu un logan 1.5 65cp.Pe traseul iasi-turda-sapanta-iasi, cu viteze (60-70 in localitate si 90-100 in afara lor, max 120) fara AC schimat vitezele la cca 2500.
    2 5
  • nici n-am citit ce ati scris mai sus
    Dar nici nu conteaza.
    117 Km, 71 Km/h viteza medie, trafic relativ redus, consum 4,8L/100Km.
    Motor de tractor pe una dintre cele mai fiabile masini, comparabila cu japonezele.
    Anvelope Michelin Energy Saver, parca asa se numesc.
    Si nu am asteptat sa se dea toti cei cu motoare de 1.6 sau benzinare la o parte :D
    2 0
  • ha ha ha
    ha ha ha
    Am facut cu un logan 1,5dci, cu 30 litri de motorina, consum mixt, cam 659,7km.Si e ok, spre deosebire de Citroen, ai spatiu mai mare in toata masina...si 1,5 dci, chiar daca are el 65 de cai, se cunoaste...si acu sa vezi cate comentarii antilogan vor fi...ha ha ha...
    3 3
  • Hanekus
    Fac naveta zilnic Ploiest Bucuresti(la Targ la Viatn deci traversez tot bucurestiul) cu un c3 1.4 hdi modelul vechi...am facut consumul de la plin la plin si media a fost 4.3 si nu am un stil de mers economic. Nu contest faptul ca e un motor vechi... daca vreti info cautati pe wikipedia despre hdi....Una peste alta a fost un motor extraordinar pentru vremea lui si inca ofera performante decente. Si intradevar si loganul diesel este extraordinar daca ai nevoie de spatiu si de economie. Cat timp am avut masina in service m-am miscat 3 zile cu o fiesta noua de 1,25 si 82 de cai benzina, si 3 zile cu un logan 1,4 si nici una nu m-a multumit din punct de vedere al motorului.
    6 0
  • c3 1.4hdi
    75% din" bagatorii in seama" de mai sus nu cunosc faptul ca citroen c3 1.4hdi este echipat pt aceasta varianta cu un motor PEUGEOT si ca motoarele hdi echipeaza branduri mari:PEUGEOT,CITROEN,FORD,MAZDA,VOLVO etc.
    95% din "bagatorii in seama "de mai sus nu s-au suit in viata lor intr-un citroen c3 1.4hdi dar i-si dau si ei cu parerea(atit cit ii duce capul pe fiecare).
    Pe d-nul Bogdan Mirica (autorul testului) il contrazic in problema motorului zgomotos si ii recomand tetarea mai multor c3
    Personal ,ca detinator si conducator de c3 1.4hdi , la clasa sa ,acord nota 4.8(din 5)acestui autoturism
    8 0
  • Bogdan
    c3 1.4 hdi
    oameni care vorbeste despre acest motor doar din "auzite" dau in penibil...
    Detin un c3 de 1.4 hdi cu care am facut 100.000 km fara nici-o problema ( acum are 190 d mii ).Motorul nu este zgomotos deloc ( ex, iarna cand pornesc motorul si merg in spatele masinii sa curat zapada de pe masina nici nu se aude motorul).

    Pentru un motor mic cu un cosum impresionant, trage foarte bine.
    POoate pe hartie nu sta foarte bine la performante, dar in teren isi face treaba cu succes, si nu iti vine sa crezi cum un motor mic cu cosum mic poate sa traga asa de bine.

    Tot respectul pentru masina, si pentru acest motor.
    Cei care nu au nici o treaba cu acasata masina sau motor, va rog pastrati-va parerile. Nu face-ti comparatii cu alte masini decat daca le-ati condus,si... invatati sa apreciati ceea ce merita apreciat.

    Cu respect,
    Bogdan.
    4 0
  • D@v!!D
    C3
    1- Volan urat
    2-Bord fain
    3-desing placut
    4-Scump nu este , insa nu prea isi merita banii, max 9.500 E
    In rest ce pot spune imi place cam 50% mai degraba as lua un Yaris:),sauu un Fiesta
    1 2
  • Radu T
    Am masina asta (C3 mk2 1.4 diesel) de 3 ani jumate deja, am facut doar 35.000 km, mai mult in oras, a costat 10.500 euro, cu parbriz panoramic, la promotie.

    Am facut drive-test si m-am decis instant ca o vreau, mai ales ca era pe stoc si am primit-o in 2 zile.

    Eu si sotia, parintii mei si ei, cred ca avem in total vreo 6 masini, practic fiecare familie cate 2, pe care le tot schimbam intre noi, inclusiv SUV-uri. C3-ul e prima alegere din toate cele 6 pt:
    - Mers prin oras, parcat in oras
    - Mers la drum mediu (2-5 ore)
    - Mers in vacanta cu bicicletele pe masina
    - Mers la ski pe final de sezon cand nu te mai inzapezesti

    Pt ca:
    - Daca nu conduci ca dementul (sa-i zicem agresiv....) merge cel mai smooth, are suspensii moi care sunt placute cand mergi domol sau in linie dreapta, vitezele se schimba placut si natural
    - E o masina prietenoasa cu cei care iau cheia pt prima oara, se suie in ea si merg din locul A in locul B. Nu 3 s-o inveti, totul e normal/natural.
    - Motorul e silentios, cel putin la a mea
    - Aerul conditionat / climatizarea sunt bune si au finete, nu 3 sa tot butonezi si sa te enervezi la ele ca baga fie cald fie rece ca la alte masini
    - Consuma de 2 ori mai putin decat celelalte, gen 6.5% in Buc fata de 12-14% si 5-6% in afara fata de 9-10% la celelalte
    - Nu a avut nici o problema tehnica niciodata, toate celelalte masini care sunt alte branduri toate au avut cate ceva, nimic grav dar cand ti se strica ceva in primii 3 ani nu mai ai incredere 100% in ea. Am mai avut un C3 mk1 mai demult, l-am tinut 7 ani si nici ala nu s-a stricat niciodata, nimic. F reliable.

    Eu sunt multumit 100% de ea, dupa parerea mea Citroen e un brand subestimat in Romania.

    Nu imi pare rau ca am cumparat-o, nevasta-mea a insistat, daca era dupa mine ma uitam doar la cifre, specificatii, review-uri, sfaturi de impatimiti ai masinilor care au breloc WW si ma alegeam cu vreun polo gri sobolan sau vreo fabia, ca avea cu 7 cai in plus in brosura. Nimic rau cu ele dar mai sunt vreo 15, toate la fel, la noi pe strada.
    2 1
  • Va rog daca a condus sau are in propietate un Citroen C3 1,4 85 CP 55Kw. fabricat in 2013 sa-mi spuna si mie daca merita sa cumpar si eu o masina adusa din Germania rulat 65000 Km. multumesc si daca distributia este pa lant
    0 0
  • JMEUL DE ULEI
    Pt cel ce a comparat cotetul EVER...1.2 TSI benzinar de la VW cu 1.4 hdi de la PEUGEOT...PRETUL de amortizare PE KM de masina AL CCOTETULUI DE MOTOR si de FAVEURI DE 1.2 de la VW e dublu fata de superfiabilul 1.4 hdi DE LA PEUGEOT care cu chiptutning si ulei de flota ajunge la 90CP si 400000km lejer...
    COTETUL de 1.2 TSI benzina este cel mai nereusit motor ce s-a creat in EUROPA in ultimii 20 ani rup lanturile de distributie pe capete in garantie....chiar..
    Peugeot 206 1.4 hdi cu chiptutning la 90CP ii da fum in nas la FAVEU din orice pozitie.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru