Drivetest BMW M5 Touring

4.6
BMW M5 Touring zoom
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu
Miercuri, 08.10.2025
Rachetă de familie

Ultima oară când BMW a avut în gamă un M5 Touring a fost între anii 2007 și 2010. Vorbim despre generația E61, adică ACEL M5. Unicul care a avut sub capotă un motor V10, aspirat natural.

După o pauză de 15 ani, M5 Touring a revenit în portofoliul germanilor și a făcut-o în mare stil. Nici nu avea cum altfel, având în vedere modelul pe care trebuie să îl succeadă.

BMW M5 Touring E61 a fost, dacă îmi permiți, o nebunie din partea bavarezilor. Și o spun în cel mai admirativ mod cu putință. Generația actuală M5 Touring? O nebunie și mai mare. La fel ca și varianta sedan, o rachetă balistică, dar care îți oferă mai mult spațiu pentru bagaje.

Noi am testat un exemplar finisat într-o nuanță specială, și anume Roșu Corsa. Adică dovada perfectă că nu numai Ferrari arată bine în straie de culoare roșie. Cum se conduce? Urmează să îți spunem în rândurile care urmează.

Înainte de asta avem pentru tine și un video cuprinzător.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

BMW M5 Touring

  • Pret de pornire 138.485 €
  • Pret model testat 165.000 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Predecesorul ascundea sub capotă un motor V10 de 5.0 litri, aspirat natural, care oferea 507 cai putere. Modelul actual a pierdut doi cilindri, dar a câștigat două turbine și un motor electric. Desigur, a primit și o baterie de 18.6 kWh, iar masa proprie trece cu puțin peste 2.5 tone.

Așadar, vorbim despre cel mai greu M5 Touring din istorie, dar, pe de altă parte, și despre cel mai puternic.

Unitatea termică, de 4.4 litri, oferă singură 585 de cai putere, iar motorul electric plusează cu 197 de cai putere. În total, noul BMW M5 Touring oferă 727 de cai putere și un cuplu impresionant de 1.000 Nm.

Știam deja de la testul cu M5 sedan la ce să mă aștept, dar eram curios dacă sistemul de propulsie este la fel de agresiv, sau are o setare puțin mai domoală având în vedere că vorbim despre un break, până la urmă.

Ei bine, răspunsul l-am aflat foarte rapid. Da, este la fel de agresiv. Prin magie, mașina asta nu-și arată greutatea, la fel cum o femeie fatală nu își arată vârsta.

Sistemul de propulsie plug-in hybrid se comportă de parcă ar putea muta munții. Și tind să cred că, dacă insiști puțin, chiar poți face asta. Având în vedere configurația twin-turbo + sistemul electric, pare că resursele nu se mai termină. Indiferent la ce viteză te afli, calci pedala de accelerație și timpul se comprimă.

Există un mic turbo lag dacă lași toate sistemele în cea mai cuminte setare, dar nu afectează cu nimic plăcerea pe care o simți. Consideră că mașina îți dă un mic răgaz pentru a te gândi mai bine dacă, într-adevăr, vrei să faci ce urmează să faci.

Trecerea de la termic la electric și invers se face aproape pe nesimțite, la viteze reduse ce mai simți mici smucituri, dar nimic deranjant.

Transmisia automată, cu 8 rapoarte, schimbă treptele rapid și precis, iar modul Sport trece cutia de viteze în modul manual și îți dă ocazia să schimbi tu rapoartele cu ajutorul padelelor din spatele volanului.

Renovatio a dezvoltat e-charge, prima rețea de încărcare rapidă din România, care are în acest moment 380 locații* cu puteri de încărcare până la 350 kW.
*inclusiv parteneri

Consum

Sistemul plug-in hybrid te ajută și atunci când vrei să impresionezi cu cifrele de consum, nu numai atunci când vrei să impresionezi cu cifrele afișate pe vitezometru. Desigur, atâta timp cât ai bateria încărcată.

Constructorul bavarez declară un consum mixt de 1.8 litri/100 de km, în ciclul WLTP.

Dacă acumulatorul de 18.7 kWh este încărcat complet, BMW susține că noul M5 Sedan/Touring poate acoperi până la 66 de kilometri în modul pur electric. Dacă și temperaturile exterioare sunt de partea ta, nu este imposibil. De pildă, noi am acoperit 63 de kilometri.

Apoi, cu destulă energie în baterie, consumul urban a fost de 6.3 litri/100 de km și 26.8 kWh/100 de km consum de energie. Cel extra-urban s-a situat în jurul valorilor de 7.5 litri/100 de km și 9.8 kWh/100 de km consum de energie.

Pentru că, până la urmă, vorbim despre un M5 Touring, de 2.5 tone, cu 727 de cai putere, atunci când s-a epuizat bateria, cifrele de consum au crescut exponențial: 18.4 litri/100 de km în mediul urban și 11.8 litri/100 de km în afara orașului. Cu patru persoane în mașină.

Trebuie să reții că, chiar și cu bateria descărcată complet, poți rula electric aproximativ 20-25% din distanța acoperită pentru că bateria se mai încarcă în timpul condusului. Nu foarte mult, încât să acoperi dintr-un foc 20-30 de kilometri, dar dacă aduni 2 kilometri de acolo, 3 de dincolo, obții un rezultat bun.

Acumulatorul poate fi încărcat cu maxim 11 kW (doar la priză AC), ceea ce înseamnă că o încărcare completă durează 2 ore și 15 minute.

BMW M5 Touring joacă într-o ligă aparte, dacă ne uităm la rivalii săi tradiționali. RS6 Avant nu se mai regăsește în portofoliul Audi, pentru moment, iar Mercedes-AMG oferă doar un E 53 Hybrid 4Matic+ Estate. Adică un motor de 3.0 litri, pe benzină, plug-in hybrid, care oferă în total 585 de cai putere și care are un consum de 3.1 litri/100 de km.

Ce-i drept, poate acoperi (teoretic) până la 95 de kilometri în modul pur electric.

Dacă ne uităm în curtea celor de la Porsche, regăsim Panamera Turbo S E-Hybrid. Un PHEV cu motor V8 de 4.0 litri, 782 CP, 1.000 Nm cuplu și un consum de 4.1 litri/100 de km. În modul pur electric poate acoperi până la 85 de kilometri.

Performanţe

Actuala generație BMW M5 Sedan atinge 100 de km/h în 3.5 secunde, în timp ce varianta Touring are nevoie de 3.6 secunde. Deși vorbim despre cifre impresionante pentru o mașină de 2.5 tone, este pentru prima oară în istoria M5 când noul model nu are un raport putere/greutate mai mare decât vechiul model.

Așadar, vechea iterație este mai rapidă până la 100 de km/h: 3.3 secunde pentru versiunea Sedan.

Revenind, așa cum se întâmplă în cazul tuturor modelelor M, viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar pachetul M Driver poate crește această valoare la 305 km/h.

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ Estate ajunge la 100 de km/h în 3.9 secunde, dar are de partea lui autonomia electrică mai mare și faptul că acumulatorul poate fi încărcat la prize rapide cu până la 60 kW, ceea ce înseamnă că repriza 10-80% durează 20 de minute.

De cealaltă parte, Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid sprintează până la 100 de km/h în 2.9 secunde atunci când este bifat pachetul Sport Chrono, iar viteza de top ajunge la 325 km/h. Bateria de 25.9 kWh poate fi încărcată doar la prize AC, cu maxim 11 kW, ceea ce înseamnă că o încărcare completă durează 2.7 ore.

Interior

Interiorul variantei Touring este, practic, identic cu cel al variantei Sedan. Pentru că vorbim despre un model M pur-sânge, ai câteva elemente specifice, cum ar fi butoanele M1/M2 de pe volan (scurtături către configurația preferată), butonul de pornire/oprire finisat în roșu, iar pe butonul rotativ iDrive este gravată cu laser logo-ul M.

Ai mai multe variante pentru ornamentele interioare, inclusiv unele din fibră de carbon. Noi le-am avut pe cele standard, din aluminiu, care trebuie să recunosc că produc foarte multe reflexii în suprafețele vitrate.

Deși sport, scaunele față sunt confortabile, au funcție de încălzire, ventilație și masaj. Eu îți recomand să bifezi tapițeria din piele Merino în nuanțele Kyalami/Negru pentru că adaugă un plus de personalitate habitaclului. Pielea Merino este cea mai calitativă piele oferită de BMW și nu este colorată cu vopsele sintetice. Altfel spus, inspiră calitate și miroase a piele "adevărată".

De asemenea, bifează pachetul extins de piele, pentru că astfel vei avea acest material și în zone care nu sunt, neaparat, la vedere. Adaugă un plus de rafinament.

Acest rafinament este, din păcate, știrbit de suprafețele finisate în negru lucios (cum ar fi consola centrală) și de multitudinea de butoane tactile. Inclusiv butonul pentru avarii este tactil. Acestea nu răspund întotdeauna prompt la comenzi și este o adevărată aventură să activezi vreo funcție în timp ce conduci.

Că tot am pomenit de consola centrală, aici regăsești câteva butoane specifice unui BMW M. Setup (permite reglarea individuală a sistemelor relevante ), M Mode (Road, Sport și Track) și M Hybrid.

Acesta din urmă permite setarea modului de rulare, cum ar fi Electric sau Hybrid. Desigur, ai și un mod care păstrează un anumit nivel de încărcare al bateriei, pentru a utiliza energia când te întorci în oraș, de pildă.

Spațiul pe banchetă este generos atât în cazul variantei Sedan cât și Touring.

Cea mai mare diferență între cele două variante este, desigur, volumul de încărcare al portbagajului. Marele avantaj este că bateria este poziționată deoparte și de alta a tunelului central, deci nu în spate cum se întâmplă de obicei, așadar sistemul de propulsie plug-in hybrid nu afectează atât de mult volumul portbagajului.

BMW M5 Touring are un portbagaj de 500 de litri, sau 1.630 de litri cu bancheta rabatată. Poți încărca aici și obiecte cu o lungime de 2 metri. Pe încercate. Ca o comparație, M5 Sedan are un portbagaj de 466 de litri.

Sub planșeul portbagajului se mai ascunde un spațiu de depozitare, unde poți depozita cablurile de încărcare, triunghiurile reflectorizante și așa mai departe.

Break-ul de performanță de la Mercedes-AMG oferă un portbagaj de 460 de litri, iar Porsche Panamera este cel mai dezavantajat din acest punct de vedere cu al său portbagaj de 421 de litri.

Preţ de achiziţie

Actuala generație BMW M5 Touring pornește, în România, de la 138.485 de euro cu TVA inclus. Mașina testată de noi a avut mai multe dotări opționale, inclusiv nuanța exterioară Rosso Corsa venită direct din catalogul Individual.

Cel mai scump pachet, adică Ultimate Package, a costat 21.013 euro și a inclus, printre altele frânele M Carbon, capacele oglinzilor exterioare din carbon, plafonul panoramic, scaunele față încălzite și ventilate, dar și plafonul îmbrăcat în Alcantara.

Acestea fiind spuse, nota de plată finală s-a ridicat la 165.000 de euro.

Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ Estate costă de la 120.330 de euro în sus, iar dacă te gândești la un Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid trebuie să scoți din buzunare cel puțin 250.616 euro cu TVA inclus.

Siguranţă

Punctajul de 5 stele, obținut de Seria 5 la testele de impact Euro NCAP, este preluat și de M5.

Acest rezultat poate fi tradus în felul următor: 89% protecție pentru pasagerii adulți, 85% protecție pentru copii, 86% protecție pentru pietoni și bicicliști și 78% eficiența sistemelor de siguranță oferite în standard.

Ţinută de drum

BMW M5 Touring se conduce surprinzător de normal atâta timp cât nu forțezi nota. În momentul în care devii "huligan", mașina îți răspunde cu aceeași monedă.

Direcția este impecabilă, mai ales în modul Sport, și are o anumită "greutate" specifică modelelor M. Recunosc că aș fi apreciat o suspensie puțin mai confortabilă, din moment ce vorbim despre M5 Touring și nu despre M5 Sedan. Mai ales atunci când asfaltul nu este foarte bun, vei simți din plin această rigiditate.

Pe de altă parte, aceasta este singura modalitate prin care poți ține sub control cele 2.5 tone ale mașinii. De fapt, dacă lași toate sistemele pe Comfort, există și un mic ruliu. Nu deranjant, dar este acolo.

Dacă optezi pentru o setare mai sportivă, vei observa că, pe viraje, toată greutatea de care am tot pomenit este anihilată, eficient, de toate sistemele mașinii. Pur și simplu, simți cum lucrează toate la unison pentru a nu știrbi din comportamentul unui M veritabil.

Vizibilitate

Suprafețele vitrate au dimensiuni potrivite, mai ales luneta, astfel că nu afectează vizibilitatea. Montanții C sunt destul de groși, așadar te încurcă puțin atunci când vrei să te asiguri pe diagonală.

Același lucru l-am remarcat și la montanții față, astfel că vizibilitatea este puțin afectată, mai ales în intersecțiile mici.

Din fericire, oglinzile laterale sunt bine proporționate, astfel că vezi tot ce te interesează.

Pentru un plus de siguranță, acestea vin echipate cu senzor de monitorizare a unghiului mort. Iar pentru parcări ai un sistem de camere la 360 de grade.

Tehnologie

Germanii de la BMW au una dintre cele mai bune interfațe digitale din industrie. Mă refer aici la instrumentarul digital, de 12.3 inch, și la display-ul central al sistemului multimedia, de 14.9 inch.

Ambele ecrane sunt integrate într-un ansamblu curbat, îndreptat către șofer.

Sistemul propus de bavarezi este intuitiv, se mișcă foarte bine, grafica este calitativă și găsești rapid orice funcție ai nevoie.

Conexiunea Apple CarPlay și Android Auto este fără fir și se realizează fără bătăi de cap. Dacă așezi telefonul în zona de încărcare prin inducție, te asigură că nu rămâi fără baterie când ți-e lumea mai dragă. Desigur, poți încărca dispozitivele și cu fir, mulțumită numeroaselor porturi USB-C.

Inclusiv pasagerii din spate au această opțiune.

Design

Deși contestat de mulți fani înrăiți, noul BMW M5 Touring/Sedan mizează pe un design exterior agresiv, cu prize de aer supradimensionate, aripi evazate, jante de 21 de inch și, dacă le bifezi, multe ornamente exterioare din fibră de carbon.

Acum, partea din spate este, desigur, schimbată la varianta Touring, dar, sincer, nu aș ști să îți spun ce variantă prefer mai mult. Pe cea Sedan sau pe aceasta Touring. Las la aprecierea ta.

Paleta de culori exterioare include atât nuanțe mai discrete, dar și unele țipătoare, cum ar fi Verde Isle of Man sau Roșu Fire. Pentru puțin peste 6.000 de euro poți bifa o nuanță BMW Individual, cum este și acest Rosso Corsa pe care îl poți admira în imaginile alăturate.

Nu ne-a placut

  • Prezența prea multor suprafețe tactile în habitaclu
  • Indisponibilitatea unei încărcari DC
  • Autonomia electrică mică, în comparație cu rivalii

Ultimele teste


  • Gata hibernarea

  • Pick-up din viitor

  • Rachetă de familie

  • Forma viitorului

Comentarii (4)

  • Oau, așa da

    banii mei are valoare
    Oare am semnalizare?
    0 1
  • O rachetă de 2,5t. Are cuvântul Alex, sau cine ne explica legătura dintre greutate și "evoluție" (nu progres).
    1 0
  • macar nu este o racheta electrica
    (alea cantaresc mai mult iti trebuie categoria C sa conduci)
    0 1
  • Pe cuvântul tău de mincinos/ignorant?
    i5 M60 are 2,4t.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru