Ştiri despre Dacia
-
Echipa Dacia Sandriders va fi reprezentată de echipajele Al-Attiyah/Boulanger și Loeb/Lurquin la Raliul Safari din Africa de Sud, a treia etapă a sezonului W2RC din 2025. (Miercuri, 14 Mai)
-
Echipa Dacia Sandriders se află în România pentru un eveniment off-road care se desfășoară pe cel mai înalt drum montan din țară: Transalpina. Traseul a fost parcurs cu un Duster Adventure, modificat special pentru această provocare. (Miercuri, 07 Mai)
-
Dacia a tins o bornă importantă de producție la uzina de la Mioveni, acolo unde tocmai a fost asamblată mașina cu numărul 8 milioane. Este vorba despre un exemplar Bigster, finisat în nuanța exterioară Albastru Indigo. (Marti, 29 Aprilie)
-
Constructorul de la Mioveni demarează o campanie de test drive cu noul Bigster, în toate showroom-urile din România. Campania durează până în data de 17 aprilie. (Vineri, 11 Aprilie)
-
După o pauză de aproximativ doi ani, uzina Dacia de la Mioveni și-a deschis porțile pentru jurnaliști. Momentul a coincis cu intrarea primelor exemplare Bigster pe linia de asamblare. (Miercuri, 26 Martie)
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Corect, exemplarul din imagini are bancheta spate fracţionabilă 60/40. Din păcate, acest feature nu este standard, fiind oferit doar pe versiunile de echipare Laureate şi Ambiance.
Mulţumim pentru precizare.
Problema e ca acei 2 000 eur sunt de fapt vreo 4 500 eur (dupa datele de pe acest site). Iar pt. cine nu-i are ... nu merita !
Cred ca e un model corect Daciuta noastra.
Asa pot zice si eu ca mai bine la 10.000 o bicicleta Maserati si faci si economie de 2000 de euro :))))))
Sunteti culmea...
Logan din test: pret 12.250Eu
Skoda Rapid 1.6 TDI:
- 3000Eu in plus pret pornire
- 350Eu - vopsea metalizata
- 330Eu- jante aliaj
- 24Eu - a 3 a tetiera spate
- 157Eu- geamuri electrice spate
- 160Eu - oglinzi electrice
- 24Eu - pachet fumatori
- 180Eu - pachet fumatori
- 320Eu - asisteneta parcare cu spatele
- 140Eu - volan piele
- 120Eu - sistem "multimedia" adica USB + aux-in dar FARA GPS!!!
Deci, la o matematica de scoala primara Cele doua modele sunt echivalente, skoda avand un "avantaj" de + 4.805Eu dar fara GPS
Deci Andre Turnbull, nu stiu cui te adresezi tu, dar parca ai impresia ca aici de-a face doar cu potentiali cumparatori de Skoda. Frate, iti inteleg refularea poate si invidia, dar exemplul tau este absolut ridicol. Dincolo de faptul ca platesti aproximativ in plus 5.000eu (daca punem si GPS-ul) nu ai INCA certitudinea cat de sigur este rapid si cate puncte va lua comparativ cu logan 2.
PS..altii mi-au luat-o inainte pana am reusit eu sa manac ceva si sa ma bag pe configurator sa nu scriu tampenii
Loganul din 2006 pe care l-am avut eu avea reglare lombara.
Unii zic ca trebuie sa fii dus sa dai 12000 euro pe un Logan 2. De ce?
Rio si Aveo, care sunt urmatoarele sedanuri din clasa mica peste Logan 2 incep de la...12000 euro, avand niste motorizari pe benzina, nu diesel, anemice si dotari ok. Daca vrei una mai dotata dai 14.500-15000 (la care normal se adauga reducerile lor care sunt cam de 10% la Chevrolet si inexistente la RIO si tot iesi mai scump si inca e vorba de motoare pe benzina nu diesel, cu puteri in jur de 100-110 cp care consuma sensibil mai mult). Rapidul e mai scump decat cele doua cu cateva sute de euro la pretul de pornire.
Deci cum sa compari Rapid cu Logan 2?
Vrei disel ieftin, cu portbagaj mare, te orientezi spre Logan 2. Vrei finisari mai bune, motorizari mai puternice si design modern plus siguranta certificata, te duci cu Rio, Aveo.
Daca toti am avea bani foarte multi am merge toti numai cu RR si Ferrari si am huli si marci precum Audi care par low-cost ca finisari fata de celelalte doua.
Asta e problema ca unii ciumpalaci nu inteleg ca nu toata lumea are bani sa treaca la o masina din clasa superioara. Multi din ciumpalaci au vechituri de 7-8 ani cu 300.000 km la bord si au aere de britanici milionari in pounds...Mai terminati fratilor ca suntem romani. Mai jos cu pretentile.
Pozele sunt prelucrate la greu iar in realitate n-am vazut inca nuanta. Nu de alta dar asta e cam singura culoare mai acatarii pt logan 2, albastrul ala azurit fiind dedicat lui Stepway.
Dar Loganul de fata are totusi un defect....nu satisface ego-ul tot mai mare al romanasilor autohtoni, nici mandria si nici impresiile unor omenasi mici, mici, mici!
1.6 TDI 105 CP în ediție limitată
Preț recomandat 14463 Euro inclusiv TVA
+siguranta de 5 stele
+motor diesel fiabil
+dotari de serie excelente
+marca,Skoda are o cota de piata mai mare ca la alte modele inclusiv Dacia
+garantie 4 ani si 120.000 km
Merita diferenta?Eu zic ca DA daca te uiti la noul Logan nu are nici macar frine cu disc pe spate cum are Skoda Rapid!
Este un punct de vedere!Multumesc
Nu m-ati inteles! Eu am avut buget 20k!!!
Daca avem 10-12k sigur mergeam pe Logan pt. ca vroiam musai o masina NOUA si virgina!
Mai detin o Solenza din 2004 tot noua si cu peste 200 000 km prin bortile autohtone. Merge perfect!
O masina noua da de lucru la oameni, oricare ar fi ei. Una SH imbogateste doar niste samsari, fara sa generalizez desigur!
Skoda Rapid Activ 1.6 Tdi 105 Cp pret pret 15555 (prima varianta de echipare ) este din configuartorul Skoda
NU are o cutie de viteze cu 6 rapoarte la un motor mai mare
NU are navigatie
NU are tempomat
NU are limitator de viteza
NU are geamuri electice pe spate
NU are computer de bord
NU are genti de aliaj
NU are volan din piele
NU are schimbator de viteze din piele
NU are senzori de parcare
NU are satelit de comanda pentru radio cd
NU are bluetooth
NU are mod eco pentru motor
NU are oglinzi reglabile electic si incalzite
NU are tapiserie din piele
Toate astea prietene le gasesti pe Dacia Logan II la un pret de 12700 de euro inclusiv vopsea metalizata !!!!!!
Si la Dacia ai 4 ani garantie in limita a 100.000 de km
Nu cred ca 1.6 tdi motor relativ nou este mai fiabil decat 1.5 DCI un motor mai mult decat verificat aflat in productie din 2003
Skoda are discuri pe spate din simplul motiv ca exista o norma care obliga toti producatorii care fac masini care au mai mult de 100 de Cp trebuie sa fie echipate OBLIGATORIU cu discuri de frana spate ! Altfel nu se inghesuia Skoda sa puna discuri pe spate vezi Octaviile mai vechi ce de discuri au pe spate.Aia cu Skoda rapid de 5 stele ramane de vazut ca nu afost testata inca. Intreb si eu merita diferenta data pe Skoda ?
Trebuie doar sa-ti invingi pofta de marire.....si propriul ego!
cota de piata 2012
- dacia 30%
- wv -10,6%
- skoda - 8,7%
motor diesel fiabil...aha uitase-si sa ne povestesti de mancatorii de ulei de la wv
siguranta de 5 stele? stelutze verzi ce roiesc in jurul capusorului tau. Atunci da. Pe astea de unde le-ai scos...te-ai jucat cu machete de skoda in curte si au rezistat?
dotari de serie excelente...pentru o editie limitata evident. Morcovul Dacia se cam mareste si din partea inferioara a ajuns sa va gadile in cerul gurii.
Care-i problema fratioare? cam bate vantu' pe la voi prin curte, asa-i?
Si daca mai apare si noul logan cota aia de piata "mai mare decat la alte modele inclusiv dacia" o sa se citeasca cu minus
Astept provincia!
Iar faza ca Dacia are navigatie si piele... cumpara-le si simte-te ca intr-o masina de 20000 de euro. Dar nu te mira ca nu ai caroserie galvarizata si dupa 3-4 ani incep sa apara primele puncte de rugina si ca ai una dintre masinile fabricate in Europa a carei siguranta e printre cele mai slabe. Pentru ca este o masina gandita sa fie fiabila, accesibila si eventual cu niste dotari la care pana acum doar visai ca ti le puteai permite la o masina noua. Evident ca se puteau face imbunatatiri si in privinta caroseriei sau sigurante, insa asta crestea pretul si se apropia cam mult de cel al unui Renault Symbol.
Sunt curios daca sistemul de injectie este acelasi ca la Logan 1. Ma refer evident la DCI-uri.
Ca exemplu:
http://prevenireaccidente.ro/
Mie personal mi se par destul de importante unele limitari.
Evident, nimic nu poate inlocui o celula de siguranta bine proiectata, o caroserie atent proiectata cu ideea deformarii controlate in cap, o suspensie si o directie buna, etc Si aici probabil dacia mai are de lucru pentru a recupera terenul pierdut. Sistemele electronice insa au limitarile lor, de care nimeni nu pare foarte dispus sa discute. Cele esentiale (ABS, ESP, airbaguri - in numar limitat deocamdata-) au aparut si pe dacia. Din ce a ramas cel putin unele mi se par supraevaluate ca pret :).
Vreti sa va spun cat costa si Casco pe an la Dacia Logan vs Skoda Rapid ?
Dacia - 400-500 euro pe an
Skoda - 640 - 800 euro pe an
Deci, adunati diferenta la service, la asigurari, la consum si o sa vedeti cum urca pretul . Asta daca sunteti oameni normali la cap si va faceti asigurare nu ca aia cu BMW din 2002 care baga cate 2 litri la pompa sa mearga sa cumpere seminte sau sa vanda cartofi.
P.S. Motorul pe benzina de 105 CP nu cred ca scoate sub 10 % in oras iar ca mai iesi odata la luna cu ea pe afara , asta nu inseamna ca ai medie de 6 % , dar brand-ul conteaza.
Hai ca v-am dat apa la moara acum:-)
Peugeot 301 1.6 HDI 92CP Allure pret 14.700, oferta 13.708,
Škoda Rapid 1.6 TDI / 105 CP pret cu oferta de 3000 euro 14460 euro
Chevrolet AVEO 1.3D 16v 95CP pret 15020 Euro OFERTA 13515 Euro
PLATA O FACETI LA CASERIE ......sa nu uitati sa intrebati cat costa stampila la 15000 km /30000 km /45000 km
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2013-4-5/307
Pentru cui ii e lene sa deschida linkul e vorba de untimul raport facut de TUV, in ceea ce priveste fiabilitatea masinilor din Germania. Este vorba de cei care acum 2 ani laudau Loganul, iar ultrasii Dacia ma puneau la zid si aruncau cu rosii ca nu stiu ce vorbesc (valabil si in cazul lui Megane). Clasamentul ma surprinde si nu prea.
Si sa nu uitam ca sunt multe masini care s-au vandut in milioane de exemplare de-a lungul anilor (de ex. imi vine in minte Peugeto 206). Si VW are vanzari record, insa asta nu inseamna ca face cele mai fiabile masini.
Parerea mea este ca trebuie tinut cont de faptul ca Dacia este o masina ieftina si din multe puncte de vedere medie.
la faza cu tuv foarte agresiv , ...asta e poate erai nervos.
insa:"Asta cu vanzarile foarte bune, e adevarat... in Germania Dacia inca se vinde bine. Insa asta nu e chiar un pretext. Un neamt isi permite mult mai usor o Dacie decat un VW sau o Skoda"
pai si un roman ce isi permite mai usor nou? .
Bineinteles fiind vorba in contrast despre" loganistii" din Romania.
mai bine un volvo S40/S60 second de dupa 2008. BMW e sicriu pt prostanacii de 18 ani cu permisu luat de trei luni.
Iar daca tinem cont de faptul ca salariul minim pe economie in Germania este de peste 1000 de euro, fata de nici 200 de euro cat este acum in Romania, cei care isi permit un Logan nou este evident ca sunt mai multi in Germania. Deci unul din motivlele pentru care Dacia se vinde bine in tarile dezvoltate e faptul ca este o masina mai accesibila pentru cei care vor o masina noua. In Germania un Logan nou isi poate permite chiar si un student care are un simplu job. Ori unui roman obisnuit nu prea i se pare lucru usor sa plateasca o rata de 200-250 de euro/luna timp de 3,4 ani, in conditiile in care el castiga 500 euro/luna sa zicem.
Parerea mea este ca principalul avantaj pentru care Dacia vinde bine e faptul ca este o masina care nu ridica probleme prea mari la fiabilitate, ofera niste dotari pe care nu te astepti sa le aiba un low cost si evident pretul. Ori daca vrei o siguranta foarte buna, daca vrei mai mult confort, o tinuta de drum mai buna, e cutie mai bine etajata, o pozitie mai buna la volan, sau o caroserie galvarizata... tre' sa te mai cauti in buzunare si sa mergi in alta parte. Bine, nu m-as mira ca acum unii sa inteleaga ca i-am facut sarantoci pe cei care au Logan...
@LauCalin
Cum bagi tu mereu aceeasi placa. Nu e vorba de limbaj agresiv. E vorba de a scrie sau nu tampenii. E vorba de a reda cat mai fidel realitatea. E vorba de a striga tare ADEVARUL si de a reclama falsitatea / minciuna.
Teoreticienii ca tine fac 1 din 2 lucruri: ori enerveaza, ori plictisesc / adorm participantii la discutie. Oricum, de adus ceva constructiv, in mod sigur NU aduc. Ti s-a dovedit ca gresesti la nenumarate articole. De cate ori ti-ai cerut scuze sincer? Niciodata.
""Bine, nu m-as mira ca acum unii sa inteleaga ca i-am facut sarantoci pe cei care au Logan...""
si cu toate astea multi exact asta vor crede, si din cauza ca le convine de minune sa creada ca i-ai facut sarantoci, pt ca astfel isi autovalideaza dreptul la replica si colera tampa.
Domnul de mai sus nu vrea sa inteleaga ca o masina low cost are si puncte slabe, uneori vizibile.
Nu vad pe nimeni sa afirme perfectiunea la Dacia, se faceau doar niste comparatii la care tu ai sarit de c^r in sus... ca de obicei... ca si cum ti s-ar fi adresat special tie... ca un afront personal.
Conceptul lowcost trebuie luat ca atare. E ceva ce ar trebui sa existe pentru ca asta cere piata. Puncte slabe, puncte tari? Bravo, ai descoperit apa calda! Amice, compromisuri exista in orice segment, la orice marca. Pentru unii, unele lucruri cantaresc mai mult, altele mai putin. Ce conteaza, e rezultatul dupa ce tragi linie... sa ai un impact semnificativ asupra pietei pe care te concentrezi... pentru Dacia, acea piata e Europa. Si da, are un impact semnificativ pe toate pietele importante.
In concluzie Dacia ramane doar o marca low cost si atat nu se vrea a fi mai mult.
ti-a zis ca esti arogant?! Ti s-a zis ca esti ipocrit. Hai ca te-ai pierdut !
Citeste mai bine ce si cui i se adreseaza comentariile.
Daca aveam logan cred ca costurile erau la cca 40% !
Recunosc ca doare la buzunar dar cand vor face loganul cu scaune din care sa nu cazi frane disc spate etc voi cumpara prb un Logan !
de ce logan 2 are navigatia in alte limbi si nu are in romana? nu am cuvinte sa descriu acest aspect. masina romaneasca, dar nu pe limba romanilor...
stie cineva daca se poate(si unde) monta magazie de cd-uri la logan 2 cu navigatie?
multumesc