Drivetest Hyundai i20 (2012-2014)

1.1 CRDi 75CP Comfort+
Hyundai i20 (2012-2014) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 13.05.2013
Zgârcitul

Motorul diesel începe să dispară de pe automobilele de segment A şi B. Pentru mulţi constructori, acest tip de motorizare nu mai este esenţială. Clienţii de maşini de oraş caută propulsoare pe benzină, mai ales cele de generaţie nouă cu cilindree mică şi supraalimentare. Mitsubishi şi Nissan, de exemplu, nu mai oferă motoare diesel pe modele precum Colt (care de acum se va numi Space Star) sau Micra. Iar acest trend probabil va creşte. Dar va exista mereu segementul automobilului de flotă. Sau maşina de firmă. Unde cel care o foloseşte nu este şi cel care plăteşte carburantul. Performanţele cad pe locul doi, economia, fiabiliatatea şi costurile mici de întreţinere urcă pe primul loc în decizia de achiziţie. Iar Hyundai i20 CRDi 1.1 se înscrie perfect în acest profil. Este poate una dintre cele mai lente maşini diesel pe care le-am condus, dar este extrem de economică. Şi asta pentru că sub capotă se află unul dintre cele mai mici propulsoare turbodiesel disponibile în acest moment: are doar 1.1 litri şi trei cilindri. 

Hyundai i20 (2012-2014)
1.1 CRDi 75CP Comfort+

  • Pret de pornire 12.590 €
  • Pret model testat 14.227 €
  • Taxa auto 36 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

În acest moment în segmentul B există doar două propulsoare turbodiesel cu trei cilindri. Unul este cel coreean pe care îl regăsim pe modele ca Hyundai i20 sau Kia Rio, iar al doilea aparţine grupului Volkswagen: 1.2 TDI. Se află seja în dotarea modelelor Volkswagen Polo sau Seat Ibiza. Ambele propulsoare produc 75 CP dintr-o cilindree sub 1.2 litri. 

Motorul Hyundai are eticheta oficială 1.1 CRDi, dar cilindreea corectă este de 1.120 cmc. Cei trei cilindri sunt suficienţi pentru a livra 75 CP la 4.000 rpm şi un cuplu motor maxim de 175 Nm la 1.750 rpm. Având doar trei cilindri, motorul emite un sunet ciudat pentru un diesel, un fel de bârâit înfundat. Deşi este lent în prima parte a turometrului, micul propulsor îşi face treaba în zona de cuplu şi livrează puterea promisă. Pentru a-l exploata, e nevoie să folosim din plin şi cutia manuală cu şase trepte, al cărei levier dă uneori senzaţia că agaţă.

Consum

În timpul testului nostru, am reuşit să obţinem un consum urban ce a variant între 5.2 şi 6 litri/ 100 km, iar în regim mixt, computerul de bord a înregistrat un consum de motorină de 4.4 litri/100 km. Cifre excelente în viaţa reală, unde puţine maşini reuşesc performanţe de acest tip.

Totuşi, deşi avem de-a face cu un motor cu doar trei cilindri şi o cilindree mică pentru un propulsor diesel, nu este chiar cel mai eficient turbodiesel din această clasă. Cifrele oficiale pentru motorul 1.1 CRDI folosit de Hyundai sunt 3.8 litri/100 km în regim mixt şi 4.6 litri/100 km în regim urban. Totuşi, există suficientă concurenţă cu cifre identice, de 3.8 litri consum mediu (Chevrolet Aveo 1.3D, Citroen C3 1.3 HDi, Peugeot 208 1.4 HDi, VW Polo 1.2 TDI şi Seat Ibiza 1.2 TDI), dar şi modele care consumă mai puţin: Ford Fiesta 1.5 TDCi cu 3.7 litri/100 km, Kia Rio 1.1 DSL cu 3.6 litri/100 km şi Renault Clio 1.5 dCi cu 3.6 litri/100 km. 

Performanţe

Având în vedere că avem de-a face cu un automobil propulsat de un motor diesel de 75 CP, nu putem să ne aşteptăm la performanţe de invidiat. De fapt, Hyundai-ul i20 este chiar unul dintre cele mai lente automobile din acest segment. Pentru a atinge 100 km/oră, Hyundai i20 1.1 CRDI are nevoie de 15.7 secunde, iar viteza maximă este de 160 km/oră. Este depăşit la acest capitol doar de colegul său de grup Kia Rio 1.1 DSL care are nevoie de 16.1 secunde pentru a ajunge la 100 km/oră. Restul concurenţei reuşeste să obţină cifre ceva mai bune, menţinând timp de acceleraţie undeva peste 13 secunde şi jumătate. 

Interior

Modelul Hyundai i20 1.1 CRDi testat de noi a venit în echiparea Confort+, acesta fiind practic nivelul de bază cu o serie de elemente în plus. Interiorul se dovedeşte a fi destul de auster, cu mult plastic tare, dar de o calitate mult mai bună faţă de modelele i20 fără facelift. Pentru o pată de culoare, Hyundai a dotat interiorul cu inserţii de plastic argintiu pentru consola centrală, volan şi gurile de ventilaţie. Mai există şi elemente din plastic lucios, plus o serie de butoane plăcute la atingere. Planşa de bord este simplă şi lizibilă, iar un ecran mic cu afişaj albastru amplasat în partea superioară a consolei ne oferă informaţii de la sistemul audio şi de la computerul de bord. Păcat că volanul şi levierul schimbătorului sunt din plastic şi nu sunt legate în piele. 

Spaţiul la bord este suficient pentru patru persoane, sau chiar cinci, dacă situaţia o cere. Volumul portbagajului este de 295 litri, foarte aproape de valorile cele mai mari din această clasă. 

Preţ de achiziţie

Hyundai practică o politică aparte când vine vorba de preţ. Toate modelele au un preţ de listă oficial, dar toate sunt vândute la un preţ de ofertă care se menţine aproape permanent. De exemplu, modelul testat de noi, Hyundai i20 1.1 CRDI Comfort+ costă conform preţului de listă 14.227 euro, dar el este vândut de fapt pentru suma de 11.499 euro (TVA inclus). Acest preţ îl face foarte competitiv, singurul model mai ieftin aflat la vânzare fiind Dacia Sandero 1.5 dCi Ambiance la un preţ de 9.800 euro. Renault Clio 1.5 dCi şi Kia Rio 1.1 DSL se apropie cu preţuri de 11.800 şi respectiv 11.578 euro (TVA inclus). Dacă luăm în calcul preţul de listă, atunci i20 1.1 CRDI este întrecut în sus doar de VW Polo 1.2 TDI Comfortline, cu un preţ de 15.075 euro.

Siguranţă

Hyundai i20 a fost testat de către EuroNCAP în 2009, când a obţinut un scor general de cinci stele. Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi a fost de 88%, iar pentru pasagerii copii de 83%. Lista de dotări la capitolul siguranţă este completă chiar şi în această echipare de bază: ABS+EBD, TCS+ESP, airbaguri faţă, airbaguri laterale şi airbaguri cortină plus blocarea automată a portierelor în mers. 

Ţinută de drum

Hyundai i20 1.1 CRDi nu a fost gândit pentru a bate recorduri de viteză sau pentru a oferi plăcerea condusului pe drumuri virajate. Este un automobil de oraş bun pentru a te duce de acasă la birou. Şi se achită excelent de acest job. Motorul diesel este suficient de silenţios pentru a nu deranja, dar ne-am fi dorit ceva mai mult cuplu la turaţii joase. Suspensia este setată pentru confort şi filtreză bine denivelările din drumurile autohtone. Mai puţin plăcută este direcţia. Aceasta este mult prea moale şi lipsită de feedback. Un volan ceva mai ferm ar fi făcut din i20 CRDi o maşină cu ceva mai mult caracter.

Vizibilitate

Hyundai i20 a stat mereu bine la capitolul vizibilitate datorită suprafeţelor vitrate suficient de mari şi formei relativ clasice a caroseriei. Doar montantul stânga faţă poate jena vizibilitatea pe virajele mai strânse de stânga, dar nu în mod excesiv. În schimb, Hyundai nu oferă nici un fel de asistenţă pentru manevrele de parcare, modelul i20 nefiind dotat cu senzori de parcare sau cameră pentru mersul cu spatele.

Tehnologie

Pentru că avem de-a face cu un Hyundai i20 în echipare de bază, lista de gadgeturi nu este foarte lungă. Există o mufă USB şi una AUX ce permit conectarea unei surse extrene de muzică, avem o şi o climatizare manuală, plus un computer de bord. Şi atât. Nu există oglinzi electrice, nici sistem Start-Stop, nici comenzi pe volan. Nu există nici măcar telecomandă pentru închiderea centralizată, maşina fiind dotată cu o cheie simplă. Simplu şi la obiect.

Design

Hyundai i20 facelift vine cu un design total schimbat la exterior. designerii coreeni alegând să modifice blocurile optice pentru a integra acest model mai bine în linia de design folosită de fraţii mai mari i30, i40 şi ix35. Farurile au acum o formă interesantă, dar le lipsesc LED-urile pentru luminile de zi. În varianta Comfort+, nu există proiectoare de ceaţă, acestea fiind înlocuite cu elemente de design cromate. Dacă în trecut, un Hyundai i20 putea fi confudat relativ uşor cu un Opel Corsa, acest lucru este imposibil astăzi. 

Nu ne-a placut

  • Interior auster
  • Dotări minime
  • Volan de plastic
Date tehnice - Hyundai i20 (2012-2014) 1.1 CRDi 75CP Comfort+
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1120
Lungime mm
3995
Putere maxima CP (rpm)
75 (4000)
Latime mm
1710
Cuplu maxim Nm (rpm)
180 (1750)
Inaltime mm
1490
Viteza maxima km/h
160
Greutate kg
1155
Acceleratie 0-100 km/h s
15.7
Ampatament mm
2525
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
45
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
295
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Hyundai i20 (2012-2014)

Ultimele teste

Comentarii (12)

  • Motorul diesel e pentru drum lung. Cea mai buna solutie in oras e un motor de 1.0- 1.2 litri, supraalimentat.

    Masina arata bine, mai ale exteriorul.
    12 23
  • Pai si concurenta credeți ca obține in practica consumurile declarate? Cel puțin la Clio marmota inveleste ciocolata cu prea mult staniol.
    21 33
  • facelift
    Masina arata bine ca a avut inspiratie de la Opel Corsa... Singurul avantaj pentru care se vinde masina asta e garantia. In rest nu are nimic in plus fata de concurenta directa. Nici macar pretul nu mi se pare mic. Poate doar cu reduceri sa fie mai atractiv.
    16 7
  • @slVW_83, ma bucur pentru tine si cei care gandesc ca tine. Daca toti s-ar gandi inainte la aceste lucruri cu siguranta azi nu i-am mai auzi cum se plang.Apreciez faptul ca ai inteles cum merg lucrurile cu aceste motorizari diesel in oras. Salutare !
    7 14
  • nu conteaza
    o masina modesta si scumpa......o Dacia Sandero il bate la fund la toate capitolele(aspect, dotari, performante, consum, pret)
    36 11
  • Arata foarte bine la exterior masina.
    4 11
  • 1.1 CRDi
    @MTV
    Eu nu cred ca ai condus tu Clio in viata de zi cu zi. Altfel te-ai mai fi lansat cu aberatii din astea. Clio diesel scoate 5.5 - 6% in oras fara sa-l menajezi , cu toate ca-i mai mare si are un cilindru in plus fata de dieselul Hyundai.

    +++

    Pentru cei care n-au condus, testul Automarket e f concludent. Clio diesel intr-o varianta de putere superioara - 90 CP - a scos intre 3.5-5.8 urban. DCi conceput in vremea in care Hyundai starnea hohote de ras in Europa. Deci nu prea performant ce are hyundai acum.
    27 6
  • dupa cum spune cineva mai sus,sunt destule masini in clasa asta cu acelasi consum; personal,al meu Punto cu motor 1,3 mjet consuma 5,5-5,8@% vara,urban,cu aer conditionat non stop...Constanta,nu Bucuresti,insa vara traficul se aseamana oarecum...nu se compara silentiozitatea unui mjet,cu un tractor vw de ex...
    11 1
  • Lucian
    Am pe cineva care are 10buc Hyundai I20 disesel 1,1diesel si vrea sa scape de ele. Nu mai comparati cu Dacia si Renault ca acestia au propulsor 1,5diesel foarte bun.
    La Hyundai filtru de particule nu se regenereaza si o consecinta masina nu trage si intoduce motorina in baia de ulei, urmeza distrugere turbo suflata si inevitabil a motorului.
    6 1
  • "Hyundai i20 are un consum urban ce a variat între 5.2 şi 6 litri/ 100 km"

    Consum exagerat !

    Consum FOARTE MARE pentru un motoras diesel de 1.1 litri.
    4 1
  • între 5.2 şi 6 litri/ 100 km - exact atat scot eu cu un clio vechi de 9 ani, cu motor 1.5 dCi

    Am vrut sa-mi cumpar anul asta un kia rio, sa imi scot clio la pensie, dar au niste motoare foarte lenese pe masinile mici. (desi dotarile sunt extraordinare - volan incalzit, etc, etc.)
    4 0
  • @MTV

    Vai de capul tau ! Renault Clio e cu 10 clase peste rapandula asta!
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru