Drivetest Hyundai Kona

4.0
Hyundai Kona zoom
de Tiberiu Safta, Foto: Dragoș Savu
Luni, 16.06.2025
Temperat

Hyundai a fost văzută, pentru o bună perioadă de timp, ca o marcă pentru oameni care nu emiteau pretenții mari de la mașini. De regulă, acei oameni erau trecuți de prima tinerețe și nu așteptau ceva special de la o mașină.

Atunci când sud-coreenii au început să vină în Europa, pe la sfârșitul anilor ’70 și începutul anilor ’80, mașinile lor erau făcute doar ca să te ducă din punctul A în punctul B, cu costuri mici și fără pretenții. Tocmai de aceea, de cele mai multe ori, modelele Hyundai din acei ani erau mai degrabă cunoscute pentru lacunele lor în materie de calitate.

Odată cu trecerea anilor, Hyundai a început să înțeleagă că mașinile sale trebuie să se adreseze și unui public tânăr, dornic de acel ceva care să-l facă să se simtă mândru de alegerea sa. Această schimbare a apărut abia la începutul anilor 2010, iar acum Hyundai este, cu siguranță, o propunere foarte atractivă pentru oameni tineri care caută să-și exprime personalitatea prin alegerea unei mașini accesibile.

Un exemplu în acest sens este Hyundai Kona. Aflat acum la a doua generație, prezentată în 2023, SUV-ul de dimensiuni subcompacte iese și mai mult în evidență datorită unui design futurist și atipic, dar și datorită unui preț competitiv.

Mașina testată de noi a venit în echiparea de top N Line, care aduce un pachet vizual mai dinamic la exterior și câteva dotări specifice vizibile în habitaclu. Desigur, fiind vorba strict de un nivel de echipare, Hyundai Kona N Line nu emite pretențiile unui SUV de performanță.

Totuși, chiar dacă vorbim aici de un pachet vizual, este Hyundai Kona N Line o mașină cu performanțe mai mult decât respectabile la un preț accesibil? Aceasta este întrebarea pe care noi ne-am pus-o, iar în rândurile de mai jos, vei afla dacă noul model se ridică la nivelul așteptărilor.

Dar înainte să continui cu testul nostru scris, ți-am pregătit mai jos un rezumat video cu mașina noastră de test.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

Hyundai Kona

  • Pret de pornire 27.608 €
  • Pret model testat 27.608 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noua generație Hyundai Kona este bazată pe arhitectura K3, care își face apariția și la actuala Kia Niro. În Europa, noul model este disponibil cu o motorizare pur termică, pe benzină, un motor pe benzină cu sistem mild-hybrid, un propulsor hibrid și chiar o versiune pur electrică.

Mașina testată de mine a primit motorizarea pur termică, pe benzină, 1.6 T-GDI turbo, în 4 cilindri, capabilă să livreze 138 de cai putere și un cuplu de 250 Nm. În standard, Hyundai Kona vine cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, însă mașina mea de test a primit o transmisie automată, cu 7 trepte și dublu ambreiaj, o opțiune care te va costa aproximativ 1.800 euro în plus. Dacă o bifezi, primești și padele în spatele volanului pentru schimbarea manuală a treptelor, dacă vrei neapărat asta.

La viteză constantă, motorul este destul de silențios și lucrează în doar 1.700 rpm atunci când rulezi cu 50 km/h în oraș, sau cu 100 km/h pe drumurile naționale. Propulsorul începe să-și facă auzită prezența abia la turații mai mari, cu un sunet specific unui motor în 4 cilindri. Motorul este destul de rafinat, astfel încât nu vei simți vibrații în reprizele de accelerație.

Acum că am trecut la acest aspect, trebuie să mărturisesc că răspunsul la pedala de accelerație putea fi ceva mai bun. Da, este adevărat că noua Hyundai Kona, chiar și cu echiparea N Line, nu este făcută să stabilească noi recorduri de viteză.

Însă, atunci când vrei să pleci rapid de pe loc, va trebui să ai răbdare, deoarece răspunsul trenului de rulare este destul de întârziat. La o apăsare mai fină a accelerației, am remarcat că Hyundai Kona reacționează mai bine și mai fluent, în special în traficul infernal din București. Cutia de viteze aproape că nu se simte atunci când urcă în trepte, însă vei sesiza o mică întârziere la retrogradarea treptelor.

Concluzia mea, după acest test, este faptul că Hyundai Kona recompensează condusul blând și fin, însă dacă ești genul de șofer cu un picior drept "greu", vei constata că vei fi penalizat cu privire la cum reacționează mașina.

Chiar și cu aceste observații, cei 138 de cai putere sunt suficienți pentru a te putea deplasa într-un ritm constant. Accelerațiile nu te împing în spătarul scaunului, însă nici nu te lasă cu senzația că te miști precum un melc.

Consum

Așa cum am menționat în rândurile de mai sus, mașina testată a venit cu un motor pe benzină, fără nicio formă de electrificare, nici măcar cu un sistem mild-hybrid. Chiar și fără electrificare, motorul de 1.6 litri turbo este unul destul de eficient raportat la cilindreea sa.

Hyundai declară un consum mixt de 6.4 litri/100 kilometri. Eu am reușit să acopăr aproape 300 de kilometri. Acest traseu a inclus traficul urban, o porțiune de autostradă și, în mare parte, drumuri naționale. În momentul în care eu am preluat mașina, aveam la dispoziție 568 de kilometri cu rezervorul plin.

În regim urban, am reușit să obțin un consum de 9.0 litri/100 km, cu mențiunea că această valoare a fost obținută la un condus liniștit, cu un trafic relativ lejer și fără să mă regăsesc în situații în care era nevoie de repezeală. Atunci când începi să pleci mai repede de pe loc și să navighezi printr-un trafic mai plin, vei ajunge să ai un consum de 12.7 litri/100 km. Și asta în modul de rulare Normal. Apropo de acest aspect, ai la dispoziție și modurile de rulare Eco și Sport.

Consumul a început să se apropie, ba chiar să depășească valoarea oficială atunci când am mers pe autostradă și pe drumuri naționale. Pe porțiunea de autostradă, care, trebuie să recunosc, nu a fost mai lungă de 40 de kilometri, am reușit să obțin un consum de 8.0 litri/100 km, la viteza maximă legală de 130 km/h. Ce-i drept, am avut și câteva reprize de accelerație mai puternice.

Pe drumul național am reușit să ating un consum de 7.0 litri/100 km, la o viteză constantă de 100 km/h și cu numeroase intrări în localități și sate, acolo unde, a trebuit evident să reduc regulat viteza.

Pe un alt traseu, am reușit să cobor sub consumul declarat oficial, după ce am parcurs aproximativ 120 de kilometri. Astfel, consumul mediu indicat în bord a fost de 6.2 litri/100 km la finalul acelei călătorii, care a inclus și puțin trafic urban.

Așadar, consumul noii Hyundai Kona este exact acela la care te-ai aștepta având în vedere motorizarea aleasă. Însă mai trebuie să aflăm dacă noua generație Kona este mai eficientă decât principalii săi rivali.

Segmentul crossover-elor subcompacte este unul foarte vast, cu modele precum Kia Niro, Toyota Yaris Cross, Volkswagen T-Cross, Fiat 600, Skoda Kamiq, Opel Frontera, Citroen C3 Aircross, Renault Captur, Ford Puma și chiar Dacia Duster, printre altele.

Însă, pentru a avea o comparație corectă, trebuie ca rivalii lui Hyundai Kona N Line să aibă un motor pe benzină fără electrificare, cu același număr de cilindri și cu o putere apropiată. După o căutare îndelungată, am găsit doar doi concurenți viabili pentru Hyundai Kona în această configurație: Volkswagen T-Cross și Skoda Kamiq.

În acest segment sunt foarte multe modele care primesc motoare electrificate sau propulsoare pur termice în 3 cilindri și cu o putere mult mai mică pentru a avea o comparație corectă.

În cazul lui Volkswagen T-Cross, acesta are un consum oficial de 6.0 litri/100 km de la un motor pe benzină de 1.5 litri și 150 de cai putere. Același motor este prezent și la Skoda Kamiq, însă modelul ceh are un consum declarat de 5.6 litri/100 km.

La fel ca în cazul lui Kona, cei doi concurenți primesc și aceștia o cutie automată cu dublu ambreiaj. Așadar, chiar dacă motorul lui Hyundai Kona este puțin mai mare, nu este la fel de eficient ca motorul concurenților săi.

Performanţe

Cu cei 138 de cai putere sub capotă, noua generație Hyundai Kona are nevoie de 9.5 secunde pentru a atinge 100 km/h. Asta în cazul în care ai bifat cutia de viteze automată. Dacă alegi transmisia manuală, repriza de accelerație va dura 10.2 secunde. Indiferent de cutia de viteze aleasăm viteza maximă este identică: 194 km/h.

Și aici, Hyundai Kona este în dezavantaj față de concurență. Volkswagen T-Cross, cu motorul 1.5 TSI și cutie DSG, este cu 1.1 secunde mai rapid până la 100 km/h și atinge o viteză maximă de 200 km/h. Skoda Kamiq este și mai rapid, cu o repriză de la 0 la 100 km/h gata în 8.3 secunde și o viteză maximă de 213 km/h.

Interior

Din momentul în care te urci la volanul noului Hyundai Kona, vei simți imediat de cât de mult spațiu ai parte. Și pentru că vorbim aici de echiparea N Line, primești și câteva dotări exclusive, cum ar fi un volan îmbrăcat în piele și care are cusături roșii, o tapițerie textilă tot cu o serie de cusături roșii și cu emblema N Line brodată pe spătar, precum și aeratoare cu accente roșii.

Față de generația precedentă, noua Hyundai Kona pune mai mult accent pe digitalizare, însă fără să sacrifice ergonomia butoanelor fizice. Despre afișaje voi vorbi mai târziu, însă pot spune că ergonomia noului model este aproape perfectă. Sub ecranul central ai numeroase butoane pe post de scurtături pentru a naviga mai ușor prin meniul sistemului multimedia. Aici ai și două butoane rotative, pentru reglarea volumului și pentru schimbarea frecvenței radio.

Imediat sub această bară de butoane ai și panoul pentru reglarea climei, cu butoane desenate sub forma unor întrerupătoare. De aici reglezi temperatura în habitaclu și poți schimba și viteza ventilatorului fără să fie nevoie să-ți iei ochii de la drum odată ce te obișnuiești.

Pentru că mașina mea de test a fost dotată cu o cutie de viteze automată, selectorul transmisiei a fost montat în spatele volanului. Astfel, tunelul central oferă un spațiu de depozitare generos. Există aici și două suporturi pentru pahare.

Direct sub panoul de climatizare ai două porturi USB-C pentru alimentarea telefonului, dar și o priză la 12 volți. Imediat după suportul pentru telefon mai ai câteva butoane fizice pentru reglarea încălzirii în scaune și în volan, dar și butoane pentru activarea asistentului de parcare și pentru funcția Auto Hold și camera video de marșarier.

Singurul lucru, puțin diferit față de o ergonomie ideală, este poziționarea butonului pentru frâna de parcare electrică. La noua Hyundai Kona, butonul este în partea stângă a șoferului, imediat lângă butonul de deschidere a hayonului.

Apoi, ai câteva butoane și pe volan, așezate intuitiv și foarte ușor de utilizat în mers. 

Dacă ergonomia este aproape perfectă, materialele puteau fi ceva mai calitative. Pe bord și pe portiere ai destul de mult plastic dur, care nu este atât de prietenos la atingere.

Scaunele îți oferă un nivel de confort bun, însă mi-ar fi plăcut să aibă ceva mai multă susținere laterală atunci când conduci cu mai multă vervă.

În ceea ce privește pasagerii din spate, aceștia se bucură de spațiu destul de bun, chiar și cu scaunul șoferului în poziția mea. Ca o referință, eu am 1.87 metri și am avut destul de mult spațiu atât la picioare cât și la cap. Între cele două scaune din față, pasagerii din spate primesc două porturi USB-C și o cotieră centrală.

Izolarea fonică este bună pentru o mașină din acest segment și la un preț de sub 30.000 euro. Am apreciat nivelul de zgomot foarte mic al anvelopelor la rulare, iar bordul, deși conține mult plastic dur, nu a scârțâit mai deloc. Totuși, odată ce mergi la viteze de autostradă vei sesiza zgomotul de vânt care este mult mai pronunțat, însă nu îndeajuns de deranjant.

Portbagajul noii Hyundai Kona are un volum de 407 litri cu bancheta în poziție normală. Prin comparație, portbagajul lui Skoda Kamiq are un volum apropiat, de exact 400 de litri. În schimb, celălalt concurent, Volkswagen T-Cross, are un portbagaj mai mare, de 455 litri.

Preţ de achiziţie

În România, noua generație Hyundai Kona are un preț de pornire de 25.228 euro cu TVA. Mașina testată de mine, în echiparea N Line, cu motor pur termic și cu o transmisie automată cu 7 trepte costă 27.608 euro cu TVA.

Mai multe dotări, precum farurile automate, camera video pentru marșarier, pilotul automat adaptiv și vopseaua roșie Ultimate sunt incluse în acest preț. De altfel, mașina testată are același preț.

Prin comparație, Volkswagen T-Cross are un preț de pornire de 22.091 euro, însă dacă vrei echiparea echivalentă R Line, atunci va trebui să plătești cel puțin 29.785 euro. Skoda Kamiq pleacă de la 18.872 euro, iar echiparea echivalentă Monte Carlo are un preț de pornire de 29.700.

Oricum ar fi, Hyundai Kona N Line are un preț mai mic decât cei doi concurenți ai săi.

Siguranţă

Acesta este un capitol unde noua Hyundai Kona nu excelează neaparat. La testele Euro NCAP, noua generație a primit 4 stele, în ciuda faptului că beneficiază de un pachet generos de sisteme de siguranță precum: avertizare inteligentă a vitezei maxime, sistem de avertizare a oboselii șoferului, asistent pentru evitarea coliziunilor în intersecții și în față, asistent de centrare a benzii și un asistent pentru rularea pe autostradă de nivelul 1.5.

Culmea este că sistemele de asistență au tras mult în jos noua Hyundai Kona la testul Euro NCAP, acestea fiind notate cu doar 60%. Acesta este scorul obținut și de sistemele de asistență ale primei generații Hyundai Kona, care a primit 5 stele în testul din 2017.

Ţinută de drum

Noua Hyundai Kona este destul de confortabilă pe orice tip de drum.

Direcția nu este cea mai precisă, iar feedback-ul este aproape inexistent. La schimbările rapide de direcție va trebui să ai ceva răbdare, deoarece răspunsul este mai întârziat decât mi-aș fi dorit.

Așa cum m-am așteptat, Hyundai Kona are un comportament subvirator. Chiar și așa, Hyundai Kona este o mașină previzibilă și stabilă chiar și atunci când intri cu ceva mai mult curaj în viraje.

La viteze mai mari vei sesiza, în schimb, un ruliu destul de pronunțat.

Suspensia este, în schimb, foarte bine calibrată și nu este foarte zgomotoasă nici atunci când treci peste denivelări. Pentru că vorbim aici de un crossover, nu puteam să nu am o porțiune de macadam, acolo unde am fost plăcut surprins să constat că suspensia absoarbe foarte bine denivelările și pietricelele de pe acest tip de drum.

Pe un asemenea drum am mers lejer și fără teamă chiar și cu 60 km/h.

Desigur, vei simți o oarecare rigiditate atunci când treci peste denivelări mai mari, cum ar fi cele pentru limitarea de viteză montate pe asfalt. În general, Hyundai Kona, chiar și în echiparea N Line, are o ținută de drum calibrată mai degrabă pentru confort decât pentru un stil de condus vivace.

Vizibilitate

Vizibilitatea este foarte bună din față și din lateral, însă în spate este puțin obturată de către montanții C foarte groși. Din fericire, am avut o cameră de marșarier cu o rezoluție decentă care m-a ajutat să manevrez cu spatele fără probleme.

Pe lângă camera video, Hyundai Kona mai primește și senzori de parcare acustici, așa că nu ar trebui să ai dificultăți la parcare.

Oglinzile laterale sunt destul de mari și oferă vizibilitate bună în spate. În plus, integrează și un sistem de monitorizare a unghiului mort. 

Tehnologie

Noua generație Hyundai Kona primește un ansamblu de bord complet digital și curbat, cu două afișaje de câte 12.3 inch pentru instrumentarul de bord și pentru sistemul multimedia.

Sistemul multimedia este bine pus la punct. Navigarea prin meniuri se face ușor și este intuitivă, mai ales datorită butoanelor fizice de sub ecran, iar sistemul în sine se mișcă foarte rapid și fără întreruperi.

Instrumentarul de bord își schimbă afișajul în funcție de modul de rulare. Din ecranul central poți să schimbi suplimentar afișajul bordului pentru un aspect mai apropiat de cel tradițional. Apropo de instrumentar, acesta este foarte ușor de citit. Conexiunea wireless cu Android Auto a mers rapid și fără probleme pe toată durata testului.

Ca dotări, mașina mea de test a avut un sistem de păstrare a benzii de rulare, un cruise control adaptiv și un sistem de monitorizare a șoferului. Sistemul de păstrare a benzii se face simțit printr-o mișcare subtilă a volanului, care te ghidează înapoi către centrul benzii.

Uneori, acest sistem este puțin prea sensibil, mai ales când trebuie să calci pe dungile albe pentru a evita un obstacol pe marginea șoselei, iar la drumuri lungi, în special rurale, sistemul poate deveni ușor enervant.

Cât despre pilotul automat, acesta îți oferă posibilitatea să reglezi distanța față de mașina din față. Fiind adaptiv, sistemul preia accelerația, frânarea și direcția, chiar și la viteze de autostradă.

 

Design

Noua generație Kona mizează pe un design cel puțin îndrăzneț, interesant și care generează opinii favorabile, sau atrage critici, după caz. Până la urmă, gusturile nu se discută. 

Imediat ce privești noul model, te duci cu gândul la personaje din filmele science fiction, cum ar fi Robocop, datorită design-ului luminilor de zi sub forma unei benzi LED care se întinde pe toată lățimea părții frontale.

Ceea ce produce, cu siguranță, un subiect aprins de discuție este poziționarea farurilor. Acestea sunt montate în aripile laterale și sunt neobișnuit de jos poziționate și sunt vulnerabile la tamponări.

Aceeași abordare este prezentă și în partea din spate, unde stopurile sunt așezate foarte jos și montate pe aripile laterale. Pe noua Hyundai Kona ai, practic, 4 lumini de stop: cele două principale, bara LED subțire și lungă și un stop mai mic montat în mijlocul eleronului care este montat pe plafon.

Pentru că mașina testată de noi este în versiunea N Line, aripile laterale sunt vopsite în culoarea caroseriei. La toate celelalte echipări, acestea sunt vopsite în negru. Tot în pachetul N Line este inclusă o bară frontală cu un design ceva mai agresiv, un difuzor aerodinamic montat în spate și o terminație dublă a evacuării, care este reală.

Nu ne-a placut

  • Răspunsul întârziat al motorului
  • Ezitările cutiei automate
  • Calitatea anumitor materiale din habitaclu

Ultimele teste


  • Temperat

  • Amenințare directă

  • SUV-ul poporului

  • Planor terestru

Comentarii (4)

  • Stai, boss, ca nu inteleg. Masina a luat 4 stele la testele Euro NCAP, dar voi ii dati 3.5 stele la capitolul Siguranta? Cum mai si vine asta?
    0 1
  • consum excesiv specific coreenilor. poate ca in 2005 inca ar mai fi mers, dar in 2025 in niciun caz.
    5 0
  • @ Automarket
    E adevarat ca Hyundai i10 nu se mai fabrica?
    0 0
  • Și farurile și stopurile sunt așezate total aiurea, nu numai ca aspect dar și pentru integritatea lor. Sunt fix în locurile cele mai vulnerabile.
    La banii ăștia aș prefera oricând, să zicem, așa, la întâmplare, o Skoda Octavia 1.5 TSI de 150 cp.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru