Feedback

DrivetestFord Transit Van (2011-2015)

SWB 2.2 100 CP ECOnetic FWD
Test drive Ford Transit Van (2011-2015) zoom
de Bogdan Mirică
Luni, 05.09.2011
Marfarul Ford

Nu avem foarte des ocazia de a ne urca la volanul unui model utilitar, însă, atunci când o facem, încercăm să ne însuşim cât mai bine rolul de transportator şi să privim soluţia propusă din perspectiva clientului.

La sfârşitul săptămânii trecute am interacţionat după mult timp cu un nou model utilitar, popularul Ford Transit, cel mai longeviv nume din istoria Ford şi un adevărat best-seller la nivel mondial. Despre succesul lui Transit vorbesc cele 6.3 milioane de unităţi vândute de-a lungul timpului pe cinci continente.

Pentru a păstra trasa ascendentă, Ford a decis să ofere clienţilor săi de flote şi nu numai, un Transit mai economic şi mai ecologic, capabil să respecte normele Euro 5. Astfel a luat naştere versiunea ECOnetic, versiune pe care am avut şi noi ocazia de a o testa la Munchen.

Ford Transit Van (2011-2015)
SWB 2.2 100 CP ECOnetic FWD

  • Pret de pornire 20.500 €
  • Pret model testat 23.684 €
  • Taxa auto 552 €

Motor / Transmisie

Aplicarea etichetei "verzi" aduce cu sine şi un motor nou, cu o cilindree mai mică, caracteristică ce atârnă greu atunci când vine vorba de plata taxelor. Sub diversele tipuri de caroserie ale noului Transit, Ford a introdus un propulsor diesel cu patru cilindri, de 2.2 litri, capabil să ofere 100 de cai putere.

Motorul a primit filtru de particule, un turbocompresor nou şi alte modificări menite să reducă consumul cu până la 15%. La testul nostru, Transit Van-ul oferit de organizatori s-a descurcat bine pe cei 150 de kilometri ai testului.

Versiunea de 100 de cai se simte destul de vioaie, cu un cuplul motor de 310 Nm, resimţit de la 1500 de rotaţii. Noi am avut de transportat o sarcină de 400 de kilograme, care nu a încordat însă la maxim muşchii utilitarei.

De-a lungul traseului am fost ajutaţi de o transmisie manuală cu şase trepte, destul de precisă, cu o cursă plăcută, etajată scurt în primele rapoarte pentru a favoriza acceleraţia.

Consum

Ajungem şi la capitolul "Consum", adică acolo unde Ford se laudă cu cele mai bune valori din segment. Unitatea Duratorq vine cu injecţie directă, sistem de regenerare a energiei folosite la frânare şi o tehnologie care întrerupe funcţionarea alternatorului atunci când capacitatea de încărcare a bateriei depăşeşte 80%. Cireaşa de pe tort este însă sistemul start-stop, oferit standard pe versiunea ECOnetic. Acesta opreşte motorul la semafor, economisind combustibil.

Valoarea medie anunţată de producător atinge astfel o valoare de invidiat pentru versiunea testat de noi: 6.6 litri/100 de kilometri. Consumul este cu mult sub cel anunţat de rivalul Renault Master Furgon pentru o versiune comparabilă.

Performanţe

Transit se achită cu brio de îndatoririle trasate unui vehicul utilitar. Acceleraţia şi viteza maximă sunt două valori care nu interesează foarte tare clientul acestui segment.

Este însă de interes introducerea unei funcţii de limitare a vitezei de rulare la 115 km/h. Cu ajutorul unui buton Eco, care activează şi sistemul start-stop, cel de la volan poate alege să ruleze cu maxim 115 km/h. Van-ul consumă mai puţin şi transportul se poate face în siguranţă. Atunci când e nevoie, limitarea poate fi ridicată prin simpla apăsare a butonului Eco.

Interior

În cazul unui asemenea model, mulţi ar fi tentaţi să creadă că interiorul este unul auster. Într-adevăr, plasticul folosit nu încearcă să răsfeţe simţurile, ci mai degrabă să-şi arate robusteţea în timp. Ceea ce va încânta şoferii şi pasagerii vor fi însă scaunele desoebit de confortabile, un atribut extrem de important pentru cei care vor avea trasee lungi şi obositoare.

Comenzile bordului destul de simplist sunt intuitive şi nu solicită o acomodare prealabilă. O trăsătură care va fi cu siguranţă pe placul pasagerilor este fără îndoială multitudinea spaţiilor de depozitare, generoase atât la nivelul portierelor cât şi la nivelul superior al planşei de bord.

Cu o masă brută de până la 2.5 tone şi un volum de încărcare de 6.5 metri cubi, Transit promite să îndeplinească fără probleme nevoile unei firme de distribuţie.

Preţ de achiziţie

Disponibil în România de la jumătatea lunii noiembrie a acestui an, Transit ECOnetic vine cu un preţ de pornire de 16.400 de euro, valabil pentru varianta de caroserie Chassis Cab 300 FWD SWB de 2.2 litri şi 100 de cai. Pentru Van-ul testat de noi, preţul pleacă de la 19.400 de euro. Ambele valori exprimate mai sus nu includ TVA. Valorile, deşi mai mari decât ale modelului pre-facelift, nu le depăşesc pe cele ale rivalului Volkswagen T5.

Preţul fixat de Ford nu intimidează pe nimeni, piaţa de vehicule comerciale din România înregistrând o creştere cu 52% în primele şase luni ale anului. În acest context, Ford se poate lăuda cu 617 unităţi livrate în perioada ianuarie-iulie a acestui an.

Siguranţă

EuroNCAP nu testează vehicule utilitare de asemenea dimensiuni, însă Ford a decis să ofere în echiparea standard sisteme de siguranţă esenţiale cum ar fi ESP şi ABS.

Ţinută de drum

Chiar dacă vorbim despre un vehicul utilitar, Transit se comportă bine atunci când vine vorba despre ţinuta de drum. Exceptând ruliul, specific unui model de asemenea dimensiuni, Transit stă destul de bine pe porţiunile de drum virajate. În cazul nostru, o importanţă deosebită a avut-o probabil şi sarcina de 400 de kilograme, bine ancorată în spate cu chingi speciale.

Raza de bracare rămâne una destul de bună, iar cursa volanului ajută mult şoferul atunci când trebuie să rezolve o parcare rapidă într-un spaţiu ceva mai strâmt.

Vizibilitate

Deşi mulţi profani ar putea fi speriaţi de dimensiunile unui model de acest tip, Transit se conduce foarte uşor. Ajută mult cele două oglinzi laterale duble, care "supraveghează" bine ceea ce se întâmplă în spate.

În cazul parcărilor, şoferii ar putea fi ajutaţi de un set de senzori de parcare sau chiar de o cameră pentru mersul cu spatele. Această ultimă soluţie tehnologică poate oferi însă un unghi de vizualizare ceva mai restrictiv decât cel regăsit pe sistemele asemănătoare ale turismelor.

Tehnologie

Ford a încercat să ofere celui aflat la volanul lui Transit un minim de confort, indiferent de distanţa pe care o are de parcurs în fiecare zi. Tocmai de aceea, în habitaclu regăsim sistem de aer condiţionat manual, geamuri electrice, oglinzi electrice, sistem audio şi chiar o navigaţie, înglobată în planşa de bord, disponibilă bineînţeles doar pe lista de opţionale. Pentru cei care vor să îşi conecteze medii de stocare auxiliare există şi o asemenea conexiune

Design

Odată cu introducerea noului motor Euro 5, Ford a operat şi o serie de modificări estetice discrete pe noul Transit. Grila frontală a primit o serie de retuşuri noi, bara faţă a fost vopsită în culoarea caroseriei, iar gama de culori a fost îmbogăţită cu trei noi nuanţe.

Date tehnice - Ford Transit Van (2011-2015) SWB 2.2 100 CP ECOnetic FWD
Combustibil
Diesel
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
2
Cilindree cmc
2198
Lungime mm
4863
Putere maxima CP (rpm)
100 (0)
Latime mm
1762
Cuplu maxim Nm (rpm)
310 (0)
Inaltime mm
1989
Viteza maxima km/h
n/a
Greutate kg
N/A
Acceleratie 0-100 km/h s
n/a
Ampatament mm
N/A
Tractiune
Fata
Volum rezervor litri
N/A
Cutie viteze
M6
Volum portbagaj litri
6,05
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Transit Van (2011-2015)

Ultimele teste

Comentarii (7)

  • ****
    Felicitari domnule Bogdan ca ati testat si o autoutilitara ....ar trebui mai des .....pe cand un test cu un man,scania ,volvo ???
    14 0
  • Ideea cu butonul ECO e ok, in loc sa li se bage pe gat soferilor restrictia de viteza si sistemul start-stop, pot fi dezactivate usor. Apreciez asta deoarece consider start-stop ca fiind o tampenie, iar limita de viteza poate sa o respecte soferul si fara ajutorul masinii.
    7 6
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • @Automarket
    M-ar interesa sa cumpar noul Renault Master si as vrea sa stiu parerea voastra. Pe cand un drive-test?
    13 6
  • @antonny
    Si cine sa le conduca?!
    0 1
  • Revizie
    Ar fi interesant si pretul la o revizie si la cati km se face prima revizie.
    La o masina nu conteaza doar pretul de achizitie.
    3 0
  • Citroen C3 Picasso: 3,6
    Ford Transit Van: 3,7
    Cu alte cuvinte cine vrea un C3 Picasso mai bine alege un Transit Van :))
    13 1
  • fordul transit e cea mai tare masina am muncit pe ford 5 ani si pot sa spun ca nu i-am facut nimic in afara de schimb ulei si placute
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru