Drivetest Mercedes-Benz Clasa C (2011-2013)

2.1 C 200 CDI B.E. Avantgarde
Mercedes-Benz Clasa C (2011-2013) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 16.05.2012
Seren

Mercedes-Benz C-Klasse. Cu motor diesel de 2.1 litri şi 136 CP. Facelift. Acestea sunt datele problemei. O berlină medie premium fabricată la Stuttgart care tocmai a trecut printr-un facelift ce i-a adus o parte frontală nouă şi ceva modificări estetice. Modelul nostru de test a venit în echiparea Avantgarde şi cu o listă suficient de lungă de dotări opţionale. Există însă un element aparte. În momentul în care închizi portiera eşti într-un univers seren, rupt parcă de traficul înconjurător. Este un sentiment pe care doar Mercedes reuşeşte să îl recreze. Cum? Să încercăm să aflăm.

Mercedes-Benz Clasa C (2011-2013)
2.1 C 200 CDI B.E. Avantgarde

  • Pret de pornire 35.836 €
  • Pret model testat 44.950 €
  • Taxa auto 381 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Modelul nostru de test a venit dotat cu propulsorul turbodiesel de 2.1 litri în varianta de 136 CP şi 360 Nm. Este un motor polivalent pe care Mercedes îl foloseşte în mai multe variante de putere. Modelului nostru poartă indicativul C200 CDI şi a primit motorul în versiunea de 136 CP. 

Puterea este destul de atipică pentru un motor cu cilindree de peste doi litri. Concurenţa nu prea are aşa ceva în ofertă. motorizările diesel de doi litri de la Audi sau BMW oferind fie în jur de 120 CP, fie peste 140 CP. Singurul model concurent cu o motorizare echivalentă este Audi A4 TDie cu motor de doi litri şi 136 CP. Motorul lui Mercedes se remarcă însă în zona cuplului. 360 Nm disponibili încă de la 1.600 rpm, o cifră peste cele ale concurenţei. Pentru 400 Nm trebuie deja să căutăm motorul cu cinci cilindri de la Volvo, care oferă însă 163 CP. 

Propulsorul folosit de Mercedes este unul extrem de rafinat şi care îşi dă mereu senzaţia că are resurse ascunse de putere. Este şi foarte silenţios, cei aflaţi în interiorul automobilui abia sesizând zgomotul motorului. Păcat că performanţele sunt penalizate de cutia automată. Deşi este bine etajată şi are suficiente trepte pentru a aborda orice stil de condus, cutia cu şapte trepte este uneori lentă în reacţii, mai ales la retrogradări. Cel de la volan poate interveni pentru a comanda schimbările în mod manual, dar pentru a face asta trebuie să acţioneze levierul schimbătorului stânga-dreaptă, o modalitate atipică şi incomodă. Cutia de viteze are şi un mod sport care îmbunătăţeşte lucrurile, dar acest mod este incomod la utilizarea maşinii în oraş.

Consum

Motorul de 2.1 litri plăteşte tribut cilindreei un pic mai mari. Acest lucru se traduce printr-un consum ceva mai ridicat decât cel al concurenţei directe. Nu cu mult, însă. Consumul mediu oficial al modelului Mercedes-Benz C200 CDi este de 4.9 litri/100 km. Concurenţa directă se laudă cu cifre mai mici, situate între 4.4 şi 4.6 litri/100 km. 

În viaţa reală cifrele înregistrate de noi au fost ceva mai diferite. Consumul mediu înregistrat în timpul testului pe un parcurs 50% oraş, 50% drumuri naţionale, dar destul de aglomerate, a fost de 6.3 litri/100 km. În oraş, Mercedesul C-Klasse a consumat aproximativ 8.5 l/100 km. 

Performanţe

Dotat cu motorul de 136 CP, Mercedes C200 CDI poate atinge o viteză maximă de 215 km/oră, iar acceleraţia de la zero la 100 km /oră se face în 9.1 secunde. Sunt cifre foarte bune pentru un motor de 136 CP şi un automobil care cântăreşte peste 1.5 tone. Puterea este transmisă roţilor din spate. Un BMW 318d de 143 CP cu cutie automată atinge o viteză maximă de 210 km/oră, iar acceleraţia până la prima sută de kilometri pe oră se face în 9.3 secunde. 

Interior

Mercedes a ştiut mereu să creeze interioare de calitate. Poate că stilul clasic nu este chiar pe gustul oricui, dar interiorul lui C-Klasse este foarte primitor. Echiparea Avantgarde garniseşte interiorul cu inserţii de aluminiu ce fac ca interiorul să fie luminos şi să dea senzaţia de spaţiu. Poziţia la volan este foarte ok, scaunul şoferului având numeroase reglaje pentru a găsi rapid poziţia ideală. Cei care nu au mai condus un Mercedes vor avea nevoie de un pic de timp pentru a se obişnui cu comenzile plasate în stânga volanului. Maneta care comandă semnalizatoarele este plasată mai jos decât într-un automobil concurent. Tot pe maneta din stânga volanului avem şi comenzile pentru ştergătoare.

În ceea ce priveşte instrumentele de bord, singurul minus este display-ul central prea mic şi cu o rezoluţie prea slabă pentru un Mercedes-Benz din 2012. În rest nu avem nimic de reproşat, în spate se stă bine, iar portbagajul este suficient de mare. Portbagajul lui C-Klasse are o capacitate de 475 litri în timp ce BMW seria 3 şi Audi A4 facelift se prezintă cu volume de 480 litri. 

Preţ de achiziţie

Preţul de listă pentru un Mercedes-Benz C-Klasse C200 CDI de 136 CP este de 28.400 euro fără TVA. Modelul nostru a venit în echiparea Avantgarde. Acest nivel de echipare aduce grila radiatorului în culoare argintiu mat cu inserţii cromate şi stea mare în centru, volan multifuncţional, jante de aliaj de 17 inch şi ornamente de aluminiu. Maşina noastră de test a venit echipată şi cu transmisia automată 7G-Tronic Plus cu şapte trepte şi pachetul de lumini inteligente bi-xenon şi sistem Parktronic pentru asistenţă la parcare. Cu aceste opţiuni, preţul final al maşinii de test este de 44.950 euro (TVA inclus).

Dacă compărăm preţurile de bază pentru motorizări echivalente, un BMW 312d sau un Audi A4 TDIe au preţuri de pornire mai mici.

Siguranţă

Cea mai recentă testare a unui model C-Klasse de către EuroNCAP a avut loc în 2007. Modelul a obţinut scorul general maxim de cinci stele. Echiparea de bază a modelului C200 CDI este completă la capitolul siguranţă: şase airbaguri din care două frontale, două laterale şi două cortină. Avem apoi o listă de sisteme electronice pentru controlul tracţiunii, al frânării şi bineînţeles al stabililităţii. Recomandăm cu căldură pachetul opţional Intelligent Light System. Sunt cele mai bune faruri bi-xenon pe care le-am întâlnit în ultima vreme. 

Ţinută de drum

Mercedes-Benz C200 CDI nu este un automobil sport. Este o berlină medie premium gândită pentru a îşi transporta pasagerii într-un confort deplin la destinaţie. Nu are dinamica unui BMW Seria 3, un automobil cu gene sportive mai pronunţate, dar e departe de a se face de ruşine. C200 CDI poate fi condus şi în manieră sportivă. Dacă asta dorim. Suspensia este bine setată şi putem negocia viraje în forţă, dar există o mişcare de ruliu a caroseriei. Este însă un automobil complet, poate fi folosit în oraş fără probleme, iar elemente specifice Mercedes, ca de exemplu direcţia parametrică opţională, fac viaţa mai uşoară pentru cel de la volan.

Vizibilitate

Nici o problemă la acest capitol, în ciuda faptului că modelul nostru nu avea cameră pentru mersul cu spatele. Suprafaţa vitrată este excelent proporţionată, iar cel de la volan are un unghi de observaţie foarte bun. Montantul A din stânga şoferului poate ridica uneori probleme la virajele strânse de stânga, dar acest lucru este comun. Pentru manevre fără probleme în spaţii strânse, Mercedes oferă opţional sistemul Parktronic ce oferă senzori atât în spate cât şi în faţă.

Tehnologie

Mercedes a pus mereu accentul pe tehnologie de ultimă oră, dar o face într-un stil mai discret. La prima vedere, maşina nu pare burduşită de gadgeturi. Nu sunt scoase în faţă în mod ţipător. La o privire mai atentă găsim la bord tot ce ne dorim. Avem USB şi Bluetooth pentru o conectivitate excelentă, avem modulul de control de pe consola centrală ce face o joacă de copil selectarea meniurilor din sistemul audio al maşinii, de exemplu. Avem un sistem audio excelent şi instrumente de bord de o calitate fină.

Mercedes foloseşte sistem Start-Stop pentru economisirea de carburat şi reducerea emisiilor poluate. Este bine gândit şi aproape neintruziv. Devine enervant la mersul în coloană, dar poate fi dezactivat de la butonul Eco aflat pe consola centrală. Un minus pentru display-ul de cinci inch rămas în urmă din punct de vedere al graficii şi rezoluţiei.

Design

Mercedes este constructor care preferă formele clasice. Iar acest C-Klasse facelift este un exemplu de manual pentru ce înseamnă o berlină medie premium. Forme bine proporţionate, accente discrete şi o imagine de marcă extrem de puternică. Poate nu este la fel de sportivă ca un BMW sau atât de modernă ca un Audi, dar Mercedes reuşeşte să menţină un echilibru aproape perfect între aceste atribute. Faceliftul prin care a trecut C-Klasse a adus o parte fronatală nouă, iar farurile au o formă mai interesantă. Una peste alta, Mercedes-Benz C-Klasse rămăne un etalon al stilului rafinat în clasa medie.

Nu ne-a placut

  • Display mic şi rezoluţie slabă
  • Cutie automată lentă
Date tehnice - Mercedes-Benz Clasa C (2011-2013) 2.1 C 200 CDI B.E. Avantgarde
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2143
Lungime mm
4591
Putere maxima CP (rpm)
136 (2800)
Latime mm
1770
Cuplu maxim Nm (rpm)
360 (1600)
Inaltime mm
1447
Viteza maxima km/h
218
Greutate kg
1565
Acceleratie 0-100 km/h s
9.2
Ampatament mm
2760
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
59
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
475
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mercedes-Benz Clasa C (2011-2013)

Ultimele teste

Comentarii (29)

  • ...Mercedes ramane unic...dar sa dai ata amar de ban pe...ce?pe sigla sau pe ce?...tot n-am inteles ,cam ce motive ar determina un potential cumparator de mercedes ,sa nu aleaga ...o alta masina...si in ziua de azi siglele nu mai tin de ,,cald,,...
    43 44
  • ian
    dai bani pe calitate in primul rand, si in al doilea rand pe eleganta si rafinament, eleganta... mercedes-ul este un brand pentru oameni puternici nu pentru toti tilicarii care au avut si ei bani sa isi cumpere o masina si pe urma plang ca e intretinerea scumpa... pentru oamenii mai de rand sunt poate ca la fel de bune honda si toyota, dar mercedes-ul e pentru oamenii cu personalitate
    62 31
  • @marius.moraru
    Vezi sa nu! Oamenii cu personalitate nu cumpara Mercedes cu motoare Renault. Marca asta a cam ramas de caruta- au mai ramas doar 2- BMW si Audi, din pacate Mercedes a cam pierdut lupta dupa problemele de fiabilitate din ultimii ani si parteneriatele neinspirate.
    14 52
  • condrutz
    Asa e.Oamenii cu personalitate cumpara BMW cu motoare PSA si Audi cu motoare VW.
    41 17
  • phlorin81
    BMW 312d...
    "Dacă compărăm preţurile de bază pentru motorizări echivalente, un BMW 312d sau un Audi A4 TDIe au preţuri de pornire mai mici."
    Exista acest model?????
    Noi nu stim de el!!!
    15 14
  • condrutz
    Cautati pe net sa vedeti ce modificarI a facut Mercedes motorului Renault si pe urma comentati.
    33 9
  • @moraru.marius
    dar ce cumpara? VW, Audi? dacia? cei care cumpara un mercedes nou, pretul e utimul lucru la care se uita... si plus ca sunt absolut sigur ca nu stii ce e ala "studiul costului de posesiune al unui autovehicul"
    spune-mi si mie in prezent pe ce masina mercedes este montat un propulsor renault? ca o sa aduca ceva de la renault e cu totul altceva, plus ca motorul dci o sa fie modificat de catre cei de la mercedes pana la cea mai mica piesa... nu conteaza asa mult cat costa masina la achizitie, conteaza cat de costa per total masina, piese de schimb, manopera, intretinere, etc... dar cn nu stie, vb sa se afle in treaba
    25 12
  • ******
    wow ....ce minune !!!!!! cum ati reusit sa aduceti acest test ?

    consum cam mare pentru oras ......
    11 10
  • un oarecare
    NU va mai chinuiti cu facelifturi ca tot urat e modelul, schimbati-l si gata!Si zicea cineva bine mai sus. cum naiba sa dai 44 000 pe un c class?hai sa fim seriosi!
    14 26
  • Jupiter
    Mercedes
    1. Se zice ca romanul are idei putine si fixe. Cred ca "filosofia" asta ne omoara de sute de ani.

    2. Intr-adevar, era o vreme cand Mercedes era rege si nu avea rivali. Totusi, acum sunt alte timpuri si alte distractii. Nu contesta nimeni ca nu ar fi o masina buna, dar parca te gandesti de vreo 2-3 ori inainte sa plusezi cu niste zeci de mii de euro pe un astfel de model.
    11 20
  • bmw si audi
    Are un motor de 2,1l deci taxele incep sa creasca, iar alti constructori au motoare mai puternice.
    Atunci de ce a primit 4,5 stele la domeniul Performanta?
    Are un consum atat de mic incat e cel mai bun?
    9 17
  • Dezamagire
    1. Chiar daca este MERCEDES, nu merita punctajul acordat de voi. Daca mai era nevoie sa o spun si eu, NU sunteti obiectivi.
    2. Puterea motorului este penibila, sunt "n" propulsoare vechi cu aceeasi putere (de ex. PSA avea un motor 2.0 - nu 2.1!, tot cu 136 CP din 2004).
    3. Un motor mai murdar nu gaseati pentru poze?
    11 19
  • calitatea fabricatiei nu ne place
    imi pare rau de testul vostru dar am vazut masina pe viu si pot sa spun ca la capitolul calitatea fabricatie nu se ridica la nivel de mercedes, poate de passat si nici acolo in unele cazuri. am gasit muchii taioase la mercedes plastic mediocru si cel mai ingrozitor este sistemul de inchidere al portbagajului, identic cu cel de la logan insa pe o masina cu 40000 mai scumpa. poate ca mecanica e buna, asta da, insa in nici un caz nu merita punctajul. aceeasi situatie si in cazul testului cu a1, ati spus ca are materiale de calitate insa eu plastic mai prost ca cel dintre scaunele de la a1 nu am mai vazut pe o masina cu toate ca in unele locuri este impecabil dar atentia la detalii nu mai e aceeasi pe masinile premium.
    13 17
  • wow ... nu credeam ca mai apare vre-un mercedes anul asta :)

    @ faptul ca nu va place cutia de viteze - .. nu va place voua... nu va place voua din punctul de vedere al "comparatiei" cu o masina destinata cretinilor ce alearga pe sosele crezandu-se pe circuit. Cutia nu numai ca este excelenta, este facuta pentru oameni normali, care nu fac tampenii in trafic. Este adevarat ca Audi are o cutie DSG foarte laudata .. dar la sfarsitul zilei nu prea ajuta cu nimic faptul ca aia retrogradeaza mai repede . . . iar BMW si noua cutie in 8 trepte fac o treaba similara, poate mai rapida in retrogradari.

    @motoarele renault de la mercedes - se pare ca, undeva anul asta sau in urmatorul o sa vedem primul mercedes care are in el tehnologie de la renault - A180CDI, cel mai ieftin model in cea mai ieftina versiune. Datorita modificarilor facute la mercedes probabil acel motor va merge fara sa scoata fum negru-albastru dupa 50000km :)
    Si ca tot vorbim de motoare "imprumutate" - BMW nu a facut motoare cu PSA si acum cu Toyota. Audi nu are tractorasele TDI pe masini? Pe polo nu cumperi TSI la fel ca pe A3? Pe passat nu ai aceleasi cutii si motoare ca pe A4? .. asta ca sa fiu un pic "rautacios".

    Cred ca BMW312d este ala cu motorul diesel (fara turbo) de 2litri si 60 de cai.
    26 9
  • @unkle
    Cu PSA da , la toyota doar le furnizeaza. Se aude de Hyndai sa faca impreuna motoare dar sa vedem.
    1 8
  • 30%din pret daca nu mai bine e stema din bot!! un mare manager de la daimler din tara zicea daca vrei un mercedes bun ia-ti unu din 2000!
    11 22
  • @unckle
    Care sunt motoarele facute cu Toyota? Si ce motor a imprumutat de la PSA? Au colaborat pana in 2006 si pt motoare de 2 litri, dar eu nu stiu nici un motor longitudinal la francezi, modificarile au fost mutlt mai multe decat va face Mercedes la motorul Dci, iar acum au ramas motoarele de 1.4 si 1.6 . Recunoaste ca nu-ti prea convine treaba cu motoare de Renault pe A-class, avand in vedere ca "iubesti" Renault-urile:). Iar modelul testat are o cilindree complet aiurea pt Romania.
    8 11
  • condrutz
    dan_grc
    Modificarile facute de Mercedes motorului Renault sunt foarte mari. Va place sa vorbiti aiurea fara sa va informati putin.Degeaba folositi internetu.Nu sunt fan Mercedes,nu sunt fan Renault.Nu am nimic cu Mercedes sau Renault dar daca tot comentam ceva hai sa comentam la subiect nu doar sa ne aflam in treaba.De unde sti ca BMW a facut mai multe modificari motorului PSA fata de Mercedes motorului Renault?Detin un BMW asta ca sa nu ziceti ca sunt fan Mercedes sau Renault.
    19 2
  • Sharks
    Ai mai mult de 12 ani? Ai invatat sa citesti, daca nu esti informat si habar n-ai ce-i cu tine?
    Dupa cum scrie si in articol, este un motor cu mai multe variante de putere, care ajunge si 204 cai, la C 250 cdi. ACELASI 2,1.

    Este evident, sunt multe tipuri de clienti Mercedes si de asta exista mai multe variante.

    Are si BMW un motor la fel de slabut si mai putin performant, asa ca nu mai fiti penibili si incercati sa ganditi cu capul de pe umeri, nu cu ala de jos.

    Scrie clar in articol ca are mai multe variante de putere si ei incep dezbateri pe tema puterii motorului :)))))
    16 1
  • @condrutz
    Pai pt simplu fapt ca PSA nu are motoare longitudinale, daca Mercedes face o gramada de modificari Dci-ului, care este transversal si care va avea aceeasi putere, Bmw a facut mai putine care le foloseste longitudinal? deci daca tu stii un motor de la 407 de ex care se regaseste cu aceeasi fisa tehnica pe un seria 3 arata-mi si mie. Mercedes face modificari externe, pune alt compresor, intercooler si cabluri si tevi diferite plus alte puncte de prindere, asta va face in mare parte, modificari interne ale motorului nu prea, iar asta nu se cheama colaborare la conceperea unui motor , se cheama ca se ia un motor Dci de 1.6 si se pune pe A-class, ca altfel nu vad ce rost ar mai avea sa ia de la Renault dar sa modifice si intern motorul, unde mai este reducerea de costuri si eficienta? Mai bine ar lasa actualele motoare de Mercedes.
    5 8
  • Optiunea "C" in clasa!
    In momentul asta Mercedes nu mai conteaza decat la nivel de "S" si "CLS", restul claselor sunt surclasate pe buna dreptate de catre concurenta, atat la vanzari cat si la performante. C-ul de mai sus nu face nota discordanta. A fost un semi-esec inainte de facelift si a continuat sa fie a 3-a optiune in clasa medie si dupa facelift. Calitatea interiorului, desi este mai buna ca la vechea generatie nu este la nivelul BMW si Audi. Cel mai probabil viitoarea generatie ar trebui sa corecteze acest handicap daca ne luam dupa spusele mai marilor Mercedes. Din pct-ul meu de vedere a primit "note" prea mari la capitolele performante si design.

    P.S.: Cand aud prostiile astea ca Mercedes va aduce nu stiu cate modificari motorului 1.5dci de provenienta Renault si ca "va fi schimbat pana la cea mai mica piesa" dupa cum spunea colegul @marius.moraru, ma opresc cu greu din ras. Pai in primul rand ca 1.5-ul de 110 cp este un motor foarte bun, iar in al doilea rand parteneriatul ar fi inutil daca Mercedes ar modifica radical motorul. Eu cred ca modificarile vor fi minore si vor fi legate in principal de partea de interconectare cu restul mecanicii Mercedes.

    P.S.: In redactia AM doar @Mircea stie sa faca drive-teste, restul sunt pe langa grav, tocmai de aceea in general nu citesc review-urile.
    9 13
  • Mercedes nu mai e ce era candva
    Degeaba si facelift-ul ca C class tot e urat.Uitati-va la lufturile alea dintre capota si caroserie,pai se poate asa ceva?! La banii astia?! Deja tehnica si motorizarile nici nu mai conteaza,Mercedes C class e pentru snobi naivi si neveste de bisnitar sau manelisti.Rusine Mercedes.Ati stricat si noul ML si noul SL,cred ca cineva saboteaza Mercedes din interior.
    7 15
  • un oarecare
    @neolehel
    Bravo tata! ai zis exact adevarul!Sa-si schimbe designerii ca de nu e vai de mama lor!
    6 15
  • phlorin81
    @Automarket
    O intrebare: De ce nu un test cu Mercedes C250 CGI???
    E mult mai potrivit pentru publicul roman datorita capacitatii 1.8 fata de acest diesel cu 2148cm... (taxe si impozite)

    @unkle
    tare faza cu 60 de cai :))))... o gramada de manutze rosii si multi dinte ei nici nu au citit articolul ca sa inteleaga greseala redactiei cu BMW 312d....
    10 0
  • MIhnea
    intr-adevar , modelul din test este absolut mediocru ca si aspect , insa cu pachetul amg line , am vazut unul alb si pot sa spun cu mana pe inima ca e magnific si poate doar m 3 sedan poate emitetii pretentii ca si design exterior de acelasi nivel... superb
    10 1
  • AM penibil
    @ Domnu Dragos : La honda accord maneta era un minus dupa parerea dvs ca era prea scurta. Aici banuiesc ca este perfecta. Unde este impartialitatea dvs caci vad ca aveti un dublu standard?
    5 7
  • un oarecare
    Nu inteleg de ce stergeti comentariile spuse direct la subiect?deranjeaza pe cineva adevarul?
    7 5
  • Cu banii astia cumperi Porsche Cayenne second si nu se compara..
    C class auzi :))
    2 15
  • pt dan_grc,sunt posesorul unui bmw 318 i model 2009 si inainte de el am avut un mercedes c200 cdi din 2007 .diferenta dintre ele e destul de mare iar eu ,parerea mea e ca mercedesul a fost mult mai bun decat bmw pe care il am.Nu demult am avut o problema la bmw si am mers la un prieten care lucreaza la bmw ,motorul e plin de componente din plastic,la mine sa rupt un plastic si a cazut in baia de ulei si a infundat pompa de ulei si am mers fara ulei,asa ceva la mercedes nu o sa patesti niciodata.Motorul de pe bmw 318i il gasesti si pe peugeot 308 in cazul in care nu ai stiut..
    8 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru