Drivetest Mercedes-Benz GLK (2009-2012)

350 CDI 4MATIC 7G Tronic Plus
Mercedes-Benz GLK (2009-2012) zoom
de Sebastian Toma
Joi, 02.04.2009
Premium off-road
Automarket a testat noul Mercedes GLK 320 CDI 4Matic. SUV-ul compact de la Mercedes se lupta cu concurenti precum Audi Q5 si BMW X3. Modelul se remarca prin confortul oferit si performantele dinamice ale motorului.

Mercedes-Benz GLK (2009-2012)
350 CDI 4MATIC 7G Tronic Plus

  • Pret de pornire 39.184 €
  • Pret model testat 50.220 €
  • Taxa auto 536 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Exemplarul testat era echipat cu un propulsor V6 CDI, de 2.987 centimetri cubi. Acest motor dezvolta 224 CP la 3.800 rpm si ofera un cuplu motor de 540 Nm la 2.400 rpm. Cutia de viteze 7G Tronic a lui GLK este cuplata la sistemul de tractiune integrala 4Matic. Transmisia poate fi operata in 3 moduri – confort, manual si sport. In modul manual, soferul poate schimba treptele de viteza cu ajutorul clapetelor de pe volan sau prin miscarea levierului schimbatorului de viteze in stanga sau in dreapta. In modul Confort al cutiei de viteze, aceasta schimba treptele intr-un mod extrem de subtil, dar are o intarziere la kick-down. Aceasta intarziere dispare odata ce ati trecut cutia de viteze in modul Sport. Mercedes GLK 320 4Matic poate accelera de la 0 la 100 km/h in doar 7.5 secunde, iar viteza maxima pe care o poate atinge acest model este de 220 km/h. Chiar si in modul Confort, reprizele motorului si cutiei de viteze sunt impresionate – gratie cuplului motor de 540 Nm. Pe langa asta, motorul este extrem de silentios la relanti, iar “rontaitul” tipic motoarelor diesel nu poate fi auzit. In timp ce accelerati motorul va emite un sunet tipic pentru un propulsor in V, dar complet atipic unui diesel. Mai exact, sunetul acestui motor este sportiv, dar suficient de rafinat cat sa nu deranjeze urechea prin volum.

Consum

Dat fiind faptul ca modelul testat era echipat cu un propulsor CDI de ultima generatie, consumul lui GLK 320 CDI 4Matic a fost in norme acceptabile pentru masa acestuia. In regim extraurban, tempomatul ajuta la obtinerea unui consum mai scazut de carburant. Intr-un ritm alert de condus, GLK 320 a consumat intre 12.1 si 13.2 litri de carburant in regim extraurban. Consumul de carburant al lui GLK 320 CDI in regim urban se plaseaza intre 15.5 si 17.1 litri la 100 kilometri parcursi, in functie de cat de grabiti sunteti.

Performanţe

Mercedes-Benz GLK 320 CDI ofera performante foarte bune pentru clasa sa, modelul fiind capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 7.5 secunde. Cuplul dintre cutia de viteze si motor ofera reprize impresionante si o acceleratie de neoprit. Sunetul motorului ii incanta pana si pe cei pe care tocmai i-ati depasit.

Interior

Mercedes-Benz GLK are un interior imbracat in piele, cu accente din aluminiu. Finisajele din aluminiu sunt de calitate, la fel ca pielea folosita la tapitarea scaunelor si a plasticului din care sunt fabricate butoanele din GLK. Din pacate, versiunea testata nu avea optiunea scaunelor cu memorie inclusa in standard – fapt ce a dus la lipsa reglajului fata-spate electric si a reglajului lombar electric. Reglajele mentionate mai sus sunt manuale, versiunea electrica fiind disponibila doar cu pachetul “Scaune cu memorie”. Cu toate acestea, este de remarcat silentiozitatea cu care lucreaza motorasele electrice care coboara si urca scaunele si regleaza spatarul. Interfata multimedia a lui GLK este controlata prin intermediul comenzilor de pe volan, afisajul computerului de bord fiind incastrat in interiorul vitezometrului. Display-ul central de pe bord poate fi folosit ca afisaj pentru radio sau pentru sistemul de navigatie, si este controlat separat prin intermediul unei rotite amplasate langa cotiera. Spatiile de depozitare din acest model sunt potrivite ca dimensiuni si acopera necesitatile de zi cu zi. Portbagajul are un volum de numai 450 litri, fiind relativ mic pentru clasa sa. Cu toate acestea, scaunele sunt comfortabile iar antifonarea lui GLK este de exceptie. Nici un sunet nedorit nu va perturba pasagerii acestui model, iar gropile si celelalte imperfectiuni ale drumului nu sunt simtite de pasageri. Aspectul mai putin fericit al modelului german este reprezentat de aspectul mult prea clasic al bordului. Consideram ca un astfel de model merita o abordare ceva mai "tanara" din partea designerilor germani. In aceste conditii, cei care apreciaza un interior in stil clasic pot considera ca modelul primeste o nota mai mare la capitolul Interior.

Preţ de achiziţie

Modelul testat are un pret de 45.815 euro cu toate taxele incluse. Acesta il face mai ieftin decat versiunile comparabile ale lui BMW X3 si il claseaza intre Audi Q5 2.0 TFSI si Q5 3.0 TDI. Cu toate acestea, Volvo XC60 se afla undeva la 8000 de euro mai jos. Performantele modelului ocupa spatiul dintre cele doua versiuni ale lui Audi Q5, gratie faptului ca este cu doar 0.3 secunde mai lent decat Q5 2.0 TFSI la sprint-ul 0-100, desi are un consum de carburant mai redus.

Siguranţă

Mercedes GLK se poate lauda ca este un model sigur. Pe langa airbag-urile clasice si cele laterale, modelul prezinta si airbag-uri pentru genunchii soferului. Sistemul de inchidere centralizata are un senzor de accident care descuie automat usile dupa o coliziune, iar sistemele ABS, ESP si EBA (Asistare la franarea de urgenta) se lupta pentru evitarea unei coliziuni. Sistemul de franare al lui GLK ofera performante deosebite, acesta fiind capabil de o franare puternica, dar extrem de lina. Interventia sistemului ABS este extrem de delicata, iar vehiculul este controlabil in orice situatie, indiferent de viteza la care a inceput franarea si cat de violenta este aceasta. Pe langa asta, modelul detecteaza pasagerii din spate si ii someaza sa isi puna centurile prin intermediul unui semnal sonor.

Ţinută de drum

Modelul testat era echipat cu directie parametrica si o suspensie autoadaptiva. Mai exact, GLK decide cat de mult trebuie asistata directia si cat de rapid, precum si modul in care functioneaza suspensia. Astfel, directia poate fi manevrata fara efort, dar cu un feeling al drumului corespunzator. Comportamentul suspensiei si al directiei este schimbat in mod dinamic, in functie de viteza de mers, viteza de actionare a comenzilor si situatia rutiera detectata. Cu toate acestea, modelul este orientat catre confort, motiv pentru care suspensiile sunt relativ moi. In cazul unei succesiune de curbe abordate la o viteza ceva mai mare, acesta prezinta un nivel ridicat al ruliului. Directia asistata ajuta la manevrabilitatea modelului in spatii inguste.

Vizibilitate

Ajutat de inaltimea sa si de geamurile mari, modelul ofera o vizibilitate buna. Camera video activata odata cu cuplarea marsalierului asigura o parcare perfecta de fiecare data, precum si posibilitatea de a intoarce masina cu rapiditate intr-un spatiu ingust.

Tehnologie

Mercedes a echipat modelul GLK cu o serie de elemente high-tech, corespunzatoare statutului premium pe care il detine acesta. Modelul este echipat cu senzori de parcare extrem de sensibili, care pot detecta si obstacole insignifiante, iar camera de luat vederi amplasata deasupra numarului ajuta la parcarea cu usurinta a modelului. Portbagajul poate fi deschis si inchis de la interior cu ajutorul unui buton, dar poate fi dechis tot prin intermediul unui buton de pe cheia masinii. Dupa ce ati ridicat bagajele, acesta va fi inchis electric, dupa apasarea unui buton. Radioul si sistemul de navigatie pot fi controlate vocal, cu ajutorul sistemului Linguatronic. Spre exemplu, daca selectati radioul pe display-ul central, este suficient sa apasati o tasta de pe volan si apoi sa ii dictati masinii o noua comanda. Aceasta este capabila sa schimbe postul, sa afiseze lista de posturi, precum si sa schimbe un post doar dupa frecventa dictata. Modelul intelege o serie de limbi de circulatie internationala.

Design

Mercedes GLK are un design care il incadreaza cu brio in clasa sa, modelul afisand atat elemente preluate de la fratele mai mare GL, cat si elemente noi. Nu vorbim insa de linii foarte dinamice, stilul interior clasic regasindu-se mult pra pregnant la exterior. E foarte probabil ca GLK sa atraga clientii actuali ai celor de la Mercedes, fara a reusi sa "fure" din cei care se indreapta spre design in cautarea unui SUV compact premium. Trasaturile lui GLK sunt agresive si sobre, iar dimensiunile sale il fac sa se strecoare cu usurinta pe stradutele aglomerate.
Date tehnice - Mercedes-Benz GLK (2009-2012) 350 CDI 4MATIC 7G Tronic Plus
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2987
Lungime mm
4528
Putere maxima CP (rpm)
224 (3800)
Latime mm
1840
Cuplu maxim Nm (rpm)
540 (1600)
Inaltime mm
1689
Viteza maxima km/h
225
Greutate kg
1880
Acceleratie 0-100 km/h s
7.3
Ampatament mm
2755
Tractiune
Integrala
Volum rezervor litri
66
Cutie viteze
A7
Volum portbagaj litri
450
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mercedes-Benz GLK (2009-2012)

Ultimele teste

Comentarii (35)

  • Pai la banii aia imi iau un super Koleos care e garantat netsuperior....
    2 9
  • johny BOY
    da, da... sau Logan...
    2 5
  • Decimus4u
    Automarket
    Maestre Sebastian Toma explica-mi si mie te rog cum ati dat voi notele de 6 si de 5 in conditiile in care nu ati criticat masina prea mult la cele doua capitole( CONSUM si Tinuta de drum). Ma intreb cum ati mers voi cu masina aia de a consumat 12-13 extraurban?
    6 la Design? :)))) De unde ati dat voi notele astea ca nu inteleg?
    Aveti un instrument de masura performant care a hotarat notele?
    0 0
  • @ Decimus
    Dupa cum probabil ai observat, a aparut o schimbare in modul in care vor fi notate modelele prezente la rubrica "Drive Test" regasita pe Automarket.

    Mai exact, notele pe care le vor primi modelele vor fi raportate direct la concurentii de pe acelasi segment.

    In cazul lui Mercedes GLK, comparatia directa a fost facuta cu Audi Q5. Desi modelul are un consum mai redus fata de Audi Q5 - diferenta fiind facuta de tipul propulsoarelor - consumul de carburant al lui GLK nu poate fi caracterizat ca fiind modest.

    Tinuta de drum a acestui model a primit nota sase din cauza reactiei relativ intarziate a sistemului de suspensie adaptiv. Dupa cum am mentionat in articol, suspensia este orientata catre confort, lucru care duce la un ruliu al caroseriei mai accentuat in unele situatii.

    O zi buna!
    0 1
  • Crysty
    GLK
    La interior ati dat 8 din 10 !
    Inseamna ca noul E la interior va primi 15 din 10 !
    Consider ca putea strange mai mult de 78 puncte !
    2 0
  • @Crysty
    Dupa cum am mentionat si la sectiunea "Interior", Mercedes GLK are un design clasic, fara artificii estetice. Unele persoane apreciaza acest design, pe cand alte persoane nu il considera oportun.

    Pe langa asta, spatiul oferit de portbagajul lui GLK este relativ mic in comparatie cu dimensiunile modelului.
    1 2
  • Decimus4u
    @ Sebastian
    Totusi nu inteleg cum dati voi notele; sunt date de un specialist subiectiv sau aveti un barem conceput si publicat de voi.
    1 0
  • Decimus4u
    Design
    Design 6 din 10??? :))))) Ma tavalesc de ras... Pai cum ai ajuns tu la acesta nota? Chiar nu merita mai mult masina asta? Inseamna ca daca ti-ar da-o gratis nu ai lua-o ca este urata; ceea ce nu prea cred. Ce note ati dat voi reprezinta o ofensa adusa acestei marci.
    2 1
  • Decimus4u
    Q5
    De ce nu ati scris volumul portbagajului la Q5? Spuneati ca GLK este comparat cu Q5....sau nu mai este acum. Hai ganditi-va si spuneti de fapt cum dati notele alea!
    1 0
  • George
    Raspuns
    Domnul Sebastian, aici: http://www.automarket.ro/drive-test/kia-cee-d-simplu-ca-buna-ziua--19563.html
    de ce nu raspundeti?
    0 2
  • mda
    Asina asta nu merita nici o nota ! Sigur, sunt subiectiv , nu-mi plac kk germane..............
    As dori informatii , recenzii de la masini ieftine , "destepte" raport pret/calitate bun...........
    0 4
  • re: drive test
    voi va pricepeti la ce spuneti sau va dati doar cu parerea? eu am o mashina identica cu modelul folosit la drive test si pot sa confirm ca oamenii astia nu bat campii. din punct de vedere al performantelor si al confortului interior (aici nu suntem 100% pe aceeashi lungime de unda) este excelenta, insa, iata, o spun, este uratzica! are un design colturos, atat pe dinafara cat si pe dinauntru, unde, insa, materialele sunt de foarte buna calitate si mai atenueaza impresia creata. aici nici spatiile de depozitare nu exceleaza, insa accesul la ele este facil. mashina arata mai rau din fata, insa cei mai multi ii vor vedea doar spatele, datorita performantelor absolut impresionante ale motorului.

    Si ca sa inchei, daca va pricepetzi mai bine decat cei care scriu articolele, decat sa va irositi in zadar, mai bine va depuneti cv-ul si, cine stie, poate intr-o zi le veti lua locul. nu de alta, dar sa va mai injure si pe voi lumea.
    2 2
  • Decimus4u
    @bbb
    Pai daca este urata de ce ai luat-o?:))))))) Ai mai dat si o gramada de bani pe ea, ca sa scii pe forum ca de fapt este urata si are multe lipsuri...
    4 0
  • @decimus
    cata vreme nu plang la tine la usa dupa bani, e problema mea cat am dat pe ea. spre deosebire de altii care-si vad "cotetzul" drept cel mai minunat vehicul din lume, eu am puterea sa recunosc ca a mea nu e cea mai aratoasa (multe lipsuri or fi in capul tau). insa am preferat sa dau performanta pe aspect si, in plus, ce ma intereseaza pe mine cum arata, atat vreme cand eu sunt inauntru (unde e ok, by-the-way)? in mod normal citesc cu condescendenta posturile voastre, dar prea sariti calul mai baieti. stau sa ma intreb cati dintre cei care scriu comentarii tendentioase isi fac treaba cu mai mult profesionalism (atentie, e u cuvant important, care se diferentiaza de "isi fac treaba bine") decat redactorii de aici...
    0 0
  • off-road
    "Premim off-road" - pai unde-i off-roadul? Ca nu s-a pomenit o vorbulita despre calitatile masinii in afara asfaltului.
    Ca sa nu mai vorbim despre definitia off-roadului. Putem spune, cel mult, ca GLK este un SUV premium, de lux sau cum vreti. Dar off-road? De unde si pana cand?
    1 0
  • marius
    note
    daca GLK are 78 si Fiesta 75 - mie mi-e clar! ori e multa prostie la mijloc, ori se dau note pe interes!


    cum naiba, in ce lume un crossover Mercedes sa valoreze o idee mai mult decat un model mic Ford??

    infdiferent de criteriile de vot, tot mi se pare lipsit de logica
    1 0
  • @ marius
    Daca ai fi fost un cititor fidel, ai fi observat ca noile articole din rubrica Drive Test de pe Automarket sunt facute intr-o maniera diferita.

    Mai exact, notele pe care le vor primi modelele vor fi raportate direct la concurentii de pe acelasi segment.

    Te invit sa citesti cu mai multa atentie. Aici nu este vorba de VALOARE, ci de PUNCTAJ obtinut in cadrul unei clase.
    0 2
  • andr3i
    GLK
    de ce trebuie sa dati note in functie de concurenti, notati exact masina testata.

    daca la consuma ii dai 5 inseamna ca atat merita, daca Q5 consuma mai putin ii dai 9.

    numai bine.
    1 0
  • lexion
    geleca
    Cam mare nota la design ...Daca ar fi comparat designul GLK cu XC60 si nu cu Q5, ar fi luat 1 punct.

    Inca odata, se vede ca un suedez este mai presus de nemti.

    Numai bine.
    0 1
  • Decimus4u
    @bbb
    BBB daca tu ai dat atatia bani pe o masina care nu-ti place si mai scrii ca este urata inseamna ca esti un dobitoc sau ai vandut teren in Domnesti.
    2 1
  • Test comparativ
    Dle Mester cand servim un comparativ XC60, Q5, GLK ?
    0 0
  • ™decimus
    dobitoc este cel care comenteaza pe langa subiect, asha cum e cazul tau, domnule. mashina imi place foarte tare shi faptul ca nu e cea mai aratoasa nu ma afecteaza prea tare. ba chiar ma bucur cand "ratzushca mea uarata" le da cu fum in nas posesorilor de cazane frumos vopsite shi muuult mai aratoase. cat despre terenul din domneshti, nu l-am vandut inca, dar dac-ash gasi un cumparator, parca l-ash da, ca sa fac pe plac unor fraieri ca tine.
    0 2
  • Decimus4u
    bbb
    Cand vad o masina urata ma gandesc: ce prost cumpara asa ceva? Dar uite ca mai sunt tampiti care totusi le cumpara chiar daca sunt nasoale si mai presus de asta recunosc. Ca sa compari un Mercedes cu niste cazane vopsite ai o problema grava sincer.
    Daca ai totusi Mercedes GLK spune-mi si mie cate turatii ai la 140 KM/H?
    0 0
  • decimus4all
    cu asta am sa inchei polemica. ma gandesc ca nu merita sa-mi pierd vremea cu tine, ca sa ce? sa te conving ca o mashina buna nu e neaparat frumoasa sau invers? daca n-ai ajuns singur la concluzia asta pana acum, eshti pierdut pentru societate.
    shi la 140 km/h potzi sa ai mai multe turatzii, in functzie de modul in care lucreaza cutia. pe manual ai aproape de 4,500 rpm, ca sa-tzi satisfac curiozitatea.
    0 2
  • Decimus4u
    HA HA HA
    Cate turatii ai ma? :))))))) Mai bine spuneai ca nu stii si gata, ieseai mai bine!
    Deci la 140 KM/H tu intri in zona rosie de turatii nu? Cand o sa-ti cumperi asa masina sa te uiti cu atentie si o sa vezi ca la 140 KM/H o sa ai cam 2500 Tur, poate mai putin; iti spun asta ca atunci cand vrei sa mai minti pe cineva sa stii.....
    Pun pariu cu oricine ca tu nici macar nu te-ai urcat intr-ul GLK, poate in nici un Mercedes.
    0 0
  • to: decimuius
    proasta familiei, imi calc pe inima shi-tzi raspund, ca te vad saracutz cu duhul: tocmai tzi-am explicat ca potzi avea turatzii diferite in functzie de modul de lucru al cutiei: pe manual intr-a-ntaia ai 4,500 rpm, intr-a doua ai pe la 3,000 s.a.m.d. in modul complet automat (comfort sau sport) trebuie sa precizezi cum anume vrei sa ajungi la 140 km/h (foarte repede, normal sau incet - relaxat), inainte sa ceri o turatzie. shtii cum arata o cutie de viteze automata sau doar te pregateshti ca sa devii mecanic?
    0 0
  • Decimus4u
    @bbb
    Ma baiatule cand conduceam eu tiptronic tu te chinuai cu cu ambreiajul... Nu conteaza prea mult asta... eu te-am intrebat simplu: cate turatii ai la 140 KM/H, ce e asa greu? Ca sa fiu mai explicit cate turatii ai la 140KM/H in ultima treapta de viteza pe automat sau pe intelesul tau pe modul D.
    Ce ai scris tu mai sus nu se poate intelege asa ca daca ai intr-adevar o masina GLK raspunde la intrebare....
    0 1
  • @decimus
    prietene, tu te chinui cu ambreiajul (s-au gandit producatorii shi la anti-talente), pentru mine e o placere!
    in D, cum ii zici tu, de fapt in realitate este D-C sau D-S sunt in jur de 1,800 rpm.
    daca vrei sa-tzi iei shi tu shi nu te primesc cei de la reprezentatntza la drive-test, poarta-te frumos shi poate te fac yo o tura ;). shi nu te mai chinui sa-mi raspunzi ca am incheiat cu tine...
    0 0
  • sincer
    Nu stiu daca bbb are GLK-ul dar daca il are ma inclin, sunt putini care reusesc sa nu faca din masina lor cea mai tare din univers, cei mai inraiti sunt posesorii de DACIA si mai nou KIA....
    Masina e intradevar uratica, dealtfel nici un mercedes nu straluceste la design DAR parca treci cu vederea anumite lucruri cand le pui pe toate pe foaie si tragi linie

    Oricum lupta o sa fie crancena XC60 vs GLK vs Q5 si poate la anu noul X3
    0 0
  • Decimus4u
    @bbb
    bbb bine ca nu merge la relantiu cu 140KM/h. Se cunoaste ca esti varza in materia asta si ca nu ai nici cum sa mirosi macar un Mercedes- Benz. Amarati ca tine mai cunosc dar imi este scarba de ei; nu ai cum sa-mi explici tu mie cum functioneaza un tiptronic pentru ca nu stii macar in ce regim de turatii merge si nu stii macar sa raspunzi la o intrebare simpla.... Sa citesti din poza D-s si D-c ( apropo mai este si M acolo) asta te face si mai penibil mincinos si ipocrit.
    0 0
  • ADRY2486
    MERCEDES POWER
    CUM POATE ZICE UNUL MAI SUS CA RENAULT KOLEOS E MAI TARE CA GLK,SAU CA LA BANII CARE II DAI PE GLK ITI IEI KOLESO.ORI EST TAMPIT ''jiji'' ORI ASA ESTI U.DACA S-A AJUNS SA SE COMPARE MERCEDESUL CU RENAULTUL E TRAGIC.
    1 0
  • xtrad3
    glk
    dau x5/x6/q5/q7/ la o parte pt asta :x :x pur si simplu superb,linii simple clasice (interior/exterior).
    1 0
  • Stefan
    masini!
    Era vorba de masini (Mercedes-Benz!!!), nu Renault!
    0 0
  • Derizorii comentarii..
    Ma baieti...[presupun ca nu îţi fi fetite],dupa ce,curios fiind,am citit comentariile si polemicile ce s-au perindat pe-aici prin zona Mercedesului GLK,mi-a venit si mie randul sa comentez: 1.La faza cu punctajul,cam greu de inteles modul in care se face punctarea de catre cei care nu sunt cititori fideli,deoarece dupa cum spune si domnul Toma mai nou punctajele se acorda in functie de opozantii din clasa respectiva[in cazul de fata Q5] 2.Sincer parerea mea este ca masina nu este o capodopera de design dar faptul ca este Mercedes mai adauga un sarm aparte modelului prezentat,desi se putea si mai bine,asta e clar!
    0 0
  • GLK
    pentru ce ati dat domnul toma note de 6 si 5?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru