Un monovolum cu performante de masina sport? O masina in care sa incapa toata familia dar cu care sa te poti distra pe viraje? Da, exista si se numeste Ford S-Max.

" />

Drivetest Ford S-Max (2007-2010)

Ford S-Max (2007-2010) zoom
de Dragoș Băltățeanu, AUTOCAR
Luni, 11.09.2006
Pentru parinti rapizi

Ford S-Max este o masina mai importanta decat pare la prima vedere. In primul rand deschide o noua nisa in clasa monovolumelor. Previzionat de conceptul SAV, prezentat la Salonul de la Geneva din 2005, S-Max este un automobil de familie cu un puternic accent dinamic. Cu alte cuvinte, S-Max este genul de masina cu care iti duci copii la scoala si apoi te intorci foarte repede acasa sau la birou pentru ca are tendinte sportive in ciuda dimensiunilor. In al doilea rand, acest model ne arata destul de mult cum va arata viitorul Mondeo. La fel cum C-Max a previzionat actuala generatie Focus, acelasi lucru este valabil si pentru S-Max. Mai mult, platforma tehnica este comuna cu viitorul Mondeo si este inaugurata acum de S-Max si fratele orientat spre confort, Galaxy. Intr-adevar, Ford nu a vrut sa faca compromisuri si a ales sa lanseze doua modele in loc de unul. S-Max si Galaxy sunt asemanatoare ca design si dimensiuni si ambele pot primi pana la 7 pasageri. S-Max este orientat spre performanta, arata mai agresiv si este oferit cu motorizari mai puternice. Galaxy este MPV-ul traditional cu o suspensie mai confortabila si pentru care notiunea de sport la volan este ceva mult mai indepartata.

Motorizari puternice
Modelul testat a fost un Ford S-Max Titanium dotat cu motorul TDCI de doi litri si 140 CP.

Este cel mai puternic diesel si probabil va fi alegerea majoritatii clientilor. Pentru cei mai sportivi dintre familisti care vor alege S-Max exista si o versiune dotata cu motorul cu 5 cilindri turbo de 220 CP cunoscut pasionatilor Ford de pe extraordinarul Focus ST. Asteptam aceasta versiune in viitorul apropiat pentru a va spune ce impresie ne-a facut. Modelul 2.0 TDCI este dotat cu cutie de viteze cu sase trepte. Tot sase trepte are si versiunea dotata cu motorul 2.5T. Restul motorizarilor sunt asociate cu cutii de viteze cu cinci trepte.

Tinuta de drum
In ciuda faptului ca este o masina inalta, S-Max negocieaza virajele cu o agilitate iesita din comun. Acest lucru se datoreaza in principal suspensiei intarite care favorizeaza stilul sportiv de condus dar penalizeaza confortul pasagerilor. Acestia nu vor aprecia zgaltaiala la trecerea peste denivelari. Poate nu vor aprecia nici virajele negociate foarte rapid, dar cel de la volan va zambi foarte larg. Directia este precisa, cutia de viteze e bine etajata iar franele raspund chiar prea eficient. Optional, S-Max poate fi dotat cu o suspensie adaptiva care poate fi setata prin intermediul a trei butoane: Comfort,
Normal si Sport. Din pacate model testat nu avea acesta optiune instalata.

Vizibilitatea este oarecum dificila la manevrele cu spatele.

Oglinzile retrovizore de dimensiuni generoase compenseaza acest lucru. In fata, suprafata vitrata suplimentara dintre montant si portiera este binevenita mai ales in viraje. Total original este levierul franei de mana. Cand este actionat are aspectul unei manete din aviatie dar nu va lasati pacaliti. Prin simpla apasare a butonului lateral, levierul coboara si frana de parcare este eliberata. Optional, exista si o frana de parcare electrica actionata prin intermediul unui buton.

Nisa pe care S-Max a deschis-o a mai fost exploatata dar doar marginal si de alti constructori. Opel ofera versiuni sportive pentru monovolumele sale dar in general aceastea sunt extreme. S-Max are potential pentru vanzari de volum, fiind un model de sine statator si nu o editie speciala sau un model de serie mica.
S-Max este oferit in standard ca masina cu cinci locuri si un portbagaj imens. Optional se poate alege versiunea numita de Ford 5+2 locuri, care ofera doua locuri pliabile in plus. Locurile nu sunt chiar mici dar nu putem decat sa credem constructorul pe cuvant deoarece masina de test nu avea aceasta optiune.

In Romania, Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium costa 20.835 euro CIP. Preturile gamei variaza intre 18.090 euro CIP si 22.730 euro CIP.

Nu ne-a placut

  • Plastic argintiu usor de zgariat la interior
  • Lipsa rotii de rezerva

Ultimele teste

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru