Ştiri despre Dacia
-
Echipa Dacia Sandriders se află în România pentru un eveniment off-road care se desfășoară pe cel mai înalt drum montan din țară: Transalpina. Traseul a fost parcurs cu un Duster Adventure, modificat special pentru această provocare. (Miercuri, 07 Mai)
-
Dacia a tins o bornă importantă de producție la uzina de la Mioveni, acolo unde tocmai a fost asamblată mașina cu numărul 8 milioane. Este vorba despre un exemplar Bigster, finisat în nuanța exterioară Albastru Indigo. (Marti, 29 Aprilie)
-
Constructorul de la Mioveni demarează o campanie de test drive cu noul Bigster, în toate showroom-urile din România. Campania durează până în data de 17 aprilie. (Vineri, 11 Aprilie)
-
După o pauză de aproximativ doi ani, uzina Dacia de la Mioveni și-a deschis porțile pentru jurnaliști. Momentul a coincis cu intrarea primelor exemplare Bigster pe linia de asamblare. (Miercuri, 26 Martie)
-
Potrivit celor mai recente date, Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa în a doua lună din 2025. Pe locul doi s-a poziționat Citroen C3, iar Renault Clio a completat podiumul. (Luni, 24 Martie)
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Sunt f curios sa vad cum merge...adica sa incerc sa-mi dau seama care e diferenta fata de Logan... ca atunci cand am testat Sandero, de la volan n-am simtit nimic altceva decat aceeasi senzatie Logan...
=))
Intrebare:
Chiar promite asa in OFF ROAD chiar si fara sasiu?
Asta sa fie modelul care se va vinde cel mai bine?
sunt tare curios sa-l testez si eu. Eu merg pe Logan (e sh dar merge de n-are treaba!).
Duster va fi un succes.
1. Ce inseamna Fee-Back????? (v-ati referit la directia masinii).
Caci, oricum il traduc, nu are nici o logica. Oricum, ar fi de
preferat sa folositi, la articole in limba romana, limba romana.
Tremeni tehnici in limba romana exista. Doar ca trebuie sa-i
invatati.
2.Unde sunt:
-confortul pasagerilor
-distanta de franare
-performanta audio
-usurinta de incarcare a port-bagajului
-vizibilitatea pe spate
-capacitatea de a depasi (in conditiile de sosele si trafic
romanesti)
-posibilitatile de parcare
-cat de practic este interiorul masinii
-etc...............
Intrebare-mai mult sau mai putin retorica:Nu merita acest Duster,mai ales cel de 18000, cu toate optiunile incluse niste discuri de frana pe spate si o cotiera? Mi se par niste dotari de bun simt, nu foarte costisitoare ce puteau fi oferite in acest pret. In felul asta Duster chiar era masina ideala.......cel putin pt. mine!
Per total Dusterul are un feel de masian "inchegata" capabila sa ofere performante bune si pe drum si nu numai.
Eu zic ca isi merita banii.
De asemenea referirea la pretul metalului si al plasticului se poate face si in cazul Mercedes, ca si acolo putem spune ca tona de aluminiu e mult mai ieftina decat pretul masinii.
Este un SUV printre SUV-uri asa cum este Logan printre berline.
Daca nu esti pretentios(aviz bizonilor) iti faci treaba cu ea.
Este mult mai frumoasa in realitate decat in poze.
http://www.youtube.com/watch?v=5tjDrGubZ8E&feature=channel
Acelasi lucru si pentru voi astia care criticati Dacia. Nu poti ajunge departe dintr-un pas, Dacia face pasi mici si tot mai siguri. Nu va place Dusterul, luati-va X3, sau Kuga, sau Captiva sau orice altceva daca va place si aveti bani, Dusterul e pentru cei saraci, ci nu pentru cei pretentiosi.
Prin asta ai spus tot, ai caracterizat perfect publicul Duster.
Cat despre patriotism am zis si ma repet, Dacia nu mai este a noastra si nu o sa fie nici a urmasii, urmasilor nostri! In veci!
Iar de aici
http://www.automarket.ro/stiri/lautomobile-magazine-a-testat-duster-15-dci-85-cp-isi-merita-banii-29652.html
citez:
"...autorul testului publicat de L'Automobile Magazine - noteaza zgomotele aerodinamice ridicate..."
Prima legatura dintre masa (redusa) si zgomot. Nu e antifonata cum trebuie.
A doua legatura o sa fie masa (redusa) si siguranta, vorbim dupa NCAP.
Cred ca nu ai auzit de expresia "sunt prea sarac sa-mi cumpar lucruri ieftine"
http://www.km77.com/fotos/Dacia/Duster_2010/Dacia-Duster_2010-Gama_Duster-Gama_Duster-Todo_terreno-Interior-Asientos-5_puertas-201003020176.html?modelId=1289&photoType=2&order=2&division=tipo&galleryLimit=12&galleryBackLimit=8
Lipseste ceva in stanga de tot, in zona hayonului?
Pentru cine vrea cotiera, ea exista, cel putin in galeria foto de pe site-ul Dacia (ultima poza)
http://www.dacia.ro/#/modele-si-preturi/duster/interior
"botul un pic cam mare" ... asta ma face sa cred ca e primul SUV in care urci. Si ma mai face sa cred ca esti un novice cu mamaliga in geam. E aberant sa crici vizibilitatea data fiind pozitia de condus inalta si suprafata vitrata mare.
Cu capacul de la rezervor ai dreptate, e putin supradimensionat, dar e un detaliu minor. Nu cred ca vor fi oameni interesati care vor zice "nu, n-o cumpar ca nu-mi place capacul de la rezervor" ... hai sa fim seriosi... forester e mult mai scump si mai urat si sunt oferte mai bune decat subaru, cum e Nissan X-Trail. Dar asta e alta poveste.
Si nu e vba de patriotism, e vba de raportul calitate/pret imbatabil. Masina asta e un Nissan mai mic si tocmai de aceea se arata un hit comercial. Muriti voi de ciuda !
Referitor la Duster, puteau si baietii de la Automarket sa faca un test cu dieselul cel mai puternic, nu cel mai slab - cred ca ar fi fost mai graitor testul, nu?
Acelasi sfat si pentru tine "geo"
Masina este destul de capabila in off-road. Unghiul de atac e unul dintre cele mai bune din segment, ca si cel de degajare. sa nu mai vorbim de garda la sol. Asa ca nu cred ca presupunerile tale au vreo baza logica. Testeaza masina in teren accidentat si apoi nuita-te inca o data peste test. vei vedea ca lucrurile coincid. Despre parbriz si vizibilitate...citeste macar rubrica dedicata din cadrul testului.
Multumim ca ne urmariti!
O surpriza placuta este ca s-a lucrat la feedback-ul pedalei de frana si acum aceasta are o cursa mai lunga, astfel ca acomodarea cu masina se face foarte repede in aceasta privinta. Fata de Sandero de exemplu, cursa pedalei de frana este ceva mai lunga, lucru util cand vrem sa dozam forta de franare. Masina franeaza bine, chiar daca este dotata cu tamburi pe rotile din spate. Directia modelului este precisa si raspunde repede si prompt la solicitari. Vizibilitatea este buna, iar pozitia inalta la volan ajuta in trafic. Am gasit si ceva gropi ( nici nu erau greu de gasit in Bucuresti ) si am constatat ca modelul filtreaza si amortizeaza bine denivelarile. Poate mai trebuie lucrat la nivelul de insonorizare, desi nu pot spune ca este unul deranjant, nici chiar pentru un diesel.
Chiar daca anumite butoane puteau fi plasate mai bine si nu s-a realizat acest lucru din ratiuni economice, totusi acest aspect nu creeaza probleme deosebite, poate doar de obisnuinta. Masina ofera un raport bun pret-calitate si recunosc, dupa testul de astazi, poate mi-as cumpara asa ceva, insa cu motorizare pe benzina.
Treapta 1 foarte foarte scurta ,in offroad e ok ,dar on road iti vine sa pornesti cu a 2 ca si cu duba.Pozitia la volan e ok .Schimbataorul de viteze ,parca nu e foarte precis ,e mai rigid ,dar probabil e chestie de obisnuinta.
Portbagaj suficient de mare.E ok per ansamblu .Masina are un pret corect.
la cel mai mic impact...vom vedea la ncap
+ design exterior destul de reusit,ideal pt gropile din romania carora le prevad o viata lunga ,pozitie buna la volan,destul de spatios,consum decent,pret bun,sprint bun daca ''te dai un pic la ea''(banuiesc ca motorul de 110 va fi alegerea fericita mai ales ca are euro 5 si scapi de taxa de inmatriculare care cred ca-i undeva la 500 euroi...cum 110 e mai scump cu 800 euro si 85 se plateste taxa de 500 rezulta o dif de 300 euro ..nesemnificativ)
- zgomot destul de deranjant in interior,din punct de vedere ergonomic la pamint(chiar nu a observat nimeni butoanele geamurilor de pe spate, amplasate intre scaune usor in spate ,pe podea..eu cel putin cit am stat in spate am calcat de 2 ori pe ele,lipsa spatii de depozitare usor accesibile),materiale de calitate proasta la bord si nefericit imbinate(chestiile alea lacuite cu insertiile alea idioate gen bmw arata de-adreptul tiganesc..frine slabute pe var testata de mine(sint dispus sa acord oarece circumstante atenuante deoarece ploua destul de tare si no, discuri noi ,...hmmm ...sa zicem)...
cam de atit am putut sa-mi dau seama intr-un test de vre-o 2 km ca pasager si 2 ca sofer
per total cred ca va fi un succes(pretul va fi argumentul suprem)...
Am testat Duster 1.5 dCi 85 CP (ca asta il aveau) 2 zile la rand, si ca sa ma conving de impresii printre altele... Azi intentionez sa il probez si pe o pista amenajata ptr off-road la reprezentanta din Braila.
Mi-a placut la el ca "are zvac" , cum se zice, daca vei calca un pic mai tare acceleratia, cel putin pana pe la 100 km/h in treapta a 5-a pe sosele... Mi-a mai placut ca este destul de spatios in interior, designul, zgomotul "barbatesc" al motorului la fortaj, stabilitatea si manevrabilitatea... pe ansamblu, e o masina bunisoara...
DAR .... Nu mi-au placut: portbagajul mult prea mic pentru un SUV, dotarile standard pe fiecare optiune (cel putin varianta de baza nu are unele dotari care la alte SUV sunt standard din fabrica: computer de bord, AC automat, faruri de ceata, etc.) si pentru care trebuie sa platesti in plus - ce mai, dotari de 10500 euroi !!!!!! , atata dai, atata face - , motorul cam micut ca putere pentru un SUV, in conditiile in care majoritatea celorlalte firme pornesc de la motoare de minim 2.0 (sunt curios cum se comporta la drum intins, in depasiri .... ca la drive test prin oras nu prea ai unde proba asa ceva...), butoanele de deschidere electrica a geamurilor spate asezate total aiurea (jos, intre scaune ... STUPID !!!), claxonul pus ca la vechile Dacii pe maneta de semnalizare/faruri, si nu pe volan.... A, si inca ceva PENIBIL care poate spune multe despre calitate: la unul din Dustere probate, deja SE DEFECTASE reglajul pe inaltime a scaunului soferului dupa numai o zi de probe !!!!!!!!!!! Deci......???!!!
-portbagajul cam mic
-interiorul cam spartan
-asa zisa treapta aluminizata de la nivelul pragului usilor era deja zgariata rau dupa ce doar cativa oameni se suisera in masina
-impresia de fragilitate anula senzatia de robustete la care ma asteptam
In rest, numai de bine!
la - nu insist pt ca am postat mai sus si-mi mentin parerea
in schimb la + este ceva de adaugat:filtreaza gropile si obstacolele superb..mi-a placut..avind in calcul achizitia unei masini,daca ma voi hotari la duster voi lua in calcul numai 4x4
Am facut azi un test cu un Duster de 85 CP, 1.5 dCI si pot spune ca nu e rea, ca si SUV nou, e OK. Decat ceva second hand, mai bine Duster. Intr-adevar are multe minusuri, dar are un mare plus: pretul.
Dar la banii acestia vrei sa te uimeasca,am vazut BMW dupa 2 ani luat de nou cu pielea crapata pe scaune si vorba aia a costat o avere,ciurucurile de SUZUKI SX4..conserve machiate pt fraieri cu kit de ambreaj cazut la 12 mii km si nu una sunt zeci,asa ca DUSTER daca da lovitura la fiabilitate o sa uite lumea de tabla cam slabuta...si la urma urmei in ac societate de consum cine mai tine masina 10 ani???,dificil o sa fie la intretinere ca o sa te rupa la piese...si suparatoarele zgomote...POATE CELOR DE LA DACIA O SA LE VINA IDEEA CA CELOR DE LA OPEL CA IEFTIN LA INTRETINERE NU INSEAMNA PROST SI POATE O SA MAI LUCREZE LA CONFORT...SAU MACAR DACIA SA FACA PUTINE FITE SA-SI GASESCA UN TUNER DE CASA PT CINE ARE BANI SA MAI DOTEZE MODELELE CU SCAUNE SUPER,INTERIOR SUPER ETC...SA AUZIM DE BINE SI MACAR FABRICA ASTA SA NE MAI ADUCA FAIMA CA IN REST VAI DE NOI.
Dacia a reusit sa-si aduca un paort substantial la echilibrarea balantei de plati a Romaniei.Nu este o masina de 20000 de euro ,dar la pretul ei se comporta excelent inRomania si in Europa.De ce construiesc francezii in Romania cel mai mare Centru de Cercetare pentru Autoturisme din estul Europei. Marca Dacia are viitor si acesta se vede in vanzari .Fabrica de la Mioveni ,se poate rapid adapta unor modele noi datorita gradului redus de robotizare si specialistilor care lucreaza acolo.Desi sunt tot felul de ,,specialisti ,, care nu prea au la baza o pregatire tehnica ca sa aprecieze corect un model de masina ,Dacia s-a impus pe piata straina prin doua trasaturi :pret si fiabilitate.Pareril;e unora ca nu are tot felul de accesorii nu conteaza mult pentru omul normal ,care cauta ceva robust ,consum mic pret acceptabil .Dusterul va fi un succes.In Franta intr-o saptamana au fost 4000 de comenzii.Carcotasilor ,lasati Dacia sa-si urmeze drumul !Ce bine ar fi daca in Romania ar fi mers ca Dacia si alte uzine ,fiindca acum romanii erau un pic mai fericiti.Felicitari lucratorilor de la Dacia!
Per ansamblu masina nu este una rea. Va fi cu siguranta fiabila deoarece mecanica este aceeasi ca la Logan si pana la urma, la o masina 4x4 fiabilitatea este deosebit de importanta. Pe langa acest aspect am apreciat urmatoarele plusuri sau minusuri:
+ Designul exterior: masina place estetic si pot spune ca este o reusita din acest pct de vedere.
+ Confort: pozitia la volan este mai buna ca la Logan/Sandero si asta deoarece masina este mai inalta, iar scaunul se poate cobora mai jos. Acest lucru nu iti mai da senzatia aia ca stai cocotat artificial.
+ Au inbunatatit unele detalii la interior: usile spate au difuzoare (desi au disparut cele de la luneta) si manere de prindere la fel ca in fata, manerele usilor sunt mai de calitate/mai inchegate ca la Logan, ceasurile de bord sunt mai frumoase. Volanul imbracat in piele este superb.
+ Greutatea redusa: Ajuta foarte mult motorul de 85 cp.
+ Suspensia spate independenta si suspensia in general: filtreaza foarte bine denivelarile.
- Materialele din interior: din pacate plasticul este la fel de tare ca si la Logan. In max. 2 ani de la drumurile noastre vor aparea cu siguranta greieri.
- Finisarea interiorului: am observat cateva lufturi atat la nivelul bordului, cat si in portbagaj. Din unele pct. de vedere este mai prost finisat ca Loganul.
- Am mai observat un fenomen care la Logan lipseste, atunci cand se ruleaza pe drumuri pietruit,e rotile arunca pietre sub masina si totul se transforma intr-o grindina pe tabla. Probabil datorita inaltimii, nu-mi explic.
- Portbagajul si hayonul sunt prost antifonate: pt pasagerii din spate este mai nsaol deoarece pe drumuri mai urate hayonul si probabil cricul care este prins direct pe tabla produc zgomote. Din fata nu se aude.
- Cutia de viteze de la diesel, desi este mai scurta, este oarecum imprecisa si intra greu in R.
Concluzii: Masina are un pret corect pt ce ofera, cu toate ca se putea si mai bine,iar pe alocuri este supraapreciata. Motorul de 85 cp il recomand doar pt variantele inferioare de echipare - mai usoare. Pe Laureatul testat, desi avea zvac si era ok in oras, la drum intins in depasiri isi arata limitele (un pic mai bine ca 1.4 de 75 pe Logan Laureate).
Sambata - am testat duster 4x4 diesel, aici trebuie sa acord o nota de 10 delerului din Focsani care a avut MAREA inspiratie de a Amenaja un treseu cu adevarat 4x4 in albia Raului Milcov unde am avut parte de o adevarata REVELATIE, motorul asta de 1.5dci 4x4 chiar TRAGE si nu exagerez deloc, am urcat pante de 30 si de grade masina incarcata la Maxim si cu AC pornit si Duster si-a fact datoria cu brio, bravo Dacia si inca o data multumesc baietilor de la Dacia-Sima din Focsani care ne-au lasat sa exploatam la Maxim capabilitatile lui Duster, M-a impresionat Masina si avand in vedere si pretul mic de exploatare cred ca este o alegere excelenta in defavoarea oricarui Jeep sau alte Sh-uri , ai o masina noua la 13.700 cu dotari de bun simt si cu ADEVARATE CAPACITATI OFF ROAD,
BRAVO DACIA SI BRAVO BAIETILOR DE LA DACIA FOCSANI
Altfel spus, masina imi place. Ma duc mai tarziu la IATSA Campina sa o testez, pentru ca vreau sa im iau una, varianta de full options DCI 110 4x4.
"dar si de surpriza placuta pe care o reprezinta puntea spate multibrat"
iar
www.dacia.ro:
punte spate 4x2: Punte cu profil deformabil si epura programata, cu arcuri elicoidale
punte spate 4x4: Multibrat tip Mac-Pherson
punte spate logan: Punte în H cu profil deformabil şi epură programată, cu resorturi elicoidale
daca s-a testat varianta 4x2, atunci puntea spate este asemenea Logan, Sandero, nu-i asa, mai baieti ?!
Imi cer scuze dar am testat si eu dusterul de 85 cp si sincer ma simteam in epoca de piatra cu o caruta gata sa se rastoarne e penala rau masina .
Pai eu am dif blocabil full nu panarama , suspensie pneumatica , jante pe 18 , incalzire in scaune , piele , navigatie , cutie automata .... plus multe alte gadgeturi care imi fac viata minunata la volan .
Pai la 190 pe autostrada eu nu aud motoru pe cand la duster la 100 se rupe masina , unde e confortul cand nu ai o cotiera , pe drum de tara datorita suspensiei pneunatice in touareg plutesti iar cotetu asta are deja greierasi pai cand o ajunge la 172.000 km ai mei credeti ca mai exista .
Nu as da 18.000 pe un cotet de masina , mai bine imi iau un pajero din 92 ca e ma confortabil si mai rezistent.
Cost estimativ 5000 ron.
Procesul verbal de constatare facut de experti de la uzina este confidential mi sa spus de cei de la Auto Europa.
Intrebarea mea este daca nu am voie sa merg prin noroi cu o masina de teren la ce o pot folosi la mersul pe asfalt.
Mai mult de atat am un logan cu motot diesel de 1.5CP cu 170000km cu care am mers pe aceleasi trasee ca si cu Dusterul adica Alunis aptoape de Lipova in jud. Timis, Moneasa, aceste doua trasee sa inteleg ca au pus capat experientei Duster, in rest toate traseele au fost numai prin sate pe asfalt in jurul Timisori.
Daca cumva stie cineva o persoana de contact de la uzina cu care se poate vorbi va rog sa imi trimiteti pe mail la adresa mihai.savescu@yahoo.com, nu am cu cine sa discut pe aceasta tema se suna doar la vocea clientului unde raspunde o domnisoara care transmite mesaju mai departe si in 2 zile primesti un raspuns daca isi amintesc de tine.
M-am tot uitat la comentarii si am tot vazut cum multi spun despre oricine care nu si-ar dori sau are o parere diferita despre Dacia este ori fitzos ori cocalar ori taran.Am vazut un fan Dacia caruia i-a sarit mustarul cand cineva a zis ca se uzase pielea de pe schimbator la o Dacie.A si inceput sa abereze in stanga si in dreapta,ca "Dacia nu e pentru fitzosi",a spus despre cineva cu un Ford Focus SH ca are masina de fitze,etc. etc. etc... Acelasi "fanatic" Dacia a dat o dovada de impertinenta maxima spunand la alt aritcol: "Presa si persoanele care poseda Dacia sunt multumite,ce conteaza ce cred niste basinosi de pe forum". Adica,se intelege: daca nu iti place sau ai o parere diferita despre Dacia esti "basinos".Dealtfel,asta nici macar nu e forum,sunt doar comentarii la un articol,dar el probabil se credea foarte important ca scria pe un forum.Oricine are o parere diferita despre Dacia este "fitzos" sau "carcotas",ei bine acest "domn" folosind acest inteligent cuvant "basinos" cum este?
Va spun inca odata,multi dintre voi dati dovada ca nu mai stiti de nimic altceva,de autosuficienta,si in general va credeti superiori multor altor persoane..