Drivetest Renault Kangoo (2008)

Renault Kangoo (2008) zoom
de Robert Gherghe
Sambata, 01.11.2008
Renault Kangoo, familistul bun la toate

Numele Kangoo nu ne poate duce decat intr-o singura directie: Renault. Producatorul francez a lansat in acest an noul Renault Kangoo, intruchiparea celei de-a doua generatii a modelului lansat in 1997 si restilizat in 2003.

Noul Kangoo este conceput pe platforma modelului Scenic, pentru reducerea costurilor de productie si pentru configurarea unui model care sa se apropie mai mult de un automobil de sosea si mai putin de un vehicul utilitar.

Aceasta prima caracteristica este vizibila prin comportamentul vehiculului in viraje, balansul caroseriei fiind scazut. Pana sa vorbim despre specificatiile de ordin tehnic legate de noul Kangoo merita sa trecem in revista un episod strans legat de lansarea noii generatii. Renault a cautat sa prezinte noul Kangoo intr-o lumina specifica vietii de familie, aratand ca noul model este unul dedicat familiilor numeroase. Pentru acest lucru, francezii au lansat o campanie publicitara mai putin obisnuita: au asociat noul Kangoo cu celebra familie Simpson.

Demersul Renault a fost sa asocieze noul produs cu imaginea unei familii trasnite, imaginare dar in acelasi timp celebre. Nu stim daca au reusit sau nu si nu e treaba noastra sa intram in constiinta colectiva pentru a observa efectul unei campanii publicitare. Ceea ce stim sigur sunt datele legate de modelul testat: Renault Kangoo 1.5 dCi cu 105 CP.

Design

Noul Kangoo pastreaza in linii mari configuratia vechiului model, dar, in acelasi timp, vine cu o serie de imbunatiri de ordin stilistic. Caroseria prezinta aspectul unui model gandit sa serveasca atat ca vehicul comercial dar si ca model de familie. In principiu, nu se pot rosti multe cuvinte despre designul unui astfel de model, proiectat mai mult pentru spatiul si confortul interior decat pentru finetea liniilor exterioare. Merita mentionate cateva aspecte semnificative. Mai intai, nu trebuie uitat ca noul Kangoo prezinta un design nou, care respecta liniile vechii generatii, dar care exprima mai mult caracter si mai multa personalitate.

Vorbim, in primul rand, de aspectul partii frontale, mult mai agresiv, mai voluminos, care se evidentiaza prin masivitatea capotei, prin redesenarea barei frontale si configurarea unei grile proeminente.

Renault a regandit intreaga parte frontala, proiectand grila prizei de aer in spoiler si marind semnificativ dimensiunile acesteia. Modificarile de ordin estetic continua prin noile blocuri optice, mult mai mari si desenate in noul spirit Kangoo.

Spunem acest lucru nu de dragul unor caracterizari pompoase ci din motive obiective. Noua forma a blocurilor optice, mult mai jucausa ca infatisare, este parca menita sa atraga cat mai mult publicul tanar care intentioneaza sa-si intemeieze o familie sau sa placa mezinilor dintr-o familie, fericitii rasfatati ai unui astefl de model.

Masivitatea partii frontale nu putea veni fara o schimbare in dreptul oglinzilor retrovizoare. Renault a adus pe noua generatie a modelului Kangoo oglinzi retrovizoare de culoarea caroseriei, mult mai mari, rabatabile electric si bandouri de protectie in ton cu caroseria. In ceea ce priveste partea dotarilor noului Kangoo se distinge prin usile laterale culisante, cu geam cu intredeschidere pe partea stanga, geamurile electrice si trapa in varianta optionala.

Interior Principalul plus al noului model este spatiul interior, care se evidentiaza prin modularitatea acestuia. Volumul destinat spatiului de depozitare poate oscila de la minimul de 660 litri pana la maximul de 2.800 litri, in conditiile in care bancheta este rabatata.

Trebuie mentionat ca doua treimi din bancheta spate se rabateaza pintr-o singura miscare, precum si scaunul pasagerului fata. In ceea ce priveste spatiul interior oferit pasagerilor nu pot exista obiectii, noul model fiind remarcabil din acest punct de vedere. Nu trebuie uitat faptul ca Renault Kangoo dispune de o sumedenie de spatii de depozitare, gandite pentru a oferi o gama larga de functionalitati atat pentru versiunea destinata familiei cat si pentru cea utilitara.

Lista acestora este de invidiat: masute pliante, spatii de tip buzunar pe spatele scaunelor din fata, suport pentru bauturi in portiere, spatii de depozitare individualizate deasupra scaunelor din spate. Nivelul confortului este inca un atu remarcabil al modelului frantuzesc. Vorbim despre geamurile electrice pentru usile laterale culisante, lucru unic in segmentul lui Kangoo, de scaunul soferului reglabil pe inaltime, de organizarea ergonomica a elementelor prezente in cockpit.

Nu trebuie uitat modul in care fost proiectata consola de bord, care integreaza schimbatorul de viteze si afisajul eletronic, protejat de lumina soarelui, pentru obtinerea unei vizibilitati ireprosabile. Si daca tot veni vorba de lumina, merita sa mentionam ca dispunerea unui numar mare de suprafete vitrate face posibila o luminare sanatoasa in interiorul vehiculului.

Daca spatiul destinat fiecarui pasager este mai mult decat suficient, noul Kangoo nu putea fi diferit nici pentru sofer. Pozitia la volan este una inalta, vizibilitatea este excelenta, datorita parbrizului care se prelungeste pe partile laterale pana in montantii A, iar manuirea schimbatorului de viteze este facila, gratie dispunerii pe plansa de bord. Misiunea soferului este mult usurata de sistemele de asistenta la conducere, de sistemul de aprinderea automata a farurilor, de stergatoarele de parbriz cu senzor de ploaie sau de senzorii de parcare.

Soferul si pasagerii sunt protejati de un numar de 2 pana la 6 airbag-uri, in functie de nivelul de echipare: airbag-uri frontale, laterale sau tip cortina. Asa cum va spuneam la inceput, Automarket a testat versiunea echipata cu motor de 1.5 litri diesel si 105 CP. La capitolul performante nu sunt multe lucruri de zis, in conditiile in care Kangoo nu este o bestie pentru sosea, ci un model de familie. Actionarea pedalei de acceleratie primeste un raspuns intr-un timp relativ bun. De asemenea, timpul de franare este unul acceptabil. Motorul cu 105 cai putere dispune de un cuplu maxim de 240 Nm, disponibil la 2000 rot/min.

Puterea este transmisa catre puntea fata prin intermediul unei cutii de viteze cu 6 trepte, care prezinta destul de multa precizie. Viteza maxima este de 170 km/h, in timp ce acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 13 secunde.

Consumul noului Kangoo se mentine in limite acceptabile in mediul urban, aproximativ 7 litri la 100 km, in timp ce consumul extraurban ajunge la valoarea de 5.3 litri la 100 km. Versiunea de top a noului Renault Kangoo ajunge in Romania la pretul de 16.898 de euro, cu TVA inclus.

Nu ne-a placut

  • Putere motor
  • Pret

Ultimele teste

Comentarii (1)

  • Vasile
    Buna ziua ,la renault kangoo aveti si cutie automata
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru