Drivetest Subaru Forester (2010-2013)

Subaru Forester (2010-2013) zoom
de Robert Gherghe
Marti, 23.09.2008
Subaru Forester, revolutia continua

Subaru a intrat in 2008 intr-o noua era a existentei sale. Lansarea motoarelor boxer diesel este cel mai important drum pe care marca japoneza l-a luat de la introducerea tractiunii integrale pe toate modelele sale, in 1989. Identitatea marcii Subaru este data de doua caracteristici de ordin ethnic: tractiunea integrala si motorul boxer.

BOXER DIESEL

Vorbim de o noua tehnologie, care combina constructia compacta si usoara a unui motor orizontal opus ce asigura nivele minime de vibratii si zgomot si transmiterea optima a puterii la punti, cu o economie excelenta de combustibil si un cuplu de pornire generos, la gama de turatii joase specifica motorului diesel. Povestea motorului boxer diesel a inceput in 1999 cu o echipa de numai patru ingineri. Pana atunci, performantele motorului diesel fusesera imbunatatite considerabil, datorita progresului tehnologic in materie de control al combustiei, iar motorul diesel dovedise ca este un grup motor promitator, cu si mai putine emisii de dioxid de carbon.

Ceea ce deosebeste Subaru de ceilalti este motorul „boxer” in combinatie cu tehnologia AWD, care ofera performante de condus extraordinare, combinate cu caracteristici de siguranta. Inginerii au fost convinsi ca aceasta identitate unica a marcii trebuie incorporata in noul motor diesel. Spre deosebire de motoarele in linie, motorul boxer diesel prezinta vibratii scazute, un centru de greutate coborât si un grad de rigiditate ridicat.

Pentru constructia unitatii de propulsie s-a utilizat un bloc motor din aliaj de aluminiu pentru maximizarea potentialului de inalta rigiditate a dispunerii motorului orizontal opus. Folosirea sistemului de alimentare common-rail si a turbocompresorului cu geometrie variabila, amplasat sub motor, au dus la imbunatirea poerformantelor si la coborarea centrului de greutate.

Forester cu motor boxer diesel

Noul motor Subaru a debutat, in acest an, pe modelele Legacy si Outback. Succesul incontestabil al noii tehnologii Subaru a facut marca nipona sa nu se opreasca aici. A venit si randul SUV-ului Forester sa vireze catre noul drum al constructorului nipon.

Pe Forester, motorul boxer diesel este cuplat cu prima transmisie manuala cu 6 trepte speciala pentru motoare diesel realizata de Subaru, care este combinata cu un filtru de particule diesel inchis (DPF), pentru a asigura o si mai buna protectie a mediului.

Pornind de la lozinca „Best packaging for an active lifestyle”, Subaru a redesenat odata cu facelift-ul din acest an principalele trasaturi ale modelului Forester.

Dar sa nu vorbim la general de modelul Forester si sa ne referim la particularitatile noului SUV echipat cu motor de 2.0 litri cu 147 cai putere.

In primul rand merita mentionat ca cei 147 de cai sunt disponibili in totalitate la 3.600 rot/min. Asadar, este necesara o serioasa apasare a pedalei de acceleratie pentru obtinerea unei puteri maxime din partea vehicului. In schimb, cuplul maxim al motorului boxer diesel este disponibil pe plansa de turatii 1800-2400 rot/min si are valoarea de 350 Nm.

Daca tot este vorba despre Forester diesel nu trebuie sa uitam de noua transmisie manuala cu 6 rapoarte, special creata pentru boxer diesel. Setul de rapoarte de transmisie ample creste manevrabilitatea in orice situatii de rulare, de la turatii reduse la turatii mari, imbunatatind in acelasi timp economia de combustibil. Consumul este unul excelent: 6.3 litri la 100 km.

Design

Odata cu facelift-ul realizat la modelul Forester, acesta nu mai este un crossover ci devine un SUV. Modelul nipon a crescut in dimensiuni, ajungand la o lungime de 4.560 mm, o latime de 1780 mm si un ampatament de 2.650 mm. Plecand de la acest cifre putem spune ca noul Forester reda imaginea unui adevarat SUV, caracterizat prin linii clare, unghiuri ascutite si o tinuta agresiva. Rigiditatea si prestanta unui vehicul de teren sunt elemente care se regasesc in gandirea designului elaborat la modelul Forester.

Lasand cuvintele in urma si incercand sa fim un pic mai realisti, credem ca infatirea noului Forester este o conventie intre vechea forma a modelului nipon si noile dimensiuni pregatite de inginerii japonezi. In orice caz, avem de a face cu un look mult mai agresiv, cu un aer pompos, care exprima mai multa duritate, mai multa brutalitate. Finetea a fost pastrata pentru conturarea grilei frontale si desenul noilor blocuri optice. Bineinteles, nu putea lipsi gura de admisie din capota.

Interior

Lansand la o parte designul controversat, am spune noi, al noului model Forester, poposim in habitaclul modelului Subaru. Aici senzatii nu pot fi deloc contradictorii, ba din contra lucruirile sunt clare. Dam de un confort si o eleganta exemplare. Designul interior este pus in evidenta de calitatea superioara a materialelor si executia finisajelor.

Plansa de bord se distinge mai ales prin amplasamentul ideal al cadranelor de bord si amplasarea ergonimica a butoanelor de control. Instrumentele de bord se compun din trei contoare albastre cu rame rotunde cromate. In mod normal, contoarele sunt iluminate atat noaptea, cat si ziua, pentru a imbunatati vizibilitatea.

In plus, ornamentele decorative cu finisaj metalic adauga eleganta designului. Pozitia la volan este mai mult decat ideala, in conditiile in care Forester ofera un volan reglabil pe adancime. Volanul si manerul schimbatorului au fost imbracate in piele, pentru versiunea Forester diesel, in vederea oferirii unui rafiment deosebit.

Consola centrala multifunctionala ofera un compartiment spatios. Compartimentul consolei are un capac glisant a carui parte superioara este capitonata pentru a servi drept cotiera. Acest compartiment include si o tavita mobila.

Feeling

Dincolo de confortul si luxul oferit de la interior, Forester diesel este un model care cunoaste ceva mai mult decat media si in domeniul comportamentului pe sosea si nu numai. Cuplul mare, realizabil de la 1800 rot/min nu putea sa nu ofere senzatia de sportivitate la care visezi atunci cand te urci intr-un Subaru.

Da, este un diesel, dar nu prea suna a diesel! Este adevarat! Subaru a facut o treaba excelenta si cu dieselul de pe modelul Forester, vibratiile si zgomotele nefiind parca reale, daca stam sa ne gandim ca prin venele modelului curge motorina. Senzatia la drum este mai degraba una reconfortanta, decat una solicitanta, manevrabilitatea vehiculului facand mult mai linistit si mai lin drumul.

Mai putin comportament sportiv, mai mult confort.

Stabilitatea in viraje nu este pana la urma o problema pentru Forester diesel, gratie si suspensiei fata cu brate rigide, iar ecartamentul lat imbunatateste semnificativ tractiunea, aderenta pe suprafata de drum si confortul in timpul deplasarii. Suspensia spate, cu doua brate de tip multilink aduce un plus la capitolul rulare si flexibilitate, dar este prea moale pentru cei care doresc sa atace cu toata forta un viraj mai strans.

Subaru anunta o viteza maxima constructiva de 186 km/h pentru modelul Forester diesel, model care beneficiaza de o multitudine de sisteme de siguranta.

Noul Subaru Forester este un SUV. In general, SUV-urile sunt vehicule care sunt si nu prea sunt facute pentru off-road. Nu este si cazul lui Forester, care a dat dovada de multa abilitate pe circuitul de moto-cross de la Ciolpani. Asadar, la acest capitol Subaru merita toti banii, mai rar sa vezi un crossover-SUV care sa urce rampe abrupte si sa coboare pante noroioase.

Si daca tot am mentionat cuvantul bani, trebuie spus ca noul model Forester diesel este disponibil si in Romania in trei variante de echipare, cu preturi de 23.590 euro, 25.790 euro si 27.580 euro, fara TVA.

Nu ne-a placut

  • design
  • suspensie moale
  • pret

Ultimele teste

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru